Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr lut 14, 2007 12:15 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Śr lut 14, 2007 12:00
Posty: 4
Lokalizacja: Zielonka
Co do tematu projektowanej ścieżki wzdłuż ulicy Radzymińskiej.
Ponieważ mieszkam w Zielonce, wiec ulica Radzymińska jest dla mnie ulicą dojazdową do centrum Warszawy. Jak tylko robi się trochę cieplej i suszej wyciągam mój rower i zamiast korzystać z trucicieli środowiska gnam moim stalowym rumakiem. Bardzo chciałbym, aby nowa ścieżka była tak zaprojektowana, aby możliwe było się poruszanie na niej z chwilową prędkością do 50 km/h, a średnią 25 - 30 km/h. Takie warunki obecnie stwarza ulica Radzymińska.
Obawiam się jednakże, iż taka ścieżka stanie się:
- ulubionym chodnikiem
- ulubionym parkingiem etc.
Radykalne zmniejszenie prędkości (zbyt wąsko - już zaliczyłem czołówkę z rowerzystą na szlaku nadwiślańskim, kiepska nawierzchnia, zbyt wysokie krawężniki, dziwne niczym nie uzasadnione dziwne łuki) spowoduje nieatrakcyjność tej ścieżki, która winna pełnić taką funkcję jak trasa szybkiego ruchu dla samochodów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 30, 2016 17:09 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Jest projekt kontynuacji DDR w Radzymińskiej do Trasy Toruńskiej:

https://zdm.waw.pl/aktualnosci/kolejne- ... la-rowerow

Moje wrażenia po pierwszym przejrzeniu:

- Na skrzyżowaniu z Młodzieńczą i Łodygową pozostanie dramatycznie mało miejsca dla pieszych i pasażerów na uczęszczanym przystanku autobusowym w kierunku centrum. Trzeba zabudować zatokę (kompletnie niepotrzebna, bo na tym skrzyżowaniu zaczyna się buspas), w razie potrzeby korygując projekt Łodygowej zrobiony przez ZMID.

- Przejścia i przejazdy do wyniesienia: Lotnika, Określona, Gniazdowska, Mroźna. Jeszcze lepiej: likwidacja tych wlotów, ewentualnie zamiana w jednokierunkowe z kontraruchem rowerowym (np. Określona w jedną stronę, a Gniazdowska w drugą), żeby ograniczyć liczbę punktów kolizji. Wszystkie te ulice mają dojazd z dróg niższych klas, nie muszą generować zagrożenia na Radzymińskiej, utrudniać ruchu rowerów i autobusów.

- Do wyniesienia też zjazdy na stacje paliw przy Radzymińskiej 283.

- Bardzo słabo rozwiązane skrzyżowanie z Bystrą - nie ma możliwości ani zjazdu w ul. Bystrą w kierunku Ząbek, ani sensownego wjazdu z Bystrej na DDR. Należy albo doprojektować komplet przejazdów, albo włączyć DDR jako 4. wlot skrzyżowania (z sygnalizatorem S-1a) zamiast przejazdu po północnej stronie.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 31, 2016 7:31 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
1. Jak rozumiem projekt nie przewiduje korekty linii jezdni? Bo np. skrzyżowanie z ulicą Krośniewicką jest tak przewymiarowane, że naprawdę nie potrzeba pozyskiwać działki, by połączyć wsch odcinek DDR z przejazdem przez Krośniewicką - wystarczy skorygować łuk zakrętu i skrócić przejście dla pieszych zwężając wlot, który ma szerokość dobrych 3 pasów ruchu, a dalej ulica Krośniewicka ma tylko 1x2. Na tym skrzyżowaniu potrzebny jest przejazd przez Radzymińską.
2. Popieram likwidację zatoki przy Łodygowej. Także na tym skrzyżowaniu jest trochę miejsca do odzyskania przez korektę łuków skrzyżowania i zwężenie pasów Łodygowej moim zdaniem.
3. Skrzyżowanie z Bystrą - będzie trudno wywalczyć 4 wlot, bo skrzyżowanie zaprojektowane jest na priorytetowy wyjazd i wjazd do/z Warszawy, a nie na wszystkie możliwe relacje. Co moim zdaniem można wywalczyć to przejście i przejazd przez Bystrą, choć to substandard i warunki terenowe nie są przyjające, ale obecnie takowego w ogóle nie ma.
4. Sądzę także, że rozsądne byłoby doprojektowanie DDR po południowej stronie Radzymińskiej (DDR po obydwu stronach?) od Bystrej do drogi technicznej, która zaczyna się przy Stacji benzynowej Lukoil.

Generalnie projekt rozwiązuje jedną stronę Radzymińskiej, a drugiej nie tyka, gdzie przynajmniej na odcinku od Obi do Łodygowej druga strona potrzebuje jakiegoś rozwiązania.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 31, 2016 17:33 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Wojtek napisał(a):
1. Jak rozumiem projekt nie przewiduje korekty linii jezdni? Bo np. skrzyżowanie z ulicą Krośniewicką jest tak przewymiarowane, że naprawdę nie potrzeba pozyskiwać działki, by połączyć wsch odcinek DDR z przejazdem przez Krośniewicką - wystarczy skorygować łuk zakrętu i skrócić przejście dla pieszych zwężając wlot, który ma szerokość dobrych 3 pasów ruchu, a dalej ulica Krośniewicka ma tylko 1x2.


Nie przewiduje, ale powinien przewidywać. Jak rozumiem, masz na myśli Kościeliską - faktycznie jest z 5 m do odzyskania z jezdni.

Wojtek napisał(a):
Generalnie projekt rozwiązuje jedną stronę Radzymińskiej, a drugiej nie tyka, gdzie przynajmniej na odcinku od Obi do Łodygowej druga strona potrzebuje jakiegoś rozwiązania.


W sumie racja. Tym bardziej, że na sporych odcinkach są już jezdnie serwisowe i niewiele brakuje by je połączyć. Np. od DDR przy Kraśnickiej do początku jezdni serwisowej przy Spytka z Melsztyna jest 180 m, potem jest 300 m serwisówek. Kolejne 190 m DDR (w tym przejazd przez Tarnogórską) i mamy kolejną serwisówkę, która dochodzi prawie do samej Łodygowej. Najważniejsze żeby dobrze rozwiązać skrzyżowania.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 01, 2016 16:35 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Tak - chodzi Kościeliską, ona potem przechodzi w Krośniewicką bodajże.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sie 26, 2016 22:32 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 06, 2010 20:43
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
Od pewnego czasu wypoayczam rower miejski ze stacji przu DK Zacisze przy ul. Blokowej, po to aby dojechać do metra przy Dworcu Wileńskim lub przy Dworcu Gdańskim. Niby niewielka rzecz, ale ścieżka rowerowa wzdłuż Radzymińskiej urywa sie i ponownie zaczyna kilka razy, w najgorszym wypadku (szczegolnie jadac w kierunku powrotnym na Zacisze), zmuszony jestem do jazdy chodnikiem z uwagi na wysokie krawężniki ulicy dojazdowej do posesji. Jadąc na Zacisze zachodnią strona Radzyminskiej, gdy ścieżka sie urwie i tak nie moge zjechac na jezdnię, bo pas ruchu ma przeciwny kierunek.

_________________
[b][color=#4000BF]petrosj
-------------------------
http://rembertow.blogspot.com/
http://warszawarembertow.blox.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sie 27, 2016 19:43 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 13:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
ZTCW na tym odcinku DDR urywa się dwa razy. Przy Szwedzkiej (gdzie czeka na to, aż za x-dziesiąt lat ktoś przebuduje skrzyżowanie) i vis a vis Obi, gdzie się kończy. Pocieszę Cię, że przed wakacjami ZDM konsultował projekt przedłużenia DDR do granicy Warszawy. Realizacja do 2017r., podobno.
Co do Szwedzkiej - temat może być trudniejszy. Realizacja "w przyszłości".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sie 27, 2016 22:46 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 06, 2010 20:43
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
Co dokładnie skrót DDR ? Przecież droga rowerowa to DR, a DDR ? To mi sie tak niechlubnie kojarzy z NRD.
A moze to Dzielnicowa Droga Rowerowa ? Wtedy DDR by sie zgadzało .....

_________________
[b][color=#4000BF]petrosj
-------------------------
http://rembertow.blogspot.com/
http://warszawarembertow.blox.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sie 29, 2016 1:42 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Cz lis 06, 2014 17:08
Posty: 5
Droga Dla Rowerów. Tak się utarło i zostało. A DR to raczej się z Dowodem Rejestracyjnym kojarzy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So wrz 17, 2016 20:04 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 06, 2010 20:43
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
Maciek1024 napisał(a):
Droga Dla Rowerów. Tak się utarło i zostało. A DR to raczej się z Dowodem Rejestracyjnym kojarzy.

...albo Deutshe Reichsbahn, ale to nie w tym temacie, przepraszam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL