Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz gru 11, 2008 9:33 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Jaroslaw Osowski - Gazeta Wyborcza napisał(a):
Wiadukt odblokowany

Ekolodzy zgodzili się wczoraj odblokować remont zamkniętego dla komunikacji miejskiej wiaduktu przy Dworcu Gdańskim. Drogowcy obiecali im szersze ścieżki rowerowe i windy na perony kolejowe

Dogadaliśmy się! - ogłosiła po południu Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miej skich Inwe-stycji Drogowych, po trzeciej rundzie negocjacji ze stowarzyszeniem Zielone Mazowsze. Od kilku lat zgłaszało ono zastrzeżenia do projektu nowego przejazdu nad torami kolejowymi, który połączy ul. Mickiewicza z ul. Andersa. Urzędnicy nie reagowali. W marcu ekolodzy odwołali się więc do Ministerstwa Środowiska. Od tamtej pory ich protest czekał na rozpatrzenie, co blokowało inwestycję. Ostatnio pojawiły się nawet sygnały, że uwagi są słuszne, ale gdybyje uznano, wieloletnie przygotowania do remontu trzeba by zaczynać od początku.

Sytuacja stała się dramatyczna, gdy przed miesiącem eksperci Politechniki Warszawskiej polecili zamknąć wiadukt dla tramwajów i autobusów. Samochody mogą na nim zostać naj później do lutego, bo kawałki betonu coraz częściej odpadają na tory. To zmobilizowało urzędników do szukania porozumienia z Zielonym Mazowszem. Najpierw obiecali jego działaczom, że przed 2013 r. nie poszerzą ul. Andersa do pl. Bankowego. Wczoraj ustalono pozostałe szczegóły.

- Ustąpiliśmy we wszystkim, co było możliwe - podkreśla Małgorzata Gajewska. Dzięki temu powstanie nowy wiadukt nad torami PKP i ul. Słomińskiego w stronę centrum (bliżej budynku dworcowego), a stary zostanie rozebrany i odbudowany. Linia tramwajowa pozostanie w obecnym miejscu, czyli z boku jezdni, jak chcieli ekolodzy.

Udało się im też wywalczyć windy, którymi znowego wiaduktu zjedziemy na trzeci i czwarty peron Dworca Gdańskiego (przebudowa stacji zacznie się na początku nowego roku). Okazało się jednak, że nie ma tam miejsca na schody. Miejski inżynier ruchu zgodził się, by zrezygnować z zatoki autobusowej na wiadukcie w stronę centrum. Dzięki temu zmieści się tam osobna ścieżka rowerowa. Podobniebędzie na wiaduk-ciewstronę Żoliborza dzięki zwężeniu jezdni z siedmiu do sześciu metrów.

Ponieważ nie da się tam wytyczyć przejścia dla pieszych, powstaną dwie dodatkowe windy. Pasażerowie wysiadający z tramwajów i autobusów jadących na Żoliborz dostaną się nimi na chodniki po obu stronach ul. Słomińskiego. Dzięki przesunięciu filarów wiaduktu będzie j ą można po-szerzyć. Miasto obiecało Zielonemu Mazowszu, że wtedy rozważy dodatkowe zej ścia z wiaduktu na przystanki tramwajów w stronę Pragi i dawnego ronda Babka. Wiesław Witek, koordynator ratusza ds. remontów, zapewnił też, że będzie zapraszać ekologów do konsultowania także innych projektów drogowych.

- Jesteśmy zadowoleni, że miasto tak poważnie podeszło do rozmów z nami. Zaproszono projektantów, wcześniej kolejarzy. Szkoda tylko, że takpóźno, bo nie dało się wyeliminować wszystkich błędów podczas tej inwestycji - mówi Marcin Jackowski z Zielonego Mazowsza. Martwi go, że nie powstaną schody prowadzące z wiaduktu na perony kolej owe ("Tu będzie problem, windy to za mało"). Cieszy się z osobnych ścieżek dla rowerzystów ("Inaczej wpadaliby na pieszych").

Teraz przez kilka dni urzędnicy mają się naradzać, w jaki sposób Zielone Mazowsze miałoby wycofać swój protest z Ministerstwa Środowiska (wcześniej nie było takiego precedensu). Potem dwa miesiące potrwa zmiana projektu prac. Według rzeczniczki ZMID miałyby się one zacząć w maju przyszłego roku. Nadal nie ustalono, którędy do stacji metra Dworzec Gdański będą chodzić podczas remontu piesi z okolic Cytadeli i ul. gen. Zajączka.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 11, 2008 9:46 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Polska napisał(a):
Ekolodzy nie będą blokować wiaduktu na Andersa
Grzegorz Bruszewski
Nie ma już żadnych przeszkód, by przebudować wiadukt na ul. Andersa. Wczoraj miasto porozumiało się z blokującym inwestycję Zielonym Mazowszem. Ekolodzy zobowiązali się, że wycofają swój protest z Ministerstwa Środowiska.

Po kilku spotkaniach z przedstawicielami miasta i interwencji wiceprezydenta Jacka Woj-ciechowicza udało się osiągnąć porozumienie. Projekt jednak uwzględni niektóre żądania ekologów. Pojawią się dwie dodatkowe windy, którymi zjedziemy bezpośrednio na ulicę Słonimskiego od strony Stawek. Ścieżki
rowerowe będą oddzielone od chodników, kosztem szerokości ulicy (z 7 m zostanie zwężona do 6) i zatoki autobusowej w kierunku centrum. Na wiadukcie nie będzie również przejścia dla pieszych przez jezdnię. Miasto zobowiązało się, że nie poszerzy ul. Andersa do 2013 roku (od Stawki do placu Bankowego), by nie zwiększać ruchu w kierunku centrum.

- Nigdy nie byliśmy przeciwni inwestycji. Porozumienie satysfakcjonuje nas - przyznaje Marcin Jackowski z ZM.

Urzędnicy rozważają możliwość wprowadzenia tymczasowej linii tramwajowej pomiędzy pętlą Metro Marymont a zamkniętym wiaduktem. Miałybyją obsługiwać tramwaje, które mogą jeździć w obu kierunkach bez zawracania na pętli. Na razie takich pojazdów Warszawa nie ma. Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich, rozważa zakup 10-15 takich pojazdów. Po zakończeniu prac na wiadukcie mogłyby one obsługiwać także inne remonty.

Teraz miasto daje sobie pół roku na rozpoczęcie wyburzania wiaduktu. Przez ten czas musi zaktualizować i uzyskać zatwierdzenie wszelkich potrzebnych dokumentów. Nowy wiadukt stanie najwcześniej po dwóch latach od rozpoczęcia wyburzania.

Po wiadukcie od miesiąca nie jeżdżą autobusy i tramwaje

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 11, 2008 9:48 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Zycie Warszawy napisał(a):
Zieloni odpuścili wiadukt na Andersa
DROGI I KONRAD MAJSZYK

Po prawie trzech godzinach negocjacji ekolodzy zrezygnowali z blokowania przebudowy wiaduktu obok Dworca Gdańskiego. Prace ruszą, ale dopiero w maju 2009 roku

Potwierdziły się wczorajsze doniesienia "ZW" o zawieszeniu sporu między ekologami a władzami Warszawy w sprawie wiaduktu na gen. Andersa. Tuż przed godz. 17 ze "spotkania ostatniej szansy" w Zarządzie Miejskich Inwestycji Drogowych oficjele i zieloni wychodzili zadowoleni.

- Czekamy na potwierdzenie wszystkich podjętych ustaleń na piśmie i skonsultowanie zmian w projekcie wiaduktu z PKP. Wiele wskazuje jednak na to, że osiągnęliśmy kompromis - powiedział Aleksander Buczyński z Zielonego Mazowsza.

Po chwili jego słowa potwierdził inicjator zaproszenia po czterech latach ekologów do stołu rozmów - miejski koordynator remontów Wiesław Witek.

I tak urzędnicy zgodzili się na: bezpośrednie windy z wiaduktów na dwa z czterech nowych peronów Dw. Gdańskiego (pozostałe perony są na to zbyt wąskie); osobne ścieżki rowerowe na obu wiaduktach drogowych kosztem zwężeniajezdnidlaaut z siedmiu do sześciu metrów (dziś w projekcie rowerzyści i piesi muszą pomieścić się na jednym chodniku); połączenie
przystanków tramwajowych "na górze" dwoma dodatkowymi windami prowadzącymi na chodniki ulicy Słonimskiego.

Dyrektor Biura Komunikacji Mieczysław Reksnis zdecydowanie odmówił za to zgody na połączenie trzech równoległych wiaduktów - dwóch drogowych i tramwajowego - przejściami dla pieszych. Tłumaczył to bezpieczeństwem pieszych: sygnalizacja świetlna na wiadukcie mogłaby być niewystarczająco widoc zna dla kierowców.
Ekolodzy zgodzili się zaś na odbudowę wiaduktów w wersji
dwa razy szerszej niż dziś. To pozwoli na wprowadzenie dodatkowych aut do centrum, przeciwko czemu Zielone Mazowsze protestowało. W zamian uzyskało zapewnienie, że odcinek ul. gen. Andersa między wiaduktem a pi. Bankowym nie będzie poszerzany przed 2013 rokiem. W ciągu najbliższych dni Zielone Mazowsze ma wycofać protest z Ministerstwa Środowiska, który blokuje inwestycję.

Wprowadzenie zmian w projekcie potrwa ok. dwóch miesięcy. Według rzeczniczki ZMID Małgorzaty Gajewskiej, prace ruszą wmaju przyszłego roku.

Odbudowa wiaduktu na gen. Andersa potrwa aż do wiosny 2011 r.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 11, 2008 9:50 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Budowa może ruszać
PRZEM
Zielone Mazowsze dogadało się z drogowcami w sprawie wiaduktu na ul. Andersa. Powstaną ścieżki rowerowe oddzielone od chodników, jezdnia będzie nieco zwężona, złagodzony zostanie też jeden ze skrętów. Na nowym wiadukcie będą też dwie windy łączące ul. Andersa z ul. Słomińskiego. Za kilka dni ekolodzy podpiszą zgodę i będzie można zacząć budowę wiaduktu.


Super Ekpress, aby za bardzo nie chwalic, oczywiscie krotko i dyplomatycznie - pewnie gdzies na koncu strony mala czcionka.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 11, 2008 9:55 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Zycie Warszawy napisał(a):
bolo, jako komentarz internauty
Poszerzenie to dobry pomysł, bo pozwoli przywrócić le-woskręty. Andersa jest tylko tranzytową przelotówką i Muranów Teraz ruch lokalny idzie sąsiednimi ulicami, a nic z niej nie ma. Co mam zablokować, żeby spełniono moje żądanie? A po drugie, chciałem się dowiedzieć konkre- tów, o co chodzi z tymi brakującymi zejściami. 0 które konkretnie zejścia tak walczy ZM. Nic, zero odpowiedzi. Tak samo z tym przystankiem, gdzie jakoby jest tylko winda. Na mojej mapie go nie ma, a zapytane ZM nic nie odpowiada.


Bolo, na jakim swiecie zyjesz? Masz pretensje o to, ze ruch lokalny idzie lokalnymi ulicami, a nie przelotowka? Lewoskrety dla autobusow (jak chcesz z innych postow) moza przywrocic i bez poszerzania ulicy, np. dopuszczajac ich jazde po torowiska tramwajowych, z ktorch bedzie latwiej skrecic. Zreszta dla jednej 116 to az poszerzanie ulicy jest potrzebne? O zejciach konkrety masz w innych gazetach - niestety nie wszystkie perony dalo sie na obecnym etapie polaczyc schodami. A mape sobie zmien, albo naucz sie jej czytac?

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 11, 2008 10:35 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz sie 09, 2007 9:16
Posty: 161
No i dobrze, że doszliście do porozumienia.

Jeszcze tylko dodam, że warto zwrócić uwagę na to w jaki sposób gazety wypunktowały żądania ZM. Poważne gazety zaczynały od spraw komunikacji zbiorowej a kończyły na ścieżce rowerowej. Super expres odwrotnie, dyskretnie wspomina o przystankach a epatuje ścieżką i zwężeniem ulic. Wiadomo powszechnie, że to co pierwsze lepiej się zapamiętuje.

Odnośnie waszego postulatu ZM ws. Andersa to oczywiście, że go czytałem i jest jak najbardziej ok. Tyle, że ja zmienił bym kolejność postulatów (tak jak żonglują tym gazety. Jako pierwsze to co zainteresuje masy i co mogą poprzeć. Mniej wygodne zmiany dawać na koniec).

Komentarz Bolo jest standardową reakcją mieszkańca warszawy, który interesuje się tylko sobą (i dobrze zresztą). Widać z jego przykładu ile uświadomieni są w kwestii wiaduktu mieszkańcy). Wrzucajcie może do komentowanych w necie artykułów swoje artykuły ze strony ZM. Ludziom się pewno nie chce nawet na waszą stronę wchodzić, ba pewno nawet nie wiedzą, że istnieje.

zapomniałbym. a co ze szpalerem drzew, które są tak istotne ze względu chociażby takiego, że robią za barierę akustyczną? wytną i postawią plexi?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 11, 2008 12:02 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
zapomniałbym. a co ze szpalerem drzew, które są tak istotne ze względu chociażby takiego, że robią za barierę akustyczną? wytną i postawią plexi?


Ku naszemu zaskoczeniu to juz bylo na pierwszym spotkaniu w projekcie uwzglednione - najcenniejsze drzewa, czyli wszystkie przy Mickiewicza zostaja (nie bedzie topoli co sa przy szkole). Ale beda nowe nasadzenia, to tez juz bylo w zasadzie ustalone w tej decyzji co byla, wiec bylo o to najmniej krzyku. Zadnych ekranow antyhalasowych nie bedzie (na razie), moze po tzw. analizie porealizacyjnej (czyli jak jest w sentencji obecnej decyzji), bo przeciez ruch ma sie nie zwiekszyc, wiec i oddzialywania takie same, a technologia nowa - tzw cichy asfalt. Pozyjemy zobaczymy.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 11, 2008 16:08 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn lip 09, 2007 14:29
Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa, Praga Północ
To jeszcze do kompletu tekst z Dziennika, trochę bardziej umiarkowany w tonie:
Cytuj:
Dziennik 2008-12-11

Miasto ustępuje ekologom i obiecuje zmiany w projekcie
Jest szansa na budowę wiaduktów przy Andersa

Sławomir Ślubowski
dziennikarz działu Warszawa

Roboty przy nowych wiaduktach mają ruszyć w maju. Pierwsi kierowcy pojadą nimi jednak nie wcześniej niż za dwa lata
Zieloni dogadali się z miastem. Można budować nowe wiadukty przy Andersa, choć w nieco zmienionej wersji Ratusz chce też pozyskać ekologów do współpracy i konsultować z nimi projekty przebudów innych ulic.
Chodzi o wiadukt w ciągu ulic Andersa - Mickiewicza nad ul. Słomińskego i torami kolejowymi Wiadukt się sypie, najpóźniej za dwa miesiące zostanie calkowice zamknięty dla ruchu. Już od kilku tygodni nie jeżdżą tędy tramwaje i autobusy.
Trzeba więc zbudować nowy obiekt. Problem jednak w tym, że decyzję środowiskową - niezbędny dokument, by uzyskać pozwolenie na budowę - oprotestowało w Ministerstwie Środowiska stowarzyszenie Zielone Mazowsze.
Resort, nim zdecydował, czy wydać decyzję pozytywną, czy negatywną, poprosił miasto, by spróbowało dogadać się z ekologami Wczoraj odbyła się ostatnia tura rozmów. Wszystko wskazuje na to, że porozumienie prawie osiągnięto. - Zmienimy nieznacznie projekt inwestycji - mówi Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. Jakie to zmiany? Po pierwsze nie będzie zatok autobusowych po zachodniej (czyli lewej, patrząc w stronę Żoliborza) stronie wiaduktu. To pozwoli na zwiększenie szerokości chodnika i zbudowanie ścieżki rowerowej. Natomiast po stronie wschodniej jezdnia zostanie zwężona z 7 do 6 metrów, dzięki czemu też będzie ścieżka. Na planowane nowe perony Dworca Gdańskiego trzeci i czwarty - będą jeździły windy. Ponadto drogowcy zobowiązali się, że po zbudowaniu wiaduktów na Andersa poszerzą ul. Słomińskiego. Dzięki temu uda się wykonać nie tylko ścieżkę rowerową na ul. Słominskiego, ale także bezpośrednie zejścia z przystanków tramwajowych na górze (czyli na wiadukcie) do przystanków tramwajowych na dole (przy metrze Dworzec Gdański). Ustaliliśmy też, że Zielone Mazowsze będzie proszone o konsultacje w sprawie innych przedsięwzięć drogowych mówi Gajewska. Według niej Zielone Mazowsze ma teraz wycofać swój protest, więc decyzja środowiskowa wydana już przez wojewodę (ale zaskarżona przez ekologów) będzie dzięki temu wycofaniu skargi ważna i pozwoli starać się o pozwolenie na budowę. - Poprawianie projektu według wskazań ekologów powinno trwać nie dłużej niż dwa miesiące, w maju ruszamy z pracami - powiedziała nam Gajewska. Zieloni są nieco mniej entuzjastyczni - Generalnie ustalenia nas satysfakcjonują, ale musimy mieć pewność, że zostaną wcielone w życie - mówi Aleksander Buczyński z Zielonego Mazowsza. - Zamierzamy poprosić Ministerstwo Środowiska o uchylenie wydanej decyzji, której się sprzeciwialiśmy i wydanie nowej, zgodnej z przyjętymi na spotkaniu z miastem poprawkami - dodaje. I tu może być "wąskie gardło". Resort decyzje wydaje powoli, czeka się na nie średnio sześć - dziesięć miesięcy. Powód? Zbyt mało ludzi i nawał pracy. - Będzie dobrze - pociesza Tomasz Kunert, rzecznik kordynatora robót Wiesława Witka. - Ta sprawa ma w ministerstwie zielone światło, dyrekcja ZMiD jest w stałym kontakcie z pracownikami resortu odpowiedzialnymi za wydawanie pozwoleń.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 11, 2008 16:11 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
Wojtek napisał(a):
Jaroslaw Osowski - Gazeta Wyborcza napisał(a):
Wiadukt odblokowany

"Ostatnio pojawiły się nawet sygnały, że uwagi są słuszne, "


;P

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt gru 16, 2008 9:45 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Wt gru 16, 2008 9:24
Posty: 1
Posiadacie jakieś schematy projektowanych zejść, przejść, schodów, wind na wiadukcie Andersa-Mickiewicza w kierunku peronów, Słonimskiego? Ciekawi mnie najbardziej lokalizacja wind, i kto z nich będie korzystał:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL