Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N maja 15, 2011 19:11 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Pawrzes napisał(a):
Temat był podejmowany ale o budowie na ul. Marcina Kasprzaka.


Rzeczywiście mój błąd, jakoś mi się w głowie źle utrwaliło nazwisko. Przepraszam i dziękuje moderatorowi za przeniesienie mojej wiadomości do odpowiedniego tematu.

Cytuj:
Nie wszystko. Jest od cholery miejsca, a zabierają pieszym. Jest miejsce na separację trawniczkiem, czy płytami "eko", jak na Popularnej.
Pewnie od strony jezdni przeznaczyli rezerwę na parkowanie.


Gdzie jest to miejsce? Od strony chodnika są krzaki, a od strony ulicy mnóstwo słupów. W dodatku dalej jest pomnik tego komunisty Kasprzaka. Osobiście nie mam nic przeciwko wysadzeniu go w powietrze i położeniu tam asfaltu na ścieżkę rowerową - ale wydaje mi się powodowanie jeszcze tego typu konfliktów nie służy budowie ścieżek.

Wspomniane krzaczory i słupki:
Obrazek

Oraz tablica:
Obrazek

Generalnie chodnik przylegający na tej trasie przy ścieżce rowerowej jest dosyć szeroki i nie powinno to stanowić problemu. Jedyne problematyczne miejsce to teren tuż przed wyjściem ze szkoły i basenem, gdzie rzeczywiście zrobiło się wąsko:
Obrazek

Za to wcześniej ścieżka elegancko odbija od chodnika:
Obrazek

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 15, 2011 20:43 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Hermes napisał(a):
Od strony chodnika są krzaki, a od strony ulicy mnóstwo słupów.

Jeszcze nie słyszałem o krzakach, których nie dałoby się wyciąć lub przesadzić. Ze słupami bywa trudniej... :wink:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 15, 2011 21:40 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
A jak na tę "rozsądną" ścieżkę wjechać wyjeżdżając z którejkolwiek bocznych uliczek po północnej stronie Kasprzaka?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 15, 2011 23:04 
Offline
Dzicz Kudłata

Dołączył(a): Pt kwi 03, 2009 17:31
Posty: 307
Lokalizacja: Warszawa
Niestety nie będzie można tego zrobić, bo w poprzek Kasprzaka nie powstanie ani jeden przejazd rowerowy :? a źródeł i celów podróży jest po stronie północnej ogrom, biura i instytucje do których klienci i pracownicy mogliby dojeżdżać.
Pozostanie więc jazda jezdnią po stronie północnej. Od 21 maja będzie legalna bo nie ma ddr dla tego kierunku jazdy rowerzystów, nie ma też fizycznego wjazdu na ddr po południowej stronie.

_________________
Pozdrawiam wildzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 19, 2011 6:16 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Hermes napisał(a):
Wszystko fajnie, tylko dwa kwestie są problematyczne, i obie nazywają się pasy. Mianowicie brakuje ścieżki rowerowej na skrzyżowaniu Kacprzaka/Krzyżanowskiego. Wygląda to tak, że ścieżka kończy się na pasach, i od pasów pod drugiej stronie zaczyna:


Miał być odrębny projekt na przebudowę sygnalizacji na skrzyżowaniu. Kwestia szufladki: odcinki między skrzyżowaniami są robione z "remontu chodników" a skrzyżowania z "remontu sygnalizacji". Nawet nieźle pomyślane (bo tak to 70-80% kosztów ścieżki to była modernizacja sygnalizacji dla samochodów i tramwajów), ale w praktyce warszawskiej najwyraźniej się już rozjeżdża.

Hermes napisał(a):
Jedyne problematyczne miejsce to teren tuż przed wyjściem ze szkoły i basenem, gdzie rzeczywiście zrobiło się wąsko


Problem jest też przy przystanku Szpital Wolski, gdzie powinno się zabudować zatokę i w ten sposób pozyskać dodatkowe 3 m dla pieszych.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 25, 2011 16:11 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Monty B. Ike napisał(a):
Jeszcze nie słyszałem o krzakach, których nie dałoby się wyciąć lub przesadzić. Ze słupami bywa trudniej... :wink:


Zgoda, choć ja akurat lubię krzaczki koło drogi rowerowej - przynajmniej nie ma sytuacji pies-smycz-i-ja czyli pani idącej z jamnikiem chodnikiem, psa spacerującego po trawniku i smyczy wiszącej w poprzek DDR. Tak czy inaczej, już tam leży asfalt i tego nie zmienią. Pewnie lepiej by było gdyby ta ścieżka leciała bliżej ulicy, a pewnie zostawili miejsce na parkingi. Na chwilę obecną można dojechać do basenu Delfin co mnie niezmiernie cieszy, bo często tam pływam.

olek napisał(a):
Miał być odrębny projekt na przebudowę sygnalizacji na skrzyżowaniu. Kwestia szufladki: odcinki między skrzyżowaniami są robione z "remontu chodników" a skrzyżowania z "remontu sygnalizacji". Nawet nieźle pomyślane (bo tak to 70-80% kosztów ścieżki to była modernizacja sygnalizacji dla samochodów i tramwajów), ale w praktyce warszawskiej najwyraźniej się już rozjeżdża.


Znaczy na Kasprzaka/Krzyżanowskiego? Jak rozumiem "miał być" oznacza, że jednak nie był. Do kogo można napisać zapytanie o przebudowę takiego skrzyżowania (w sensie czy jakiś projekt powstał, jeżeli tak to kiedy go zamierzają zrealizować itd.) pod kątem przejazdu rowerowego? Do ZDM?

O miałem właśnie napisać o tym wąskim gardle, a tu taka ciekawostka sprzed tygodnia na stronie zm się znalazła:
http://www.zm.org.pl/?a=kasprzaka-105

A swoją drogą to mi się tak zamarzyło, żeby tą DDR dociągnąć wzdłuż metra aż do centrum. Największym rowerowym problemem Warszawy jest chyba to, że praktycznie nie istnieje żaden dojazd do centrum i że nie ma tam praktycznie żadnych ścieżek rowerowych. Umożliwiłoby to dojazd tysiącom rowerzystów do firm, na Uniwersytet Warszawski, do BUWU. Zwłaszcza że podprowadzenie ścieżki przynajmniej do Tamka nie powinno stanowić żadnego problemu - poza kawałkiem ulicy Prostej jest tam bardzo dużo miejsca.

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 25, 2011 17:19 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Hermes napisał(a):
Znaczy na Kasprzaka/Krzyżanowskiego? Jak rozumiem "miał być" oznacza, że jednak nie był.


Chyba nie. A przebudowa tej sygnalizacji była na pierwszym miejscu jeśli chodzi o listę rzeczy do zrobienia przed rozpoczęciem budowy 2. linii metra.

Cytuj:
Do kogo można napisać zapytanie o przebudowę takiego skrzyżowania (w sensie czy jakiś projekt powstał, jeżeli tak to kiedy go zamierzają zrealizować itd.) pod kątem przejazdu rowerowego? Do ZDM?


Tak właśnie.

Cytuj:
A swoją drogą to mi się tak zamarzyło, żeby tą DDR dociągnąć wzdłuż metra aż do centrum. Największym rowerowym problemem Warszawy jest chyba to, że praktycznie nie istnieje żaden dojazd do centrum i że nie ma tam praktycznie żadnych ścieżek rowerowych.


Jest z Bielan na Powiśle. I to w zasadzie tyle.

Cytuj:
Zwłaszcza że podprowadzenie ścieżki przynajmniej do Tamka nie powinno stanowić żadnego problemu - poza kawałkiem ulicy Prostej jest tam bardzo dużo miejsca.


Problem z miejscem jest między Ministerstwem Finansów a Krakowskim Przedmieściem, tam trzeba by zabrać samochodom nie tylko miejsca parkingowe. Ale w zasadzie większość można by wykonać w ramach zagospodarowywania terenu po budowie metra.

Tamka to też nie problem, tam powinny być pasy rowerowe (a ja i tak wolę Oboźną - Dynasy).

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 26, 2011 7:48 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
olek napisał(a):
Jest z Bielan na Powiśle. I to w zasadzie tyle.


Od czasu wytyczenia ścieżki na Ujazdowskich jeszcze jest dojazd z Wilanowa/Ursynowa na Trzech Krzyży - możliwe, że remont na Sobieskiego jeszcze zwiększy jego popularność. Ale na pewno brakuje rozwiązań prorowerowych docentralnych i wcentralnych.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 26, 2011 17:05 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
olek napisał(a):
Chyba nie. A przebudowa tej sygnalizacji była na pierwszym miejscu jeśli chodzi o listę rzeczy do zrobienia przed rozpoczęciem budowy 2. linii metra.


To w wolnej chwili w czerwcu napiszę pismo do ZDM z zapytaniem w tej sprawie.

Cytuj:
Problem z miejscem jest między Ministerstwem Finansów a Krakowskim Przedmieściem, tam trzeba by zabrać samochodom nie tylko miejsca parkingowe. Ale w zasadzie większość można by wykonać w ramach zagospodarowywania terenu po budowie metra.

Tamka to też nie problem, tam powinny być pasy rowerowe (a ja i tak wolę Oboźną - Dynasy).


Swoją drogą ciekawe czy projekty stacji uwzględniają infrastrukturę rowerową.

Cytuj:
Ale na pewno brakuje rozwiązań prorowerowych docentralnych i wcentralnych.


Dojechać ode mnie np. do Ratusza to katastrofa. Jerozolimskie - niezdatne do jazdy - z jednej strony trzypasmówka, a z drugiej wąskie chodniki z przejściami podziemnymi. Solidarności - też fatalnie. Lepiej jest właśnie na Kasprzaka/Świętokrzyskiej - ale tu z kolei jest ten wspomniany fragment na prostej. No i teraz jeszcze budowa stacji także utrudnia poruszanie się tym kawałkiem. Ciekawe czy jak zamkną świetokrzyską (chyba 11 czerwca) to czy będzie się tam dało przemknąć rowerem.

A jeszcze wracając do tematu nowej DDR na Kasprzaka, to znajduję się tam taka oto niespodzianka.
Obrazek
Chyba nie jest dobrze widoczna na tym zdjęciu, ale w praktyce jest to wyszczerbiona straszliwie pokrywa od studzienki kanalizacyjnej - skacze się na niej okropnie przy najechaniu. Zakładam dobrą wolę, że za tego typu obiekty nie odpowiada ZDM tylko jakaś instytucja zajmująca się wodociągami i to do niej należy zwracać się w tej sprawie?

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 26, 2011 17:54 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Cytuj:
Chyba nie jest dobrze widoczna na tym zdjęciu, ale w praktyce jest to wyszczerbiona straszliwie pokrywa od studzienki kanalizacyjnej - skacze się na niej okropnie przy najechaniu. Zakładam dobrą wolę, że za tego typu obiekty nie odpowiada ZDM tylko jakaś instytucja zajmująca się wodociągami i to do niej należy zwracać się w tej sprawie?

To telefony, he, he... :wink:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL