zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

[pr] I tak będą chodzić na dziko przez tory
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=1040
Strona 3 z 5

Autor:  axxenfall [ Wt lis 01, 2016 7:51 ]
Tytuł:  Re: [pr] I tak będą chodzić na dziko przez tory

Ciekawy pomysł ze szlabanami dla pieszych:

Obrazek

( http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 78836.html )

Autor:  mareg [ Śr lis 02, 2016 10:42 ]
Tytuł:  Re: [pr] I tak będą chodzić na dziko przez tory

Też tak uważam, proste, skuteczne i tanie. Tunele kosztują krocie, kładki muszą być wysokie (z uwagi na trakcję chociażby) a dodatkowo oba te rozwiązania są drogą przez mękę dla osób z ograniczeniami ruchowymi.
Bardzo bym sobie życzył takiego rozwiązania przejścia przez tory WKD pod wiaduktem ul.Łopuszańskiej.

Autor:  GFM [ Śr lis 02, 2016 21:16 ]
Tytuł:  Re: [pr] I tak będą chodzić na dziko przez tory

A może by tak uhonorować kogoś z wysoko postawionych aparatczyków
kolejowych jakimś dyplomem Zielonego Mazowsza za jakże rozsądne rozwiązanie?
Marchewka jest potrzebna. Sam kij nic nie daje.

Autor:  oelka [ Pt gru 09, 2016 22:55 ]
Tytuł:  Re: [pr] I tak będą chodzić na dziko przez tory

mareg napisał(a):
Bardzo bym sobie życzył takiego rozwiązania przejścia przez tory WKD pod wiaduktem ul.Łopuszańskiej.


WKD na razie realizuje wskazania UTK i w ramach tego stawia przy przystankach labirynty żółtych barierek zachęcające do drogi na skróty po torowisku. Tak jest na przykład w Regułach.

Autor:  pzinek [ Pt gru 09, 2016 23:16 ]
Tytuł:  Re: [pr] I tak będą chodzić na dziko przez tory

Jakby pod wiaduktem na Łopuszańskiej ktos zrobił takie barierki i przejście przez tory to bym w rączkę ucalowal. Tu nic nie może powstać w poziomie torów bo jest wiadukt. A jak jest wiadukt to 3km od wiaduktu nie może powstać nic w poziomie torow

Autor:  mareg [ Pn gru 12, 2016 13:50 ]
Tytuł:  Re: [pr] I tak będą chodzić na dziko przez tory

Ty to na poważnie z tymi 3 kilometrami???
To by był już szczyt absurdu!
A że "dasie" to pokazała sama WKD podczas remontu torów, gdy 2 lub 3 lata temu zbudowała takie czasowe przejście dla przesiadających się
na przystanku WKD Raków!

Autor:  pzinek [ Pn gru 12, 2016 14:08 ]
Tytuł:  Re: [pr] I tak będą chodzić na dziko przez tory

mareg napisał(a):
Ty to na poważnie z tymi 3 kilometrami???
To by był już szczyt absurdu!
A że "dasie" to pokazała sama WKD podczas remontu torów, gdy 2 lub 3 lata temu zbudowała takie czasowe przejście dla przesiadających się
na przystanku WKD Raków!

Na poważnie. Jako aktywny obywatel chciałem się dowiedzieć dlaczego niedasię. I dostałem odpowiedź:
Obrazek

Autor:  olek [ Pn gru 12, 2016 18:03 ]
Tytuł:  Re: [pr] I tak będą chodzić na dziko przez tory

Długo szedł ten email, ponad 10 dni.

Rozporządzenie, na które się powołuje prezes, już nie obowiązuje - weszło w życie rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20 października 2015 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie (Dz.U. 2015 poz. 1744). W aktualnym stanie prawnym obowiązek likwidacji przejazdów w poziomie przy budowie nowego wiaduktu stosuje się tylko poza terenem zabudowanym. Ale jeśli traktować przejście jako nowe, to też niestety nie wolno obok wiaduktu.

Autor:  mareg [ Wt gru 13, 2016 13:40 ]
Tytuł:  Re: [pr] I tak będą chodzić na dziko przez tory

Email szedł 10 dni z komputera sekretarki do komputera prezesa, albo prezes dostaje tyle poczty, że ma 10 dniowy poślizg w czytaniu :(.

Przecież chodziłoby o przejście a nie o przejazd! Co za durne prawo w naszej Polsce :( Kretyni jednak rządzą :(

A ludzie nadal będę skakać przez tory wypatrując czy się za filarem nie schował strażak miejski albo inny milicjant.

Autor:  olek [ N gru 18, 2016 10:55 ]
Tytuł:  Re: [pr] I tak będą chodzić na dziko przez tory

mareg napisał(a):
Przecież chodziłoby o przejście a nie o przejazd!


Przejście dla pieszych przez tory to jest formalnie przejazd kolejowo-drogowy kategorii E.

Napiszcie do ministra, może doda do rozporządzenia wyjątek dla przejść dla pieszych. Sprawa nie jest tak beznadziejna jak by się mogło wydawać. Całkiem niedawno dodano wyjątek dla autostrad / dróg ekspresowych - chodziło o to, że budowa A/S wymuszała likwidację przejazdów w poziomie na drogach lokalnych. I rolnik nie miał jak dojechać na pole (bo gdzie autostrada, to traktorem nie nada), a wszystkim droga do sąsiedniej wsi wydłużała się kilkukrotnie. Samorządy pomarudziły i teraz już może być tak, że S przechodzi bezkolizyjnie, a kilkaset metrów dalej droga lokalna przejazdem w poziomie torów. Per analogia można by zrobić wyjątek dla pieszych / rowerzystów - jeśli droga przechodząca bezkolizyjnie nad linią kolejową nie zapewnia warunków dla ruchu pieszego (w tym niepełnosprawnych) i rowerowego, to można zrobić przejście pieszo-rowerowe.

Strona 3 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/