Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn wrz 12, 2011 16:20 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Piotr T napisał(a):
Również przetestowałem tę ścieżkę. Oceniam ją jako rozwiązanie optymalne. Owszem przy wilgotnej nawierzchni, wjazd na tę ścieżkę (w życiu nie wjadę na to wtedy szosówką) może być bardzo niebezpieczny, lecz inaczej tej ścieżki poprowadzić się nie dało, aby rozsądnie ominąć te 2 wiaty na przystanku.


A co mają wiaty do torów jazdy pokazanych na zdjęciu?

Obrazek

Piotr T napisał(a):
Odnośnie artykułu na stronie: sygnalizator S-6 oczywiście, że ma tam rację bytu, gdyż dotyczy przejazdu przez przejście dla pieszych. Skręt na chodnik jest dopiero za tym przejściem.


1. Przecięcie drogi/pasa dla rowerów i ciągu pieszego to nie jest przejazd dla rowerów, ani w sensie ogólnej definicji ani oznakowania w tym konkretnym przypadku.

2. S-6, w przeciwieństwie np. do S-1, steruje wjazdem NA PRZEJAZD dla rowerów, a nie wjazdem ZA SYGNALIZATOR.

3. S-6 analogicznie do S-5 umieszcza się ZA przejazdem dla rowerów, przed przejazdem dopuszczony jest tylko jako pomocniczy na obniżonej wysokości.

Zadanie domowe: znaleźć najbliższy znak P-11 PRZED dyskutowanym S-6:

Obrazek

i zastanowić się czy aby na pewno to miał na myśli poeta.

Piotr T napisał(a):
Kontynuacja ścieżki do pl. Politechniki byłaby najwygodniejszą opcją, jednak rozumiem logikę tych, którzy zdecydowali inaczej. Kolejny odcinek międzywęzłowy jest dłuższy - liczy nieco ponad 200 m. Tam tramwaj już może się rozpędzić do 30 km/h startując ze świateł, więc wpuszczenie tam rowerów spowolniłoby tramwaje.


Od pudła tramwaju do krawężnika jest ok. 1,2 m przy Waryńskiego i 2 m przed samym placem Politechniki (na marginesie – czemu tak krzywo?) Rowerzysta się mieści bez blokowania tramwaju, co widać np. na obrazku:

Obrazek

tylko w przypadku wyprzedzania się rowerzystów ten wyprzedzający musiałby uważać na tramwaj. Największe zagrożenie to ten nieszczęsny rynsztok przy krawężniku, jak nie przymierzając z XIV wieku.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N wrz 18, 2011 19:39 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pn sty 29, 2007 22:51
Posty: 28
Lokalizacja: Praga
O ile mogę zrozumieć, że geometria inżynierów przerasta, bo mnie też czasem przerasta (na etapie planowania zwłaszcza, potem w realu już łatwo braki zauważyć), to wydaje mi się, że zagadnienie wyrównywania krawężników jest proste. Komu potrzebny jest krawężnik na pierwszym planie na zdjęciu poniżej?

Obrazek

Jak ostatnio tamtędy jechałam, akurat gdy usiłowałam pokonać krawężnik wyprzedzał mnie blisko samochód, i sytuacja nie była bezpieczna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N wrz 18, 2011 20:32 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): N sie 21, 2011 19:36
Posty: 23
olek napisał(a):
A co mają wiaty do torów jazdy pokazanych na zdjęciu?

Nic nie mają. Rozważałem tylko alternatywną możliwość wytyczenia ścieżki po chodniku, która nie byłaby wygodna ani dla pieszych, ani dla rowerzystów.
Cytuj:

1. Przecięcie drogi/pasa dla rowerów i ciągu pieszego to nie jest przejazd dla rowerów, ani w sensie ogólnej definicji ani oznakowania w tym konkretnym przypadku.

2. S-6, w przeciwieństwie np. do S-1, steruje wjazdem NA PRZEJAZD dla rowerów, a nie wjazdem ZA SYGNALIZATOR.

3. S-6 analogicznie do S-5 umieszcza się ZA przejazdem dla rowerów, przed przejazdem dopuszczony jest tylko jako pomocniczy na obniżonej wysokości.

Nigdzie nie napisałem, że jest to zgodne z przepisami, tylko podzieliłem się swoim przypuszczeniem na temat: "co projektant miał na myśli?". Jakby nie patrzeć piesi i rowerzyści są tutaj grupami kolizyjnymi i warto to było uwzględnić w sterowaniu. To rozwiązanie jest nowatorskie w mieście, a może nawet i w całym kraju, więc piszący rozporządzenie kompletnie nie przewidzieli takiej sytuacji.
Cytuj:
Od pudła tramwaju do krawężnika jest ok. 1,2 m przy Waryńskiego i 2 m przed samym placem Politechniki (na marginesie – czemu tak krzywo?) Rowerzysta się mieści
bez blokowania tramwaju, co widać np. na obrazk

Różnie to bywa. Motorniczowie mają różny temperament. Pamiętam jak w latach 2007-2009 (przed odsunięciem od siebie torów) codziennie śmigałem po torowisku na trasie W-Z. Nie każdy skład mnie wyprzedzał, mimo że się mieściłem obok. Nie wszyscy rowerzyści czują się pewnie obok dzwoniącego tramwaju. 1,2 m to za mało na ścieżkę jednokierunkową, dlatego też wg mnie ruch rowerzystów powinien odbywać się tam na zasadach ogólnych, czyli jak ktoś chce, to w razie czego może jechać chodnikiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N wrz 18, 2011 22:09 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Dziś próbowałem przejechać przez skrzyżowanie waryńskiego/nowowiejska. Zatrzymałem się na wysepce na ulicy od strony centrum. System detekcji nas nie wykrył, w dodatku nie było nawet przycisku do dotknięcia. Koniec końców musiałem przejechać na czerwonym świetle bo nie dało się inaczej. Czy światła dla samochodów na waryńskiego są ustawione na cykle stałe? Czy ta średnio działająca detekcja jest tam w ogóle potrzebna?

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N wrz 18, 2011 23:01 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Prażanka napisał(a):
wydaje mi się, że zagadnienie wyrównywania krawężników jest proste. Komu potrzebny jest krawężnik na pierwszym planie na zdjęciu poniżej?

Podejrzewam, że tramwaje nie miały od początku chęci na wpuszczenie rowerów w torowisko i zrobili tak, żeby skasowanie tego rozwiązania nie wiązało się z przebudową -- zamalują czerwone na jezdni i będzie OK, bez ruszania krawężników... :mrgreen:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 19, 2011 11:38 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Wt kwi 05, 2011 16:11
Posty: 149
Prażanka napisał(a):
Jak ostatnio tamtędy jechałam, akurat gdy usiłowałam pokonać krawężnik wyprzedzał mnie blisko samochód, i sytuacja nie była bezpieczna.

Nie jestem pewny, ale czy to skrzyżowanie nie jest "rondem"? Jeżeli jest to swobodnie możesz jechać środkiem pasa, aby uniemożliwić wyprzedzanie. :)
PS> I tak polecam jeżdżenie środkiem pasa : )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 19, 2011 11:59 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Mhrok napisał(a):
Prażanka napisał(a):
Jak ostatnio tamtędy jechałam, akurat gdy usiłowałam pokonać krawężnik wyprzedzał mnie blisko samochód, i sytuacja nie była bezpieczna.

Nie jestem pewny, ale czy to skrzyżowanie nie jest "rondem"? Jeżeli jest to swobodnie możesz jechać środkiem pasa, aby uniemożliwić wyprzedzanie. :)
PS> I tak polecam jeżdżenie środkiem pasa : )

Tja, ale jeżeli się skręca, to też dochodzi do takiej sytuacji, gdy rower chowa się w ulicy, w która się skręca, a wtedy totolotek -- zahaczą o tylny błotnik, czy nie?
Oczywiście, egzekucja skrętu w prawo z osi prawego pasa jest możliwa, ale wielu kierowców stosuje presję psychiczną, przegazowując silnik itp, więc tylko rowerzyści o odpowiednim nastawieniu psychicznym są w stanie zwolnić z samochodem na ogonie, żeby złożyć się do skrętu (a zwolnić trzeba, bo cholerny krawężnik)...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 19, 2011 12:20 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N mar 01, 2009 12:43
Posty: 368
Czy ktoś ma zdjęcie podjazdu od strony Noakowskiego? Czy w dalszym ciągu wysokość krawężnika nie spełnia warunków Rozporządzenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 19, 2011 12:28 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn maja 18, 2009 14:34
Posty: 272
Lokalizacja: Warszawa, Sadyba
Zdjęcia nie mam, ale jechałem tam chyba w czwartek. Krawężnik miał wciąż kilkanaście centymetrów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 19, 2011 18:02 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
ajarmoniuk napisał(a):
Czy ktoś ma zdjęcie podjazdu od strony Noakowskiego? Czy w dalszym ciągu wysokość krawężnika nie spełnia warunków Rozporządzenia?


Ja jechałem w sobotę i krawężnik na bank był ciągle wysoki.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL