Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt sty 20, 2009 9:29 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz sie 09, 2007 9:16
Posty: 161
Nie dość, że robią łaskę i remontują w końcu wiadukt, to dodatkowo zachciewa się nam zejść na perony. Stąd te "dodatkowe zejścia"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sty 30, 2009 11:07 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn lip 09, 2007 14:29
Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa, Praga Północ
Cytuj:
Zieloni dali zielone światło dla Andersa
Konrad Majszyk 29-01-2009

Z wiaduktu poprowadzą dodatkowe zejścia na perony kolejowe, a „na górze” powstanie przejście dla pieszych. Zielone Mazowsze odstąpiło od blokowania budowy nowych estakad przy Dworcu Gdańskim.
Już w 2004 roku Zarząd Dróg Miejskich miał gotowy i uzgodniony z PKP projekt nowego wiaduktu. Z inwestycją zwlekał tak długo, aż dokumenty się zdezaktualizowały.
Aktorzy: dwóch ekologów, a naprzeciwko nich dziesięć miejskich i kolejowych wysokich urzędników. Stawka: losy przebudowy wiaduktu na Andersa. Mimo że wczorajsze burzliwe negocjacje toczyły się w Pałacu Ślubów, kilka razy było o krok od rozwodu – wówczas strony po raz piąty odeszłyby od stołu skłócone.
Cud przy Jezuickiej
W grudniu ub. roku były już deklaracje kompromisu, ale ostatecznie ekolodzy nie wycofali protestu blokującego uzgodnienia w Ministerstwie Środowiska. Wczoraj po prawie czterech godzinach negocjacji stał się „cud”: ekolodzy i urzędnicy podpisali protokół porozumienia.
– Przewidywane w projekcie wiaduktu udogodnienia dla pieszych i rowerzystów nadal są dalekie od ideału, ale nie ma czasu na zlecanie nowego opracowania. W trakcie tych spotkań poprawiliśmy wszystko, co dało się poprawić w tym projekcie – mówi „ŻW” tuż po zakończeniu rozmów Aleksander Buczyński z Zielonego Mazowsza.
Jakie były kolejne ustępstwa miasta? Urzędnicy zgodzili się m.in. na dodatkowe schody z wiaduktu na perony PKP, które w projekcie się jeszcze niedawno nie mieściły. Co się stało? Przedstawiciele Polskich Linii Kolejowych zgodzili się na to, żeby były węższe. Zieloni wytykają, że podczas ostatniego spotkania projektant z firmy BAKS przekonywał, że „się nie da” (ta sama firma zaprojektowała za niski tunel pod rondem Zesłańców Syberyjskich).
Drugie ustępstwo: przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną na wiadukcie. Tutaj doszło do kompromisu. Inżynier ruchu Janusz Galas nie zgodził się na przejście łączące trzy części wiaduktu – przez jezdnie dla aut. Powiedział za to „tak” dla przejścia między przystankami tramwajowymi i jednym z chodników (z którego można będzie zejść na ul. Słomińskiego).
Wiadukt za dwa lata
Z powodu blokowania wiaduktu Zielone Mazowsze było nazywane „ekoterrorystami”. Teraz zobowiązali się poinformować Ministerstwo Środowisko, że są usatysfakcjonowani ustępstwami miasta. Dzięki temu powinno się skończyć trwające prawie rok rozpatrywanie protestów, które blokują tzw. decyzję środowiskową.
– Miasto będzie mogło wreszcie wystąpić o pozwolenie na budowę, a później ogłosić przetarg na wykonawcę – mówi rzecznik koordynatora remontów Tomasz Kunert.
Pod koniec lutego rozsypujący się wiadukt zostanie zamknięty dla aut. Prace ruszą najwcześniej latem. Mają potrwać do połowy 2011 roku.

_________________
Pozdrawiam, Karolina


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 01, 2009 9:16 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 01, 2009 9:03
Posty: 34
Ludzie jesteście nienormalni??!!! To jest jakas chora sekta!

Co ma do ochrony środowiska zwężanie ulic w centrum miasta?
Mieszkam obok wiaduktu i sporo jeżdżę motorem.
Nawierzchnia między placem Wilsona a Ratuszem jest tak beznadziejna,
że można zgubić koło przy 50 km/h! koleiny po 30 cm glebokosci! To nie mongolia!
Gdy zaczynałem przygodę z motocyklem (2008) kilka razy o mało co się przez to nie wy*** przy 80 m/h!!!
Sadzcie sobie drzewa, ale w lesie! nie w miescie!

Miasto to chodniki umozliwiajace chodzenie i szerokie, bezpieczne ulice,
płynny ruch (z pracy i do pracy, a nie z domu na drzewa!)
a jak da sie gdzies upchnac to przy okazji moze byc mały krzaczek.
Kolejna sprawa - jak jakas "organizacja - krzak" (w przenosni i doslownie) moze blokowac inwestycje w newralgicznym punkcie miasta? To nie obszar natura 2000! "Nie bo nie"?
Z Wami nikt nie powinien w ogole rozmawaic! Nie chcemy takich "Przyslug".
Przeciez to chore. Jak ktokolwiek moze wstrzymywac inwestycje przez taki proces.

Moze nie rozumiecie ze ludzie to takze fauna? Czy ktokolwiek z Was probowal przejsc tym mostem?
Dziory sa tam tak wielkie, ze mogloby wylecec przez nie dziecko!

Kolejna sprawa - po co komu dwie sciezki rowerowe? To nie chce sie przejechac na druga strone jezdni??
A jezdzac jednosladem (ekologicznym bardziej niz samochod) dzieki szerokim pasom moge latwo omijac samochody stojace w korku.

Konczac, zycze Wam opamietania, otrzezwienia., chociaz najlepsze byloby zdelegalizowanie tego cyrku.
Ludzie chca przeciez normalnie zyc. Dobrze ze nie wnioskowaliscie o budki legowe dla papug!

Olo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 01, 2009 16:31 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
hpuryn napisał(a):
Ludzie jesteście nienormalni??!!! To jest jakas chora sekta!

Co ma do ochrony środowiska zwężanie ulic w centrum miasta?
Mieszkam obok wiaduktu i sporo jeżdżę motorem.
Nawierzchnia między placem Wilsona a Ratuszem jest tak beznadziejna,
że można zgubić koło przy 50 km/h! koleiny po 30 cm glebokosci! To nie mongolia!
Gdy zaczynałem przygodę z motocyklem (2008) kilka razy o mało co się przez to nie wy*** przy 80 m/h!!!
Sadzcie sobie drzewa, ale w lesie! nie w miescie!

Miasto to chodniki umozliwiajace chodzenie i szerokie, bezpieczne ulice,
płynny ruch (z pracy i do pracy, a nie z domu na drzewa!)
a jak da sie gdzies upchnac to przy okazji moze byc mały krzaczek.
Kolejna sprawa - jak jakas "organizacja - krzak" (w przenosni i doslownie) moze blokowac inwestycje w newralgicznym punkcie miasta? To nie obszar natura 2000! "Nie bo nie"?
Z Wami nikt nie powinien w ogole rozmawaic! Nie chcemy takich "Przyslug".
Przeciez to chore. Jak ktokolwiek moze wstrzymywac inwestycje przez taki proces.

Moze nie rozumiecie ze ludzie to takze fauna? Czy ktokolwiek z Was probowal przejsc tym mostem?
Dziory sa tam tak wielkie, ze mogloby wylecec przez nie dziecko!

Kolejna sprawa - po co komu dwie sciezki rowerowe? To nie chce sie przejechac na druga strone jezdni??
A jezdzac jednosladem (ekologicznym bardziej niz samochod) dzieki szerokim pasom moge latwo omijac samochody stojace w korku.

Konczac, zycze Wam opamietania, otrzezwienia., chociaz najlepsze byloby zdelegalizowanie tego cyrku.
Ludzie chca przeciez normalnie zyc. Dobrze ze nie wnioskowaliscie o budki legowe dla papug!

Olo



Radzę przeczytać oficjalne pisma w tej sprawie lub chociaż informacje zawarte na stronie ZM:

http://www.zm.org.pl/?a=andersa-08c-stanowisko

nie tylko samego ZM:

http://www.zm.org.pl/?a=wiadukt_niepelnosprawni-08c

a nie podniecać się tym co się przeczyta w Fakcie czy Super Ekspresie bo z poziomu retoryki odgaduje zaczytanie w tych "gazetach".

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 02, 2009 10:15 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
hpuryn napisał(a):
Co ma do ochrony środowiska zwężanie ulic w centrum miasta?


To sobie można wyguglać i uzupełnić braki w wiedzy.

Cytuj:
Nawierzchnia między placem Wilsona a Ratuszem jest tak beznadziejna,
że można zgubić koło przy 50 km/h! koleiny po 30 cm glebokosci!


Co ma równość nawierzchni do szerokości? Chyba tylko to, że im szersza ulica, tym trudniej znaleźć fundusze na utrzymywanie jej w dobrym stanie...

Cytuj:
Gdy zaczynałem przygodę z motocyklem (2008) kilka razy o mało co się przez to nie wy*** przy 80 m/h!!!


No, przy 80 metrach na godzinę, to faktycznie musi być trudno utrzymać równowagę na jednośladzie. Do jazdy żółwia polecam ostre koło.

Cytuj:
Miasto to chodniki umozliwiajace chodzenie i szerokie, bezpieczne ulice,
płynny ruch (z pracy i do pracy, a nie z domu na drzewa!)
a jak da sie gdzies upchnac to przy okazji moze byc mały krzaczek.


Myślę, że Nowosybirsk powinien odpowiadać Twoim oczekiwaniom.

Cytuj:
Kolejna sprawa - jak jakas "organizacja - krzak" (w przenosni i doslownie) moze blokowac inwestycje w newralgicznym punkcie miasta?


Masz na myśli ZMID czy PLK?

Cytuj:
Moze nie rozumiecie ze ludzie to takze fauna?


Zwłaszcza tacy, którzy artykułują swoje myśli poprzez "Grrrrrrrrrrrrrrrrr" ;-)

Cytuj:
Kolejna sprawa - po co komu dwie sciezki rowerowe? To nie chce sie przejechac na druga strone jezdni??


Nie chce się.

Cytuj:
Ludzie chca przeciez normalnie zyc.


Właśnie, ludzie chcą żyć normalnie, bez smrodu, hałasu i konieczności nadkładania 200 m przy przejściu z przystanku na przystanek.

Cytuj:
Dobrze ze nie wnioskowaliscie o budki legowe dla papug!


Dzięki za kreatywne propozycje, wykorzystamy w dalszych pracach ;-)

No dobra, sam sobie udzielam nagany za wspieranie offtopa i kopanie leżącego (w efekcie jazdy 80 m/h ;-). Obiecuję więcej już nie.

Edit: obiecuję także sprzątać stąd posty nieodnoszące się do tej konkretnej inwestycji.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 06, 2009 10:24 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Sagi o Dworcu Gdańskim odcinek 327:

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,95190,6241949.html

Cytuj:
Opóźni się przebudowa Dworca Gdańskiego
Krzysztof Śmietana
2009-02-06, ostatnia aktualizacja 2009-02-05 20:45

Ostre cięcia na remoncie Dworca Gdańskiego. Jeszcze bardziej opóźni się jego przebudowa. Kolejarze niespodziewanie ograniczają jego remont - zamiast czterech peronów będą tylko dwa, bo brakuje pieniędzy.

To kolejna mocno spóźniona inwestycja w stolicy. Od wielu miesięcy spółka PKP Polskie Linie Kolejowe powtarza, że oprócz nowego układu torów i peronów powstanie obiecywane od lata przejście podziemne z przystanku metra na stację PKP i dalej na Żoliborz.

Roboty miały się zacząć w zeszłym roku, ale kolejarze długo czekali na komplet pozwoleń i decyzji budowlanych. Później przetarg opóźniła lawina pytań od startujących w przetargu firm. Teraz szykuje się nowe zamieszanie, bo władze PKP zaproponowały zmianę koncepcji przebudowy. Chcą dokonać cięć w projekcie. Zdecydował o tym nowy szef PKP PLK Zbigniew Szafrański. - Nie stać nas teraz na budowę czterech peronów, jak dotychczas zakładano. Wystarczą tylko dwa - stwierdza.

Tyle że Dworzec Gdański był szykowany na tymczasowe zastępstwo Dworca Centralnego w trakcie przyszłorocznego remontu torów dalekobieżnych na linii średnicowej. Czy po cięciach na Gdańskim nie będzie za ciasno? - Według naszych analiz dwa perony z czterema torami, na których mają się zatrzymywać pociągi, wystarczą. Obok powstaną tory odstawcze dla pociągów podmiejskich, dzięki temu będzie można zwolnić miejsce dla składów dalekobieżnych - przewiduje Krzysztof Groblewski, dyrektor Biura Dróg Kolejowych w spółce PKP PLK.

Czy zmiana koncepcji nie wywróci jednak przygotowywanego od miesięcy przetargu? Adrian Furgalski z zespołu doradców gospodarczych TOR przypomina, że jest on już mocno zaawansowany. Jeszcze kilka dni temu zapowiadano, że najbliższy poniedziałek będzie już ostatecznym terminem zgłaszania ofert. Teraz to już nieaktualne. Według kolejarzy przesunięcie przetargu będzie, ale wyniesie "najwyżej miesiąc".

- Zamówienie podzielimy na dwie fazy. W pierwszej powstaną dwa perony. Firmy będą musiały złożyć oferty z dwiema cenami na każdy etap prac - zapowiada dyrektor Groblewski. Dodaje, że po pewnym czasie będzie można dokończyć przebudowę. Nie wiadomo jednak, czy opóźnienie nie będzie o wiele większe. W centrali PKP PLK zapowiadają dość ogólnie: "Prace zaczną się w tym roku".

Zachwytu nie wzbudzają też same projekty przebudowy peronów. W czasie opadów pasażerowie czekający na pociąg będą moknąć, bo zamiast krytej hali zaplanowano tam tylko niewielkie wiaty. Jerzy Janeczek, zastępca szefa warszawskiego oddziału PKP PLK, stwierdził jednak niedawno, że takie zadaszenie "powinno wystarczyć".


...i chyba dość średnio trafiony komentarz:

Cytuj:
Jakby tu jeszcze poudawać, że coś się robi, ale tak, żeby, broń Boże, żadnej roboty nie zaczynać. Przecież remont takiego Dworca Gdańskiego to tylko same kłopoty. Trzeba się naużerać z wykonawcą, który zazwyczaj też udaje, że wykonuje. Zacznie się już na pewno nieudawany gniew pasażerów, bo nie jeżdżą poodwoływane pociągi. Po co komu takie sytuacje komplikacje?

Dlatego remont lepiej tylko planować. Można to nawet robić latami jak spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, której urzędnicy należą w tej dziedzinie do wybitnych specjalistów. Recepta jest prosta. Zamawia się analizy, koncepcje, projekty. Potem prosi się o następne, bo stare zdążyły się zdezaktualizować. Nowy szef też musi się wykazać pracowitością, więc zleca nowy zakres remontu. Ów, ile z tym wszystkim roboty.

Jarosław Osowski


A dlaczego wklejam w tym wątku? Bo bez nowego układu torowego projekt rozbudowy wiaduktów autorstwa BAKSu nadaje się do kosza. Ciekawe:

1. Które perony będą zrealizowane w pierwszym etapie? Obstawiam nr 2 i 3.

2. Czy etapowane będą tylko perony (które w sumie nie powinny być takie drogie), czy też układ torowy, urządzenia srk itp.

3. Co z gotowym projektem przejścia podziemnego z wyjściami na nieistniejące perony?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 06, 2009 17:25 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
A tymczasem, na niedalekim północnym zachodzie...

http://www.rynek-kolejowy.pl/10676/Remont%2Btor%25F3w%2BBydgoszcz%2BToru%25F1%2B%2BNie%2Bma%2Bpieni%25EAdzy%253F.htm

Cytuj:
Pociąg i tramwaj muszą być ze sobą powiązane i przyczynić się do poprawienia jakości transportu publicznego w całej aglomeracji. Idea jest taka, że tramwaj - oprócz połączenia Śródmieścia z Fordonem - będzie pełnił rolę dodatkową - dowoził pasażerów do kolei. Takim spoiwem ma się stać węzeł przesiadkowy na stacji Bydgoszcz Wschód. - Tramwaj będzie jechał estakadą nad tym dworcem kolejowym. Na niej znajdą się przystanki, z których będzie można dostać się bezpośrednio na perony do pociągu


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 07, 2009 16:25 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Ostre cięcia na remoncie Dworca Gdańskiego. Jeszcze bardziej opóźni się jego przebudowa. Kolejarze niespodziewanie ograniczają jego remont - zamiast czterech peronów będą tylko dwa, bo brakuje pieniędzy.


Pozwolenie budowlane mają na 2 lata, a środowiskowe na 4. Jak im się coś więcej opóźni będzie można zawalczyć o nowe lepsze zejścia na perony 1 i 4? Tak zgaduję.

Swoją drogą - d....e - moim zdaniem powinni ograniczyć jakąs inwestycję, której jeszcze nie zaczęli - przesunąć z niej środki na ten remont. Moim zdaniem jeśli tak nie zrobią może być jak zwykle, tzn - 2 perony do końca świata i jeden dzień dłużej.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 09, 2009 13:12 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://www.tvnwarszawa.pl/28415,1585041,wiadomosc.html
Cytuj:
Żoliborz dojedzie do Centrum! Będą dwie zastępcze kładki przy Andersa
10:08 06.02.2009 / TVN Warszawa
Żoliborz nie zostanie odcięty od Centrum
- Decyzja już zapadła, dwa mosty czasowe - 30 i 60 metrowy, przy Andersa na pewno powstaną - zapewnił w poranku TVN Warszawa Andrzej Marecki ze ZMID. Poranny gość nie potrafił jednak dokładnie określić, kiedy zastępcze mosty zawisną. Zapewnił jednak, że zrobi wszystko, żeby przęsła powstały jak najszybciej, a Żoliborz po zamknięciu starej kładki nie został odcięty od Centrum miasta.

- Na razie jest decyzja o możliwości technicznej realizacji zastępczych kładek - powiedział Andrzej Marecki dyrektor ds. inwestycji ZMID. - W praktyce oznacza to tyle, że kładki powstaną, pytanie tylko kiedy - mówił Marecki i dodał, że zanim to się stanie, musi być spełnionych szereg warunków, w tym bezpieczeństwo takiej inwestycji, odpowiedni czas realizacji oraz odpowiednie koszty.
- Na szczęście autorzy projektu przedstawili koncepcję, która jest bezpieczna, można ją szybko zrealizować i jest w miarę tania. Przed nami jeszcze wybór wykonawcy. Mam nadzieję, że to się wydarzy w ciągu najbliższych tygodni - mówił Marecki.

Wojsko pomoże w budowie kładek?
- Przerwa w ruchu przy Andersa może potrwać, przy planowanym rozwiązaniu, zaledwie kilka lub kilkanaście dni - powiedział Marecki. Przy powstaniu tymczasowych kładek może pomóc wojsko. - Będziemy w stanie pomóc miastu, posiadamy do tego niezbędne siły i środki - zapewnił Sławomir Lewandowski, rzecznik Dowódcy Wojsk Lądowych.

Nie kończąca się historia kładki na Andersa
Po zamknięciu wiaduktu przy Andersa, Śródmieście z Żoliborzem miały łączyć tylko dwie drogi: wiecznie zakorkowane rondo Radosława i oddalona kilka kilometrów na wschód - Wisłostrada, która w godzinach szczytu dosłownie pęka w szwach.
Obecnie wiadukt jest już zamknięty dla komunikacji miejskiej, a wkrótce również dla samochodów.

mdaw/roody

Obrazek
Fot. TVN Warszawa

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 09, 2009 16:05 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Monty B. Ike napisał(a):
Obrazek
Fot. TVN Warszawa


co to jest to cudo na rysunku? od kiedy to zobaczyłem, jestem zafrapowany. wygląda jak żywcem z Railroad Tycoon.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL