Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt gru 12, 2008 11:35 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 994
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:

Warszawa: Husarz PKP Intercity

Obrazek
Obrazek
Obrazek

„Husarz”PKP Intercity to najnowocześniejsza lokomotywa osobowa, która już w przyszłym roku będzie jeździła po polskich torach.
PKP Intercity kupiła 10 wielosystemowych lokomotyw Siemensa Eurosprinter, o symbolu ES 64 U4, mogących poruszać się z prędkością 230 km/h, za łączną kwotę ponad 44,5 mln Euro. Środki na zakup pochodzą z kredytu uzyskanego w 2006 r. w Europejskim Banku Inwestycyjnym.
Zwycięzcą postępowania przetargowego, prowadzonego po raz pierwszy w formie dialogu konkurencyjnego, został Siemens, który wyprodukuje lokomotywy i będzie świadczył usługę serwisowania aż do naprawy głównej tj. do piątego poziomu utrzymania przewidzianego obowiązującymi w Polsce przepisami.
Prezentowana dzisiaj lokomotywa, której nadano nazwę „Husarz”, to lokomotywa testowa, dostarczona przez Siemensa do odbycia jazd próbnych i badań niezbędnych do uzyskania certyfikatów, wymaganych polskim prawem dla nowego taboru kolejowego. Uzyskanie homologacji dla „Husarza”potrwa do połowy przyszłego roku. Kolejne lokomotywy pojawią się w Polsce w ciągu dwóch lat.
„Cieszy nas to, że tak sprawnie udało się nam przeprowadzić przetarg, że nasza współpraca z Siemensem układa się bardzo dobrze, i co najważniejsze, że przyśpieszanie realizacji umowy sprawi, że te lokomotywy wjadą na polskie tory wcześniej niż zakładaliśmy. Ponadto zaznaczyć trzeba, że jest to największa inwestycja na polskiej kolei zrealizowana w ciągu ostatnich lat.”–mówi Czesław Warsewicz Prezes PKP Intercity.
Nazwa dla lokomotywy –„Husarz”–została wyłoniona w konkursie ogólnym rozpisanym za pośrednictwem strony internetowej PKP Intercity www.intercity.pl. Zdaniem jury była to najciekawsza z nadesłanych propozycji, nadająca lokomotywie polski charakter i nawiązująca do dobrych tradycji.
„Husarz”jest lokomotywą wielosystemową wyprodukowaną na zamówienie Intercity. Wielosystemowe lokomotywy produkowane są przez Siemensa od 17 lat. Dotychczas sprzedano ich ok. 1700 egzemplarzy do 13 krajów Europy (m.in. Niemcy, Węgry, Słowenia, Czechy, Szwajcaria, Austria, Włochy, Chorwacja).
Lokomotywy te występują w dwóch wersjach:
- uniwersalnej (towarowej / osobowej), mogącej rozwijać prędkość do 230 km/h, przy pełnym obciążeniu przeciętnym pociągiem pasażerskim;
- towarowej, rozwijającej prędkość 140 km/h, przy maksymalnej masie pociągu wynoszącej 3300 t.
Zakupiona przez Intercity lokomotywa jest najmocniejszą lokomotywą dostępną obecnie na rynku. Byłaby w stanie pociągnąć nawet ponad 40 wagonów osobowych. Oczywiście ze względów bezpieczeństwa nie zestawia się tak długich pociągów. Średnio pociąg ma około 10 wagonów. We wrześniu 2006 roku lokomotywa ta pobiła na torze w Niemczech rekord prędkości, osiągając 357 km/h bez obciążenia.
Dzisiejsza prezentacja ma miejsce w hali remontowej, przeznaczonej do wykonywania napraw rewizyjnych oraz napraw bieżących wagonów pasażerskich. W hali o powierzchni 5 770 m²znajdują się 3 tory, na których mieści się 18 stanowisk naprawczych. W ostatnim czasie w wydzielonej części powstały stanowiska do diagnozowania i napraw wózków wagonowych. Jest to jedna z najnowocześniejszych hal remontowych w Europie.



źródła:
www.pkp.pl
inforail.pl

PS. Chyba powinno być "Huzar" a nie "Husarz".
Lokomotywa nie posiada jeszcze polskiego oznaczenia taborowego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 12, 2008 11:46 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
Ładne cacko ciekawe czy UTK dopuści do 200 km/h na CMK??? - byłoby szybciej do Wiednia i Pragi dzięki temu no i dodatkowo dzięki braku konieczności zmiany loka. Tak samo do Berlina zyskujemy 10 minut na braku konieczności zmiany loka i dodatkowo w końcu jest lokomotywa, która może jeździć 160 km/h na odcinku Rzepin - Granica Państwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 12, 2008 13:02 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Tak samo do Berlina zyskujemy 10 minut na braku konieczności zmiany loka i dodatkowo w końcu jest lokomotywa, która może jeździć 160 km/h na odcinku Rzepin - Granica Państwa.


To jest moim zdaniem tylko pod Berlin kupione i tylko tam bedzie jezdzic. A co do 160 km/h od Rzepina. Mam wrazenie, ze niemieckie loki, ktore od Rzepina jezdza wlasnie tyle moga, wiec w czym problem?

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 12, 2008 13:06 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Ładne cacko ciekawe czy UTK dopuści do 200 km/h na CMK??? - byłoby szybciej do Wiednia i Pragi dzięki temu no i dodatkowo dzięki braku konieczności zmiany loka.


Biorac pod uwage, co sie stalo na Warszawa Lodz, po wpuszczeniu bydgostii i zakonczeniu pierwszego etaapu modernizacji, to UTK moze na CMK zrobic i 230 km/h, jesli Intercity zechce puscic tam Husarza. Przypomne, ze na nieremontowanym odcinku Skierniewice-Zyrardow (za stacja Rawka) i chyba tez na fregmancie od Zyrardowa do Warszawy Bydgostie moga osiagnac 130km/h (wiem bo jechalem), mimo iz wczesnie nie bylo mozna wiecej niz 120 niczym. To oczywiscie sklania do refleksji po raz kolejny, ze to biurokracja jest w Polsce glownym hamulcowym rozwoju kolei.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 12, 2008 17:25 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
No właśnie niemieckie loki, które ciągną od Rzepina mają vmax=120 km/h.
Zdziwiłem się gdy zmierzyłem to gps. Po powrocie do Polski udało mi się to potwierdzić i rzeczywiście tak jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt gru 16, 2008 0:59 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
co do UTK mamy kolejny kwiatek:

Cytuj:
Częstotliwość kursowania mogłoby też poprawić planowane od kilku lat podniesienie prędkości jazdy metra z 60 do 80 km na godzinę. Szybko jednak do tego nie dojdzie. Szefowie Metra Warszawskiego i Zarządu Transportu Miejskiego tłumaczyli, że w tej sprawie czekają na zgodę Urzędu Transportu Kolejowego na zmianę sposobu sterowania ruchem. - Przecież już w lutym odpowiedzieliśmy szefom Metra, że proponowany przez nich system sterowania nie spełnia wymogów. Wymaga on modernizacji lub całkowitej wymiany - mówi Wiesław Jarosiewicz. W Metrze Warszawskim przyznają, że prowadzą kolejne badania, które mają pokazać, że proponowany przez nich system będzie bezpieczny. Zakłada się, że jeśli pociągi miałyby przyspieszyć do 80 km na godz., to nie mogłyby być sterowane za pomocą semaforów jak teraz, lecz w pełni automatycznie.

Krzysztof Malawko nie wie, kiedy metro pojedzie z większą prędkością. Twierdzi, że to teraz nie jest priorytet dla szefów podziemnej kolejki.
- Gazeta Wyborcza


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So gru 20, 2008 23:11 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
kulikowski napisał(a):
PS. Chyba powinno być "Huzar" a nie "Husarz".

Huzarzy a husaria to dwie różne formacje.
Nasza sławna jazda to właśnie husaria, a jeden człowiek z tej formacji - to husarz. Huzar to duma Węgier (ale gdzie mu tam do husarza ;) ).

Polecam choćby wikipedię:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Husaria
http://pl.wikipedia.org/wiki/Huzar

No dobra, możemy wracać do lokomotyw :)

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL