Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr kwi 08, 2015 19:31 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Tutaj dostępne są materiały koncepcji przebudowy przejść podziemnych. Mają być dwie windy po południowej stronie Jerozolimskich przy Chałubińskiego i po jednej windzie na perony tramwajowe - między peronami mają powstać przejścia naziemne (linia zatrzymania tramwajów będzie odsunięta). Remont ma objąć tez przejście pod Plater - tam windy mają powstać od strony wschodniej. Po stronie zachodniej rzekomo brak miejsca, choć przynajmniej od strony Centralnego można by takowe wygospodarować, rezygnując z powierzchni wyłączonej z ruchu przed wyjazdem z centralnego i przesuwając wszystkie pasy ruchu, co pozwoliłoby na wygospodarowanie obejścia schodów i miejsca na windę.

Wg mnie, absolutne minimum to wytyczenie przejść przez JP2 po stronie północnej (skoro i tak powstaje przejście przez tory), no i najlepiej przez Jerozolimskie (jw.). Pytanie, czy uwzględniać gdzieś przyszłe ciągi rowerowe. Wzdłuż Chałubińskiego można by to zrobić po wewnętrznej stronie ronda (wiat), ale wzdłuż Jerozolimskich opcja przez przystanek raczej odpada, a po drugiej stronie już nie ma miejsca.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N kwi 12, 2015 10:09 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news, ... 64387.html

Piotr Bakalarski napisał(a):
Nowe pod ziemią, stare na górze. Nie będzie "zebry" w Al. Jerozolimskich

W ciągu dwóch lat zapuszczone podziemia pod rondem Czterdziestolatka mają przejść metamorfozę. Ma być jaśniej, czyściej i wygodniej. Projekt nie obejmuje jednak budowy naziemnego przejścia przez Al. Jerozolimskie, o które od lat apelują warszawiacy i eksperci.

Podziemne labirynty w okolicach Dworca Centralnego to koszmar dla niepełnosprawnych, rodziców z wózkami, osób starszych i pasażerów taszczących bagaże na perony. W ciągu dwóch lat Zarząd Dróg Miejskich planuje wyremontować swoją część podziemi, żeby estetycznie dorównała tej, którą kolejarze zmodernizowali przed Euro 2012. Chodzi o przestrzeń pod rondem Czterdziestolatka i oraz dwa przejścia pod Al. Jerozolimskimi – na wysokości ul. Emilii Plater i hotelu Marriott.

Pojawią się białe sufity i przeszklone lokale handlowe, a nad wejściami jasne daszki. Ma być też bardziej funkcjonalnie – pojawi się sześć wind, dla wszystkich, którzy z chodzeniem po schodach mają problemy. Na przyszły rok drogowcy planują także wymiana nawierzchni na samym rondzie.
Eksperci chcą inaczej

Zmiany mogą cieszyć, ale pojawia się pytanie, dlaczego nie pójść krok dalej? Czy remontu nie warto wykorzystać do wytyczenia naziemnych przejść dla pieszych przez Al. Jerozolimskie. Tradycyjne zebry wydają się rozwiązaniem tańszym i prostszym od wiecznie psujących się i drogich wind. Warto przy tym zauważyć, że na półtorakilometrowym odcinku centralnej arterii stolicy - między Bracką a Żelazną - nie ma żadnego naziemnego przejścia dla pieszych ani przejazdu dla rowerów.

Koncepcja, którą Zarząd Dróg Miejskich wybrał w konkursie, za miesiąc ma się przekuć w szczegółowy projekt. Zostanie on przedyskutowany na najbliższej Komisji Dialogu Społecznego ds. Transportu. Ale czy na tym etapie jakiekolwiek zmiany są jeszcze możliwe?

- Ta partycypacja jest niestety spóźniona, koncepcja powinna skonsultowana przed sporządzeniem wytycznych konkursowych – przyznaje Piotr Kostrzewa, ekspert SISKOM, który przewodniczy komisji.

Miastu zarzuca brak strategicznego planowania. – Strzelamy punktowo, zamiast spojrzeć na ten obszar całościowo: od wieżyc mostu Poniatowskiego do placu Zawiszy. Coraz więcej mówi się o stworzeniu przejść w poziomie jezdni wokół ronda Dmowskiego, tymczasem kilkaset metrów dalej znów inwestujemy w przejścia podziemne i windy. Liczę, że miasto się ocknie i zmieni zdanie – krytykuje Kostrzewa.
Drogowcy obstają przy swoim

W podobnym tonie wypowiada się Maciej Sulmicki z Zielonego Mazowsza, również członek KDS. – Realizacje tego projektu oznacza, że będzie lepiej, ale można było zrobić więcej. W końcu dojrzeliśmy nieco od lat 70., kiedy promowano transport kołowy, kosztem ruchu pieszego – zauważa.

Najwyraźniej nie dojrzał jednak Zarząd Dróg Miejskich, który o naziemnym przejściu dla pieszych nie chce słyszeć. Dlaczego? – Proszę pamiętać, że choć przejścia w okolicach Dworca Centralnego mają różnych zarządców, to jest to system naczyń połączonych. Wyniesienie ludzi na powierzchnię, wymagałoby przebudowy całego układu. Nie ma sensu, żeby przejścia się dublowały – argumentuje Adam Sobieraj, rzecznik ZDM.

Przedstawiciel drogowców przekonuje także, że zielone światło, które umożliwia pieszym przejście za jednym zamachem obu szerokich jezdni Al. Jerozolimskich, oznaczałoby blokowanie tramwajów, podczas, gdy miasto chce im dać tutaj priorytet. Według członka Zielonego Mazowsza, to argument całkowicie chybiony. – Przecież przejścia dla pieszych między peronami tramwajowymi i tak powstaną, bo zaplanowano tylko po jednej windzie na przystanku – zauważa Sulmicki
Argument natury biznesowej

A Sobieraj wyciąga jeszcze jedna przesłankę – ekonomiczną. – Przejścia naziemne oznaczają, ze nie zarobią przedsiębiorcy, którzy w tych podziemiach prowadzą sklepy czy punkty usługowe. To przypadek placu Na Rozdrożu, po wytyczeniu zebry, najemcy zaczęli nas informować o znaczącym spadku obrotów – informuje rzecznik ZDM.

Argument "biznesowy" ma sens w kontekście modelu, na jaki zdecydowali się urzędnicy. Wszystkie koszty przerzucone zostają bowiem na prywatnego partnera, który wyremontuje przejścia, a potem przez 15-20 lat będzie zarabiał na wynajmowaniu przestrzeni. Alternatywa w postaci naziemnej zebry oznacza mniejsze zyski sklepów, a co za tym idzie niższe stawki za wynajem. Operator musi też uwzględnić, że spadną na niego obowiązki utrzymania czystości w podziemiach oraz konserwacji i napraw wind.

Mimo to, krytycy forsowanej koncepcji liczą, że drogowcy jednak zmiękną. Bo choć ZDM nie jest instytucją znaną ze szczególnej elastyczności, to czasem daje się przekonać. Plac Na Rozdrożu, Ząbkowska przy Targowej czy Emilii Plater przy Złotych Tarasach to miejsca, w których z oporami, ale zebry jednak powstały.

– Mam nadzieję, że i tym razem ulegną – podsumowuje jeden z naszych rozmówców.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 13, 2015 21:41 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
To się nazywa tyrania ekonomiczna, wyzysk biedniejszych przez bogatszych, biedakapitalizm.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 06, 2015 18:19 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... _Tak_.html

Wojciech Karpieszuk napisał(a):
Rondo Czterdziestolatka: ratusz zmienił zdanie. "Tak" dla przejść

06.05.2015 16:40

Wiceprezydent Warszawy zapowiada: chcemy wyznaczyć przejścia dla pieszych przez rondo Czterdziestolatka. Sprawdzamy techniczne możliwości.

- Przygotujemy koncepcję techniczną czterech przejść wokół samego ronda i dwóch w obrębie Emilii Plater. Wydaje się, że są możliwe. Koncepcja ma być gotowa w ciągu trzech, czterech tygodni - deklaruje wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz. Zapewnia, że nie będzie problemu ze znalezieniem pieniędzy. Mówi, że jest wola polityczna. - Będziemy się starali, aby te przejścia powstały jak najszybciej - deklaruje Jacek Wojciechowicz.

To odpowiedź na postulaty osób niepełnosprawnych, rowerzystów, rodziców z Fundacji MaMa, by na tym rondzie w sercu stolicy wyznaczyć przejścia dla pieszych. Zarząd Dróg Miejskich do tej pory twierdził, że to spowoduje gigantyczne korki. Jednocześnie drogowcy zapowiedzieli, że jeszcze w tym roku mają powstać w przejściach podziemnych windy. Szukają prywatnego operatora, który sfinansowałby tę inwestycję w zamian za czerpanie zysków z wynajmu powierzchni handlowej w korytarzach.

Marek Sołtys, znany jako Szalony Wózkowicz, wspólnie z Zielonym Mazowszem zorganizowali wczoraj na rondzie Czterdziestolatka u zbiegu Al. Jerozolimskich i al. Jana Pawła II happening. Rozwinęli na chwilę przejście z materiału. Po takiej zebrze przy asyście policji przejechali wózkowicze, rowerzyści, przeszły mamy z dziećmi w wózkach. Wszystko trwało kilkadziesiąt sekund. Zmieścili się w czasie, kiedy dla samochodów paliło się czerwone światło. - Tu nie musi być jak za Gierka. Przez ulicę chcemy przechodzić w cywilizowany sposób - apelowali. Mówili, że windy są zawodne, często się psują. W dodatku na w Al. Jerozolimskich na odcinku ponad 1,5 km między Żelazną a Kruczą nie ma przejścia dla pieszych. W al. Jana Pawła II i ul. Chałubińskiego nie ma przejścia między rondem ONZ a Koszykową. To ponad 1,3 km.

- Bardzo się cieszę z tej deklaracji. To jak gwiazdka w środku lata - nie kryje radości Marek Sołtys.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 06, 2015 22:15 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N kwi 03, 2011 21:10
Posty: 199
BRAWO!


Tylko teraz trzeba patrzeć na fakltycznie działania, bo może być tak, jak z przejściem na rondzie Dmowskiego - wola polityczna też jest (była?), w marcu 2014 ratusz mówił, że może jeszcze w tym roku, ale niedawno (tzn. w marcu b.r.) zmienili zdanie na "za 2-4 lata" co trochę brzmi jak "yyy... no... e... kiedyś tam".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 06, 2015 22:21 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
W artykule http://www.zm.org.pl/?a=dzielnice_40-latek-155 IR mówi o max 2 przejściach wokół ronda. W dzisiejszym komunikacie jest mowa o wszystkich przejściach.
Nikt ci tyle nie da, ile Wojciechowski obieca. Przy Dmowskim też miało się dać szybko zrobić, a ugrzęźli na zadaszeniach przejść podziemnych . Tu pewnie będzie podobnie. 4 tygodnie od dziś wypadają akurat przed długim weekendem 3 czerwca. Czas start! :)

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 07, 2015 7:52 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
No cóż, bo to się tak fajnie mówi "wystarczy wymalować", a w rzeczywistości to jest jednak parę kwestii technicznych do rozwiązania - de facto duża przebudowa skrzyżowania, a nie żadne "malowanie". Przy czym na oko przy Centralnym wydają się one prostsze.

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 07, 2015 10:44 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
G.Madrjas napisał(a):
No cóż, bo to się tak fajnie mówi "wystarczy wymalować", a w rzeczywistości to jest jednak parę kwestii technicznych do rozwiązania - de facto duża przebudowa skrzyżowania, a nie żadne "malowanie". Przy czym na oko przy Centralnym wydają się one prostsze.

Najwiekszy problem jest z zadaszeniami przejsc podziemnych . Ograniczają one widoczność pieszy-kierowca. Najmniej zagracony jest naroznik polnocno- zachodni. Wyglada ze da sie od niego zrobić przejscia na wschód i na poludnie. Pozostałe miejsca chyba sie nie nadaja. Problematyczne jest przejscie przez tory przy przystankach miedzy Mariotem a Centralnym

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 07, 2015 18:00 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
pzinek napisał(a):
Najwiekszy problem jest z zadaszeniami przejsc podziemnych . Ograniczają one widoczność pieszy-kierowca.


Wystarczy wywalić reklamy i zostawić przezroczyste ścianki.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 07, 2015 21:40 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
axxenfall napisał(a):
pzinek napisał(a):
Najwiekszy problem jest z zadaszeniami przejsc podziemnych . Ograniczają one widoczność pieszy-kierowca.


Wystarczy wywalić reklamy i zostawić przezroczyste ścianki.

Pozostają ograniczajace widocznosc slupki,a szyby sa podatne na zaklejanie reklamowym smieciem. IMHO nie przejdzie

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL