Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr paź 26, 2011 22:23 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 22:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
G.Madrjas napisał(a):
W obrębie przystanków rzeczywiście prędkość kształtuje się w okolicach 30 km/h (czasem więcej, choć to jest już pewne ryzyko którego motorniczy nie powinien podejmować zbyt często), ale to zależy także od konfiguracji dojść pieszych. Jeśli są bezkolizyjne, to ta prędkość może być większa, jeśli są kolizyjne, to powinna być używana ostrożnie.

To znaczy, że zap***dalają, zupełnie bez sensu -- w centrum ważniejsza jest wymiana ludzi, grzać można na prostych odcinkach na wydzielonych torowiskach. To, że motorniczy przejedzie czterdziestką 100 metrów, nie wpłynie dramatycznie na skrócenie czasu przejazdu, za to może kogoś trafić.

Mam nadzieję, że nowa ustawa o transporcie publicznym sprawę ucywilizuje i wreszcie przewoźnicy zainteresują się pasażerokilometrami, a nie wozokilometrami, jak dotychczas.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 27, 2011 21:07 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2558
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Hehe, można i inaczej spojrzeć na problem barierek:

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... &startsz=x

Jarosław Osowski napisał(a):
Barierka - za krótka. Efekt tego jest taki, że ludzie przechodzą przez tory tramwajowe. W naszej obecności zrobili tak starsi państwo i kobieta pchająca wózek z dzieckiem. Od dziś, gdy ruszą tramwaje, na wiadukcie grożą więc niebezpieczne sytuacje.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 02, 2011 21:20 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2015
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
G.Madrjas napisał(a):
Dodatkowo pozostaje kwestia bezpieczeństwa pieszego, który przejdzie przez przejście wychodząc z za tramwaju, co jest podstawowym argumentem IR przeciw przystankom na wylotach skrzyżowań a także ma zastosowanie przy obustronnych dojściach. Dodatkowo IR staje często na stanowisku, że dodatkowe przejście = dodatkowa sygnalizacja, jeśli na przejściu "głównym" taka sygnalizacja funkcjonuje.


Wszystko fajnie, ale akurat w tym miejscu można było spokojnie zrobić przejście "przed tramwajami" (gdyby nie inny fetysz - podwójne przystanki wszędzie, nawet przy 12 tramwajach na godzinę), a sygnalizacja żadna nie funkcjonuje.

Cytuj:
Można oczywiście zdjąć barierki i kazać tramwajom jeździć 30 albo i 20 na godzinę, czemu nie. Dla "bezPIEczeństwa". A potem je zlikwidować, bo powolne i zawalidrogi....


Ach, te biedne likwidowane tramwaje w Amsterdamie...

Abstrahując już od kwestii tych nieszczęsnych przesiadek, to nadmierne upłotowienie szkodzi, że się tak górnolotnie wyrażę, "miastotwórczej" funkcji tramwaju. Ale oczywiście mania grodzenia ma szerszy zasięg, vide chociażby Wał Miedzeszyński.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 02, 2017 9:18 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2558
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... ienia.html

Cytuj:
Dyrektor Kuźniarski poinformował, że kolejarze zamówią koncepcję dobudowy nowych dojść na perony. Po pierwsze, planowany jest tunel dla pieszych bliżej centrum handlowego Arkadia. Najpewniej powstaną też dwie kładki – jedna od strony wiaduktu na ul. Andersa, a druga od strony Arkadii. – Jesienią tego roku będzie gotowa koncepcja nowego układu dojść na perony. Tunel i kładki chcemy wykonać od początku 2019 r. do początku 2020 r.


Czyżby w końcu, po dziesięciu latach miało dojść do spełnienia obietnic z czasu rozbudowy wiaduktu? Czy też w imię Św. Niefunkcjonalności (siostry Św. Przepustowości i patronki m.in. przycisków przeciw pieszym), kładka przy Andersa nie będzie połączona z wiaduktem?

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL