zm.org.pl http://forum.zm.org.pl/ |
|
Dlaczego nie chcemy przejść podziemnych http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=1159 |
Strona 3 z 14 |
Autor: | axxenfall [ Pn lut 07, 2011 19:09 ] |
Tytuł: | Re: Dlaczego nie chcemy przejść podziemnych |
Andryszczyk w marcu 2010 r. napisał(a): nie zabraknie nam odwagi, by w centrum wyznaczyć naziemne przejścia dla pieszych, przez Aleje Jerozolimskie, Marszałkowską czy Świętokrzyską http://www.zw.com.pl/artykul/564615-Rze ... hodzi.html Cytuj: Rzecznik ratusza Tomasz Andryszczyk – jeden z najbliższych współpracowników Hanny Gronkiewicz-Waltz – po ponad czterech latach pracy odchodzi. Abstrahując od tego, na ile jego wypowiedzi były zamierzone jako prawdziwe, ciekawe, czy ktoś z ratusza będzie pamiętał jego słowa. Na razie wiele na to nie wskazuje. Pozdrawiam, Maciek |
Autor: | axxenfall [ Cz mar 31, 2011 12:16 ] |
Tytuł: | Re: Dlaczego nie chcemy przejść podziemnych |
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 43182.html Milena Zawiślińska napisał(a): Więcej przejść w Jerozolimskich? Prezydent: rozważymy to - Przedostanie się z okolicy Dworca Centralnego na drugą stronę ulicy zajmuje Wam kilka minut. Osobie na wózkach kilkadziesiąt - zwraca uwagę Marek Sołtys, "Szalony Wózkowicz". Niedziałające platformy i brak przejść naziemnych w tym rejonie sprawiają, że niepełnosprawni czują się tam jak w pułapce. O pomoc poprosili prezydent miasta. A ta deklaruje: przyjrzymy się tej sprawie. Ruchome platformy umożliwiające niepełnosprawnym skorzystanie z przejścia podziemnego na wysokości Dworca Centralnego ciągle się psują. Brak działających urządzeń jest barierą. Drogę, którą osoba sprawna przejdzie w kilka minut, korzystając z przejścia podziemnego, Informacje - Trzeba wsiąść w autobus, przejechać do najbliższego przejścia naziemnego, przejść przez nie i znów skorzystać z komunikacji miejskiej, żeby zawrócić - opisuje Marek Sołtys, orędujący za "wózkowiczami". Ta droga, w zależności od tego, jak szybko podjedzie autobus i czy niepełnosprawny będzie się w stanie do niego dostać, zajmuje od kilkunastu do kilkudziesięciu minut. Prezydent: trzeba się tym zająć Absurd? Dlatego Sołtys proponuje rozwiązanie: - Można zrobić tam przejście naziemne, albo przynajmniej przejazd dla rowerów, z którego moglibyśmy skorzystać - proponuje. Co na to Ratusz? - Trzeba się zająć tymi Alejami Jerozolimskimi, bo to jest trudne miejsce i do tego w samym centrum Warszawy - mówiła w poniedziałek prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz, która została przez Wózkowicza odznaczona nagrodą Szprycha 2010 za pomoc niepełnosprawnym. I deklaruje chęć współpracy z TPSW: - Niepełnosprawni najlepiej wiedzą, czego im potrzeba - dodała. Drogowcy: poszukamy rozwiązania - Problem jest - przyznaje rzecznik Zarządu Dróg Miejskich, Adam Sobieraj. I tłumaczy - wszystko zależy od pieniędzy. Urzędnicy ZDM zastanowią się, jak można pomóc niepełnosprawnym i - co najważniejsze - ile to będzie kosztowało. Czy przejazd tylko dla rowerów i wózków jest możliwy? - zapytaliśmy. Sobieraj podejrzewa, że próba organiczenia dostępu do niego była by fikcją. - Inni też chcieli by z niego korzystać - ocenia. Przytacza inne możliwe rozwiązania: kładka i windami albo zastosowanie podnośników do przejść podziemnych. I zwraca uwagę, że urządzenia, które mają pomagać potrzebującym, często psują bezmyślni chuligani. Niszczą mechanizmy, a windach załatwiają swoje potrzeby fizjologiczne - wytyka. ZDM jak zwykle zabłysnął ciętą ripostą... Przecież kto to słyszał, aby w centrum miasta ludzie chodzili? Panie, to nie wieś, aby tu samochodom pod koła ktoś właził. Pozdrawiam, Maciek |
Autor: | Wojtek [ Cz mar 31, 2011 13:02 ] |
Tytuł: | Re: Dlaczego nie chcemy przejść podziemnych |
Cytuj: Prezydent: rozważymy to To Pani prezydent nie wie, że skrzyżowania Al. Jerozolimskiech z Plater, Marszałkowską i Chalubińskiego są w systemie ZSSR, ktory został wykonany za unijne piniedze i jakiekolwiek zmiany pogarszające płynnosć ruchu przez 5 letni okres gwarancji grożą odebraniem unijnej dotacji? Na pewno zaraz się dowie i przestanie p....c takie głupoty. Takze w tej kadencji spokój w tej materii. Informacja pochodzi z pisma z zdm. |
Autor: | axxenfall [ Pt lut 17, 2012 18:40 ] |
Tytuł: | Re: Dlaczego nie chcemy przejść podziemnych |
Wydaje mi się, że umknęło to forum, a warto odnotowywać coraz bardziej słyszalne głosy rozsądku: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... emne_.html Krzysztof Śmietana napisał(a): Po otwarciu stadionu: zasypać przejście podziemne!
30.01.2012 aktualizacja: 2012-01-31 10:23 Założenia były dobre, ale wiele rzeczy szwankowało. Organizacja komunikacji i objazdów w czasie imprez na Stadionie Narodowym wymaga wielu poprawek. [...] Ciasne, ale znane Po raz kolejny warszawiacy narzekali na ciasne przejście podziemne pod rondem Waszyngtona, które dodatkowo zawężali okazjonalni sprzedawcy. Wprawdzie wytyczono tymczasowe przejście przez jezdnię, ale większość wysiadających z tramwajów kierowała się do znanych sobie przejść podziemnych. Według Roberta Chwiałkowskiego, wiceprezesa stowarzyszenia Siskom, to przejście podziemne jest zupełnie niefunkcjonalne. Uważa, że powinno zostać zasypane, a na jezdni zostać wytyczona zebra. Na razie ratusz zapowiada na Euro prowizorkę - wytyczenie tymczasowych przejść. Wieczorem kompletnie zakorkowała się Wisłostrada. Wielu kierowców postanowiło się zatrzymać, by oglądać pokaz fajerwerków. Stawali na trawnikach i na samej jezdni. Efekt? Rozładowanie korka trwało potem kilkadziesiąt minut. Policja i straż miejska tolerowały jednak dzikie postoje na Wisłostradzie, mimo że dochodziło tam także do niebezpiecznych sytuacji. Miejski inżynier ruchu Janusz Galas pociesza, że w czasie Euro fajerwerków nie przewidziano. Urzędnicy muszą jeszcze dużo poprawić w organizacji komunikacji wokół stadionu w czasie dużych imprez, zwłaszcza w czasie Euro. Miejmy nadzieję, że będą uczyć się na błędach. |
Autor: | axxenfall [ Cz mar 29, 2012 6:31 ] |
Tytuł: | Re: Dlaczego nie chcemy przejść podziemnych |
W komentarzach pod wpisem na blogu nowego dziennikarza komunikacyjnego ŻW, zaskakująca jednomyślność co do bezsensowności przejść podziemnych w centrum. Chyba jesteśmy coraz bliżej sytuacji, w której tylko ZDM i IR będą uważali, że przejścia podziemne są równie trendy, co 40 lat temu. Pozdrawiam, Maciek |
Autor: | G.Madrjas [ Cz mar 29, 2012 8:56 ] |
Tytuł: | Re: Dlaczego nie chcemy przejść podziemnych |
Super, nie ma to jak sobie znaleźć naukowe źródło... Heh, jest po prostu bzdurą, że przejścia piesze nie mają żadnego wpływu na tzw. korki. Owszem, mają. Oczywiście, wpływ jest nieduży w porównaniu do przyczyny podstawowej - nadużywania samochodu przez mieszkańców aglomeracji - ale nie zmienia to faktu, że wpływ taki jest. Nie ma co go negować, bo można się wówczas, zupełnie niepotrzebnie, narazić na słuszne zarzuty o niedouczeniu - dla prawoskrętów natężenie ruchu pieszych ma znaczenie niebagatelne, a przy Patelni mamy skręty dość silne. Co nie zmienia faktu, że to nie powinno być kluczowym argumentem w dyskusji po prostu. |
Autor: | gromanik [ Cz mar 29, 2012 10:16 ] |
Tytuł: | Re: Dlaczego nie chcemy przejść podziemnych |
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... stem_.html Cytuj: W największych tarapatach znaleźli się ci, którzy próbowali ominąć zablokowaną Modlińską, skręcając przy McDonalds'ie w ul. Kowalczyka. Dalej na wąskiej Myśliborskiej utykali w ogromnym korku przed skrzyżowaniem ze zjazdem z nowego mostu. - Stoję już ponad 40 minut, jeszcze nigdy nie było tu takiego tłoku - dziwił się jeden z kierowców. Pozytywny skutek jest taki, że znowu trochę ruchu przeniesie się na Modlińską, a mniej będzie jeździć ludziom pod oknami korzystając z tego skrótu. Cytuj: Przyczyna to źle działająca sygnalizacja świetlna. - Wiedzieliśmy na bank, że Myśliborską będzie problemem, a co dopiero, jak dojdzie jeszcze linia tramwajowa i wprowadzimy dla niej priorytet - powiedział "Gazecie" Janusz Galas. - Proponowaliśmy, żeby ruch na tym skrzyżowaniu rozwiązać inaczej, ale wszystko jest tu rozrysowane na ścisk, bo nie dało się uszczknąć więcej terenu obok po nieczynnej fabryce domów. A ja się bardzo cieszę, że nie udało się uszczknąć więcej terenu, bo dzięki temu powstało bardzo zwarte skrzyżowanie z kompletem przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych i przystankami blisko skrzyżowania. Inaczej pewnie powstałby wielopoziomowy (3 lub nawet 4) węzeł z przejściami podziemnymi nieprzyjazny dla wszystkich oprócz kierowców. |
Autor: | G.Madrjas [ Cz mar 29, 2012 10:20 ] |
Tytuł: | Re: Dlaczego nie chcemy przejść podziemnych |
Zasadniczo nie użyłbym słowa "zwarte" w odniesieniu do skrzyżowania drogi 2x5 (licząc torowisko tramwajowe jako jezdnię) z drogą 2x2, ze skanalizowanym prawoskrętem i estakadą... A estakada dla tramwaju w tym miejscu także złym rozwiązaniem by nie była. |
Autor: | gromanik [ Cz mar 29, 2012 12:29 ] |
Tytuł: | Re: Dlaczego nie chcemy przejść podziemnych |
Co do zwartośći skrzyżowania miałem na myśli to, że udało się nie zrobić jakichś kolosalnych odległości między przystankami i utrudnić pieszym, rowerzystom i pasażerom zbiorkomu życia przejściami podziemnymi/nadziemnymi. Tramwaj rzeczywiście mógłby być na estakadzie, tylko sztuką byłoby zrobić to nie wydłużając dróg dojścia do przystanków zapewniając jednocześnie akceptowalne z punktu widzenia osób niepełnosprawnych i rodziców z dziećmi w wózkach nachylenia - celowo nie piszę o stosowaniu podnośników/wind, bo ich zawodność jest zbyt wysoka, żeby traktować je jako rozwiązanie problemu. Moim zdaniem lepszy jest podjazd, który będzie utrzymywany w czystości a zimą na bieżąco odśnieżany. W takim układzie jak jest teraz z tramwajem na dole(a raczej jak będzie, gdy tramwaj będzie jeździł z rozsądną częstotliwością), to zachęca do korzystania z tramwaju, bo jest on najbliżej osiedla. |
Autor: | G.Madrjas [ Cz mar 29, 2012 12:48 ] |
Tytuł: | Re: Dlaczego nie chcemy przejść podziemnych |
Tłumy, które walą do metra, udowadniają, że pokonanie nawet trzech pięter różnicy wysokości jest dla podróżnych akceptowalne - tym bardziej jeden poziom (i to tylko w jedną stronę "w gorę") byłby do zaakceptowania. Zwłaszcza, że w terenie jest miejsce na co najmniej jedną pochylnię, która mogłaby obsłużyć dwa perony. No ale to teraz fantazjowanie, miejmy nadzieję, że na skrzyżowaniu, gdy będzie tramwaj, będzie też dobry priorytet. |
Strona 3 z 14 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |