Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So lut 06, 2010 17:53 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
olek napisał(a):
Proponuję też przed dalszą dyskusją przejrzeć początek wątku - ważny jest tu kontekst MPZP, który mówi że ma być i jezdnia, i ścieżka, i miejsca parkingowe.


A to jeszcze tego MPZP nie zmienili? Bo ostatnio to zdaje się projektant nie był w stanie tego wszystkiego zmieścić w pas drogowy, zwłaszcza na odcinku od Waryńskiego do Zbawiciela. I dlatego wciąż ulica nie doczekała się remontu. Ciekawe, czy to kwestia kiepskiego projektanta, czy faktycznie pas drogowy jest zwyczajnie zbyt wąski. Bo jak to drugie, to znaczy, że miasto podchodząc do tematu ponownie bez zmiany MPZP, straci kolejne lata ;-)

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 08, 2010 20:42 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
Ja bym to widział tak (generalnie w większości się z Wami zgadzam):

Na zachód od Placu Politechniki (chociaż to na niewielkim odcinku w granicach projektu):
pasy rowerowe w jezdni w obie strony; tam gdzie ma być azyl i pas do skrętu trzeba by trochę poszerzyć jezdnię a dalej to nawet nie potrzeba - jest 9 m czyli idealnie na pasy dla rowerów po 1,5 m + dla samochodów po 3m; to właśnie na takich ulicach powinny powstawać pasy rowerowe;

Plac Politechniki:
po co ta ścieżka dookoła, spokojnie można jeździć po rondzie razem z samochodami;

Od Placu Politechniki do Waryńskiego:
- na wschód: wydzielona jednokierunkowa ścieżka ale bezpośrednio od ronda, tak jak Olek narysował;
- na zachód: razem z samochodami;

Od Waryńskiego do Pl. Zbawiciela:
- na wschód: razem z samochodami;
- na zachód: no tu jest właśnie największy problem, byłbym przeciw jeździe po torowisku bo jak ktoś ma wąskie opony i wleci kołem w szynę to może nie być przyjemne ani bezpieczne; na wydzielony 'pełnoprawny' kontrapas jest trochę za ciasno;
ale może by się dało go tak jakby 'zazębić' z torowiskiem, tzn. przesunąć przystanek i zawęzić chodnik o ok. 0,8 m to ściany to wtedy powinien się zmieścić kontrapas (może by się w drodze wyjątku udało węższy, np. 1,0-1,2 m ?), którego południowa linia pokrywałaby się z północną szyną tramwajową, tzn. nie mogłoby tu być absolutnie żadnego wyprzedzania rowerzystów przez tramwaje ani odwrotnie ale przecież to jest tak krótki odcinek że nie ma potrzeby; tramwaj jadąc wystawałby kawałek nad pas rowerowy, a rowerzysta miałby część skrajni po lewej już na torowisku, ale dzięki temu nie ma ryzyka wlecenia kołem w szynę; może też warto gdyby przy przystanku pas byłby wyniesiony do poziomu przystanku, tak żeby ludziom się prościej wsiadało a rowerzyści nie szaleli w tym miejscu;
no niewiem na ile by się to sprawdziło ale nic innego nie przychodzi mi do głowy, z przesuwaniem torowiska to chyba nie ma co kombinować a z jazdą po torowisku to też bym nie ryzykował;


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 08, 2010 20:48 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
Jeszcze tylko parę pytań:
- co to są te jasno zielone zajmujące część przystanków ?
- co oznacza że jeden z pasów na Waryńskiego jest zakreskowany na różowo ? czy to jest nawierzchnia betonowa ? jeśli tak to po co na połowie pasa na płn. od skrzyżowania i dlaczego przejście dla pieszych kończy się tam w połowie pasa ?
- ta jezdnia manewrowa po płd. stronie Nowowiejskiej to ma być dwukierunkowa ? jeśli tak to jak tu się minąć na szerokości 3,5 m ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 14, 2010 22:20 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
MB napisał(a):
Ja bym to widział tak (generalnie w większości się z Wami zgadzam):


Z nami, tzn. z kim? Bo zdania w wątku były różne.

Cytuj:
Na zachód od Placu Politechniki (chociaż to na niewielkim odcinku w granicach projektu):
pasy rowerowe w jezdni w obie strony; tam gdzie ma być azyl i pas do skrętu trzeba by trochę poszerzyć jezdnię a dalej to nawet nie potrzeba - jest 9 m czyli idealnie na pasy dla rowerów po 1,5 m + dla samochodów po 3m; to właśnie na takich ulicach powinny powstawać pasy rowerowe;


Boję się, że przy tym chaosie parkingowym, który panuje w okolicy, pasy to gra niespecjalnie warta świeczki. Poza tym i tak trzeba je urwać kawałek przed rondem.

Cytuj:
Od Waryńskiego do Pl. Zbawiciela:
- na wschód: razem z samochodami;
- na zachód: no tu jest właśnie największy problem, byłbym przeciw jeździe po torowisku bo jak ktoś ma wąskie opony i wleci kołem w szynę to może nie być przyjemne ani bezpieczne; na wydzielony 'pełnoprawny' kontrapas jest trochę za ciasno;
ale może by się dało go tak jakby 'zazębić' z torowiskiem, tzn. przesunąć przystanek i zawęzić chodnik o ok. 0,8 m to ściany to wtedy powinien się zmieścić kontrapas (może by się w drodze wyjątku udało węższy, np. 1,0-1,2 m ?), którego południowa linia pokrywałaby się z północną szyną tramwajową, tzn. nie mogłoby tu być absolutnie żadnego wyprzedzania rowerzystów przez tramwaje ani odwrotnie ale przecież to jest tak krótki odcinek że nie ma potrzeby; tramwaj jadąc wystawałby kawałek nad pas rowerowy, a rowerzysta miałby część skrajni po lewej już na torowisku, ale dzięki temu nie ma ryzyka wlecenia kołem w szynę; może też warto gdyby przy przystanku pas byłby wyniesiony do poziomu przystanku, tak żeby ludziom się prościej wsiadało a rowerzyści nie szaleli w tym miejscu;


Poza przystankiem to nie ma problemu, obecnie jest ze 2 m od szyny do krawężnika i nic nie trzeba zazębiać. Problem jest na przystanku, który zajmie 2/3 odcinka i musi być wyniesiony - jednak z tramwajów korzysta tam sporo więcej osób niż z roweru. Przy poprzednim starciu proponowaliśmy rowerową wersję przystanku wiedeńskiego, ale napotkaliśmy zmasowany opór wszystkich jak leci. Może ktoś ma zdjęcia dobrych przykładów podobnych sytuacji?

Jest też niezłe pytanie, jaka w zgodzie z polskimi przepisami sygnalizacja powinna być na wlocie tramwajowo-rowerowym ;-)

Cytuj:
- co to są te jasno zielone zajmujące część przystanków ?


Megawiaty?

Cytuj:
- co oznacza że jeden z pasów na Waryńskiego jest zakreskowany na różowo ?


Niestety, poszerzenie Waryńskiego w stronę centrum...

Cytuj:
- ta jezdnia manewrowa po płd. stronie Nowowiejskiej to ma być dwukierunkowa ? jeśli tak to jak tu się minąć na szerokości 3,5 m ?


Wg mnie jednokierunkowa dla samochodów, dwukierunkowa dla rowerów. Rozmiar akurat, jakby była szersza, to by parkowali też od strony tramwaju albo w ogóle skośnie.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 30, 2010 8:42 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr lis 28, 2007 10:48
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
I jeszcze kilka uwag po b. bliskim spojrzeniu na projekt:
- przejście dla pieszych przy rondzie przez zachodnie ramię Nowowiejskiej: prowadzi do nieistniejącej furtki na terenie PW. Dogadanie się z Pw to sztuka, a projektant tak sobie wymyślił i niespytał o zdanie PW?
- ramię ul. Polnej, dlaczego aż tak szerokie? Przecież to ma 9m!
- wlot Śniadeckich i wylot Lwowskiej to samo, dlaczego takie szerokie?
- oś wschodniej części ul. Nowowiejskiej wytyczona na środku północnego toru tramwajowego
- chodnik dla pieszych zwężony do 1.6m, na wschodnim ramieniu ul. Nowowiejskiej
- promienie skrętu 12m na wschodnim ramieniu ul. Nowowiejskiej, czyżby miały tam jeździć autobusy?
- jezdnia ronda o szerokości aż 7m
- szerokość jzezdni na wschodnim ramieniu ul. Nowowiejskiej aż 8.5m


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt kwi 02, 2010 14:56 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
kapilansztrum napisał(a):
I jeszcze kilka uwag po b. bliskim spojrzeniu na projekt:
- ramię ul. Polnej, dlaczego aż tak szerokie? Przecież to ma 9m!
- wlot Śniadeckich i wylot Lwowskiej to samo, dlaczego takie szerokie?
- promienie skrętu 12m na wschodnim ramieniu ul. Nowowiejskiej, czyżby miały tam jeździć autobusy?
- jezdnia ronda o szerokości aż 7m


Na to udało nam się już wpaść samodzielnie :-)

http://www.zm.org.pl/?a=nowowiejska-102

Cytuj:
- szerokość jzezdni na wschodnim ramieniu ul. Nowowiejskiej aż 8.5m


Jak rozumiem to ma być 2x tor + 1 pas ruchu. Co proponujesz? Po prostu puścić samochody po torowisku?

Cytuj:
- przejście dla pieszych przy rondzie przez zachodnie ramię Nowowiejskiej: prowadzi do nieistniejącej furtki na terenie PW. Dogadanie się z Pw to sztuka, a projektant tak sobie wymyślił i niespytał o zdanie PW?


To raczej szczegół, jak PW nie będzie chciała to nie otworzy wejścia, najwyżej te 5 m chodnika pozostanie niewykorzystane.

Cytuj:
- chodnik dla pieszych zwężony do 1.6m na wschodnim ramieniu ul. Nowowiejskiej


A to faktycznie istotne.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 29, 2010 21:30 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Kolejna wersja i... ścieżka wokół ronda trzyma się mocno, tylko z drugiej strony:

http://bzaborow2.no-ip.org/galer/pg/show/1361?page=3

początek Nowowiejskiej od:

http://bzaborow2.no-ip.org/galer/pg/photo/57345

w tej samej galerii też kilka innych projektów, ale dzisiaj już nie mam siły przypisywać ich do odpowiednich wątków. Zresztą to Raffi robił zdjęcia ;-)

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt kwi 30, 2010 12:37 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
olek napisał(a):
w tej samej galerii też kilka innych projektów, ale dzisiaj już nie mam siły przypisywać ich do odpowiednich wątków. Zresztą to Raffi robił zdjęcia ;-)


Ja też nie mam siły. Zwłaszcza, że dziś Masa i mam full roboty.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 04, 2010 21:43 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
...i projekt opinii, w zasadzie kopiuj-wklej z poprzedniej:

Cytuj:
Postulujemy:

1. Zrezygnowanie z drogi dla rowerów wokół placu Politechniki i poszerzenie przejść dla pieszych do 6 m.

2. Zwężenie jezdni ronda do 5 m z ewentualnym przejezdnym pierścieniem wykonanym z innego materiału o szerokości 1-1,5 m. Uporządkuje to ruch i zniechęci do wyprzedzania w obrębie ronda.

3. Zakończenie zaprojektowanego przez ZTP ścieżki / pasa rowerowego w ul. Noakowskiego jako dodatkowego wlotu ronda między ul. Noakowskiego a torowiskiem tramwajowym.

4. Wykonanie drogi rowerowej po południowej stronie ul. Nowowiejskiej jako jednokierunkowej (tylko w kierunku ul. Waryńskiego), za to z przejazdem przez ul. Waryńskiego, żeby umożliwić kontynuację podróży w kierunku placu Zbawiciela. Wjazd na drogę rowerową od strony placu Politechniki powinien odbywać się bezpośrednio z jezdni ronda. W przeciwnym kierunku ruch rowerów powinien odbywać się na zasadach ogólnych jezdnią.

5. Zwężenie wlotów ul. Śniadeckich i Lwowskiej na plac Politechniki do 4,5 m, podobnie jak zostało to uczynione dla ul. Noakowskiego. W obu przypadkach zawężenie powinno nastąpić od strony zachodniej, zgodnie z organizacją parkowania na tych ulicach. Pozwoli to na skrócenie przejść dla pieszych, parkujące, a w przypadku ul. Śniadeckich – poprawi widoczność pieszych wkraczających na przejście (nie będą zasłonięci parkującymi samochodami).

6. Zwężenie wlotu ul. Polnej na plac Politechniki do 6 m.

7. Dostosowanie geometrii wlotów ulic jednokierunkowych do docelowej organizacji ruchu z kontrapasami dla ruchu rowerowego, tj. z wyłukowaniem 4 m w relacji niedostępnej dla ruchu samochodowego.

8. Przysunięcie przejścia dla pieszych po północnej stronie skrzyżowania ul. Waryńskiego do jezdni. Zwracamy uwagę, że w zasadzie nie ma tu kierunku poprzecznego, któremu skręcające samochody musiałyby ustępować pierwszeństwa – wystarczy zachowanie odstępu ok. 5 m od skrajni torowiska tramwajowego. Przejście po stronie południowej zlokalizowane jest poprawnie na przedłużeniu głównego ciągu pieszego wzdłuż ul. Nowowiejskiej.

9. Ze względu na brak linii autobusowych kursujących ul. Nowowiejską - zastosowanie mniejszych promieni łuków na połączeniach jezdni, w szczególności na skrzyżowaniu ul. Nowowiejskiej i Waryńskiego.

10. Dopuszczenie ruchu rowerów na torowisku na odcinku i w kierunku od placu Zbawiciela do ul. Waryńskiego, co pozwoli zachować ciągłość trasy rowerowej w ciągu ul. Nowowiejskiej - al. Wyzwolenia zaplanowanej w SUiKZP i MPZP. Rozwiązanie z ruchem rowerów po torowisku funkcjonuje np. na ul. Gdańskiej w Bydgoszczy.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 03, 2011 20:50 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,9049621,Remont_Nowowiejskiej__Zobacz_jak_bedzie_wygladala.html

Wygląda to na niezłego gniota:

- skośne parkowanie
- miejsca parkingowe za linią krawężnika
- DDR w ogóle nieprzydatna (nie można przejechać przez Waryńskiego na wprost, nie ma jak na nią wjechać na Pl. Politechniki).


Ostatnio edytowano Cz lut 03, 2011 21:55 przez Stary Trampek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL