Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt gru 13, 2016 13:40 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt lut 06, 2009 19:41
Posty: 43
Lokalizacja: Ursus, Grodzisk Maz.
Email szedł 10 dni z komputera sekretarki do komputera prezesa, albo prezes dostaje tyle poczty, że ma 10 dniowy poślizg w czytaniu :(.

Przecież chodziłoby o przejście a nie o przejazd! Co za durne prawo w naszej Polsce :( Kretyni jednak rządzą :(

A ludzie nadal będę skakać przez tory wypatrując czy się za filarem nie schował strażak miejski albo inny milicjant.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N gru 18, 2016 10:55 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
mareg napisał(a):
Przecież chodziłoby o przejście a nie o przejazd!


Przejście dla pieszych przez tory to jest formalnie przejazd kolejowo-drogowy kategorii E.

Napiszcie do ministra, może doda do rozporządzenia wyjątek dla przejść dla pieszych. Sprawa nie jest tak beznadziejna jak by się mogło wydawać. Całkiem niedawno dodano wyjątek dla autostrad / dróg ekspresowych - chodziło o to, że budowa A/S wymuszała likwidację przejazdów w poziomie na drogach lokalnych. I rolnik nie miał jak dojechać na pole (bo gdzie autostrada, to traktorem nie nada), a wszystkim droga do sąsiedniej wsi wydłużała się kilkukrotnie. Samorządy pomarudziły i teraz już może być tak, że S przechodzi bezkolizyjnie, a kilkaset metrów dalej droga lokalna przejazdem w poziomie torów. Per analogia można by zrobić wyjątek dla pieszych / rowerzystów - jeśli droga przechodząca bezkolizyjnie nad linią kolejową nie zapewnia warunków dla ruchu pieszego (w tym niepełnosprawnych) i rowerowego, to można zrobić przejście pieszo-rowerowe.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt gru 27, 2016 22:32 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): So wrz 10, 2011 8:56
Posty: 10
Warto jeszcze pamiętać, że przepisy porządkowe na terenie kolejowym nie przewidują możliwości jazdy na rowerze. Wobec tego z przejazdem na rowerze przez tory kolejowe może być problem.

_________________
Krzysztof Olszak
oelka.a.yahoo.com .a. = @
Rower: Kolej na rower


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 28, 2016 16:54 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
oelka napisał(a):
Warto jeszcze pamiętać, że przepisy porządkowe na terenie kolejowym nie przewidują możliwości jazdy na rowerze. Wobec tego z przejazdem na rowerze przez tory kolejowe może być problem.

Konkretnie to:

Cytuj:
§ 2. Na obszarze kolejowym zabrania się ponadto:
[...]
9) jazdy rowerami, motorowerami, motocyklami lub innymi pojazdami oraz poruszania się na wrotkach i rolkach po peronach, w holach, poczekalniach dworcowych, w tunelach, w przejściach między peronami oraz w pobliżu torów, w odległości mniejszej niż 3 metry od skrajnej szyny;


Zwrócę uwagę na "lub innymi pojazdami". Przyjmując Twoją interpretację trzeba by uznać, że przez wszystkie przejazdy kolejowe także samochód można co najwyżej przepchać.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 29, 2016 10:23 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt lut 06, 2009 19:41
Posty: 43
Lokalizacja: Ursus, Grodzisk Maz.
Wystarczy przejście a przejazd niekoniecznie przecież.
Pytanie do @Wildzi: czy masz może gdzieś zachomikowane zdjęcie , o którym pisałeś w swoim poście z 19.10.2009 roku:

Cytuj:
Temat trochę przycichł, ale dziś w TVN Warszawa jako absurd pojawiło się takie oto zdjęcie:
Obrazek
a pod nim komantarz:
" Ostatnie zdjęcie w absurdach tygodnia. 12:25 ~Sholva
Ostatnie zdjęcie to WKD-Raków. Na zdjęciu widać przejście przez tory które było postawione na czas remontu, kiedy ten odcinek był wyłączony z ruchu i odbywała się przesiadka pasażerów. Ponieważ remont się skończył i ruch pociągów został wznowiony, przejście zostało zlikwidowane. Tylko kostka brukowa na dojściu nie została zlikwidowana. "

I się wyjaśniło. Przejście było... i celowo z rozmysłem zostało (po partacku) rozebrane.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 02, 2017 19:26 
Offline
Dzicz Kudłata

Dołączył(a): Pt kwi 03, 2009 17:31
Posty: 307
Lokalizacja: Warszawa
Znalazłem w Google takie zdjęcie:

Obrazek

Tego o które pytasz poszukam.

_________________
Pozdrawiam wildzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 12, 2017 15:03 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt lut 06, 2009 19:41
Posty: 43
Lokalizacja: Ursus, Grodzisk Maz.
Super! Jest to już jakiś dowód, że jednak "dasie" :)
Ja próbowałem w sieci coś znaleźć, ale bez rezultatu, na portalu TVN24 tak daleko wstecz nie da się sięgnąć :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sie 30, 2017 12:07 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2784
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 83230.html

Cytuj:
Stalowa Wola: Przejście w poziomie szyn zastąpiło kładkę

Po wielu latach starań samorządu lokalnego, mieszkańcy miasta mogą korzystać z przejścia dla pieszych w rejonie przystanku Stalowa Wola Centrum. Licząca kilkadziesiąt lat kładka, zapewniająca legalne dojście do peronu wyspowego oraz przejście między osiedlami została zdemontowana.

Historia budowy nowego przejścia w poziomie szyn trwała kilka lat. Poprzedziły ją nie tylko długie negocjacje między władzami Stalowej Woli a przedstawicielami PKP Polskie Linie Kolejowe. Miasto wskazywało, że jest to rozwiązanie najlepsze dla budżetu miasta (koszt modernizacji kładki miał być podobny do budowy trzech przejść w poziomie szyn), a także dla pieszych i rowerzystów, którym wygodniej będzie korzystać z legalnych przejść w poziomie niż nawet zmodernizowanej kładki. Dla władz miasta była to na tyle istotna inwestycja, że została uznana za jedno z priorytetowych zadań prezydenta w ramach „Planu działania dla Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego na lata 2014-2018”, stanowiąc wstęp do kolejnych prac rewitalizacyjnych w tym rejonie miasta. Realizację inwestycji poprzedziła również ankieta przeprowadzona wśród mieszkańców. Wynikało z niej, że około 2/3 z nich regularnie korzystało z „dzikich przejść”, a argumentem za tym była także niewygodna, niszczejąca kładka nad torami, łącząca dworzec autobusowy, przystanek kolejowy, Osiedle Centralne i Osiedle Fabryczne, a także niewystarczająca liczba legalnych przepraw przez linię kolejową. Jak wynika z doniesień lokalnych mediów, nielegalne przekraczanie torów było powszechne nawet „pod oknami” komendy Policji.

W efekcie zabiegów udało się uzgodnić zakres inwestycji między stronami. Ustalono, że przejście będzie obsługiwał dróżnik, który będzie strzegł obiektu z odległości, za pośrednictwem kamer. Zadanie zostało sfinansowane z budżetu miasta, również przetarg został rozpisany i rozstrzygnięty przez miejskich urzędników. Polegało ono na m.in. budowie przejścia dla pieszych kategorii "E" w km 105,382 linii kolejowej nr 68 Lublin – Przeworsk wraz z wykonaniem infrastruktury towarzyszącej takiej jak rogatki, nagłośnienie i monitoring. Ponadto skrócono istniejący peron o 50 m. Rozebrano kładkę dla pieszych oraz dawne dojście do peronu. Prace trwały na przełomie 2016 i 2017 r. Koszt zadania wyniósł ok. 1,6 mln zł. Przetarg wygrała spółka Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Lublinie „EXPOL”. Udzieliła 7 lat gwarancji na wykonane prace.


Jednak dasię!

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sie 31, 2017 13:48 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt lut 06, 2009 19:41
Posty: 43
Lokalizacja: Ursus, Grodzisk Maz.
Dzięki za przytoczenie tej informacji :) Może ktoś w WKD pójdzie jednak po rozum do głowy? Prezes poszedł na emeryturę, może dopływ świeżej krwi pomoże?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sie 31, 2017 14:39 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
Cytuj:
"nie należy projektować nowych przejazdów przez tory w odległości mniejszej niż 3 km od już istniejących"


Przecież praktycznie wszystkie istniejące przejazdy na WKDce są dużo bliżej niż 3 km od siebie, często co kilkaset metrów. Czyli co, gdyby z jakiegoś powodu trzeba było którykolwiek z nich np. zlikwidować i odbudować kawałek dalej to już się nie da, chyba że się zrobi bezkolizyjny wiadukt... To tylko kolejny raz pokazuje, jaką głupotą jest traktowanie WKDki jak kolej, a nie jak tramwaj. Przecież co innego linia z Pendolino jeżdżącym 200 km/h, gdzie faktycznie nie powinno być żadnych kolizyjnych przejazdów, a co innego podmiejski prawie-tramwaj mający przystanki co kilometr.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL