Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn lut 27, 2012 21:04 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Z cyklu "Wielkie Odkrycia":

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... lenie.html

Cytuj:
[...] Dyrektor Ruta ma też inne spostrzeżenia: - Wiedeń rezygnuje z budowy zatok na przystankach autobusowych, samochody muszą się więc zatrzymywać i czekać, aż pasażerowie wsiądą. Zwiększa to bezpieczeństwo i ułatwia autobusom włączenie się do jazdy.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 28, 2012 7:17 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Seeing is believing

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 28, 2012 15:31 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
olek napisał(a):
Z cyklu "Wielkie Odkrycia":

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... lenie.html

Cytuj:
[...] Dyrektor Ruta ma też inne spostrzeżenia: - Wiedeń rezygnuje z budowy zatok na przystankach autobusowych, samochody muszą się więc zatrzymywać i czekać, aż pasażerowie wsiądą. Zwiększa to bezpieczeństwo i ułatwia autobusom włączenie się do jazdy.


Lepiej późno niż wcale :-)
Co do przystanków, to widziałem bardzo ciekawe rozwiązanie w Munster. W 2010 roku, w lipcu kończyli jego budowę, ale niestety googlemaps wciąż tego miejsca nie zaktualizował, a zdjęć akurat nie zrobiłem. To była ulica z jedną jezdnią dwukierunkową, na której wyznaczono dwa przystanki autobusowe w przeciwne strony. Czoła przystanków były połączone przejściem dla pieszych. I teraz trik: przejście dla pieszych miało azyl i to nie taki zwykły - długi na jakieś 20 albo i więcej metrów w obie strony.

Obrazek

Na wszelki wypadek napiszę jakie to rozwiązanie miało zalety ;-)
1. Praktycznie uniemożliwia wyprzedzanie autobusu zatrzymującego się na przystanku i zarazem daje bezpieczeństwo pieszym, którzy nie muszę się obawiać przechodzenia przez jezdnię wychodząc zza autobusu. (Jakże często zdarzają się u nas z tego powodu wypadki, co więcej - oskarża się wtedy o ich powodowanie pieszych, bo wychodzą na jezdnię zza pojazdu).
2. Gdyby mimo wszystko jakiś szaleniec zaczął wyprzedzać autobus jadąc pod prąd około 50 metrów (małe szanse), to pieszy ma azyl o szerokości co najmniej 3 metry.
3. To rozwiązanie nie zachęca do wariackiego wyprzedzania z dwóch powodów. Jeden już był wyżej wymieniony - azyl ma około 50 metrów - nie ma szans na zjechanie, gdyby coś jechało z przeciwka, krawężnik jest za wysoki. Drugi powód też jest związany z długością azylu - opiera się na obserwacji, że kierowcy mają tendencję do jechania dość blisko poprzedzających je pojazdów, a tu autobus zatrzymuje się w takim miejscu, że kierowca samochodu musiałby się cofnąć, żeby wyjechać na pas w przeciwnym kierunku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 28, 2012 16:25 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
olek napisał(a):
Z cyklu "Wielkie Odkrycia":
Cytuj:
[...] Dyrektor Ruta ma też inne spostrzeżenia: - Wiedeń rezygnuje z budowy zatok na przystankach autobusowych, samochody muszą się więc zatrzymywać i czekać, aż pasażerowie wsiądą. Zwiększa to bezpieczeństwo i ułatwia autobusom włączenie się do jazdy.


Z cyklu "Teoria a rzeczywistość":

http://www.zdm.waw.pl/informacje/wiadom ... encji.html

ZDM napisał(a):
Na konferencji prasowej zaprezentowaliśmy tegoroczne plany remontowe.

III. Zatoki autobusowe

1. Bazyliańska – przystanek za skrzyżowaniem z ul. Rembielińską; (trwa koordynacja)
2. Jana Olbrachta – przystanek pomiędzy ul. Znaną a ul. Stromą; (trwa koordynacja)
3. Marszałkowska – przystanek w rejonie ul. Złotej; (trwa koordynacja)
4. Puławska – przystanek za al. Lotników. (trwa koordynacja)


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 28, 2012 17:12 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N mar 01, 2009 12:43
Posty: 368
jacor napisał(a):
Co do przystanków, to widziałem bardzo ciekawe rozwiązanie w Munster.


Identyczne rozwiązanie widziałem w 2003 roku w Chamonix. Podejrzewam, że w świecie cywilizowanym to dość popularne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 01, 2013 17:19 
Offline
Dzicz Kudłata

Dołączył(a): Pt kwi 03, 2009 17:31
Posty: 307
Lokalizacja: Warszawa
Wklejam moje zdjęcie przystanku "Gwiaździsta" na Podleśnej. Doskonale widać jak zatoka spowodowała niemal likwidację miejsca dla pieszych...

Obrazek
Zdjęcie wykonałem we wrześniu 2010 roku.

Tak wklejam żeby nie zginęło. Może się komuś przyda.

_________________
Pozdrawiam wildzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 01, 2013 18:36 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 13:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
Uderza szczególnie fakt, iż po środku jezdni jest pas wyłączony z ruchu szerokości tego przystanku... Wiadomo przecież, że taki pas jest ważniejszy od jakiegoś tam sobie przystanku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 06, 2013 18:33 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Piwoslaw napisał(a):
Seeing is believing


Dzisiaj byłem świadkiem, jak wjeżdżający do zatoki autobus uderzył lusterkiem* w głowę chłopaka czekającego na przystanku. Na szczęście nie stłukł mu okularów, niemniej musiało to być dość nieprzyjemne przeżycie.

Niestety w tym przypadku (Towarowa przed hotelem Campainle), o ile dobrze pamiętam, konserwator uznał, że są to zatoki zabytkowe, więc na ich likwidację raczej nie ma szans, ale można by przenieść przystanek na wiadukt - byłoby i wygodniej, i bezpieczniej.

Pozdrawiam,
Maciek

*W przypadku autobusu stosowniejsza nazwą jest chyba "lustro"...

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 06, 2013 20:16 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
axxenfall napisał(a):
Dzisiaj byłem świadkiem, jak wjeżdżający do zatoki autobus uderzył lusterkiem* w głowę chłopaka czekającego na przystanku. Na szczęście nie stłukł mu okularów,

Dwa lata temu na Rondzie deGaulle'a autobus zabił lusterkiem faceta stojącego przed przejściem.
W Moskwie z 1,5 roku temu takiego samego wyczynu dokonał pociąg metra.
Radziecka myśl komunikacyjna przoduje.

axxenfall napisał(a):
Niestety w tym przypadku (Towarowa przed hotelem Campainle), o ile dobrze pamiętam, konserwator uznał, że są to zatoki zabytkowe

Cooooo? :twisted:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 06, 2013 22:32 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N sty 07, 2007 14:54
Posty: 127
jacor napisał(a):
Co do przystanków, to widziałem bardzo ciekawe rozwiązanie w Munster.


Jesteś pewien, że konfiguracja przystanków względem przejścia była taka jak na rysunku? Bo w takim układzie, gdyby była możliwość ominięcia samochodem autobusu na przystanku to byłaby to inżynierska zbrodnia. Przystanki lokalizuje się zawsze za przejściem dla pieszych (w kierunku ruchu po danej stronie jezdni). W przeciwnym razie stojący autobus zasłania kierowcom widoczność przejścia dla pieszych. MOże dlatego są te długie wyspy? Ale przecież łatwiej był zmienić układ przystanków.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL