zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

[pr] I tak będą chodzić na dziko przez tory
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=1040
Strona 4 z 5

Autor:  mareg [ Wt gru 13, 2016 13:40 ]
Tytuł:  Re: [pr] I tak będą chodzić na dziko przez tory

Email szedł 10 dni z komputera sekretarki do komputera prezesa, albo prezes dostaje tyle poczty, że ma 10 dniowy poślizg w czytaniu :(.

Przecież chodziłoby o przejście a nie o przejazd! Co za durne prawo w naszej Polsce :( Kretyni jednak rządzą :(

A ludzie nadal będę skakać przez tory wypatrując czy się za filarem nie schował strażak miejski albo inny milicjant.

Autor:  olek [ N gru 18, 2016 10:55 ]
Tytuł:  Re: [pr] I tak będą chodzić na dziko przez tory

mareg napisał(a):
Przecież chodziłoby o przejście a nie o przejazd!


Przejście dla pieszych przez tory to jest formalnie przejazd kolejowo-drogowy kategorii E.

Napiszcie do ministra, może doda do rozporządzenia wyjątek dla przejść dla pieszych. Sprawa nie jest tak beznadziejna jak by się mogło wydawać. Całkiem niedawno dodano wyjątek dla autostrad / dróg ekspresowych - chodziło o to, że budowa A/S wymuszała likwidację przejazdów w poziomie na drogach lokalnych. I rolnik nie miał jak dojechać na pole (bo gdzie autostrada, to traktorem nie nada), a wszystkim droga do sąsiedniej wsi wydłużała się kilkukrotnie. Samorządy pomarudziły i teraz już może być tak, że S przechodzi bezkolizyjnie, a kilkaset metrów dalej droga lokalna przejazdem w poziomie torów. Per analogia można by zrobić wyjątek dla pieszych / rowerzystów - jeśli droga przechodząca bezkolizyjnie nad linią kolejową nie zapewnia warunków dla ruchu pieszego (w tym niepełnosprawnych) i rowerowego, to można zrobić przejście pieszo-rowerowe.

Autor:  oelka [ Wt gru 27, 2016 22:32 ]
Tytuł:  Re: [pr] I tak będą chodzić na dziko przez tory

Warto jeszcze pamiętać, że przepisy porządkowe na terenie kolejowym nie przewidują możliwości jazdy na rowerze. Wobec tego z przejazdem na rowerze przez tory kolejowe może być problem.

Autor:  olek [ Śr gru 28, 2016 16:54 ]
Tytuł:  Re: [pr] I tak będą chodzić na dziko przez tory

oelka napisał(a):
Warto jeszcze pamiętać, że przepisy porządkowe na terenie kolejowym nie przewidują możliwości jazdy na rowerze. Wobec tego z przejazdem na rowerze przez tory kolejowe może być problem.

Konkretnie to:

Cytuj:
§ 2. Na obszarze kolejowym zabrania się ponadto:
[...]
9) jazdy rowerami, motorowerami, motocyklami lub innymi pojazdami oraz poruszania się na wrotkach i rolkach po peronach, w holach, poczekalniach dworcowych, w tunelach, w przejściach między peronami oraz w pobliżu torów, w odległości mniejszej niż 3 metry od skrajnej szyny;


Zwrócę uwagę na "lub innymi pojazdami". Przyjmując Twoją interpretację trzeba by uznać, że przez wszystkie przejazdy kolejowe także samochód można co najwyżej przepchać.

Autor:  mareg [ Cz gru 29, 2016 10:23 ]
Tytuł:  Re: [pr] I tak będą chodzić na dziko przez tory

Wystarczy przejście a przejazd niekoniecznie przecież.
Pytanie do @Wildzi: czy masz może gdzieś zachomikowane zdjęcie , o którym pisałeś w swoim poście z 19.10.2009 roku:

Cytuj:
Temat trochę przycichł, ale dziś w TVN Warszawa jako absurd pojawiło się takie oto zdjęcie:
Obrazek
a pod nim komantarz:
" Ostatnie zdjęcie w absurdach tygodnia. 12:25 ~Sholva
Ostatnie zdjęcie to WKD-Raków. Na zdjęciu widać przejście przez tory które było postawione na czas remontu, kiedy ten odcinek był wyłączony z ruchu i odbywała się przesiadka pasażerów. Ponieważ remont się skończył i ruch pociągów został wznowiony, przejście zostało zlikwidowane. Tylko kostka brukowa na dojściu nie została zlikwidowana. "

I się wyjaśniło. Przejście było... i celowo z rozmysłem zostało (po partacku) rozebrane.

Autor:  wildzi [ Pn sty 02, 2017 19:26 ]
Tytuł:  Re: [pr] I tak będą chodzić na dziko przez tory

Znalazłem w Google takie zdjęcie:

Obrazek

Tego o które pytasz poszukam.

Autor:  mareg [ Cz sty 12, 2017 15:03 ]
Tytuł:  Re: [pr] I tak będą chodzić na dziko przez tory

Super! Jest to już jakiś dowód, że jednak "dasie" :)
Ja próbowałem w sieci coś znaleźć, ale bez rezultatu, na portalu TVN24 tak daleko wstecz nie da się sięgnąć :(

Autor:  axxenfall [ Śr sie 30, 2017 12:07 ]
Tytuł:  Re: [pr] I tak będą chodzić na dziko przez tory

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 83230.html

Cytuj:
Stalowa Wola: Przejście w poziomie szyn zastąpiło kładkę

Po wielu latach starań samorządu lokalnego, mieszkańcy miasta mogą korzystać z przejścia dla pieszych w rejonie przystanku Stalowa Wola Centrum. Licząca kilkadziesiąt lat kładka, zapewniająca legalne dojście do peronu wyspowego oraz przejście między osiedlami została zdemontowana.

Historia budowy nowego przejścia w poziomie szyn trwała kilka lat. Poprzedziły ją nie tylko długie negocjacje między władzami Stalowej Woli a przedstawicielami PKP Polskie Linie Kolejowe. Miasto wskazywało, że jest to rozwiązanie najlepsze dla budżetu miasta (koszt modernizacji kładki miał być podobny do budowy trzech przejść w poziomie szyn), a także dla pieszych i rowerzystów, którym wygodniej będzie korzystać z legalnych przejść w poziomie niż nawet zmodernizowanej kładki. Dla władz miasta była to na tyle istotna inwestycja, że została uznana za jedno z priorytetowych zadań prezydenta w ramach „Planu działania dla Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego na lata 2014-2018”, stanowiąc wstęp do kolejnych prac rewitalizacyjnych w tym rejonie miasta. Realizację inwestycji poprzedziła również ankieta przeprowadzona wśród mieszkańców. Wynikało z niej, że około 2/3 z nich regularnie korzystało z „dzikich przejść”, a argumentem za tym była także niewygodna, niszczejąca kładka nad torami, łącząca dworzec autobusowy, przystanek kolejowy, Osiedle Centralne i Osiedle Fabryczne, a także niewystarczająca liczba legalnych przepraw przez linię kolejową. Jak wynika z doniesień lokalnych mediów, nielegalne przekraczanie torów było powszechne nawet „pod oknami” komendy Policji.

W efekcie zabiegów udało się uzgodnić zakres inwestycji między stronami. Ustalono, że przejście będzie obsługiwał dróżnik, który będzie strzegł obiektu z odległości, za pośrednictwem kamer. Zadanie zostało sfinansowane z budżetu miasta, również przetarg został rozpisany i rozstrzygnięty przez miejskich urzędników. Polegało ono na m.in. budowie przejścia dla pieszych kategorii "E" w km 105,382 linii kolejowej nr 68 Lublin – Przeworsk wraz z wykonaniem infrastruktury towarzyszącej takiej jak rogatki, nagłośnienie i monitoring. Ponadto skrócono istniejący peron o 50 m. Rozebrano kładkę dla pieszych oraz dawne dojście do peronu. Prace trwały na przełomie 2016 i 2017 r. Koszt zadania wyniósł ok. 1,6 mln zł. Przetarg wygrała spółka Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Lublinie „EXPOL”. Udzieliła 7 lat gwarancji na wykonane prace.


Jednak dasię!

Autor:  mareg [ Cz sie 31, 2017 13:48 ]
Tytuł:  Re: [pr] I tak będą chodzić na dziko przez tory

Dzięki za przytoczenie tej informacji :) Może ktoś w WKD pójdzie jednak po rozum do głowy? Prezes poszedł na emeryturę, może dopływ świeżej krwi pomoże?

Autor:  MB [ Cz sie 31, 2017 14:39 ]
Tytuł:  Re: [pr] I tak będą chodzić na dziko przez tory

Cytuj:
"nie należy projektować nowych przejazdów przez tory w odległości mniejszej niż 3 km od już istniejących"


Przecież praktycznie wszystkie istniejące przejazdy na WKDce są dużo bliżej niż 3 km od siebie, często co kilkaset metrów. Czyli co, gdyby z jakiegoś powodu trzeba było którykolwiek z nich np. zlikwidować i odbudować kawałek dalej to już się nie da, chyba że się zrobi bezkolizyjny wiadukt... To tylko kolejny raz pokazuje, jaką głupotą jest traktowanie WKDki jak kolej, a nie jak tramwaj. Przecież co innego linia z Pendolino jeżdżącym 200 km/h, gdzie faktycznie nie powinno być żadnych kolizyjnych przejazdów, a co innego podmiejski prawie-tramwaj mający przystanki co kilometr.

Strona 4 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/