Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt lut 11, 2011 16:24 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 21:18
Posty: 2036
Lokalizacja: Z Warszawy
Podobnie mógłbym napisać o Zielonce. Tam od lat drugi kraniec peronu jest "niedostepny" i nikt sobie z tego problemu nie robi.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 26, 2011 8:46 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 15:05
Posty: 684
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Przejście? Można, ale... - Informator Wawra ECHO
Cytuj:
Tak jak się spodziewaliśmy, mamy stanowisko Polskich Linii Kolejowych w sprawie budowy przejścia na peron w Aninie od strony Miedzeszyna. I chociaż PKP PLK zasadniczo nie widzi przeszkód, to haczyk jednak jest...

Zejście z peronu w połączeniu z przejściem dla pieszych przez układ torowy technicznie jest możliwe - uważa Jan Telecki, dyrektor PKP PLK. - Z uwagi jednak na koszty związane z ewentualnym wykonaniem omawianego zada-nia Zakład Linii Kolejowych musi odmówić jego finansowa-nia z własnych środków.

Przyczyna jest taka, jak przewidywaliśmy w poprzed-nim wydaniu "Informatora" - plan inwestycyjny na ten rok takiej przebudowy nie przewidywał. Jednak kolejarze nie mówią zdecydowanie "nie" - zostawiają bowiem furtkę...

- Proponujemy, aby roboty te zostały finansowane z budżetu dzielnicy Wawer - jako inwestora - na następujących warunkach - pisze dyrektor Telecki i wymienia: wykonanie projektu, uzgodnienie go z PKP PLK, uzyskanie pozwolenia na budowę i wyłonienie wykonawcy robót. A PKP w zamian zezwoli na pracę na swoim terenie, "zgodnie z cennikiem dla wykonawców zewnętrznych realizujących roboty w terenie kolejowym pod nadzorem zakładu", jak czytamy w odpowiedzi PKP PLK. Poprosi-liśmy o komentarz urząd dzielnicy. - Sugestia PLK, aby to dzielnica wykonała to przejście jest zaskakująca i niecodzienna, bo teren nie nasz i działalność nie nasza - mówi Andrzej Murat. - Dzielnica także nie ma tego zadania w planach budżeto-wych na 2011 r., bo niby dlaczego?

No właśnie. Podobna inwestycja nie leży w gestii dzielnicy, ale ta całkowicie jej nie wyklucza. - Ze względu na społeczne po trzeby zastanawiamy się, co możemy w tej sprawie zrobić. Sprawa jest skierowana do komisji rady dzielnicy, żeby do tej propozycji ustosunkowali się radni - twierdzi rzecznik Wawra.

Nasz komentarz

Mówiąc kolokwialnie - ktoś robi sobie z mieszkańców i urzędników jaja. Łaskawie zgadzając się na - odpłatne - prace na swoim terenie, które mają polepszyć jakość usług i sprzyjać pasażerom, PKP zrzucają problem na cudze barki. Proste? Proste. I jakie skuteczne. Idąc tym tropem drogi powinny budować koncerny samochodowe, linie kolejowe - huty, a chodniki - szewcy.

Wiktor Tomoń

Obrazek

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 15, 2011 21:50 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 7:41
Posty: 229
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
Ja odnośnie Olszynki Grochowskiej.
Czasami widuję w tamtej okolicy SOKistów.
Nigdy im powieka nawet nie mrugnęła na widok
kolejarzy skracających sobie drogę na peron
idąc torem i omijając barierkę.
Biada natomiast spieszącym się cywilom, którzy próbują tego samego
lub przechodzą pod notorycznie opuszczonym szlabanem.
Kładką górą nie chodzi nikt!
A kiedyś widziałem ciekawostkę.
Zmiana dróżników na stanowisku wyglądała następująco:
Zdający służbę opuścił szlabany, pobiegł na peron (oczywiście torowiskiem)
po czym wsiadł do Dęblina i odjechał.
Gdzieś w pół drogi do Gocławka pociąg minął się z Warszawą Zachodnią,
z której wysiadł obejmujący służbę, spokojnie poszedł do budki (chyba
nie muszę dodawać, że torowiskiem) i podniósł szlabany.
Obaj komunikowali się przez komórkę - to fakt.

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 10, 2011 14:47 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Pn paź 10, 2011 14:37
Posty: 3
Podbijam wątek jako przyszła użytkowniczka przejścia przy Grodkowskiej (okolice Wola Parku). Wydaje mi się, że tam problem byłoby łatwo rozwiązać, budując schodki i kładkę na wiadukt; oprócz przejścia nad torami do Wola Parku dawałoby to dojście do przystanków autobusowych na Górczewskiej. Czy ktoś się orientuje, czy są tego rodzaju plany, a może jest jakaś inicjatywa w tym kierunku, jakiś projekt, pod którym można by się podpisać? Dziwi mnie, że dotąd wejście takie nie powstało.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 10, 2011 21:54 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 20:35
Posty: 291
Lokalizacja: Bemowo
Cytuj:
Podbijam wątek jako przyszła użytkowniczka przejścia przy Grodkowskiej (okolice Wola Parku).


To ja też podbiję jako prawie codzienny użytkownik "nieoficjalnego" obecnie funkcjonującego przejścia ;)

Cytuj:
Wydaje mi się, że tam problem byłoby łatwo rozwiązać, budując schodki i kładkę na wiadukt


Niestety - zauważyłem, że w Warszawie generalnie jest tak, że jeżeli jakiś problem można łatwo rozwiązać, to znajdzie się sposób aby go skomplikować i nie rozwiązywać... :?

Chociaż w tym miejscu to moim zdaniem najprościej byłoby zrobić porządne przejście dołem (nawet niestrzeżone, bez żadnych szlabanów, ważne żeby była porządna widoczność).

Cytuj:
oprócz przejścia nad torami do Wola Parku dawałoby to dojście do przystanków autobusowych na Górczewskiej.


No ale przystanków to przecież tam na górze nie ma !

Cytuj:
Czy ktoś się orientuje, czy są tego rodzaju plany, a może jest jakaś inicjatywa w tym kierunku, jakiś projekt, pod którym można by się podpisać?


Z tego co pamiętam były kiedyś plany opracowane przez PLK w ramach budowy stacji kolejowej w tym miejscu - wtedy miałoby tu powstać przejście podziemne pod torami. Była nawet jakaś taka akcja firmowana przez UD Bemowo, w której chodziło o wykorzystanie torów kolei obwodowej do puszczenia pociągów i zrobienia "metra". Generalnie chyba pomysł upadł z braku kasy.

Cytuj:
Dziwi mnie, że dotąd wejście takie nie powstało.


A mnie już przestały tego typu rzeczy dziwić, bo tak jak pisałem na wstępie - to że coś jest oczywiste, proste do zrobienia i logiczne to w Warszawie wcale nie oznacza, że powstanie - a często wręcz przeciwnie. :? Na pocieszenie dodam, że tam się spokojnie przechodzi dołem mimo braku oficjalnego przejścia. Tylko trzeba się porządnie rozejrzeć czy nie jedzie pociąg (a jeżdżą całkiem często i szybko, więc apeluję o ostrożność !), idąc od strony Wola Parku trzeba iść ostrożnie i powoli i patrząc szczególnie w lewą stronę (w stronę wiaduktu) czy coś nie jedzie. Generalnie tłumy ludzi tamtędy chodzą i chyba tylko ze 2 razy widziałem policję wlepiającą mandaty. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 11, 2011 12:08 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Pn paź 10, 2011 14:37
Posty: 3
Cytuj:
No ale przystanków to przecież tam na górze nie ma !


Chodziło mi o przystanki autobusowe blisko Wola Parku, już za wiaduktem - to chyba i tak bliżej, niż te przy Konarskiego (i w stronę centrum).

Na pewno jakiekolwiek przejście byłoby lepsze od tego, co jest teraz. Nadal jednak chciałabym mieć wejście na wiadukt! Na osiedlu pomiędzy Górczewską, torami a trasą Armii Krajowej mieszka już tylu ludzi, że takie wejście powinno być, choćby najprostsze - przecież to istniejące już przejście przez tory, wystarczy tylko zrobić schodki. Nie czuję się na tyle przebojowo, żeby zorganizować jakąś inicjatywę w tym kierunku, ale chętnie się przyłączę...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 11, 2011 13:05 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 20:39
Posty: 416
Też korzystam z tego dzikiego przejścia i za cholere nie potrafię zrozumieć po Ci tam schody na wiadukt. Żeby po tych schodach wejść i natychmiast zejść z wiaduktu do przystanku przy Wola Parku?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 11, 2011 15:55 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Pn paź 10, 2011 14:37
Posty: 3
PMN76 napisał(a):
Też korzystam z tego dzikiego przejścia i za cholere nie potrafię zrozumieć po Ci tam schody na wiadukt. Żeby po tych schodach wejść i natychmiast zejść z wiaduktu do przystanku przy Wola Parku?

Tak, właśnie po to. A jeszcze lepiej podjazd - żeby wjechać rowerem / wózkiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 11, 2011 20:18 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 20:35
Posty: 291
Lokalizacja: Bemowo
Podtrzymuję zdanie że wystarczyłoby ucywilizować przejście dołem. :)

Skarpa wiaduktu jest w tym miejscu bardzo wysoka i stroma, więc nawet technicznie byłoby ciężko zrobić takie schody/pochylnie i pewnie mało komu chciałoby się wspinać, i tak większość chodziłaby dołem tak jak teraz.

A do przystanków (przynajmniej do tego w stronę Centrum, ale do drugiego chyba też) jest bliżej do Konarskiego niż do Białowiejskiej (za wiaduktem). Z tego co obserwuję ludzie łażą tędy głównie do Wola Parku (bo większość ludzi idzie z siatami), do przystanków nie bardzo się opłaca.

Ale tak swoją drogą: tak czy tak do tych przystanków jest daleko, a bloków faktycznie ostatnio przybyło w tym rejonie. Więc może warto zaproponować ZTMowi wpuszczenie jakiegoś autobusu (mikrobusu) w osiedle ? Np. od Górczewskiej: Konarskiego, Starą Górczewską i naookoło przez Szlifierską, Zaborowską, Kluczborską z powrotem, a docelowo może po wybudowaniu ul. Marynin przez nią w stronę Obozowej ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 11, 2011 22:40 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 20:39
Posty: 416
Nie bardzo to widzę. To są naprawdę wąskie osiedlowe uliczki, zastawione samochodami.
To po pierwsze.
Po drugie do przystanków nie jet znowu tak bardzo daleko.
Po trzecie pod wiaduktem miała być stacja "naziemnego metra". Wiem, że to była tylko przedwyborcza kiełbasa, ale to własnie moim zdaniem byłoby rewelacyjnym, docelowym rozwiązaniem "problemu"

Schody na wiadukt to mimo wszystko nonsens.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL