Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz sty 24, 2013 21:39 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
A tymczasem Wrocław - budują, budują i wybudowali - zapewne na solidnych podstawach. Podobnie z Poznaniu. W Warszawie bilet był od początku z przypadku i jak widać kulawy system upada.

rynek kolejowy napisał(a):
Już w lutym wspólny bilet na kolej i komunikację we Wrocławiu

Prawdopodobnie już w połowie lutego mieszkańcy Wrocławia będą mogli korzystać z pociągów Przewozów Regionalnych i Kolei Dolnośląskich na podstawie biletu okresowego zapisanego na UrbanCard. To nie koniec dobrych wieści - cena biletu ma się nie zmienić.

Władze Wrocławia chcą podpisać umowę z przewoźnikami kolejowymi do połowy lutego - Wtedy też, mamy nadzieję, pasażerowie będą mogli korzystać z połączeń kolejowych. W tej chwili jesteśmy jeszcze w trakcie ustaleń - mówi Julia Wach z Urzędu Miasta.
Jak będzie wyglądać umowa? - Miasto na podstawie umowy będzie płaciło przewoźnikowi ustalona kwotę za przejazdy pociągami na podstawie UrbanCard, zaś pasażerowie posiadający UrbanCard zyskają dodatkowe połączenia w ramach tych samych co do pory opłat - mówi Wolska. Rozmowy z przewoźnikami jeszcze trwają, ale prawdopodobnie dopłata za wspólny bilet będzie kosztować miasto w sumie ok. 2,5 mln zł rocznie.
Kolej jak tramwaj i autobus
- Chcemy, by coraz więcej ludzi korzystało z transportu publicznego i żeby pociągi stały się na terenie miasta i aglomeracji tak samo dostępnym środkiem transportu jak tramwaj czy autobus. To rozwiązanie ma kilka zalet, po pierwsze wykorzystujemy istniejącą już infrastrukturę, nie budujemy jej od zera. Po drugie sieć kolejowa bardzo dobrze uzupełnia sieć komunikacji miejskiej a w wielu przypadkach połączenie kolejowe jest szybsze (pociągi nie stoją w korkach w czasie szczytów komunikacyjnych), po trzecie mamy nadzieje, że migracja z samochodów do pociągów zmniejszy liczbę spalin w powietrzu i odciąży miasto z ruchu samochodowego - wylicza rzeczniczka.
- Liczymy też, że mieszkańców przyciągną wyremontowane przez PKP atrakcyjne dworce - dodaje. Według Julii Wach, miasto stawie w ten sposób "na ekonomię i na ekologię".
O 35 minut krócej do Leśnicy
W tej chwili z lokalnych połączeń kolejowych dla tzw. małej aglomeracji korzysta ok pół tysiąca osób, a dla tzw. dużej aglomeracji ponad 2 tysiące osób. - Szacujemy, że ta liczba zdecydowanie wzrośnie, gdy zostanie wprowadzona nowa możliwość dla posiadaczy UrbanCard. Znaczna oszczędność czasu i omijanie najbardziej zatłoczonych ulic w godz. szczytu przekonają podróżnych do tej formy przemieszczania się na terenie aglomeracji - przewidują urzędnicy.
- Na przykładowej trasie Dworzec Główny-Leśnica pasażerowie mogliby zyskać nawet 35 minut (co daje oszczędność ok godziny dziennie, biorąc pod uwagę, że pasażerowie najczęściej będą pokonywać tę trasę 2 razy w ciągu dnia), przy dojeździe do Psiego Pola jest to oszczędność ok 13 minut (czyli ok pół godziny dziennie) - wylicza Wolska.

http://www.rynek-kolejowy.pl/39046/Juz_ ... clawiu.htm

Widać gdzie w Warszawie ekonomia i ekologia...na SGPiS..tfu

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 08, 2018 8:51 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2781
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57656.html

Cytuj:
W Krakowie urzędnicy miejscy i kolejarze porozumieli się w sprawie pełnej integracji biletowej w transporcie publicznym i pociągach uruchamianych na zlecenie władz województwa na ponad trzy lata. Dziś (7 lutego) radni miejscy mają przegłosować uchwałę w tej sprawie. To próba poradzenia sobie z kłopotami z powodu remontów prowadzonych zarówno przez miasto, jak i PKP PLK.

Uchwała zakłada wzajemne honorowanie biletów ważnych w pojazdach komunikacji miejskiej w Krakowie i tych ważnych w pociągach uruchamianych na zlecenie władz województwa (czyli w pociągach Kolei Małopolskich i części Przewozów Regionalnych) na terenie aglomeracji krakowskiej. Ma obowiązywać do końca czerwca 2021 r.

Stało się to w momencie gdy PKP PLK zapowiedziała w Krakowie pięciogodzinne zamknięcia torowe przez siedem dni w tygodniu. Od marca odcinek między Krakowem Głównym a Płaszowem będzie zamykany w godzinach 9.-14.

Uchwała określa zasady honorowania biletów. Władze województwa lub przewoźnicy kolejowi będą płacić za każdego pasażera komunikacji miejskiej z ważnym biletem kolejowym 2,3 zł. Z kolei Gmina Miejska Kraków za każdego pasażera w pociągu, z biletem miejskim zapłaci 3,5 zł.

Szczegóły rozliczeń między wszystkimi zainteresowanymi stronami zostaną określone w osobnym porozumieniu. Jak powiedział nam prezes Kolei Małopolskich Grzegorz Stawowy, w rozliczeniach mają uczestniczyć również PKP PLK.

Dla pasażerów dotkniętych remontami to świetna wiadomość, bo tak daleko posuniętej integracji biletowej nie ma nawet w aglomeracji Warszawskiej, gdzie od lat działa wspólny bilet, ale porozumienie dotyczy biletów okresowych.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL