MB napisał(a):
Ja bym to widział tak (generalnie w większości się z Wami zgadzam):
Z nami, tzn. z kim? Bo zdania w wątku były różne.
Cytuj:
Na zachód od Placu Politechniki (chociaż to na niewielkim odcinku w granicach projektu):
pasy rowerowe w jezdni w obie strony; tam gdzie ma być azyl i pas do skrętu trzeba by trochę poszerzyć jezdnię a dalej to nawet nie potrzeba - jest 9 m czyli idealnie na pasy dla rowerów po 1,5 m + dla samochodów po 3m; to właśnie na takich ulicach powinny powstawać pasy rowerowe;
Boję się, że przy tym chaosie parkingowym, który panuje w okolicy, pasy to gra niespecjalnie warta świeczki. Poza tym i tak trzeba je urwać kawałek przed rondem.
Cytuj:
Od Waryńskiego do Pl. Zbawiciela:
- na wschód: razem z samochodami;
- na zachód: no tu jest właśnie największy problem, byłbym przeciw jeździe po torowisku bo jak ktoś ma wąskie opony i wleci kołem w szynę to może nie być przyjemne ani bezpieczne; na wydzielony 'pełnoprawny' kontrapas jest trochę za ciasno;
ale może by się dało go tak jakby 'zazębić' z torowiskiem, tzn. przesunąć przystanek i zawęzić chodnik o ok. 0,8 m to ściany to wtedy powinien się zmieścić kontrapas (może by się w drodze wyjątku udało węższy, np. 1,0-1,2 m ?), którego południowa linia pokrywałaby się z północną szyną tramwajową, tzn. nie mogłoby tu być absolutnie żadnego wyprzedzania rowerzystów przez tramwaje ani odwrotnie ale przecież to jest tak krótki odcinek że nie ma potrzeby; tramwaj jadąc wystawałby kawałek nad pas rowerowy, a rowerzysta miałby część skrajni po lewej już na torowisku, ale dzięki temu nie ma ryzyka wlecenia kołem w szynę; może też warto gdyby przy przystanku pas byłby wyniesiony do poziomu przystanku, tak żeby ludziom się prościej wsiadało a rowerzyści nie szaleli w tym miejscu;
Poza przystankiem to nie ma problemu, obecnie jest ze 2 m od szyny do krawężnika i nic nie trzeba zazębiać. Problem jest na przystanku, który zajmie 2/3 odcinka i musi być wyniesiony - jednak z tramwajów korzysta tam sporo więcej osób niż z roweru. Przy poprzednim starciu proponowaliśmy rowerową wersję przystanku wiedeńskiego, ale napotkaliśmy zmasowany opór wszystkich jak leci. Może ktoś ma zdjęcia dobrych przykładów podobnych sytuacji?
Jest też niezłe pytanie, jaka w zgodzie z polskimi przepisami sygnalizacja powinna być na wlocie tramwajowo-rowerowym
Cytuj:
- co to są te jasno zielone zajmujące część przystanków ?
Megawiaty?
Cytuj:
- co oznacza że jeden z pasów na Waryńskiego jest zakreskowany na różowo ?
Niestety, poszerzenie Waryńskiego w stronę centrum...
Cytuj:
- ta jezdnia manewrowa po płd. stronie Nowowiejskiej to ma być dwukierunkowa ? jeśli tak to jak tu się minąć na szerokości 3,5 m ?
Wg mnie jednokierunkowa dla samochodów, dwukierunkowa dla rowerów. Rozmiar akurat, jakby była szersza, to by parkowali też od strony tramwaju albo w ogóle skośnie.