Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz sie 07, 2008 16:06 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Al. Jana Pawła II, odc. Solidarności -- rondo ONZ:

http://www.zm.org.pl/tmp2/jp2/

Leszno, odc. Tyszkiewicza -- Okopowa:

http://www.zm.org.pl/tmp2/leszno/

Spotkanie z projektantem prawdopodobnie za tydzień, w środę lub czwartek. Na szybko - chciałbym wnioskować o rozszerzenie zakresu dla JP2 o stronę wschodnią na całej długości, a nawet do Nowolipki, tak by zmaksymalizować możliwości jazdy po tej samej stronie ulicy i choć częściowo naprawić to, co ZDM spartaczył 5 lat temu. Większość kosztów i tak stanowi przebudowa sygnalizacji świetlnej, więc nie powinno to znacząco podnieść kosztów. Problem może być w rejonie "wyniesionego" parkingu koło ulicy Grzybowskiej.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 07, 2008 17:27 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
Fajnie, bardzo się przydadzą te odcinki ! Oby szybko powstały ! :)

Leszno/Górczewska:
- podoba mi się pomysł zwężenia początkowego odcinka Górczewskiej do 2 pasów, prawy pas jest słabo wykorzystywany, a dzięki temu nie ma problemu ze zmieszczeniem ścieżki koło budynku między Szlenkierów a Tyszkiewicza, logicznie to ktoś wymyślił;
- jak najbardziej uzasadniona jest też zamiana prawego pasa między Szlenkierów a Młynarską na pas parkingowy, pytanie tylko czy to wystarczy, tu często jest nieźle pozastawiane samochodami, mam nadzieję że będzie tu wysłupkowane (i w ogóle na całej długości), żeby komuś nie przyszło do głowy parkować ukośnie, częściowo na chodniku, a poza tym między jezdniami Górczewskiej jest taki pusty placyk, może udałoby się go zamienić na parking (wystarczy kawałek chodnika i likwidacja zakazu), tym bardziej że jak widzę mają też zniknąć prawie wszystkie miejsca parkingowe między Okopową a Młynarską;
- problem jest z przystankiem przy Lesznie, nie wiem czy dobrze widzę czy ma tam być zatoczka ? w sumie to może by się i tu przydała bo teraz szczególnie po południu jak autobus się zatrzymuje na przystanku to często robi się za nim korek, w którym często też utyka następny autobus, czasem jeszcze blokując przejazd Okopową (światło się zmienia w międzyczasie a przed skrzyżowaniem nie chce mu się czekać bo cykl świateł jest długi), tylko z drugiej strony nie wiem czy jest sens marnować miejsce na zatoczkę, bo będzie tu wtedy strasznie ciasno, nie podoba mi się też to odcięcie ścieżką wiaty od samego przystanku, w sumie nie nie bardzo mam pomysł co można by zrobić z tym miejscem ale na pewno trzeba by tu coś zmienić (w obecnej wersji jest zbyt ciasno, będzie to kolizyjne miejsce);
- nie podoba mi się też zakończenie ścieżki przed Okopową, warto by doprowadzić ją za wschodnią jezdnię Okopowej (do szerokiego chodnika, którym da się jechać, mam nadzieję że tam też w końcu będzie ścieżka);

Jana Pawła II:
- ogólnie też wygląda to fajnie, chociaż jasne że jeszcze lepiej by było gdyby udało się od razu zrobić też ścieżkę po stronie wschodniej;
- skrzyżowanie z Grzybowską wygląda tak, jakby wzdłuż Grzybowskiej miała też jednak być osobna ścieżka, ja będę się upierał że tam lepsze by były pasy rowerowe ale to już osobny temat;
- między Grzybowską a Rondem ONZ może lepiej nie robić osobnej ścieżki po stronie zachodniej tylko wpuścić ją w tą lokalną uliczkę (chyba że to ma być jakaś zagrodzona droga wewnętrzna czy coś);


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 07, 2008 22:03 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
MB napisał(a):
Leszno/Górczewska:
- podoba mi się pomysł zwężenia początkowego odcinka Górczewskiej do 2 pasów, prawy pas jest słabo wykorzystywany, a dzięki temu nie ma problemu ze zmieszczeniem ścieżki koło budynku między Szlenkierów a Tyszkiewicza, logicznie to ktoś wymyślił;
- jak najbardziej uzasadniona jest też zamiana prawego pasa między Szlenkierów a Młynarską na pas parkingowy,


Z tego co piszesz wychodzi mi, że rozwiązanie w stylu pasy rowerowe jednokierunkowe po obydwu stronach górczewskiej na jezdni w chodzą w grę. Ewentualnie szersze pasy rowerowo-autobusowe. Ale pewnie polskie przepisy nie pozwolą na to.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 08, 2008 13:37 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
Cytuj:
Z tego co piszesz wychodzi mi, że rozwiązanie w stylu pasy rowerowe jednokierunkowe po obydwu stronach górczewskiej na jezdni w chodzą w grę. Ewentualnie szersze pasy rowerowo-autobusowe.


Chyba nie bardzo. To jest jednak zbyt ruchliwa ulica na pasy rowerowe. I mało kto przestrzega tu 50 km/h. Wydzielona ścieżka jest tu lepsza, tym bardziej że przy większości ulicy już jest. Oczywiście docelowo przydała by się też po stronie południowej. No a wspólne pasy rowerowo-autobusowe to jakoś mnie w ogóle nie przekonują, przynajmniej nie w Warszawie. Nie wiem czy byłoby zbyt wielu chętnych na jazdę pół metra od wielkiego ikarusa. A już na Górczewskiej to już w ogóle by to było bez sensu, bo autobusów tu pełno jeździ. No i miejsce na osobną ścieżkę wszędzie jest (tak naprawdę to po obu stronach by się spoko zmieściła).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 08, 2008 18:46 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Na ścieżce na JP2 generalnie denerwują mnie zawijasy przed przejazdem przez Solidarności i Ogrodową, a w każdym z tych przypadków da się zrobić przejazd na wprost, bez zakrętów.

Tu Ogrodowa:
Obrazek

A tu Solidarności:
Obrazek

(a np. przy Elektoralnej jest dobrze)

Moim zdaniem takie zawijasy mają same wady - dezorientują kierowców i pieszych co do kierunku w jakim zmierza rowerzysta. Nie wiem czemu miałoby to służyć. Nie widziałem też takich rozwiązań poza Polską.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 08, 2008 20:28 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Problemem są przepisy, że przejazd lub przejście piesze w ulicy poprzecznej musi być odsunięte 6 metrów od jezdni ulicy zbiorczej, czy też głównej, a taką jest JPII. A jak wiadomo Polscy projektanci są całkiem nieelastyczni względem przepisów.

Drugi z twoich obrazków kieruje rowerzystów po zwrotnicach tramwajowcych - chyba dość kiepski pomysł.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 08, 2008 20:33 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
Wydaje mi się, że oni te zawijasy projektują po to, aby skręcający w prawo kierowcy nie rozjeżdżali rowerzystów, tzn. samochód znalazł się pod odpowiednim kątem w stosunku do przejazdu rowerowego, aby kierowca-gapa mógł zauważyć rower. Przypominam, że w Polsce organizacja ruchu na skrzyżowaniach jest na ogół taka, że samochód skręcający w prawo i pieszy przechodzący po pasach/rowerzysta przejeżdżający przez przejazd mają jednocześnie zielone. Dochodzi do sytuacji, że samochód przecina ruch słabszych użytkowników ruchu, gdy mają zielone. Osobiście (także jako kierowca samochodu) uważam, że rozwiązanie to ma same wady, ale jak widać urzędnicy/inżynierowie etc. tak nie uważają. W tym świetle odgięcie ścieżki nie wydaje mi się najgorszym rozwiązaniem. Z perspektywy kierowcy naprawdę trudno jest przy skręcie w prawo zauważyć nadjeżdżającego rowerzystę, dopóki samochód nie będzie stał pod kątem prostym do przecinanej ścieżki. Sam zresztą zauważyłem, że jak jadę rowerem to często wolę przeciąć jezdnię nieco dalej od skrzyżowania, z obawy przed skręcającymi w prawo. Ponadto myślę, że takie odgięcie ma także pozwalać na to, aby skręcający w prawo usunął się z pasa i nie blokował ruchu na wprost. Przy zastosowaniu odgięcia samochód zatrzymuje się, aby przepuścić pieszych, dopiero za rogiem skrzyżowania, więc przy założeniu, że następny kierowca chce jechać prosto, prawy pas się nie korkuje. Żeby było jasne: mój wywód nie jest apologią rozwiązań stosowanych przy budowie skrzyżowań w Polsce. Uważam że rozwiązania na polskich skrzyżowaniach, jeśli chodzi o prawoskręt, są na ogół idiotyczne, bo na większości skrzyżowań jest to manewr zawsze kolidujący z jakimś innym ciągiem ruchu. Ale to temat na inną dyskusję.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 08, 2008 21:15 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Wojtek napisał(a):
Problemem są przepisy, że przejazd lub przejście piesze w ulicy poprzecznej musi być odsunięte 6 metrów od jezdni ulicy zbiorczej, czy też głównej, a taką jest JPII. A jak wiadomo Polscy projektanci są całkiem nieelastyczni względem przepisów.

Drugi z twoich obrazków kieruje rowerzystów po zwrotnicach tramwajowcych - chyba dość kiepski pomysł.


A wiadomo PO CO to odsunięcie o 6 metrów ma być? Bo ja nawet nie umiem się domyślić?
Poza tym tu:
http://www.zm.org.pl/tmp2/jp2/P8070022.JPG
widać jakąś niekonsekwencję - nie wierzę, że to przejście jest odsunięte o 6 metrów (max 2)

Nie widzę też specjalnie problemu z przejazdem przez zwrotnice - kawałek dalej przy Stawkach zwrotnice sięgają nawet do pasów (o ile dobrze pamiętam). Przejeżdżałem tamtędy wielokrotnie i w niczym mi to nie przeszkadzało. Osobiście wolę jechać na wprost, niż kręcić przed skrzyżowaniem.
A co do kierowców, to wszystko kwestia wyrobienia nawyków i posiadania odpowiednich przepisów - w Niemczech zdarzało mi się, że samochód skręcający w prawo grzecznie czekał żeby mnie przepuścić, gdy byłem 10-20 metrów (!) od skrzyżowania. Wystarczy przed skrętem spojrzeć w prawe lusterko lub chwilę wcześniej sprawdzać czy nie wyprzedza się rowerzystów.
Ale to faktycznie już temat na inną dyskusję, u nas do tego dochodzą jeszcze zielone strzałki, mity o płynności ruchu itp...


Ostatnio edytowano Pt sie 08, 2008 22:54 przez jacor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 08, 2008 22:37 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Stary Trampek napisał(a):
Wydaje mi się, że oni te zawijasy projektują po to, aby skręcający w prawo kierowcy nie rozjeżdżali rowerzystów, tzn. samochód znalazł się pod odpowiednim kątem w stosunku do przejazdu rowerowego, aby kierowca-gapa mógł zauważyć rower.

ZDM nazywa to "sytuacyjnym uspokojeniem ruchu rowerowego". Niby że rowerzysta musi zwolnić i jest bezpieczniej.
Tristan Martin, gość z Holandii określał to jako błąd projektowy -- rowerzysta przed skrzyżowaniem powinien jechać prosto, żeby móc oglądać się, czy coś nie nadjeżdża jezdnią i nie musieć śledzić jednocześnie zawijasów drogi rowerowej.
W Holandii tego typu krętactwa, jeżeli już zaistniały, są prostowane.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 12, 2018 18:26 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Ku pamięci, z okazji dziesięciolecia ciężkich prac stołecznych drogowców:

http://zmid.waw.pl/inwestycje-zmid/zada ... icza-1087/

Cytuj:
Leszno, Górczewska - budowa drogi rowerowej na odc. ul. Okopowa - ul. Tyszkiewicza
(...)
Rozpoczęcie budowy drogi rowerowej przewidziane jest w 2017 r.


;)

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL