Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr sty 16, 2008 11:48 
Offline
Moderator

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:56
Posty: 104
Lokalizacja: z grodu stołecznego
Czas posumowania kilku spraw i projektów rowerowych w mojej dzielnicy:

1.Parkingi rowerowe.
We wtorek, 22.01 spotykamy sie wraz z Olkiem w Urzędzie DŚ, by dokonać podsumowania kosultacji społecznych (ws. lokalizacji parkingów rowerowych) i wstępnej ich selekcji, które będą realizowane w tym roku na terenie dzielnicy.

2.Kontrapasy.
Oprócz tego poruszymy kwestię KONTRAPASÓW na terenie dzielnicy, z naszymi nowymi propozycjami. Uznaliśmy, że z powodu nieustannego kwestionowania przez ZTP naszych standardowych od lat propozycji (od 2004 roku) Nowogrodzkiej i Podwala, zapodamy nowe.

Dlatego prosimy o zgłaszanie na forum Waszych, przemyślanych propozycji (przypominam, że chodzi tylko o drogi po których nie poruszają się tramy i busy!) na terenie Śródmieścia - czekam do wtorku, 22.01 do 12.00 włącznie.


pozdrawiam

Czajnik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 17, 2008 1:09 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
Ad 2)

Kontrapasy na jednokierunkowych ulicach Śródmieścia, które nie mają miejsc parkingowych po jednej stronie. Takimi ulicami są Mazowiecka i Wierzbowa. Poprowadzenie kontrapasu tymi ulicami tworzy piekny ciąg przez dużą część śródmieścia, przecinający pl. Piłsudskiego. Możliwość realizacji raczej po zakończeniu rmeontu Krakowskiego Przedmieścia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 18, 2008 9:15 
Offline
Moderator

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:56
Posty: 104
Lokalizacja: z grodu stołecznego
Hubert Pollak
Takimi ulicami są Mazowiecka i Wierzbowa. Poprowadzenie kontrapasu tymi ulicami tworzy piekny ciąg przez dużą część śródmieścia, przecinający pl. Piłsudskiego. Możliwość realizacji raczej po zakończeniu rmeontu Krakowskiego Przedmieścia.

ujęte i zapisane:)

Czajnik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 18, 2008 10:04 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Poza tym w śródmiesciu nie ma już chyba w ogole takich ulic. Więc najpierw trzeba powalczyć z parkowaniem na ulicy, czyli głównym przychodem ZDM - ZDM ewidentnie własnie dlatego zależy na tym, aby nie likwidować żadnych miejsc parkingowych.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 18, 2008 12:38 
Offline
Moderator

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:56
Posty: 104
Lokalizacja: z grodu stołecznego
Wojtek-Poza tym w śródmiesciu nie ma już chyba w ogole takich ulic. Więc najpierw trzeba powalczyć z parkowaniem na ulicy, czyli głównym przychodem ZDM - ZDM ewidentnie własnie dlatego zależy na tym, aby nie likwidować żadnych miejsc parkingowych.

Wojtke - nie wiem jaki procent ale wg moich pobieżnych obliczeń, w ścisłym centrum przynajmniej 40 % dróg z systemem PP jest w gesti ZTP, nie wiem czy jeśli:
- system PP podlega ZDMowi (a tak jest - nieprawdaż?), czy konsultuje to z ZTP jako zarządcą drogi, jeśli wpływy idą do ZDMu a nie do ZTP to pojrzewam wtedy, że ZDM ma gdzieś ZTP i proforma go informuje bądź nie przy zwiększaniu/zmiejszaniu liczby miejsc parkingowych?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sty 19, 2008 7:47 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Hubert Pollak napisał(a):
Takimi ulicami są Mazowiecka i Wierzbowa.


Zarówno Mazowiecka jak i Wierzbowa są w ZDM:

ZDM:
http://www.zdm.waw.pl/informacje/ulice-zdm.html

ZTP:
http://www.ztp.waw.pl/?main=tereny&sub=2

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 21, 2008 1:01 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): So mar 31, 2007 10:18
Posty: 3
A Noakowskiego?
Elektoralna? Jakby dociagnac do Senatorskiej to mozna by sie latwiej dostac na UW z Woli, bylaby jakas bieda-alternatywa dla Solidarnosci.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 01, 2008 11:15 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
sushi4004 napisał(a):
A Noakowskiego?


Na Noakowskiego (razem z Emilii Plater) ma być pas rowerowy projektowany przez Politechnikę / Transeko. Szkic rozwiązania widać np. na posterze tutaj:

http://transeko.pl/prace/plakatEP.JPG

Nie jest to klasyczny kontrapas i mamy trochę zastrzeżeń co do tego pomysłu, ale... zobaczymy co specjalistom z PW wyjdzie.

Cytuj:
Elektoralna? Jakby dociagnac do Senatorskiej to mozna by sie latwiej dostac na UW z Woli, bylaby jakas bieda-alternatywa dla Solidarnosci.


Elektoralna byłaby fajna, ale tam jednak by się malowanie przydało. I trzeba by od razu kontynuację na Chłodnej zrobić - np. wywalić parkujące samochody na bruk (jest wystarczająco szeroko) i zrobić ścieżkę, nawet malując na chodniku z kostki (wiem, wiem, herezja - ale tam naprawdę lepiej jechać po kostce niż po kocich łbach i resztkach szyn).

Wg wykazu ZTP remont Elektoralnej jest planowany na lato 2009 - postaram się przygotować jakieś konkretne propozycje rozwiązania. Czuje się zmotywowany, bo sam tamtędy często jeżdżę, choć raczej w drugą stronę.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 07, 2009 7:47 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,95190,6472680,.html

Cytuj:
Rowerzyści po Śródmieściu jeżdżą slalomem

Agnieszka Trojanowska-Bis, Radio Tok FM
2009-04-06, ostatnia aktualizacja 2009-04-06 18:10

Rowerzyści, którzy nie chcą łamać prawa, po śródmieściu jeżdżą slalomem. Wszystkiemu są winne jednokierunkowe ulice i brak ścieżek rowerowych.

Warszawskie śródmieście powoli staje się przyjazne rowerzystom. Na razie brakuje tu ścieżek rowerowych, i miejsc, w których możemy bezpiecznie zostawić dwa kółka.

Rowerzyści podkreślają, że stojaki dla rowerów to pierwszy krok do zamiany okrągłej kierownicy na podłużną. Na razie taka zmiana się nie opłaca.

- Taka osoba powinna mieć możliwość zostawienia bezpiecznie rowerów. A teraz cieżko o stojaki przed urzędami, klubami czy sklepami.

Warszawscy rowerzyści przyznają, że potrzeby są duże a stojaków mało. To się zmienia, dowiedzieliśmy się w Urzędzie Dzielnicy Śródmieście.

- Już teraz są stojaki przy metrze Centrum, przed Urzędem Dzielnicy Śródmieście, przy stacji metra Świętokrzyska. - rzecznik dzielnicy, Urszula Majewska podkreśla też, że ponad 20 nowych lokalizacji powstało w październiku - po sugestiach samych mieszkańców. Pod koniec kwietnia pojawią się kolejne parkingi dla rowerów. One też będą wyłonione w drodze konsultacji społecznych.

- Dostaliśmy aż 110 propozycji takich lokalizacji. Na razie wybierzemy część z nich.

Niektóre propozycje dzielnica musiała od razu odrzucić. Tak jak np. prośbę o nowe stojaki wokół Pałacu Kultury. To nie jest nasz terez - słyszymy w urzędzie dzielnicy. A w Pałacu Kultury dowiadujemy się, że jeden stojak jest. Co prawda schowany od tzw. strony zachodniej, ale 10 rowerów pomieści. Stojak najczęściej świeci jednak pustkami, bo mało kto wie, o jego istnieniu.

Lista miejsc postojowych dla rowerów w warszawskim śródmieściu nie jest jeszcze zamknięta. Rowerzyści mogą cały czas przysyłać swoje sugestie i zapotrzebowanie na stojaki na adres dzielnicy. Kontakt znajdziemy na stronie www.srodmiescie.warszawa.pl

Ścieżki rowerowe - donikąd

Stojaki to nie jedyny problem. Rowerzyści, którzy nie chcą łamać prawa, po śródmieściu jeżdżą slalomem. Wszystkiemu są winne jednokierunkowe ulice.

Kontrapas to wydzielony pas jezdni specjalnie dla rowerzystów.

- W całej Europie zastosowano tzw. kontrapasy, żeby rowerzysci mogli jechać dwukierunkowo, na jednokierunkowych ulicach. - mówią rowerzyści. Na kontrapasy na razie nie mają co liczyć. Wcześniej na pewno dojdzie do połączenia ścieżek rowerowych, które tak jak nagle się zaczynają, tak nagle też się kończą. Problem tkwi w braku koordynacji pomiędzy róznymi instytucjami odpowiedzialnymi za poszczególne odcinku. Taka sytuacja jest przy Agrykoli.

- Część ścieżki już jest wyremontowana przez Zarząd Terenów Publicznych i oddana w tamtym roku. A za parkiem rozpoczyna się teren Zarządu Dróg Miejskich. A to jest niewyremontowany odcinek. przyznaje rzecznik dzielnicy śródmieście, Urszula Majewska

13 kilometrów nowych ścieżek

W samej Warszawie w tym roku wystartuje budowa ponad 13 km nowych ścieżek, pierwsze ślady rowerzyści zostawią na nich jednak dopiero za rok. Jako pierwsze miasto odda ścieżkę w ul. Marymonckiej, od ul. Dewajtis do ul. Zgrupowania AK "Kampinos" - mówi Agata Choińska, z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

W następnym roku będziemy też mogli przejechać rowerem Aleją Jana Pawła, od Alei Solidarności do ronda ONZ. W planach jest też budowa dwóch ścieżek rowerowych na Pradze, wzdłuż al. Solidarności (i dalej wzdłuż ul. Radzymińskiej) i ul. Jagiellońskiej.

Źródło: TOK FM

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 07, 2009 8:54 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn gru 10, 2007 21:57
Posty: 127
Lokalizacja: Nowa Praga
olek napisał(a):
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,95190,6472680,.html

Cytuj:
[W planach jest też budowa dwóch ścieżek rowerowych na Pradze, wzdłuż al. Solidarności (i dalej wzdłuż ul. Radzymińskiej) i ul. Jagiellońskiej.

Źródło: TOK FM


No te ścieżki to już od dawna są w planach i nic z tego nie wynika. Ta wzdłuż Jagiellońskiej miała być w zeszłe lato bodajże robiona i co? Ani widu, ani słychu. Mam nadzieję, że tym razem nie skończy się na pustych deklaracjach.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL