Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn paź 20, 2008 20:41 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): N paź 19, 2008 12:39
Posty: 8
jacor napisał(a):
Chcesz jeszcze trollować? Czy wreszcie coś poczytasz i przemyślisz? Bo na razie to Twoje posty budzą uśmiech politowania...


Poczytałem i przemyślałem. Czy to są argumenty przeciwko budowie zatok czy argumenty osoby, która uważa, ze zatoki są zbędne i na siłę stara się udowodnić swoją teorię. W pierwszym przypadku należy rozważyć wagę opisanych problemów, które w moje ocenie są nieistotne w porównaniu z utrudnieniami powodowanymi przez zatrzymujący się w pasie ruchu pojazd.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 20, 2008 20:46 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): N paź 19, 2008 12:39
Posty: 8
Stary Trampek napisał(a):
Argumentem za niebudowaniem zatok byłoby zatem uspokojenie ruchu - bo trzeba by bardziej uważać.
Przykład przystanku Marynarska/Taśmowa pokazuje ile zamieszania robi zatrzymujący się w pasie autobus. Ruch jest aż nadto uspokojony, przez beznadziejnie ustawione światła. Dodatkowe przeszkody na drodze wzmacniają tylko irytację kierowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 20, 2008 22:26 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Brzeszczot napisał(a):
Poczytałem i przemyślałem. Czy to są argumenty przeciwko budowie zatok czy argumenty osoby, która uważa, ze zatoki są zbędne i na siłę stara się udowodnić swoją teorię. W pierwszym przypadku należy rozważyć wagę opisanych problemów, które w moje ocenie są nieistotne w porównaniu z utrudnieniami powodowanymi przez zatrzymujący się w pasie ruchu pojazd.


Przeczytałeś i przemyślałeś? Ale co? W jaki sposób rozważyłeś "wagę opisanych problemów" i o jakiej osobie piszesz? Olek podał Ci TU świetne kompendium wiedzy na ten temat (niestety nie znam takiego po polsku), skorzystaj :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 21, 2008 20:13 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
w porównaniu z utrudnieniami powodowanymi przez zatrzymujący się w pasie ruchu pojazd


Jak Ci tak bardzo zależy na płynności ruchu, to można zawsze tworzyć pasy autobusowe. Rozwiązanie z tego samego gatunku, tylko zamiast usuwać "zawalidroge" z ulicy, usuwamy "malkontentów" co jadą za nim. Na takim pasie jak się autobus zatrzyma nawet bez zatoki, to to twoje cacko, co po mieście może jeździć 220 km/h (nie wiem po co?), może sobie tyle jechać. Tylko żebyś nie narzekał, że Ci piesi nagle wyrośli na ulicy przed maską, bo nie uwierzę. :-)

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 22, 2008 0:13 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Argument kolejny: zatoka autobusowa jako miejsce parkingowe - oto materiał prasowy:

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,5835218,Warszawiacy_parkuja_gdzie_chca__Do_czasu_.html

Cytuj:
Warszawiacy parkują gdzie chcą. Do czasu.
Nadesłał Żwirek, am/Alert24
2008-10-21, ostatnia aktualizacja 2008-10-21 17:28

Warszawscy kierowcy upodobali sobie nowe miejsce do parkowania. Jest to zatoczka przystankowa autobusu 505 na ul. Emilii Plater w samym centrum stolicy. Straż miejska prawdopodobnie zwiększy liczbę patroli w rejonie dworca.

Obrazek

To nie pierwszy raz, kiedy piszemy o warszawskich mistrzach parkowania , ale tym razem miarka się przebrała.

- Same centrum stolicy, ul. Emilii Plater i zatoczka autobusowa, a właściwie jej brak z powodu zastawienia jej przez parkujące nielegalnie samochody - napisał na Alert24 Żwirek. - W niedzielę końcowy przystanek linii 505 został zastawiony na całej szerokości przez samochody. Bezpieczne zatrzymanie się autobusu na przystanku nie było możliwe, a pasażerowie nie mieli jak wysiąść. Nie wytrzymałem i zgłosiłem sprawę straży miejskiej - dodaje internauta.

- Rzeczywiście w niedzielę otrzymaliśmy zgłoszenie, że na przystanku stoją zaparkowane auta - mówi Agnieszka Kubicka, rzeczniczka straży miejskiej. - Gdy nasz patrol przyjechał na miejsce, zastał tam aż 50 nieprawidłowo zaparkowanych samochodów . Właścicielom aut został wysłany mandat za złe parkowanie. Do rachunku zostanie dołączone zdjęcie, które wykonali funkcjonariusze w niedzielę na ul. Emilii Plater - dodaje rzeczniczka.

Kierowcy, którzy parkują samochody w niedozwolonych miejscach, muszą liczyć się z poniesieniem wysokich kosztów odholowania auta.

- Wszystkie koszty ponosi właściciel. Sam koszt odholowania wynosi 360 zł, do tego trzeba doliczyć opłatę za dobę parkingową, czyli 28 zł oraz mandat, który może wynieść od 20 do 500 zł - wyjaśnia Kubicka.

Po naszej interwencji rzeczniczka straży miejskiej przekazała sprawę oddziałowi terenowemu, który podejmie decyzję, czy zwiększyć liczbę patroli straży miejskiej w okolicach dw. Centralnego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 22, 2008 10:09 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
Cytuj:
Argument kolejny: zatoka autobusowa jako miejsce parkingowe


Nie wydaje mi się, aby to był dobry argument za niebudowaniem zatok autobusowych. Jeśli przyjąć ten argument to da się szybko wykazać na zasadzie analogii, że nie powinno się budować chodników, trawników, wysepek, równoległych miejsc parkingowych etc. Ten artykuł jest dowodem na chamstwo kierowców i słabość organów ścigania, ale nie na to, że zatoki autobusowe są bez sensu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 22, 2008 17:06 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Brzeszczot napisał(a):
Przykład przystanku Marynarska/Taśmowa pokazuje ile zamieszania robi zatrzymujący się w pasie autobus. Ruch jest aż nadto uspokojony, przez beznadziejnie ustawione światła. Dodatkowe przeszkody na drodze wzmacniają tylko irytację kierowców.


Pora zacząć godzić się z prostym faktem, że podstawowym środkiem komunikacji w mieście nie może być samochód osobowy - po prostu nie ma na to miejsca. Nie jest rozsądne dyskutować z przelicznikiem liczba przewożonych osób/zajmowana powierzchnia.

Patrząc z takiego punktu widzenia - dodatkowe utrudnienia związane z opuszczaniem zatoki przez autobus, podczas gdy mało który kierowca ustępuje pierwszeństwa, wzmacniają tylko irytację kierowców i pasażerów. Zapraszam codziennie rano choćby na przystanki Metro Marymont, Teatr Komedia w stronę pl. Wilsona.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 25, 2008 17:35 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Jak ktos chcialby zaobserwować, a moze nawet zbadać empirycznie (metodologia i gadzety do tego mile widziane) jak dziala uspokojenie ruchu na ulicy trzypasmowej przy przystanku bez zatoki to zapraszam. Przystanek Wałbrzyska w kierunku Toru Konnego Służewiec. Za skrzyżowaniem, za którym potem dluuuugo nie ma juz światel (z tego skrzyżowania ruszył ten wariat co rozbił się jadac 300 km/h o slup wiaduktu) dobre 60 metrów jest przystanek bez zatoki. Jak nie ma autobusu na przystanku predkości przy pokonywaniu skrzyzowania i tuż za nim murowane 70-80 lub nawet 90 km/h (do tego często wariactwo i wyprzedzanie "na chama"). Jak stoi autobus przynajmniej na drugim pasie obowiazuje spokojna 40 lub 50.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 08, 2008 3:57 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
olek napisał(a):
Zatoki mogą mieć znaczenie, gdy na drodze jest luźno i jeździ się 70-90 km/h - ale to raczej nie są warunki miejskie.


Nie wiem jakie tu są warunki, ale nie wyglądają na miejskie: http://www.zm.org.pl/?a=zwezenia-089

Obrazek

Jest to tym bardziej zadziwiające, że prawdopodobnie taki szkolny autobus ma 2-4 kursy dziennie, a mimo to zdecydowano się na tak radykalny sposób uspokojenia ruchu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 08, 2008 9:13 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Jest to tym bardziej zadziwiające, że prawdopodobnie taki szkolny autobus ma 2-4 kursy dziennie, a mimo to zdecydowano się na tak radykalny sposób uspokojenia ruchu.


Nie zadziwiwjace, tylko logiczne. Logicznie odwrotnie. Obecnie logiczne jest dla polskich drogowcow, ze droge trzeba wybudowac tak szeroka, by przepuscila wystpujace ledwie 4 godziny w ciagu doby potoki szczytowe, a poza tymi momentami nie zaszkodzi (plynnosci ruchu). Odwrotnym rozumowaniem jest to ze zdjecia, gdzie logiczne jest, ze bezpieczenstwo trzeba zapewnic na pewno w momencie kursu autobusu, a poza tymi momentami nie zaszkodzi (bezpieczenstwu).

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL