zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

[pr] Wiadukt nad torami w ciągu Andersa - Mickiewicza
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=1094
Strona 10 z 10

Autor:  Monty B. Ike [ Śr paź 26, 2011 21:23 ]
Tytuł:  Re: [pr] Wiadukt nad torami w ciągu Andersa - Mickiewicza

G.Madrjas napisał(a):
W obrębie przystanków rzeczywiście prędkość kształtuje się w okolicach 30 km/h (czasem więcej, choć to jest już pewne ryzyko którego motorniczy nie powinien podejmować zbyt często), ale to zależy także od konfiguracji dojść pieszych. Jeśli są bezkolizyjne, to ta prędkość może być większa, jeśli są kolizyjne, to powinna być używana ostrożnie.

To znaczy, że zap***dalają, zupełnie bez sensu -- w centrum ważniejsza jest wymiana ludzi, grzać można na prostych odcinkach na wydzielonych torowiskach. To, że motorniczy przejedzie czterdziestką 100 metrów, nie wpłynie dramatycznie na skrócenie czasu przejazdu, za to może kogoś trafić.

Mam nadzieję, że nowa ustawa o transporcie publicznym sprawę ucywilizuje i wreszcie przewoźnicy zainteresują się pasażerokilometrami, a nie wozokilometrami, jak dotychczas.

Autor:  axxenfall [ Cz paź 27, 2011 20:07 ]
Tytuł:  Re: [pr] Wiadukt nad torami w ciągu Andersa - Mickiewicza

Hehe, można i inaczej spojrzeć na problem barierek:

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... &startsz=x

Jarosław Osowski napisał(a):
Barierka - za krótka. Efekt tego jest taki, że ludzie przechodzą przez tory tramwajowe. W naszej obecności zrobili tak starsi państwo i kobieta pchająca wózek z dzieckiem. Od dziś, gdy ruszą tramwaje, na wiadukcie grożą więc niebezpieczne sytuacje.

Autor:  olek [ Śr lis 02, 2011 20:20 ]
Tytuł:  Re: [pr] Wiadukt nad torami w ciągu Andersa - Mickiewicza

G.Madrjas napisał(a):
Dodatkowo pozostaje kwestia bezpieczeństwa pieszego, który przejdzie przez przejście wychodząc z za tramwaju, co jest podstawowym argumentem IR przeciw przystankom na wylotach skrzyżowań a także ma zastosowanie przy obustronnych dojściach. Dodatkowo IR staje często na stanowisku, że dodatkowe przejście = dodatkowa sygnalizacja, jeśli na przejściu "głównym" taka sygnalizacja funkcjonuje.


Wszystko fajnie, ale akurat w tym miejscu można było spokojnie zrobić przejście "przed tramwajami" (gdyby nie inny fetysz - podwójne przystanki wszędzie, nawet przy 12 tramwajach na godzinę), a sygnalizacja żadna nie funkcjonuje.

Cytuj:
Można oczywiście zdjąć barierki i kazać tramwajom jeździć 30 albo i 20 na godzinę, czemu nie. Dla "bezPIEczeństwa". A potem je zlikwidować, bo powolne i zawalidrogi....


Ach, te biedne likwidowane tramwaje w Amsterdamie...

Abstrahując już od kwestii tych nieszczęsnych przesiadek, to nadmierne upłotowienie szkodzi, że się tak górnolotnie wyrażę, "miastotwórczej" funkcji tramwaju. Ale oczywiście mania grodzenia ma szerszy zasięg, vide chociażby Wał Miedzeszyński.

Autor:  axxenfall [ Wt maja 02, 2017 8:18 ]
Tytuł:  Re: [pr] Wiadukt nad torami w ciągu Andersa - Mickiewicza

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... ienia.html

Cytuj:
Dyrektor Kuźniarski poinformował, że kolejarze zamówią koncepcję dobudowy nowych dojść na perony. Po pierwsze, planowany jest tunel dla pieszych bliżej centrum handlowego Arkadia. Najpewniej powstaną też dwie kładki – jedna od strony wiaduktu na ul. Andersa, a druga od strony Arkadii. – Jesienią tego roku będzie gotowa koncepcja nowego układu dojść na perony. Tunel i kładki chcemy wykonać od początku 2019 r. do początku 2020 r.


Czyżby w końcu, po dziesięciu latach miało dojść do spełnienia obietnic z czasu rozbudowy wiaduktu? Czy też w imię Św. Niefunkcjonalności (siostry Św. Przepustowości i patronki m.in. przycisków przeciw pieszym), kładka przy Andersa nie będzie połączona z wiaduktem?

Autor:  axxenfall [ Wt lis 20, 2018 13:45 ]
Tytuł:  Re: [pr] Wiadukt nad torami w ciągu Andersa - Mickiewicza

Tak czy siak, wygląda na to, że nie ma pośpiechu:

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... zacja.html

Cytuj:
Kolejarze nie mogą zacząć [remontu linii średnicowej] także dlatego, że na razie nie mają którędy poprowadzić objazdów. Od 2015 r. do jednego toru zwężony jest most nad Wisłą przy Cytadeli. Dwa lata temu skończył się tu remont połowy konstrukcji z lat 60. i dopiero teraz firmy Intop i Mostostal Kielce za 75,7 mln zł zabierają się za starszą część z dziewięcioma przęsłami (508 m). Oba tory mają być czynne od sierpnia 2019 r. Potem pozwoli to przenieść tu większość pociągów z linii średnicowej. Do czasu jej zamknięcia nie uda się za to zbudować nowego Dworca Gdańskiego, który przejąłby funkcje Centralnego. Żadna oferta nie wpłynęła w przetargu na dodatkowe przejście podziemne i schody na perony z wiaduktu między Śródmieściem a Żoliborzem.

Strona 10 z 10 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/