Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt wrz 30, 2008 9:38 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,3486 ... liach.html

Jarosław Osowski napisał(a):
Komunikacja nie czeka na ustawę o metropoliach

2008-09-29, ostatnia aktualizacja 2008-09-30 08:19

Od 1 października nocna linia połączy Warszawę z Piasecznem, wkrótce dwie nowe "siedemsetki" wyruszą do Radzymina. Nie czekając na ustawę o metropoliach, kolejne miejscowości ściągają do siebie autobusy jeżdżące w barwach warszawskiego Zarządu Transportu Miejskiego. - Dla nas to prestiż i niższe wydatki mieszkańców na dojazdy - podkreślają samorządowcy spod stolicy

Jutro spełni się życzenie wielu mieszkańców Piaseczna: 35-tysięczne miasto zyska wreszcie nocne połączenie z Warszawą. W połowie października dwie podmiejskie "siedemsetki" dotrą ze stolicy do kilku miejscowości w gminie Radzymin, która w ten sposób jako 25. włączy się do aglomeracyjnego systemu komunikacji ze wspólną taryfą biletową. Następne może być Błonie, którego władze pertraktują właśnie z ZTM.

Burmistrz Piaseczna Józef Zalewski przyznaje, że komunikacyjna integracja ze stolicą wyprzedza szykowaną przez rząd ustawę o metropoliach. Jej współtwórca prof. Michał Kulesza zakładał wiosną, że nowe prawo powinno uporządkować podstawowe problemy dużych aglomeracji, a wśród nich właśnie transport. Prace nad ustawą jednak utknęły, a kolejne samorządy z okolic Warszawy nie chcą już dłużej czekać. W zeszłym roku komunikacja podmiejska ZTM objęła większość miejscowości w Nadarzynie (zmusiło to do wycofania się PKS-y), a niedawno - w Wiązownie.

- Nasi mieszkańcy też od dawna prosili o "siedemsetki". Chodzi o niższe koszty dojazdu do Warszawy. Tam uczy się albo pracuje wielu z nich - mówi wiceburmistrz Radzymina Andrzej Siarna. Dziś kupują osobne bilety - na linię prywatną lub PKS do stolicy i kolejne - na jazdę w obrębie Warszawy. Dzięki autobusom ZTM oszczędzą, bo bilet będzie jeden. Wkrótce do Nadmy pod Radzyminem ruszy z Targówka linia 740, a z Żerania FSO przez Nieporęt do Nowych Załubic - linia 734. Na tym nie koniec, bo wiosną "siedemsetka" ma połączyć Warszawę z samym Radzyminem. Władze miasta chcą wytyczyć zimą miejsce na pętlę przy nowym osiedlu J.W. Construction z półtora tysiącem lokatorów. - Dla nas to prestiżowa sprawa. Kiedy miasto ma u siebie "siedemsetkę", zyskuje na atrakcyjności - uważa burmistrz Siarna.

Ma nadzieję, że zapowiadana ustawa o metropoliach ureguluje kwestie, które dziś są ustalane w dwustronnych negocjacjach między Warszawą a jej sąsiadami. Chodzi przede wszystkim o wysokość opłat za kursowanie autobusów. Teoretycznie ZTM mógłby zrezygnować ze wszystkich linii podmiejskich, bo jego jest obowiązkiem zapewnienie komunikacji tylko w obrębie stolicy. Jednak Warszawa też korzysta na utrzymywaniu "siedemsetek". Dzięki nim tysiące osób nie wjeżdżają do miasta samochodami, w dodatku ZTM na podmiejskich autobusach zwyczajnie zarabia. Po pierwsze, bilety w drugiej strefie są droższe od miejskich, po drugie - gminy je dotują. Np. Piaseczno za cztery kursy nocnej linii N83 (odjazdy co godzinę z Dworca Centralnego od 23.45) zapłaci 8,3 tys. zł miesięcznie.

W październiku ZTM dołoży dodatkowe kursy linii 727 ze stacji metra Wilanowska przez Piaseczno do Antoninowa w dni powszednie, a także linii 728 z Okęcia do Złotokłosu (po godz. 20). Żeby poprawić dojazd do szkół w Otwocku, zagęści rozkład linii 702 na terenie tego miasta. - Zastanawiamy się nad wprowadzeniem naszych biletów w autobusach prywatnych przewoźników - mówi rzecznik ZTM Igor Krajnow i podaje przykład Chotomowa. Dziś ta miejscowość ma linię, która łączy ją z centrum Warszawy okrężną drogą przez Legionowo. Według planu ZTM docierałaby szybciej, przez Jabłonnę, ale tylko do węzła przesiadkowego na obrzeżach centrum (np. Żerania FSO albo stacji metra Marymont). Przewoźnik byłby dotowany przez ZTM i władze Jabłonny, dostałby też żółte warszawskie kasowniki. Gdyby się to udało, mielibyśmy kolejny krok do komunikacji aglomeracyjnej.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt wrz 30, 2008 10:56 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
gazeta napisał(a):
Ma nadzieję, że zapowiadana ustawa o metropoliach ureguluje kwestie, które dziś są ustalane w dwustronnych negocjacjach między Warszawą a jej sąsiadami.


A ja mam nadzieje ze nie. Ustawa powinna tylko ulatwic negocjacje, a nie calkowicie wykluczyc czy wyeliminowac. Najlepsze rozwiazania, to rozwiazania wypracowane wspolnie, a nie narzucone odgornie. A urzednicy niech pracuja i negocjuja, a nie czekaja na kolejna ustawe "dupochron".

A za artykulu przeziera calkowita niemoc w kwestii kolei. Otwock, Piaseczno, Nieporet, Legionowo powinny miec pociagi do Warszawy przez caly dzien co 20 minut co najmniej, a nie autobusy.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt wrz 30, 2008 14:34 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
Wojtek napisał(a):
Otwock, Piaseczno, Nieporet, Legionowo powinny miec pociagi do Warszawy przez caly dzien co 20 minut co najmniej, a nie autobusy.


autobusy powinny dowozić do stacji, zapewniać też komunikację poprzeczną. Tymczasem w Otwocku siedemsetka ma pętle kilometr od dworca a mogłaby mieć na placu dworcowym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N paź 05, 2008 16:57 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Żeby chociaż te autobusy były dobrze zorganizowane, to może bym przecierpiał że to nie szynowe. Ale problem w tym, że i podmiejska komunikacja autobusowa do dobrych nie należy i nie jest konkurencyjna. Po części właśnie dlatego, że autobusowa, ale po części dlatego, że źle zorganizowana.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N paź 05, 2008 18:03 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sie 14, 2007 14:12
Posty: 51
Lokalizacja: Chotomów
Cytuj:
A ja mam nadzieje ze nie. Ustawa powinna tylko ulatwic negocjacje, a nie calkowicie wykluczyc czy wyeliminowac. Najlepsze rozwiazania, to rozwiazania wypracowane wspolnie, a nie narzucone odgornie.


Nie zawsze decyzja samorządowców jest uchwalona według opinii mieszkańców.

Cytuj:
A za artykulu przeziera calkowita niemoc w kwestii kolei. Otwock, Piaseczno, Nieporet, Legionowo powinny miec pociagi do Warszawy przez caly dzien co 20 minut co najmniej, a nie autobusy.


Do Legionowa będzie w 2010 docierała Szybka Kolei Miejska. Być może także do Piaseczna i Otwocka. Od początku przyszłego roku będzie rozszerzona oferta Wspólny Bilet o te miasta. Szybka Kolei Miejska, według mnie, powinna docierać do lotniska Modlin, wtedy nie dublowałoby się połączenie Legionowo - lotnisko Okęcie (obsługiwałaby ją tylko SKM nie KM), a pociągi KM pomijałyby stacje Nowy Dwór Mazowiecki - Legionowo Piaski.

Cytuj:
Żeby chociaż te autobusy były dobrze zorganizowane, to może bym przecierpiał że to nie szynowe. Ale problem w tym, że i podmiejska komunikacja autobusowa do dobrych nie należy i nie jest konkurencyjna. Po części właśnie dlatego, że autobusowa, ale po części dlatego, że źle zorganizowana.


Właśnie organizacja linii ZTM jest konkurencyjna wobec przewoźników prywatnych nie mający często nawet rozkładu jazdy. Potrzeba tylko więcej połączeń i większej częstotliwości na liniach wiejskich.

_________________
Kamil Szmit


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 07, 2010 2:26 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
http://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=127&c=98&l=1

Zarząd Transportu Miejskiego napisał(a):
Dowiozą i odwiozą ze stacji
26 stycznia 2010r.

Zarząd Transportu Miejskiego uruchomi dwie nowe linie autobusowe – L-2 i L-5, które znacznie usprawnią komunikację na terenie gminy Piaseczno.

Dzięki autobusom do Złotokłosu i Bobrowca, pasażerowie uzyskają szybkie połączenie ze stacją kolejową w Piasecznie a tym samym możliwość korzystania ze Wspólnego Biletu oraz przesiadki do linii 709 i 727.

Linia L-2 do Złotokłosu przez Gołków, Głosków-Letnisko, Głosków, Runów i Henryków-Urocze będzie kursowała w dni powszednie z częstotliwością co 60 minut, a linia L-5 do Bobrowca przez Kamionkę, co 30 minut (w godzinach szczytu).

Władze Piaseczna zaaprobowały już propozycje przedstawione przez ZTM, który przygotowuje się do ogłoszenia przetargów. Pierwsze „elki” wyjadą na trasę w II kwartale br.
źródło: Zarząd Transportu Miejskiego


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 27, 2010 21:10 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
ZTM napisał(a):
Koncertowa komunikacja
opublikowano 20 maja 2010r.

http://www.ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=211&c=100&l=1

27 maja to wielkie święto fanów hardrocka. Tego dnia na Lotnisku Bemowo zagra legendarny zespół AC/DC. Zarząd Transportu Miejskiego, żeby maksymalnie ułatwić dojazd na koncert oraz powrót z imprezy, wprowadza tego dnia specjalną organizację komunikacji miejskiej. Na ulice wyjadą dodatkowe tramwaje i autobusy, uruchomione zostaną również specjalne linie autobusowe, dłużej będzie kursowało metro.

English version

Ułatwienia w dojeździe na koncert

Tramwaje

Dla ułatwienia dojazdu na koncert uruchomione zostaną, w godz. 14-21, dodatkowe kursy linii 5, 23 i 24. Dodatkowe pociągi będą kursowały na trasach skróconych, dzięki czemu będą mogły szybko dowieźć maksymalną liczbę pasażerów na Lotnisko Bemowo z ważnych punktów miasta: węzeł Młociny (linia 5), Dworzec Wileński (linia 23) oraz rondo Waszyngtona i Dworzec Centralny (linia 24).

Autobusy

Uruchomione zostaną specjalne linie, które szybko dowiozą fanów zespołu bezpośrednio na Lotnisko.

* Pierwsza będzie wyruszała z Dworca Centralnego i będzie kursowała, z częstotliwością co 6 minut, ulicami: Aleje Jerozolimskie – rondo Dmowskiego – Marszałkowska – pl. Bankowy – al. „Solidarności” – Młynarska – Górczewska – Powstańców Śląskich do Lotniska Bemowo

Autobusy będą zatrzymywały się na przystankach:

- DW. CENTRALNY,
- CENTRUM,
- PL. BANKOWY,
- KINO FEMINA,
- OKOPOWA
- BEMOWO-RATUSZ,
- NOWE BEMOWO.


* Druga linia specjalna będzie dowoziła pasażerów z węzła Młociny. Na Lotnisko Bemowo dojedzie ulicami: Kasprowicza – Sokratesa – Conrada i Powstańców Śląskich. Linia będzie kursowała z częstotliwością co 8 minut. Autobusy tej linii będą się zatrzymywały wyłącznie na przystanku PIASTÓW ŚLĄSKICH (w kierunku Nowego Bemowa).

Obie linie będą kursowały w godz. 14-21. Autobusy będą oznaczone specjalnym logotypem (przedstawiającym warszawską Syrenkę grającą na saksofonie). Warto wspomnieć, że takim samym znakiem oznaczone będą 27 maja wszystkie zwykłe autobusy i tramwaje, którymi można dojechać na Lotnisko Bemowo.

Parkingi

Do dyspozycji kierowców będzie ok. 4,3 tys. miejsc parkingowych. 1,9 tys. miejsc jest na parkingach Parkuj i Jedź: Metro Młociny (1000 miejsc), Metro Marymont (400) oraz Połczyńska (500). Pozostałe, dzięki staraniom władz Bemowa, udostępnią zmotoryzowanym administratorzy centrów handlowych Tesco przy ul. Górczewskiej (990 miejsc) oraz Karolin (1400).

Ułatwienia w powrocie z koncertu

Metro

Metro będzie kursowało dłużej i częściej. W godz. 0.00-1.30 pociągi będą podjeżdżały na stacje co 5 minut. Na stacji Młociny będą stały w pogotowiu 2 dodatkowe pociągi, które zostaną wysłane na trasę w przypadku bardzo dużego tłoku.

Tramwaje

Linie: 1, 9 i 25 będą kursowały znacznie dłużej, bo aż do godz. 2.30. Będą jeździły na swoich podstawowych trasach: 1 i 25 z Banacha na Annopol, a 9 z Gocławka na Okęcie. Będą kursowały co 20 minut. Na ich pętlach w pogotowiu będą czekały dodatkowe pociągi, które będą mogły, gdy zajdzie taka potrzeba, rozładować tłok.

Autobusy

W celu ułatwienia powrotu z koncertów, uruchomione zostaną dwie specjalne linie autobusowe.

* Pierwsza oznaczona będzie symbolem metra. Autobusy tej linii będą odjeżdżały z ul. Conrada i dojadą najkrótszą trasą do najbliższej stacji metra – Wawrzyszew. Do jej obsługi skierowanych zostanie 20 przegubowych autobusów.

* Druga linia będzie odjeżdżała z przystanku WROCŁAWSKA 02. Ulicami: Powstańców Śląskich – Połczyńską – Wolską – al. „Solidarności” – Marszałkowską – Alejami Jerozolimskimi oraz al. Jana Pawła II dojedzie do Dworca Centralnego. Autobusy będą się zatrzymywały na przystankach:

- WROCŁAWSKA,
- BEMOWO-RATUSZ,
- POŁCZYŃSKA-PARKING P+R,
- OKOPOWA
- KINO FEMINA,
- PL. BANKOWY,
- CENTRUM,
- DW. CENTRALNY.

Linia ta zapewni nie tylko dojazd do stacji kolejowej, ale również do parkingu P+R przy ul. Połczyńskiej oraz do parkingu Tesco przy ul. Górczewskiej
(przystanek Bemowo-Ratusz). Do jej obsługi skierowanych zostanie 50 autobusów.

Obie linie specjalne będą kursowały w godz. 23.30-2.00 Obie także będą oznaczone koncertowym logiem Syrenki.

* Dodatkowe pojazdy zostaną skierowane do obsługi linii 112, którą będzie można dojechać do parkingu Tesco przy ul. Połczyńskiej (Karolin). Dodatkowe wozy będą kursowały, w godz. 23.30-2.00, tylko na trasie skróconej: Wrocławska-Karolin.

Informacje dodatkowe

W czasie wyłączenia z ruchu tramwajowego ciągu ulic Dywizjonu 303 – Radiowa – Powstańców Śląskich (odcinek od pętli KOŁO do ul. Broniewskiego wraz z pętlą NOWE BEMOWO) tramwaje:

linii 5 (kier. KOŁO) zostaną skierowane do pętli PIASKI,
linii 23 i 24 (kier. NOWE BEMOWO) zostaną skrócone do pętli KOŁO,
linii 28 (kier. KOŁO) zostaną skierowane do pętli METRO MŁOCINY,
linii 35 (kier. NOWE BEMOWO) zostaną skierowane do pętli METRO MŁOCINY.
W tym czasie (w godz. 23.00 – 0.30) uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa Z-1 kursująca na trasie:

KOŁO – Księcia Janusza – Dywizjonu 303 – Radiowa – Powstańców Śląskich – Wrocławska – WROCŁAWSKA (postój na przystanku WROCŁAWSKA 04; powrót: Wrocławska – Radiowa – Dywizjonu 303 – Obozowa – Ciołka – Newelska – Księcia Janusza – KOŁO).

Gdzie znaleźć szczegółowe informacje?

Informacje o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w czasie koncertów na Lotnisku Bemowo zostaną umieszczone również na stronie Urzędu Dzielnicy Bemowo. Instrukcje dotyczące dojazdu i powrotu z koncertu znajdą się także na ulotkach rozdawanych uczestnikom imprezy. Po jej zakończeniu, przez głośniki na terenie Lotniska, emitowane będą – przygotowane przez ZTM i nagrane w radiowym studiu – specjalne komunikaty głosowe „kierujące” wychodzących do autobusów odjeżdżających do centrum oraz do metra.
źródło: ZTM via InfoBus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt wrz 30, 2014 6:42 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zw.com.pl/artykul/2,666571-D ... rosta.html

Cytuj:
Krajnow dodaje, że od 1 października na swoje trasy wyruszą pierwsze autobusowe linie lokalne w południowo-wschodniej części aglomeracji warszawskiej.

Linie L20 i L22 dowiozą do stacji kolejowej w Otwocku ze Świerka i Wólki Mlądzkiej. Linie zostają uruchomione na wniosek władz Otwocka. Miasto jest włączone w zintegrowany system transportowy aglomeracji.

Jego mieszkańcy mogą dojeżdżać do Warszawy pociągami SKM (linia S1), pociągami Kolei Mazowieckich w ramach Wspólnego Biletu oraz autobusami linii podmiejskiej 702. Kolejnym etapem na drodze do integracji komunikacji między Otwockiem a stolicą jest właśnie uruchomienie dwóch lokalnych linii dowożących mieszkańców peryferyjnych części miasta do jego ścisłego centrum, do szkół i do kolei.

To pierwsze „eLki" na terenie powiatu otwockiego jak i całej południowo-wschodniej części warszawskiej aglomeracji.

Linia L20 będzie kursowała na trasie: Kupiecka (Otwock) – Kupiecka – Staszica –Świderska – Orla (powrót : Orla – Andriollego – Kupiecka) – Powstańców Warszawy – Andriollego – Pułaskiego – Poniatowskiego – Narutowicza – Świerk.

Trasa linii L22 będzie następująca: Kupiecka (Otwock) – Kupiecka – Staszica –Świderska – Orla (powrót : Orla – Andriollego – Kupiecka) – Powstańców Warszawy – Andriollego – Filipowicza – Żeromskiego – Szosa Lubelska – Wspaniała – Wypoczynkowa – Żeromskiego – Wólka Mlądzka.

W autobusach lokalnych linii dowozowych, oprócz biletów jednorazowych i okresowych sprzedawanych przez operatora, honorowane będą również bilety ZTM: 90-dniowe, 30-dniowe, dobowe, weekendowe, weekendowe grupowe, bilet seniora, bilety dla dzieci z rodzin posiadających troje dzieci.


No, proszę. Ciekawe, czy się przyjmą, czy pozostaną tylko przedwyborczą krotochwilą. Wiele zależy od częstotliwości kursowania, ale jeżeli nie będzie to raz na godzinę, to sądzę, że szanse mają spore. Chociaż... czy dobrze widzę, że nie będą dojeżdżały do stacji? Jeśli tak, miasto powinno jak najszybciej zalegalizować/ucywilizować przejście przez tory przy Orlej.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL