Ale numer, jak pierwszy raz zobaczyłem te pasy to myślałem że mi się to śni
Ale jednak wygląda na to że nie. Poniżej krótka fotorelacja
Początek pasów od strony południowej
To już odcinek po skręcie z Bonifraterskiej w Międzyparkową
Niestety stan nawierzchni pozostawia nieco do życzenia
j.w.
Przy przejściu dla pieszych wszystko porządnie wyznaczone, na szczęście na tej ulicy niewiele można było spieprzyć, więc chyba dobrze że ją wybrali na początek
No i tu już się robi marnie - końcówka pasa przed Słomińskiego. Nie dość że nie ma połączenia ze ścieżką na moście Gdańskim, ani w drugą stronę - w stronę Ronda Babka to jeszcze właściwie żadnego logicznego oznakowania o końcu pasa
Teraz w drugą stronę - początek od strony północnej
Znaki z układem pasów są bardzo porządne
W tą stronę niestety też pełno dziur
Z tego co zauważyłem to na szczęście żadne samochody nie wjeżdżają na pasy rowerowe (no bo w sumie i po co), jak widać autobus też raczej się spoko mieści na właściwym pasie
Ale niestety w ciągu 10-15 minut robienia zdjęć nie zauważyłem też żadnego rowerzysty który by jechał tymi pasami, trafił się tylko ten jeden który najwyraźniej bał się jechać jezdnią, chyba po prostu musi minąć trochę czasu, żeby się ludzie przekonali do tego rozwiązania (no i trzeba ich powyznaczać więcej)
Tu jakiś idiota zaparkował częściowo na pasie (i to jeszcze prawie na zakręcie), na szczęście był to jedyny stojący w ten sposób, przy okazji widać tu też że na zakręcie jest całkiem sporo miejsca, samochody się spoko mieszczą na swoim pasie, nawet autobusy też
Zakręt od drugiej strony
W tą stronę pas sięga trochę dalej w stronę Muranowskiej, znak tu trochę kłamie, bo w przeciwną stronę na tej wysokości jest jeszcze pas parkingowy dla samochodów
Zakończenie przed Muranowską, przydałoby się jakieś porządniejsze oznakowanie (znak, strzałki na jezdni)
Podsumowując:
Plusy dodatnie
+ to że w ogóle w końcu te pasy są;
+ właściwa klasa ulicy do wyznaczenia pasów;
+ porządne oznakowanie (z wyjątkiem końców);
+ brak możliwości i potrzeby wjeżdżania samochodów na pas (w większości za nim jest trawnik);
+ szerokość też w porządku;
Plusy ujemne
- słaby stan nawierzchni (ale tym bym się specjalnie nie przejmował, ZDM ostatnio często frezuje po kolei ulice, więc pewnie na tą też przyjdzie pora, przy tej okazji organizacji ruchu się nie zmienia, w tym przypadku - na szczęście);
- brak powiązania ze ścieżkami na Moście Gdańskim, na Słomińskiego w stronę Ronda Babka i na Świętojerskiej;
- trochę odludna okolica, niewielu rowerzystów tędy jeździ;
- niewystarczające oznakowania na końcach;
Ale ogólnie to cieszę się że toto powstało i poproszę o więcej