Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt maja 25, 2010 21:45 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
Cytuj:
Problem jest czysto prawny, związany z przepisami, które nakazują wyeliminować możliwość zatrzymywania się na drodze, na której wyznaczony jest pas rowerowy.


No właśnie moim zdaniem to nie jest problem ! Przepis mówi:

"Na odcinku jezdni, na którym wyznaczony został pas dla rowerów, należy wyeliminować zatrzymywanie pojazdów." Jezdni a nie drogi.

Więc moim zdaniem jest to tak: nie można wyznaczać miejsc postojowych na jezdni na odcinku gdzie jest pas rowerowy. Ale nie widzę przeszkód, aby wyznaczać je na chodniku lub w zatoce, przylegających do tego odcinka jezdni.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 26, 2010 0:41 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 23, 2010 16:46
Posty: 350
Lokalizacja: Żoliborz / Warszawa
Nie rozumiem po co tworzyć dodatkowe miejsca parkingowe. Aktualnie wielu kierowców z sawy nauczyło się już, że parkować mogą na chodniku i od dłuższego czasu ich taksówek nie widuję na pasie dla rowerów tylko właśnie na chodniku.

Zależy to po prostu od ich dobrej woli.

_________________
maciek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 26, 2010 7:21 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
MB napisał(a):
Więc moim zdaniem jest to tak: nie można wyznaczać miejsc postojowych na jezdni na odcinku gdzie jest pas rowerowy. Ale nie widzę przeszkód, aby wyznaczać je na chodniku lub w zatoce, przylegających do tego odcinka jezdni.


Zgadza się, zakaz dotyczy parkowania na jezdni. Jeżeli więc dałoby się w sensowny sposób wytyczyć miejsca na chodniku, nie byłoby problemu. Aczkolwiek jeżeli faktycznie są miejsca po drugiej stronie ulicy, nie uważam, by było to konieczne. Tym bardziej, że parkowanie na chodniku jest dozwolone na zasadach ogólnych, jeżeli nie jest zbyt wąski.

Swoją drogą dotychczas miałem wątpliwości co do jezdniowatości zatok (jako że są na tym samym poziomie, często z tej samej nawierzchni), ale skoro PoRD wyraźnie rozróżnia zatoki autobusowe od jezdni (np. Art. 18.1), to chyba tym bardziej zatoki parkingowe się do niej nie kwalifikują (jako przeznaczone do postoju, a nie ruchu pojazdów).

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 26, 2010 10:24 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
A tak to zrobiono w Kołobrzegu:
Obrazek

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 26, 2010 11:08 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
MB napisał(a):
Przepis mówi:

"Na odcinku jezdni, na którym wyznaczony został pas dla rowerów, należy wyeliminować zatrzymywanie pojazdów." Jezdni a nie drogi.

Więc moim zdaniem jest to tak: nie można wyznaczać miejsc postojowych na jezdni na odcinku gdzie jest pas rowerowy. Ale nie widzę przeszkód, aby wyznaczać je na chodniku lub w zatoce, przylegających do tego odcinka jezdni.


Mea culpa, faktycznie jezdni (właśnie sprawdziłem sobie).

No to może faktycznie zatoki do parkowania równoległego? Co najwyżej z jakimś "marginesem bezpieczeństwa" pomiędzy zatokami a pasem, co by nie otwierać drzwi aut wprost na rowery. Ciekawe co na to powie administrator budynku. Zgodzi się na zawężenie chodnika przed budynkiem? Podobno chce współpracować i dojść do kompromisu.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 19, 2014 8:27 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Projekt otwarcia dla rowerów zamkniętego odcinka Bonifraterskiej:
http://bzaborow.org/galer/pg/show/1777?page=5

Od obrazka:
http://bzaborow.org/galer/pg/photo/105391

Zadziwiające, ale pierwszy raz zgadzam się z opinią policji:
http://bzaborow.org/galer/pg/photo/105399

Chodzi o to skrzyżowanie:
http://bzaborow.org/galer/pg/photo/105396

Odsuwanie przejazdu za łuk, w miejsce ograniczonej widoczności to naprawdę dziwny pomysł. Na fejsie u Pełnomocnika była dyskusja jak to zrobić lepiej - potrzebny jest krótki pas dla rowerów do skrętu w lewo, chroniony azylem za przejściem dla pieszych.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 19, 2014 9:07 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 11, 2007 10:02
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
olek napisał(a):
Na fejsie u Pełnomocnika była dyskusja jak to zrobić lepiej - potrzebny jest krótki pas dla rowerów do skrętu w lewo, chroniony azylem za przejściem dla pieszych.

Fejs teraz nie działa więc nie wyciągnę tej mojej propozycji, ale IMO właśnie tak byłoby lepiej. Na raty przeciąć jeden pas ruchu, potem drugi i tramwaje, a nie wszystko na raz.

Cieszę się, że uwzględniono też moją propozycję zakończenia pasa rowerowego wpuszczonego w Słomińskiego.

_________________
Stojaki.waw.pl - dobre parkingi rowerowe w Warszawie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 20, 2014 10:37 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Byłoby lepiej, ale nie udało się zapewnić przejezdności dla autobusów na łuku. Rowerzystę stojącego na takim pasie do skrętu w lewo może zwyczajnie sprzątnąć jadący z Międzyparkowej autobus. Z tego samego powodu nie może być żadnych przykręcanych azyli pośrodku łuku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 20, 2014 18:12 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
m.pienkos napisał(a):
Byłoby lepiej, ale nie udało się zapewnić przejezdności dla autobusów na łuku. Rowerzystę stojącego na takim pasie do skrętu w lewo może zwyczajnie sprzątnąć jadący z Międzyparkowej autobus. Z tego samego powodu nie może być żadnych przykręcanych azyli pośrodku łuku.


To może w takim razie azyl i przejazd na południowym wlocie Bonifraterskiej (tam jest 13 m szerokości jezdni) a potem kawałek po chodniku dla jadących w kierunku północnym? Strasznie to koślawo będzie wyglądać, ale raczej będzie bezpieczniejsze niż przejazd przez Międzyparkową, a poza tym myślę że więcej jednak będzie chętnych na wiadukt Andersa niż do Słomińskiego.

A jak nie, to po prostu skręt w lewo na zasadach ogólnych.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL