zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Policja na rowerach
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=879
Strona 3 z 3

Autor:  Mhrok [ So lip 16, 2011 10:44 ]
Tytuł:  Re: Policja na rowerach

punkadiddle napisał(a):
No nie muszą, nie muszą, dlatego napisałam tylko o odblaskach przepisowych. Przydał to by się kask, skoro kamizelki noszą odblaskowe to nie zawadzi dobry przykład i w tę stronę.


Czy taki przykład jest dobry to bym dyskutował.

Autor:  Monty B. Ike [ So lip 16, 2011 11:01 ]
Tytuł:  Re: Policja na rowerach

punkadiddle napisał(a):
Przydał to by się kask, skoro kamizelki noszą odblaskowe to nie zawadzi dobry przykład i w tę stronę.

To nie jest żaden DOBRY PRZYKŁAD.
Radzę zapoznać się z literaturą fachową, zamiast wypisywać bzdury.
Proponuję przynajmniej STARANNIE przeczytać ten wątek: viewtopic.php?t=712
Kaski mogą byc nawet szkodliwe -- zwiększają prawdopodobieństwo urazów skrętnych i NIE ZAPEWNIAJĄ OCHRONY w przypadku kolizji z pojazdami silnikowymi (to, jeśli idzie o stronę techniczną).
Są promowane przez Policję i inne niewydarzone ciała d/s "bezpieczeństwa ruchu drogowego", gdyż zdejmują odpowiedzialność ze sprawcy wypadku (kierowcy samochodu) i przenoszą na ofiarę -- jest to tzw. wiktymizacja ofiary ("sam/a sobie winien/nna, bo nie miał/a kasku").
Noszenie kasku i kamizelek NIE JEST OBOWIĄZKOWE w Polsce i być nie powinno.

punkadiddle napisał(a):
mam nadzieję, że nie będą jedynie pilnować pieszych, jak to było wyżej napisane (a wczoraj właśnie tak było - jak zobaczyli kogoś z podejrzaną butelką od razu zwalniali, zatrzymywali się albo zwracali uwagę).

Jaki przepis w Polsce nie pozwala NOSIĆ butelek dowolnego kształtu, rozmiaru i koloru?
Chyba wezmę 10-litrowy gąsior od wina, napełnię go fioletową farbą i będę spacerował w rejonie, gdzie grasują, a kolega bedzie nagrywał -- i na Yo!tube... :lol:

punkadiddle napisał(a):
Chyba że mowa o pieszych na ścieżkach rowerowych, bo czasami to przechodzi wszelkie granice.

Nie ma w taryfikatorze, a sam widziałem dwóch krawężników, jak przy Tesco przy Górczewskiej stali na drodze rowerowej i przepisywali sobie coś z notesików. Obok mieli szeroki, pusty chodnik. Nie zwrócili również uwagi trzem babom, które wylazły z tego Tesco (z siatami), lazły tyralierą tąże droga rowerową, blokując ją całkowicie, a rowerzystę, który nadjechał i dzwonił -- zbluzgały. Rzecz się miała ok. 5 metrów od owych gliniarzy.
Byłem wtedy pieszo i z podziwem obserwowałem całe zdarzenie i siłę spokoju waaadzy...

punkadiddle napisał(a):
Chciałabym też zobaczyć ich reakcję na samochód z nieuwagi zajeżdżający im drogę na przejeździe.

He, he, he.

Autor:  pduncz [ Pn lip 18, 2011 10:31 ]
Tytuł:  Re: Policja na rowerach

Monty B. Ike napisał(a):
widziałem dwóch krawężników, jak przy Tesco przy Górczewskiej stali na drodze rowerowej i przepisywali sobie coś z notesików


Robią to regularnie - gdy kiedyś na DdR wzdłuż Prymasa zwróciłem dwóm takim uwagę, to poinformowali mnie że ... ja przecież też czasami jeżdżę po chodniku (sic! tak powiedzieli), to wtedy przepuszczam pieszych, więc i oni teraz (jak już się zatrzymałem) również się odsuną i przepuszczą mnie.

:shock: łaskawcy, psiakrew.

Autor:  Monty B. Ike [ N paź 30, 2011 19:24 ]
Tytuł:  Re: Policja na rowerach

Policja na rowerze...(między innymi)... :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=SBjfFhFf ... e=youtu.be

Autor:  axxenfall [ Pn mar 20, 2017 19:57 ]
Tytuł:  Re: Policja na rowerach

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54671.html

Cytuj:
Od kwietnia poznańskie ulice patrolować będzie pierwsza w Polsce policyjna drogówka na rowerach. To odpowiedź na dynamicznie rosnącą liczbę użytkowników dwóch kółek. „Zroweryzowani” policjanci mają reagować na wykroczenia popełniane zarówno przez cyklistów, jak i kierowców.

Zalety rowerowych patroli policji dostrzeżono w wielu krajach. Generują znacznie niższe koszty niż patrole samochodowe, są znacznie wydajniejsze niż patrole piesze i ułatwiają szybkie interwencje w obszarach o znacznym natężeniu ruchu (np. centrach miast) czy parkach. Sam rower stanowi również efektywne i usankcjonowane prawnie narzędzie przymusu bezpośredniego, pomagające w szybkim unieszkodliwianiu zagrożeń.

Rowerowe patrole zawitały także do polski, choć do tej pory stosowały go jedynie oddziały prewencji. Wkrótce to się jednak zmieni. Od kwietnia jednośladów używać zacznie również - jako pierwszy w Polsce -wydział ruchu drogowego w Poznaniu. W skład nowej formacji wejdą dwie policjantki i dwaj policjanci, którzy wyjadą na ulice miasta w kwietniu br.

Najpierw edukacja

Poznańska drogówka argumentuje powołanie „rowerowej” formacji dynamicznym wzrostem liczby rowerzystów i koniecznością wyjścia naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt zdecydowanie większej mobilności. Policjantom na rowerach dużo łatwiej poruszać się po centrum, docierając do miejsc w rozbudowywanej strefie Tempo 30 i korzystając z rowerowych udogodnień niedostępnych samochodom (np. kontrapasów).

Głównym zadaniem rowerowego patrolu będzie reagowanie na wykroczenia popełniane przez kierowców i rowerzystów. Pierwsze działania mają mieć wymiar głównie edukacyjny. Funkcjonariusze uczulą uczestników ruchu na zasady wzajemnego poszanowania na drodze. Jeśli działania profilaktyczne nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, policjanci nie zawahają się przed wystawianiem mandatów.

Jazda rowerem wyczula

Rowerowe patrole – oprócz oczywistych zalet związanych z mobilnością i ekonomią – mogą przynieść inne korzyści istotne z punktu bezpieczeństwa ruchu rowerowego. Mowa o uczuleniu policjantów na problemy, z jakimi najczęściej spotykają się cykliści na drogach: nieustępowaniu pierwszeństa na przejazdach, wyprzedzaniu w zbyt bliskiej odległości czy blokowaniu ścieżek przez nielegalnie parkujące samochody.

Pozytywne zadziałać może też wzbudzenie wśród kierujących świadomości, że cyklista, któremu właśnie zajechali drogę lub wyprzedzili niebezpiecznie blisko może być policjantem, który wystawi im mandat.

Dlatego warto, by rowerowi policjanci nie skupiali całości swoich działań na innych rowerzystach. Na wykroczenia popełniane przez użytkowników dwóch kółek należy reagować, ale trzeba pamiętać, że za większości wypadków z udziałem cyklistów odpowiadają kierowcy.


Ciekawe, czy będą korzystać z jezdni ;)

Strona 3 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/