Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz lis 13, 2008 14:22 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... ursow.html

Dominika Olszewska napisał(a):
Metro grozi cięciem nocnych kursów

2008-11-13, ostatnia aktualizacja 2008-11-13 11:40

Czy przez drożejący prąd metro skróci trasy kursowania pociągów lub zrezygnuje z nocnych kursów? - Tak się może stać, jeśli ratusz nie da nam więcej pieniędzy - mówi jego rzecznik Krzysztof Malawko


Tylko w tym roku było kilka podwyżek prądu. Wszystko przez drożejący węgiel kamienny, z którego w Polsce powstaje energia. Na dodatek w najbliższym czasie trzeba w naszym kraju zbudować kilkanaście nowych bloków energetycznych za kilkadziesiąt miliardów złotych. Spółki energetyczne zgodnie z wymogami Unii Europejskiej muszą też kupować o wiele droższą energię odnawialną, wytwarzaną np. z wiatru.

Podwyżka cen energii elektrycznej to dla Metra Warszawskiego i Tramwajów Warszawskich poważny problem. Obie spółki, by wyrównać straty, zażądały od Zarządu Transportu Miejskiego dodatkowych pieniędzy. Bo to właśnie ZTM w imieniu ratusza płaci Metru i Tramwajom za przewóz pasażerów. Rozliczenia są w tzw. wozokilometrach, czyli odległościach przejechanych przez wagon metra lub tramwaju.

W tym roku metro ma przejechać 23 mln km. Za każdy wozokilometr dostanie od stolicy 9,07 zł. Miasto chce jednak obniżyć przyszłoroczną stawkę do 8,65 zł. - Nie damy rady. Możemy zgodzić się na 8,91 zł. Jeśli dostaniemy mniej, nasza firma znajdzie się w dramatycznej sytuacji - przekonuje Krzysztof Malawko, rzecznik Metra.


Tramwaje w 2008 r. za jeden wozokilometr dostaną 8,06 gr. W 2009 r. miasto miało zapłacić tej spółce blisko 494 mln zł. - To o 18 mln zł za mało. Cena za energię elektryczną drastycznie wzrosła. Dlatego powinniśmy dostać od ZTM więcej niż w tym roku - informuje Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Sęk w tym, że podpisane niedawno z wielką pompą wieloletnie umowy na przewóz pasażerów są korzystne dla miasta. Według nich to Metro i Tramwaje biorą na siebie ewentualne podwyżki prądu. Dlatego urzędnicy ratusza są nieugięci. - Będziemy bezlitośni. Kasa miejska to nie studnia bez dna. Każdy chce wyszarpać coś dla siebie. Musimy chronić budżet. Nie damy ani grosza - mówi jeden z wysokich urzędników ratusza.

- Skarbnik miasta twierdzi, że nie ma pieniędzy. Wciąż jednak wierzę, że w końcu coś uda się wysupłać. W przeciwnym razie Metro i Tramwaje będą musiały wprowadzić jakieś programy oszczędnościowe - uważa Leszek Ruta, szef ZTM, który prowadzi negocjacje.

Spółki transportowe stawiają sprawę na ostrzu noża: - Brak tych pieniędzy spowoduje, że będziemy musieli ograniczyć tempo naszych inwestycji - twierdzi Michał Powałka.

- Jeszcze negocjujemy. Jeśli jednak nie dostaniemy dodatkowych pieniędzy, weźmiemy pod uwagę różne warianty, np. skrócenie tras, rzadsze kursowanie pociągów. Możemy też zrezygnować z przejazdów nocnych - wylicza Krzysztof Malawko.

Nocne kursy metra od godziny 24. do 3 w weekendy cieszą się dużą popularnością wśród powracjących z imprez. Zostały wprowadzone w zeszłym roku.


Zawsze mnie zastanawia w takim kontekście, ile metro dostaje z reklam w wagonach i na co przeznacza te pieniądze.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt maja 26, 2017 9:20 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Cytuj:
[W 2008] metro za każdy wozokilometr dostanie 9,07 zł.

Tramwaje w 2008 r. za jeden wozokilometr dostaną 8,06 gr.


8 lat później:

Obrazek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 28, 2017 21:15 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Wolnosc24.pl napisał(a):
Zamieścił na Twitterze zwykłe zdjęcie z warszawskiego Metra. Amerykanie zachwyceni! Zobacz co się im tak spodobało
Przez Tomasz Śniarowski - 16 maja 2017

Obrazek

Na Twitterze zagrzmiało. Amerykański dziennikarz zamieścił na Twitterze zwykłe zdjęcie z warszawskiego Metra. Napisał: To jest metro w Polsce… zauważyliście coś? Jak się okazało internauci za oceanem i z Europy Zachodniej zauważyli bardzo dużo.

Ciekawa dyskusja wywiązała się na twitterowym koncie Alt Right Report. Poszło o zdjęcie z metra w Warszawie – obrazek dla nas banalny i niewzbudzający żadnych emocji. Jednak zachodni fani profilu od razu wychwycili różnicę. W Polsce przejażdżka metrem to bezpieczny sposób na przemieszczenie się, na zachodzie już nie koniecznie.

Najlepsze odpowiedzi na zdjęcie:

– Niech zagadnę – oni wszyscy to Polacy.

– Co oni tacy spokojni i pokojowi? Przecież to nienormalne!

– Tak wygląda życie tylko wśród białych ludzi.

– Nadal czytają papierowe książki podczas jazdy?

– Tylko tam siedzą. Nikt nie próbuje nikogo zabić. Jakie to dziwne. Na pewno to na tej planecie?

– Dlaczego nie ma kału ani moczu czy czarnych palących skręty?

– Nie rozumiem. Gdzie są śmieci i kałuże moczu?

– Oni nie są agresywni? To tak można?

Jak widać normalne zachowanie w metrze może zadziwić zachodnią Europę i świat… Chyba coś tu nie gra?

http://wolnosc24.pl/2017/05/16/zamiescil-na-twitterze-zwykle-zdjecie-z-warszawskiego-metra-amerykanie-zachwyceni-zobacz-co-sie-im-tak-spodobalo/


Źródło: Wolnosc24.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 23, 2018 1:11 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
http://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=1478&c=98&l=1

Zarząd Transportu Miejskiego napisał(a):
35 lat od rozpoczęcia budowy I linii metra
opublikowano 16 kwietnia 2018r.
ostatnia aktualizacja 16 kwietnia 2018r.

35 lat temu rozpoczęła się budowa I linii metra w Warszawie. Pierwszy stalowy pal na placu budowy między dzisiejszymi stacjami Ursynów i Stokłosy wbito 15 kwietnia 1983 r.

Początki planów budowy kolei podziemnej w Warszawie to lata 20. XX wieku. Pierwsze odwierty geologiczne zostały wykonane już w 1927 r. Jednak kryzys gospodarczy z początku lat 30. pokrzyżował te plany, choć prace studialne trwały aż do wybuchu II wojny światowej.

Do projektów wrócono po zakończeniu okupacji. W latach 50. powołano Państwowe Przedsiębiorstwo „Metroprojekt”, które opracowało plan sieci metra głębokiego. Rozpoczęto nawet drążenie tuneli (np. na Pradze-Północ, w okolicy dworca Wileńskiego) – prace przerwano jednak w 1953 r. ze względu na trudności techniczne i wysokie koszty. Do tematu powrócono w latach 70. i 80. W styczniu 1982 r. oficjalnie ogłoszono decyzję o realizacji inwestycji. Wkrótce potem budowa ruszyła – za jej początek uznawana jest data 15 kwietnia 1983 r., kiedy to symbolicznie wbito pierwszy pal obudowy wykopu. Szybko jednak okazało się, że problemy gospodarcze kraju odbijają się na budowie kolei podziemnej w Warszawie. Od 1985 r. kwoty przeznaczone na realizację inwestycji odbierały znacząco od pierwotnych harmonogramów finansowych. Podjęto więc decyzję o zatrzymaniu budowy od ul. Nowowiejskiej i koncentracji środków na ukończeniu odcinka od Kabat do Politechniki.

7 kwietnia 1995 r. uroczyście uruchomiono pierwszy, 11-kilometrowy odcinek I linii metra w stolicy. Pociągi wyruszyły po raz pierwszy w trasę o godzinie 12.35. W 1998 r. oddano do eksploatacji odcinek do stacji Centrum, w 2001 r. do stacji Ratusz (obecnie Ratusz-Arsenał), a w 2003 r. do Dworca Gdańskiego. Lata 2005, 2006 i 2008 to odpowiednio otwarcie stacji Plac Wilsona, Marymont i Słodowiec. 25 października 2008 r. o godzinie 16.03 na stację metra Młociny wjechał pierwszy pociąg z pasażerami. Tym samym zakończono budowę I linii metra w Warszawie.

Więcej na temat historii budowy kolei podziemnej w Warszawie – na stronie Metra Warszawskiego.

Źródło: Zarząd Transportu Miejskiego ztm.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL