Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr gru 23, 2009 13:47 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... towej.html

Jarosław Osowski napisał(a):
Łomianki we wspólnej strefie biletowej
2009-12-23, ostatnia aktualizacja 2009-12-22 22:46

Dzięki podpisanej we wtorek umowie mieszkańcy podwarszawskich Łomianek i Czosnowa od 1 marca będą mogli kupować 30-dniowe bilety ZTM ważne także na terenie Warszawy. A warszawiacy jeździć autobusami z Łomianek. W 2010 r. ZTM chce wprowadzać wspólne bilety coraz dalej od stolicy, m.in. do Błonia, Grodziska Maz. i Serocka

Wczoraj władze Łomianek podpisały umowę z Zarządem Transportu Miejskiego. - Jesteśmy jedyną gminą w aglomeracji stołecznej, która ma własną spółkę komunikacyjną zajmującą się dowożeniem mieszkańców do Warszawy i nasze miasto zachowa pełną autonomię - podkreślał burmistrz Łomianek Wiesław Pszczółkowski.

To dlatego - jak przyznał prezes tej spółki Bogdan Marcińczyk - "początkowo trudno będzie się w tym połapać".

Łomianki z własną taryfą

W przeciwieństwie do innych podwarszawskich miejscowości, do których kursują siedemsetki czy osiemsetki, Łomianki i sąsiadujący z nimi Czosnów pozostaną przy dotychczasowej numeracji linii autobusowych (Ł i Bis). Nie znajdą się też w drugiej, podmiejskiej strefie biletowej. Specjalnie dla tych gmin ZTM stworzy odrębną taryfę. Za bilety 30-dniowe ważne w ełce i wszystkich liniach w obrębie Warszawy mieszkańcy Łomianek zapłacą 128 zł, a Czosnowa - 136 zł. Pierwsi, dojeżdżając do stolicy, wydają dziś na dwa oddzielne bilety o 24 zł więcej, drudzy - o 22 zł. Początkowo nowe bilety będą kodowane na warszawskiej karcie miejskiej ze zdjęciem i nowym nadrukiem upamiętniającym 20-lecie praw miejskich Łomianek. W przyszłości gmina chce wyemitować własną kartę.

Z nowego udogodnienia skorzysta przynajmniej 50 tys. pasażerów, bo tyle biletów miesięcznych sprzedaje teraz spółka Komunikacja Miejska Łomianki. Z jej autobusów, które kursują Pułkową i Marymoncką do stacji metra Marymont, od 1 marca skorzystają też warszawiacy. W żółtych kasownikach będą mogli kasować wszystkie miejskie bilety oprócz 20-, 40-, 60- i 90-minutowych. Kontrolerzy mają też honorować 30- i 90-dniowe na pierwszą strefę. Dlatego docelowo ZTM chce wycofać z Marymonckiej albo zmniejszyć tam liczbę kursów jednej z warszawskich linii (np. 181), które dublują ełkę. Stanie się to po zakończeniu budowy dojazdu do mostu Północnego i przywróceniu tramwajów.

Na wspólny bilet władze Łomianek wydadzą w przyszłym roku 600 tys. zł. Kolejne 240 tys. zł kosztują kursy linii 701, która nadal będzie dojeżdżać do Dąbrowy Leśnej (jedno z osiedli w tym mieście) według dotychczasowych zasad - ważne są w niej bilety ZTM na drugą strefę.

Szef ZTM Leszek Ruta stwierdził, że liczy teraz na poprawę taboru na liniach Ł i Bis. Zaledwie połowa z 24 autobusów ma bowiem obniżoną podłogę (i to nie we wszystkich drzwiach), a dziewięć jeździ od początku lat 90., kiedy Łomianki założyły własną komunikację. Według prezesa Marcińczyka te najstarsze egzemplarze powinny być wymienione w ciągu dwóch najbliższych lat.

Inni dowiozą do kolei

Dzięki podobnym porozumieniom jak wczorajsze z Łomiankami ZTM chce rozszerzać w nowym roku wspólną strefę biletową o kolejne gminy położone coraz dalej od Warszawy. Według dyrektora Ruty najbardziej zaawansowane są rozmowy z władzami Błonia. Trwają też negocjacje, by ustalić odrębną taryfę dla Brwinowa, Milanówka i Grodziska Maz. Urzędnicy z Wiązowny wyznaczają już trasy dwóch linii autobusowych, które zaczną dowozić mieszkańców tej gminy (przez Emów i Wólkę Mlądzką) do stacji kolejowych w Józefowie i Otwocku. Podobne dowozówki do dworca w Legionowie zamierzają utworzyć władze Wieliszewa i Serocka. Z kolei burmistrz Konstancina-Jeziorny jest zainteresowany podwożeniem mieszkańców południowej części gminy do coraz bardziej popularnej linii Kolei Mazowieckich z Góry Kalwarii do stolicy. W każdym z tych przypadków pasażerowie podczas kolejnych przesiadek (również na terenie Warszawy) nie musieliby kasować dodatkowych biletów.


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 23, 2009 14:23 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Ja po przeczytaniu tego tekstu widzę to tak. Łomianki broniły się rękami i nogami przed dominacją Warszawy.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 28, 2009 22:25 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Nom. Oby tylko się nie okazało z czasem, że będzie 20 stref, po jednej na każdą podwarszawską miejscowość. Wtedy po prostu wspólny bilet straci sens. IMO Łomianki stworzyły niebezpieczny precedens, który może do takiej parodii prowadzić.

I bałagan powstał. Bo jadąc jedną linią do tej miejscowości jadę na innym bilecie niż jadąc drugą linią. Mieszkańcy się pewnie połapią, ale jako turysta będę miał kolejne rodzaje biletów do zapamiętania.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 28, 2009 23:26 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
Raffi napisał(a):
Nom. Oby tylko się nie okazało z czasem, że będzie 20 stref, po jednej na każdą podwarszawską miejscowość. Wtedy po prostu wspólny bilet straci sens. IMO Łomianki stworzyły niebezpieczny precedens, który może do takiej parodii prowadzić.

I bałagan powstał. Bo jadąc jedną linią do tej miejscowości jadę na innym bilecie niż jadąc drugą linią. Mieszkańcy się pewnie połapią, ale jako turysta będę miał kolejne rodzaje biletów do zapamiętania.


Masz rację. Przeczytałem ten artykuł pobieżnie i nic nie zrozumiałem. Mam nadzieję, że na przystankach i w autobusach będzie to sensownie oznaczone.

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt gru 29, 2009 15:18 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Raffi napisał(a):
Bo jadąc jedną linią do tej miejscowości jadę na innym bilecie niż jadąc drugą linią.


To pół biedy. Który normalny (tj. nie-Raffi ;-) i nie-miłośnik KM) turysta wyrobi sobie kartę personalizowaną i kupi miesięczny bilet na dojazd do Łomianek?

Gorzej, że ZTM planuje likwidację lub przerzedzenie części własnych linii na terenie Warszawy - bo przecież będzie można jeździć Ł-kami i Bis-kami po Warszawie mając zwykły bilet ZTM (ale już nie - mając bilet minutowy!)... Przystanek graniczny honorowania biletów ZTM ma być na wysokości Wóycickiego. Będzie to koniec pierwszej i zarazem drugiej strefy ZTM.

A co z osobami, które dojeżdżają Ł-ką czy Bis-ką, a później wyjeżdżają poza 1. strefę ZTM w inną stronę? Czy dla takich też przewidziano bilet KMŁ+ZTM(1+2), droższy po prostu o różnicę odpowiednich biletów ZTM?

Czy nowe bilety "łączone" będą ważne w podmiejskiej części linii 701 (czyli w drugiej strefie ZTM)?

Dotychczasowe bilety miesięczne: KMŁ 74 zł + ZTM-30(1) 78 zł, razem 152 zł (w nowym pakiecie: 128 zł). Dotychczasowe możliwe kombinacje: KMŁ 74 zł + ZTM-90(1) 196/3 zł, razem 139,33 zł (zatem w kieszeni oszczędnego pasażera de facto zostanie 11,33 zł, a nie 24 zł miesięcznie, a mieszkańcy Czosnowa oszczędzą 9,33 zł, a nie rzekome 22 zł).

Mam nadzieję, że nie będą robili cyrków z tymi kartami, dosyć już kłopotów z nieszczęsną personalizacją. Wybrany kontrakt powinien dać się wgrać na dowolny nośnik spełniający minimalne wymagania regulaminowe, i tyle. A własny wzór karty można sobie wydawać i popularyzować, proszę bardzo. Byle nie na siłę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 16, 2011 11:29 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zw.com.pl/artykul/567828-Gru ... etem-.html

Konrad Majszyk napisał(a):
Grupa z Wołomina trzęsie wspólnym biletem
14-02-2011, ostatnia aktualizacja 15-02-2011 12:52

System wspólnego biletu się chwieje. Wołomin, Kobyłka, Zielonka i Ząbki rozważają wystąpienie z systemu. Chodzi o pieniądze.
(...)
Wołomin, Kobyłka, Zielonka i Ząbki płacą za to Warszawie rocznie ponad 6 mln zł. Dla zmagających się z kryzysem gmin to duży wydatek. Właśnie dlatego w Wołominie doszło wczoraj do narady wszystkich gmin wzdłuż linii do Tłuszcza.

– Od ZTM otrzymaliśmy sygnał, że w 2011 roku mamy wygospodarować na wspólny bilet 2 mln zł – mówi burmistrz Wołomina Ryszard Madziar.
(...)
Wspólnym biletem objęte jest 29 podwarszawskich gmin, z czego do 15 docierają pociągi – Kolei Mazowieckich, SKM albo WKD. W 2010 roku gminy zapłaciły łącznie Warszawie 36 mln zł.

Władze stolicy przekonują, że to i tak stawka ulgowa. Dana gmina podwarszawska pokrywa dziś od 20 do 40 proc. kosztów komunikacji podmiejskiej (tylko na swoim terenie). Pozostałych 60-80 proc. płaci Warszawa. ZTM chce ujednolicić zasady i wszędzie podnieść próg udziału gmin do 40 proc.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 16, 2011 11:41 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
O rany - to moje okolice. A sądziłem, że ktoś pójdzie na pomysł, by w Zielonce była strefa I, a nie II. Kanał. Ja sie tam przeprowadziłem m.in. dlatego, że wspólny bilet robi różnicę. Może jakies obywatelskie działanie byłoby konieczne.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 22, 2012 14:05 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... ko_na.html

Cytuj:
Szef ZTM Leszek Ruta ogłosił, że między lotniskiem a Dworcem Wschodnim SKM-ka i Koleje Mazowieckie będą jednak uznawać nawzajem wszystkie swoje bilety. Czy już na stałe? - Na pewno podczas Euro 2012, a potem zobaczymy. To kwestia rozliczeń. Na razie ustaliliśmy to, co było pilne do rozwiązania, gdy w czerwcu przyjadą do Warszawy tysiące kibiców - powiedział "Gazecie" dyrektor Ruta.

We wtorek podpisał też porozumienie z prezes Przewozów Regionalnych Małgorzatą Kuczewską-Łaską. W pociągach tej spółki od 1 czerwca będzie obowiązywać "Bilet warszawski". Dzięki temu podróżny za dopłatą 3,6 zł do przejazdu koleją ma też korzystać z komunikacji miejskiej w granicach Warszawy w ciągu dowolnie wybranej przez siebie godziny. Dokładny czas rozpoczęcia przejazdu tramwajem, autobusem, metrem czy SKM-ką napisze własnoręcznie na bilecie kolejowym.

Podobne porozumienie taryfowe ZTM zapowiada też ze spółką PKP InterCity. Urzędnicy pracują też nad wspólnym biletem na komunikację w Warszawie i Łodzi oraz w pociągach łączących oba te miasta. Według dyrektora Ruty miałby obowiązywać od końca 2012 r.


Może jeszcze coś dobrego z tego Euro wyjdzie...

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 21, 2012 17:10 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Niemal dwa lata temu można było, przeczytać że...

Konrad Majszyk napisał(a):
Grupa z Wołomina trzęsie wspólnym biletem
14-02-2011, ostatnia aktualizacja 15-02-2011 12:52

System wspólnego biletu się chwieje. Wołomin, Kobyłka, Zielonka i Ząbki rozważają wystąpienie z systemu. Chodzi o pieniądze.


...a tymczasem okazało się, że to Warszawy po podwyżkach (przede wszystkim biletów podmiejskich) już nie stać na wspólny bilet.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... umowe.html

Jarosław Osowski napisał(a):
Koniec wspólnego biletu. Warszawa wypowiada umowę
21.12.2012 , aktualizacja: 21.12.2012 16:00 A A A Drukuj

Jest pierwsza ofiara cięć finansowych w stołecznej komunikacji. Rzecznik starosty wołomińskiego poinformował w piątek, że Zarząd Transportu Miejskiego wypowiedział wszystkim podwarszawskim gminom umowę o wspólnym bilecie na liniach kolei podmiejskich.

Piotr Kaczorek z urzędu powiatowego w Wołominie przekazał „Gazecie” fragment pisma, które ZTM rozesłał w piątek do samorządów wokół stolicy: „Przy przewidywanym zmniejszeniu środków przeznaczanych na obsługę warszawskiej komunikacji miejskiej informujemy, że m.st. Warszawa nie może ponosić tak dużych kosztów funkcjonowania »Wspólnego Biletu « na obszarze pozawarszawskim w roku 2013” - czytamy m.in. w piśmie ZTM. W zeszłym tygodniu Rada Warszawy zdecydowała, że w przyszłorocznym budżecie ZTM zamraża wydatki na kwotę 190 mln zł.

Piotr Kaczorek dodał, że w piątek ZTM wypowiedział porozumienie biletowe dla linii wołomińskiej zawarte na cztery lata 29 lutego tego roku. Jego ustalenia będą obowiązywać jeszcze tylko trzy miesiące - do końca pierwszego kwartału 2013 r. - Z przekazanych przez ZTM informacji wynika, że wszystkie gminy wokół Warszawy objęte dotychczas "Wspólnym Biletem" także otrzymały podobne pisma z wypowiedzeniem umów - przekazał nam Piotr Kaczorek.

W rozmowie z "Gazetą" potwierdził to szef ZTM Leszek Ruta. - Do końca marca jedziemy z biletami na dotychczasowych zasadach. Do tego czasu liczę na wypracowanie nowych zasad finansowania wspólnej taryfy wspólnie z samorządami i Kolejami Mazowieckimi - powiedział.

Jako przykład podał porozumienie Warszawy z Łomiankami. Pasażerowie z tej gminy mają bilet tylko na linie autobusowe, które dowożą ich do stolicy, oraz na I strefę, czyli komunikację w granicach Warszawy. Zdaniem Leszka Ruty to sprawdza się bardzo dobrze.

Dyrektor ZTM dodał, że przedłuży obowiązywanie wspólnej taryfy na linii WKD do stacji w Opaczy. Pierwotnie umowa na ten odcinek miała wygasnąć z końcem grudnia, teraz okazuje się, że też będzie ważna do końca marca. - A potem są duże szanse, że wspólny bilet w WKD rozszerzymy nawet do końca trasy w Grodzisku Maz. - planuje dyrektor Ruta.


...a pod artykułem wyłączone komentarze...

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt gru 25, 2012 14:01 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Hm. Czyżby znów miało wyjść na moje? Z artykułu wynika, że Warszawa chce zmiany systemu finansowania wspólnego biletu na bardziej globalny, a nie na podstawie dwustronnych umów, a taki postulowałem od dawna i chciałem działać w tym kierunku, ale nawet miałem wewnętrzną ZM-ową opozycję. Wyjdzie na to, że taki system albo zostanie stworzony teraz "pod nożem", albo na kilka lat system wspólnego biletu upadnie. Typowo polskie myślenie - zamiast perspektywicznie się dogadać w przeciągu ostatnich kilku lat, teraz w trzy miesiące będziemy tworzyć kolejną prowizorkę. Wyprowadzać się już z Polski czy jeszcze poczekać?

Ewentualnie to jest tylko taki mocny blef tylko po to, by ludzie spod Warszawy nie kupowali tańszych biletów na pół roku, ale wstrzymali się (bo nie wiadomo czy to wypali!) i już w marcu kupili droższe bilety za 474 złote, czyli o 104 złote więcej. 104 * kilkaset tysięcy i kilka milionów się uzbiera na 2013. Rucie gratulujemy i... chyba jednak już dziękujemy.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL