Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So gru 06, 2008 17:02 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn gru 10, 2007 21:57
Posty: 127
Lokalizacja: Nowa Praga
No tak... Bo prasa woli taki właśnie "głośny" materiał jak ten z faktu niż rzetelną przedstawienie racji jednej i drugiej strony, bo to im przecież sprzedaży nie podbije... A tak, kiedy afera goni aferę, to i sprzedaż pięknie pikuje w górę.

Swoją drogą, czuję się obrażony artykułem faktu. Za ekologa się nie uważam, ale z drugiej strony w pełni rozumiem Wasze racje i Wasze stanowisko. Szkoda tylko, że brakuje Wam siły rażenia wśród środków masoego przekazu, bo w tym konflikcie ZM jest przedstawiane jako zło wcielone i hamulcowy wszelkiego postępu (a że dobrego tylko dla zmotoryzowanych - to już inna para kaloszy).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So gru 06, 2008 21:12 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
"Krystyna Chmielewska (70 l.)
"Do roboty"
Niech ekolodzy zamiast protestować, zakasają rękawy i pomogą w przebudowie. Nowy wiadukt jest nam potrzebny jak najszybciej, bez niego nie da się żyć"

Pani przypomniały się czasy wezwań przodowniczych. Odpowiedzmy razem. POMOŻEMY!!!

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So gru 06, 2008 22:02 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Niech ekolodzy zamiast protestować, zakasają rękawy i pomogą w przebudowie


Niech Pani będzie spokojna - właśnie pomagamy. Jest kilka elementów w projekcie pomagamy miastu do niego dostawić.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N gru 07, 2008 23:11 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz sie 09, 2007 9:16
Posty: 161
Jak to było naprawdę? ZM faktycznie zablokowało prace na wiadukcie podając powód: drzewka i brak ścieźki rowerowej? Nie sądzę, że nie wspomniało o przystankach i zejściach na dworzec Gdański. Taka moja uwaga. Jeśli ZM chciałoby poparcia warszawiaków, powinno głośno krzyczeć właśnie o tramwajach i Dworcu, a o ścieżce rowerowej to jedynie coś bąknąć. (Oczywiście walczyć o ścieżkę rowerową równie mocno, ale już z zleceniodawcą/wykonawcą wiaduktu "na osobności")
A propos Faktu. Jego targetem są emeryci i bezrobotni (wiem coś o tym). Gdyby ZM postulowało, że walczy o dogodne przystanki na wiadukcie i o to by starszym ludziom było lżej się na nie dostać oraz o zejścia na perony, by schorowani emeryci nie musieli chodzi na około to wtedy 70 letnia babcia nie mówiła by "brać się do roboty". Rowerzyści są w mniejszości. Ludzie myślący ekologicznie też. By coś uszczknąć dla siebie i zyskiwać poparcie trzeba nie wkurzać ludzi tylko dyplomatycznie ich sobie zjednywać.

Taka dygresja. Rozmawiałem ostatnio z panią, która często bywa w Holandii. Zapytałem więc dlaczego oni tam jeżdzą na rowerach? Odpowiedziała, że oni tam mają bardzo mocno rozbudowane kampanie, które promują rower dla zdrowia, zgrabnej sylwetki itp. Nie , że ekologicznie, nie dlatego, że szybciej niż samochodem, komunikacją. Tylko jazda na rowerze to inwestycja na stare lata. By cieszyć się sprawnośćią fizyczną przez długie lata.
Może właśnie to przemawia do ludzi najbardziej? Troska o zdrowie?.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 08, 2008 9:06 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Jeśli ZM chciałoby poparcia warszawiaków, powinno głośno krzyczeć właśnie o tramwajach i Dworcu, a o ścieżce rowerowej to jedynie coś bąknąć.


Pawle - przeczytaj uwaznie odwolanie (http://www.zm.org.pl/?a=andersa-08b). Jest dokladnie jak piszesz, czyli o rowerach prawie nic, a znacznie wiecej o komunikacji (predkosci tramwajow, wezle przesiadkowym). Taki dziennikarz faktu sobie i tak wybierze to co chce, nawet jak mu bedziesz gadal 10 minut o komunikacji, a on cie spyta o sciezki rowerowe i go zbedziesz w 15 sekund.
Staramy sie byc jak najbardziej fair (w potocznym jezyku taki ktos to "frajer"), bo publikujemy cale pisma i wszystkie zarzuty, a nie tylko informujemy, ze cos jest zrobione tak i tak, bo to traci manipulacja. Poza tym tego samego oczekujemy od urzedow, ze beda swoje pisma takze w calosci publikowac i raporty oos etc, czyli ze postepowania publiczne beda w calosci jawne, jak najlatwiej dostepne i oparte na rzeczowych argumentach.

W ogole to prawo mowi, ze mozemy sie odwolywac w ogole nie uzasadniajac swojego odwolania. Idziemy wiedz wladzy i tak mocno na reke, no ale malo kto to i tak rozumie, bo przecietny Polak nie interesuje sie tym, jakie sa jego prawa (bo to jest prawo przecietnego Polaka).

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 08, 2008 11:03 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Jacek Dolinski - Gazeta Stoleczna napisał(a):
Sprawa budowy nowego wiaduktu między ul. Mickiewicza a ul. Andersa musi się stać priorytet we wszystkich urzędach. Jeżeli wpływa gdzieś skarga ekologów, to powinna być natychmiast rozpatrywana (nie czekać w Ministerstwie Środowiska od kwietnia na czyjś ruch ręką). Jeżeli trzeba będzie zorganizować konsultacje społeczne w sprawach środowiska (zmora wszystkich inwestycji), to trzeba je nagłośnić i sprawić, żeby masowo brali w nich udział ludzie, którzy myślą również o ludziach, a nie tylko o przysłowiowych już żabach i żuczkach albo o zmuszeniu inwestora do zapłacenia im haraczu za odstąpienie od protestu ekologicznego.


Jak widac porzadna prasa coraz bardziej wchodzi tez w buty brukowca (chodzi mi o powielajace stereotypy ostatnie zdanie).

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 08, 2008 11:08 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz sie 09, 2007 9:16
Posty: 161
Wojtek napisał(a):
Jacek Dolinski - Gazeta Stoleczna napisał(a):
...to trzeba je nagłośnić i sprawić, żeby masowo brali w nich udział ludzie, którzy myślą również o ludziach, a nie tylko o przysłowiowych już żabach i żuczkach...


Wystosujcie sprostowanie, że to nie jest protest elokogiczny tylko społeczny mający na celu dobro ludzi korzystających z komunikacji zbiorowej.

Resztę napiszę póżniej bo idę do roboty ;(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 08, 2008 16:07 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn gru 10, 2007 21:57
Posty: 127
Lokalizacja: Nowa Praga
Paweł napisał(a):
Taka dygresja. Rozmawiałem ostatnio z panią, która często bywa w Holandii. Zapytałem więc dlaczego oni tam jeżdzą na rowerach? Odpowiedziała, że oni tam mają bardzo mocno rozbudowane kampanie, które promują rower dla zdrowia, zgrabnej sylwetki itp. Nie , że ekologicznie, nie dlatego, że szybciej niż samochodem, komunikacją. Tylko jazda na rowerze to inwestycja na stare lata. By cieszyć się sprawnośćią fizyczną przez długie lata.
Może właśnie to przemawia do ludzi najbardziej? Troska o zdrowie?.


Z tego, co się orientuję, to dodatkowo jest tam nałożone drakońskie cło na samochody. Efekt jego jest taki, że taki np. Ford Focus kosztuje 2 razy tyle, co u nas. To, o czym pisałeś w swoim poście jest marchewką, a cło jest wielkim kijem. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 08, 2008 16:16 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz sie 09, 2007 9:16
Posty: 161
mcb napisał(a):
...Z tego, co się orientuję, to dodatkowo jest tam nałożone drakońskie cło na samochody...


Racja zapomniałem o tym napisać. To, że samochody są bardzo drogie to podobno nic z opłatami miesięcznymi, które trzeba za nie uiszczać...

Pytałem też czemu nie jeżdżą komunikacją czy bilety są tam zbyt drogie? Niestety nie wiedziała, bo nie miała przyjemności jazdy. Wszędzie tylko rowerkiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 11, 2008 9:31 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Wyczerpujacy przeglad prasy nt. kompromisu ws. Andersa.

Slawomir Slubowski - Dziennik napisał(a):

Miasto ustępuje ekologom i obiecuje zmiany w projekcie
Jest szansa na budowę wiaduktów przy Andersa

Roboty przy nowych wiaduktach mają ruszyć w maju. Pierwsi kierowcy pojadą nimi jednak nie wcześniej niż za dwa lata

Zieloni dogadali się z miastem. Można budować nowe wiadukty przy Andersa, choć w nieco zmienionej wersji Ratusz chce też pozyskać ekologów do współpracy i konsultować z nimi projekty przebudów innych ulic.
Chodzi o wiadukt w ciągu ulic Andersa - Mickiewicza nad ul. Słomińskego i
torami kolejowymi Wiadukt się sypie, najpóźniej za dwa miesiące zostanie calkowice zamknięty dla ruchu. Już od kilku tygodni nie jeżdżą tędy tramwaje i autobusy.

Trzeba więc zbudować nowy obiekt. Problem jednak w tym, że decyzję środowiskową - niezbędny dokument, by uzyskać pozwolenie na budowę - oprotestowało w Ministerstwie Środowiska stowarzyszenie Zielone Mazowsze.
Resort, nim zdecydował, czy wydać decyzję pozytywną, czy negatywną, poprosił miasto, by spróbowało dogadać się z ekologami Wczoraj odbyła się ostatnia tura rozmów. Wszystko wskazuje na to, że porozumienie prawie osiągnięto.
- Zmienimy nieznacznie projekt inwestycji - mówi Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. Jakie to zmiany? Po pierwsze nie będzie zatok autobusowych po zachodniej (czyli lewej, patrząc w stronę Żoliborza) stronie wiaduktu. To pozwoli na zwiększenie szerokości chodnika i zbudowanie ścieżki rowerowej. Natomiast po stronie wschodniej jezdnia zostanie zwężona z 7 do 6 metrów, dzięki czemu też będzie ścieżka. Na planowane nowe perony Dworca Gdańskiego trzeci i czwarty - będą jeździły windy. Ponadto drogowcy zobowiązali się, że po zbudowaniu wiaduktów na Andersa poszerzą ul. Słomińskiego. Dzięki temu uda się wykonać nie tylko ścieżkę rowerową na ul. Słominskiego, ale także bezpośrednie zejścia z przystanków tramwajowych na górze (czyli na wiadukcie) do przystanków tramwajowych na dole (przy metrze Dworzec Gdański). Ustaliliśmy też, że Zielone Mazowsze będzie proszone o konsultacje w sprawie innych przedsięwzięć drogowych mówi Gajewska. Według niej Zielone Mazowsze ma teraz wycofać swój protest, więc decyzja środowiskowa wydana już przez wojewodę (ale zaskarżona przez ekologów) będzie dzięki temu wycofaniu skargi ważna i pozwoli starać się o pozwolenie na budowę.
- Poprawianie projektu według wskazań ekologów powinno trwać nie dłużej niż dwa miesiące, w maju ruszamy z pracami - powiedziała nam Gajewska. Zieloni są nieco mniej entuzjastyczni - Generalnie ustalenia nas satysfakcjonują, ale musimy mieć pewność, że zostaną wcielone w życie - mówi Aleksander Buczyński z Zielonego Mazowsza. - Zamierzamy poprosić Ministerstwo Środowiska o uchylenie wydanej decyzji, której się sprzeciwialiśmy i wydanie nowej, zgodnej z przyjętymi na spotkaniu z miastem poprawkami - dodaje. I tu może być "wąskie gardło". Resort decyzje wydaje powoli, czeka się na nie średnio sześć - dziesięć miesięcy. Powód? Zbyt mało ludzi i nawał pracy.
- Będzie dobrze - pociesza Tomasz Kunert, rzecznik kordynatora robót Wiesława Witka. - Ta sprawa ma w ministerstwie zielone światło, dyrekcja ZMiD jest w stałym kontakcie z pracownikami resortu odpowiedzialnymi za wydawanie pozwoleń.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL