Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt cze 07, 2011 17:56 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 6:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
Na niektórych torach został ustanowiony zastaw na rzecz Skarbu Państwa.
Jeszcze niedawno widywałem przed wjazdem na Wschodni od strony Śródmieścia
po torach podmiejskich tabliczkę o zastawie ustanowionym na trasie
Warszawa Dorohusk. Ostatnio na Wschodnim, na wschodnim końcu peronu 3 (ew. 4)
zauważyłem analogiczną tabliczkę dot. trasy Warszawa Wschodnia - Gdańsk
Główny. Obie sfociłem i mogę podesłać na maila.
Wszystko to wskazuje na to, że PLK są przynajmniej teoretycznie właścicielem.
A tak na prawdę skoro na remonty potrzebuje wsparcia Skarbu Państwa
to jest to tylko teoria.
GDDKiA nie administruje jedynie autostrad "ajencyjnych".
Pozostałe buduje i remontuje. I o ile się nie mylę to wylobowała sobie stałe
wpływy z tytułu podatku drogowego (od dawna w paliwie), winiet i czego tam
jeszcze.

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 07, 2011 19:41 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Na niektórych torach został ustanowiony zastaw na rzecz Skarbu Państwa


Doskonale o tym wiem. Codziennie w drodze do pracy przechodzę o tabliczne informujacej o zastawie na rzecz skarbu Państwa linii kolejowej Zielonka-Kuźnica Białostocka.

Cytuj:
Wszystko to wskazuje na to, że PLK są przynajmniej teoretycznie właścicielem.
A tak na prawdę skoro na remonty potrzebuje wsparcia Skarbu Państwa
to jest to tylko teoria.


I dobrze, że potrzebuje. Jakby nie potrzebowała to już by dawno kolei w Polsce nie było, a po fatalnych drogach jeździłyby fatalne samochody.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lip 13, 2012 17:49 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Najlepsza na kaca w Intercity praca:

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... rami_.html

Cytuj:
Pociąg EuroCity z Berlina do Warszawy utknął we Frankfurcie nad Odrą. Polska obsługa, która miała przejąć skład, nie pojawiła się na miejscu. - Kursowanie tego pociągu zostało odwołane przez stronę niemiecką. Nie wiemy, dlaczego wyjechał - tłumaczy rzeczniczka PKP Intercity.

- Kilkaset osób od godziny 9 koczuje na dworcu. Nie otrzymaliśmy żadnej informacji, co dalej - relacjonuje jedna z pasażerek Maria G., która przesłała informację o zdarzeniu na Alert24. - Strona niemiecka nie potrafi wyjaśnić, dlaczego tak się dzieje - dodaje.

Według PKP Intercity kursowanie feralnego składu zostało zawieszone od 5 lipca do dnia dzisiejszego z uwagi na prace modernizacyjne na terenie Niemiec. - Około godziny 10.40 na stację podstawiony zostanie jadący zgodnie z rozkładem pociąg do Polski - uspokaja Małgorzata Sitkowska z PKP Intercity. Odpowiedzialność za zajście jest zatem, zdaniem PKP, po stronie linii Deutsche Bahn.


Jeszcze parę godzin temu na własnej stronie PKP Intercity:

http://intercity.pl/pl/site/o-firmie/ak ... iagow.html

była informacja że pociąg jest zawieszony w okresie 7 - 12 lipca - a dzisiaj jest 13. Teraz widzę, że podmienili, ale tylko w jednym miejscu - w pozostałych wciąż jest Z powodu prac torowych na terenie Niemiec w okresie 7 – 12 lipca...

Edit - o, tu jeszcze po staremu:

http://intercity.pl/pl/obrazy/dzial%20p ... 0ruchu.pdf

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 26, 2013 14:40 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.rynek-kolejowy.pl/40391/PKP_ ... 2012_r.htm

Cytuj:
PKP Intercity: 10 mln zł straty i 30,5 mln pasażerów w 2012 r.

Zarząd PKP Intercity podał wyniki finansowe i przewozowe za ubiegły rok. Spółka odnotowała 9,2 mln zł straty wobec 27 mln zł straty w roku ubiegłym. W tym czasie z usług przewoźnika dalekobieżnego z grupy PKP skorzystało 30,5 mln pasażerów, o 600 tys. mniej niż w roku 2011.

Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity tłumaczy, że 2-procentowy spadek liczby pasażerów w ubiegłym roku wynika przede wszystkim z gorszej sytuacji gospodarczej oraz utrudnień na sieci kolejowej zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe. – Od stycznia do maja 2012 r. utrzymywał się średnio ok. 5-procentowy wzrost liczby pasażerów w naszych pociągach, ale od czerwca nastąpił znaczny spadek popytu na nasze usługi – powiedział szef PKP Intercity.

Wyjaśnił, że w tym czasie nastąpił spadek PKB oraz zwiększyła się częstotliwość zmian rozkładu jazdy, spowodowana w dużej mierze remontami i inwestycjami w modernizację torów. – W ubiegłym roku mieliśmy łącznie 12 tys. zmian rozkładu jazdy. Do tego doszły remonty i związane z nimi utrudnienia na najważniejszych ciągach, w tym na trasie Warszawa – Łódź oraz Rzeszów – Kraków – tłumaczył Janusz Malinowski. Dodał, że odpływ pasażerów miał także związek z rozbudową autostrad A2 i A1 oraz drogi ekspresowej S7 oraz zatrzymaniem wzrostu cen paliw w połowie roku.


Mimo mniejszej liczby pasażerów strata netto PKP Intercity w 2012 r. była niższa od oczekiwanej i wyniosła 9,2 mln zł wobec 29 mln zł szacowanej straty na ten rok. Przewoźnik w tym czasie odnotował wzrost przychodów na poziomie 7,2 proc. do 2058 mln zł przy jednoczesnym wzroście kosztów operacyjnych o ok. 9 proc. Na ten ostatni wskaźnik największy wpływ miał wzrost kosztów wynagrodzeń wraz z kosztami odpraw dla zwalnianych osób o 45 mln zł i wyższe od zakładanych koszty dostępu do infrastruktury kolejowej.

Ponadto, w 2012 r. PKP Intercity wydało 189 mln zł na remont i modernizację taboru kolejowego wobec 163 mln zł w roku 2011 i 117 mln zł w roku 2010.

W tym roku PKP Intercity szacuje znaczne pogorszenie wyników. – Z naszych analiz wynika, że w tym roku możemy odnotować istotny spadek liczby pasażerów. Na razie jednak trudno szacować ile on wyniesie – powiedział Hordyński, członek zarządu ds. finansowych. Dodał, że również strata PKP Intercity w roku 2013 będzie wyższa niż w roku poprzednim i może sięgnąć nawet kwoty 100 mln zł. Jego zdaniem dopiero w 2014 r., kiedy zakończy się modernizacja wielu odcinków linii kolejowych, spółka może „wyjść na zero”.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 26, 2013 15:49 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 6:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
Przewoźnicy kolejowi cierpią z powodu "jaśniepaństwa" PKP PLK.
Tory porozkopywane, ograniczenia prędkości itp.
Jak jeszcze rozkopią (chyba nie muszę dodawać, że zapomną
skończyć) linie Otwock - Dęblin, Warka - Radom
i Rembertów - Zielonka - Tłuszcz to paraliż będzie totalny.

Natomiast jak PIC kupi to Pseudolino bez tilta za ciężkie euro
z Włoch zamiast z Newagu, to upadek będzie tylko kwestią czasu.

PLK udostępniła tylko 40 km CMKi do prób 31WE.
A i tak pomknęli 216 km/h. Polak potrafi.

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL