kr napisał(a):
Jesteś pewien, że konfiguracja przystanków względem przejścia była taka jak na rysunku? Bo w takim układzie, gdyby była możliwość ominięcia samochodem autobusu na przystanku to byłaby to inżynierska zbrodnia.
Ale nie ma możliwości ominięcia, i o to chodzi.
Cytuj:
Przystanki lokalizuje się zawsze za przejściem dla pieszych (w kierunku ruchu po danej stronie jezdni). W przeciwnym razie stojący autobus zasłania kierowcom widoczność przejścia dla pieszych. MOże dlatego są te długie wyspy? Ale przecież łatwiej był zmienić układ przystanków.
Na drodze 2x1 lub 1x2 jeśli nie ma możliwości ominięcia, to lepszy jest układ bezpośrednio przed. Ze względu na prędkość, którą ma autobus bezpośrednio przed wjazdem na przejście oraz właśnie widoczność tego przejścia. Zobacz jak robione są przystanki tramwajowe, zwłaszcza poza węzłami.
Jeśli zrobisz przystanek za przejściem, to pieszy wychodzi zza zatrzymanego autobusu/tramwaju pod nadjeżdżających z naprzeciwka. Jeśli przed przejściem, to masz doskonałą widoczność na ewentualnych nad jadących z naprzeciwka, a jadącym z kierunku, z którego przyjechał autobus nie musisz się przejmować, bo autobus ich blokuje.