Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz lut 03, 2011 21:24 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 13:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
Przejazdy i przejścia muszą być od ekierki nawet na małych ulicach (pl. Politechniki) - do tego odsunięte od brzegu skrzyżowania, powierzchnie wyłączone z ruchu tylko farbą w nadmiernej ilości (idealne do parkowania), parking skośny - chodnik o innym kolorze (wjadę jeszcze trochę bo będę wystawał 1cm na jezdnię, a piesi sobie poradzą), ślepa ddr (przecież i tak jeżdżą po chodniku).

Zbieramy dalej...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 03, 2011 21:56 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr lip 28, 2010 23:16
Posty: 70
Lokalizacja: Warszawa Ursynów / Mokotów
Obejrzalem projekt i stwierdzilem, iz znowu do pelnej funkcjonalnosci sporo mu brakuje. Jezdze Nowowiejska 5-8 razy w miesiacu i odcinek pl. Zbawiciela - pl. Politechniki pokonuje tak:
kierunek zachodni:
wjezdzam na tory na pl. Zbawiciela, jade srodkiem torowiska do Warynskiego. Jak z tylu jedzie tramwaj to staje za pasami na asfalcie wylaczonym z ruchu. Jak go nie ma to tam, gdzie czolo tramwaju. Odcinek Warynskiego - pl. Politechniki jade jezdnia poza torowiskiem.
kierunek wschodni:
wjezdzam na jezdnie Nowowiejskiej, przy przystanku na tory i tak do sygnalizatora. Pozycje przed skrzyzowaniem reguluje podobnie jak w druga strone. Dalszy odcinek poza torowiskiem.

Liczylem, iz przebudowa Nowowiejskiej jakos to ucywilizuje, ale czuje, iz pozostane przy dotychczasowym rozwiazaniu.

Zastanawiam sie, czy pisanie pism cos jeszcze moze dac, czy jest juz na to za pozno.

W marzeniach to cala Nowowiejska widzialbym jako jezdnie o przekroju 5m, z kontrapasem i jednokierunkowym ruchem samochodow odwracanym co przecznice abym zlikwidowac jakikolwiek tranzyt i maksymalnie zniechecic do dojazdu tam samochodowem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 03, 2011 23:14 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz lis 25, 2010 17:48
Posty: 111
Lokalizacja: dziura między Legionowem a Modlinem
Stary Trampek napisał(a):

I nadal nie mają jaj, żeby zakazać całkowicie ruchu samochodów tam, gdzie tramwaj nie ma wydzielonego torowiska. I nadal na przystanku Plac Zbawiciela, trzeba będzie wchodzić do tramwaju z poziomu jezdni. Żenada.

No i zastanawiam się, po ch… jest to pojedyncze miejsce parkingowe tutaj:

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/51,9 ... 1.html?i=1

No ale jak Warszawa jest miastem, gdzie parkingi istnieją nawet na mostach, to ja nie mam więcej pytań.

No i zresztą, teraz nazwa będzie całkowicie pasować do ulicy – niby wszystko nowe, a i tak jest jak na wsi…

_________________
Je ne suis pas écologiste.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 04, 2011 6:46 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Ja już napisałem jak niżej:

Cytuj:
Do:
Biuro Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym.

Do wiadomości:
Biuro Drogownictwa i Komunikacji,
Tramwaje Warszawskie,
Gazeta Stołeczna,
Zielone Mazowsze.

Szanowni Państwo,

Ze zdumieniem zapoznałem się z materiałami prasowymi na temat remontu
ul. Nowowiejskiej, opublikowanymi m.in. w artykule "Remont
Nowowiejskiej. Zobacz jak będzie wyglądała":

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... 9621,.html

Zaprezentowany w nich projekt nie uwzględnia kluczowych uwag i wniosków
przedstawionych przez Komisję Dialogu Społecznego przy Biurze
Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym w stanowisku nr 28 z
dnia 17.03.2010 r. w sprawie remontu torowiska tramwajowego w ul.
Nowowiejskiej między pl. Zbawiciela i pl. Politechniki:

http://ngo2.um.warszawa.pl/sites/ngo2.u ... _03_10.pdf

a także we wcześniejszych pismach Zielonego Mazowsza:

http://www.zm.org.pl/?a=nowowiejska-102

Efekt wygląda kolorowo na obrazkach, natomiast w zakresie organizacji
ruchu stanowi kompromitację osób odpowiedzialnych za przygotowanie i
zatwierdzenie projektu. Można odnieść wrażenie, że osobom tym obce są
obowiązujące w Polsce zasady ruchu drogowego. Przykładowo:

1. Jak rowerzysta korzystający z zaprojektowanej drogi dla rowerów w ul.
Nowowiejskiej i jadący dalej na zasadach ogólnych w kierunku placu
Zbawiciela ma pokonać skrzyżowanie z ul. Waryńskiego?

2. Jak rowerzysta ma zjechać z zaprojektowanej drogi dla rowerów w ul.
Nowowiejskiej na jezdnię ul. Lwowskiej?

3. Jak rowerzysta ma wjechać na zaprojektowaną drogę dla rowerów z ul.
Śniadeckich?

Nie wykorzystano także okazji do poprawy bezpieczeństwa i wygody
pieszych poprzez korektę geometrii wlotów placu Politechniki, na co
również zwracała uwagę Komisja.

Mam nadzieję, że zaprezentowane materiały prasowe są przygotowane na
podstawie archiwalnej wersji projektu, i że projekt który ma być
realizowany podczas remontu w tym roku, nie jest aż tak żenująco słaby.

Z poważaniem,

Aleksander Buczyński


A Wy?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 04, 2011 9:54 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Rany - te materiały są na oficjalnej stronie miasta! To nie przeciek - to chwalenie się! Chyba połozymy sie na torach.

Cytuj:
Szanowna Pani Prezydent,

Zwracam się z wnioskiem o doprowadzenie w trybie nadzoru nad podległymi biurami miasta, projektu ulicy Nowowiejskiej, ogłoszonego na stronie urzedu m.st. Warszawy dnia 3 lutego 2010 (http://www.um.warszawa.pl/aktualnosci/n ... ypieknieje) do zgodności z postulatami Komisji Dialogu Społecznego przy Biurze Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym:
http://ngo2.um.warszawa.pl/sites/ngo2.u ... _03_10.pdf

oraz wcześniejszymi postulatami środowisk rowerowych, m.in stowarzyszenia Zielone Mazowsze.
Projekt zamieszczony na stronie Urzędu Miasta jest wysoce niekorzystnym rozwiązaniem dla rowerzystów oraz pieszych. Nie zapewnia on m.in.:
- spójności sieci rowerowej poprzez brak wjazdów i zjazdów z drogi rowerowej na rondo Pl. politechniki (brak komunikacji z ulicą Lwowską czy Śniadeckich) oraz przejazdu rowerowego i drogi rowerowej (oraz jakichkolwiek innych rozwiązań dla rowerzystów) w stronę Pl. Zbawiciela.
- bezpieczeństwa i wygody pieszych poprzez zastosowanie na przystanku przy pl. Zbawiciela wejścia do tramwajow z poziomu ulicy, którą moga poruszać się samochody,
- niepotrzebne zawężenie szerokości chodnika ul. Nowowiejskiej przy budynku Nowowiejska 4, które prowokuje do nielegalnego parkowania.
Mimo promocji rozwiązania jako tworzącego wysokiej jakości przestrzeń miejską, propozycja ta mocno rozczarowuje, zwłaszcza w sytuacji, kiedy poddano ją konsultacjom społecznym. Wnioski z tych konsultacji zostały w wysokim stopniu NIE uwzględnione, co nie świadczy pozytywnie o woli miasta do współpracy ze środowiskami społecznymi. Nie jest to dobra rekomendacja na kolejne 4 lata kadencji.

Z poważaniem,

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 05, 2011 22:04 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 23, 2008 17:51
Posty: 118
Lokalizacja: Stolica - zachodnie centrum
Przetarg już trwa... Aktualny projekt jest na stronie: http://www.tw.waw.pl/drupal/zampubl/NZ- ... /index.php

_________________
"Lobby rowerowe jest bardzo silne i zaborcze" - Janusz Galas, Inżynier Ruchu m.st. Warszawy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 06, 2011 0:21 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
wysłałem tu:
zdm@zdm.waw.pl;
drogownictwo@warszawa.um.gov.pl;
jwojciechowicz@um.warszawa.pl;
dzial.tz@tw.waw.pl

EDIT: wojciechowicz ma przepełnioną skrzynkę. sprytnie :/

trochę zmodyfikowaną wersję Wojtka, z naciskiem na działanie:

Cytuj:
Szanowni Państwo,

Zwracam się z wnioskiem o doprowadzenie projektu ulicy Nowowiejskiej do zgodności z postulatami
Komisji Dialogu Społecznego przy Biurze Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym:
http://ngo2.um.warszawa.pl/sites/ngo2.u ... _03_10.pdf
oraz wcześniejszymi postulatami środowisk rowerowych, m.in stowarzyszenia Zielone Mazowsze.

Projekt zamieszczony na stronie Urzędu Miasta zawiera rozwiązania wysoce niekorzystne dla rowerzystów oraz pieszych.
Nie zapewnia on m.in.:
spójności sieci rowerowej poprzez brak wjazdów i zjazdów z drogi rowerowej na rondo Pl. politechniki
(brak komunikacji z ulicą Lwowską czy Śniadeckich) oraz przejazdu rowerowego i drogi rowerowej
(oraz jakichkolwiek innych rozwiązań dla rowerzystów) w stronę Pl. Zbawiciela.
bezpieczeństwa i wygody pieszych poprzez zastosowanie na przystanku przy pl. Zbawiciela
wejścia do tramwajów z poziomu ulicy, którą mogą poruszać się samochody,
niepotrzebne zawężenie szerokości chodnika ul. Nowowiejskiej przy budynku Nowowiejska 4,
które prowokuje do nielegalnego parkowania.

Pisanie o pięknie metamorfozy ul. Nowowiejskiej i jednoczesne stosowanie anachronicznych
rozwiązania antypieszych i antyrowerowych jest zdumiewające i oburzające w sytuacji, kiedy
poddano projekt konsultacjom społecznym. Wnioski z tych konsultacji zostały praktycznie
NIE uwzględnione, więc

bardzo proszę o odpowiedź, jakie działania państwo planują w celu
zmodyfikowania tego projektu tak, aby był zgodny z postulatami
zgłoszonymi w trakcie konsultacji przez społeczeństwo.


Proszę o odpowiedź wyłącznie drogą elektroniczną, zgodnie z art. 39 §1 KPA.

Z poważaniem,


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 06, 2011 10:34 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
Wojtek napisał(a):
Rany - te materiały są na oficjalnej stronie miasta! To nie przeciek - to chwalenie się! Chyba połozymy sie na torach.


To może rzeczywiście w ramach akcji bezpośredniej któregoś pięknego dnia położymy się na torach (żeby nie blokować ruchu tramwajów możemy na prześcieradłach namalować własne tory i przynieść je ze sobą) ?

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 06, 2011 11:20 
Offline
Dzicz Kudłata

Dołączył(a): Pt kwi 03, 2009 17:31
Posty: 307
Lokalizacja: Warszawa
Pobrałem całe 640 Mb projektów ze strony TW. :mrgreen:

Mówiąc najprościej te wizualizacje i plany to bardzo uproszczone wersje projektów, tak aby każdy mógł je zrozumieć.

Z ciekawostek:
- organizacja ruchu po skończeniu prac zakłada (jeśli w gąszczu znaków się nie pogubiłem) że wokół całego Placu Politechniki nie będzie ani jednego znaku "droga rowerowa", "ciąg pieszo - rowerowy" itp dających znać rowerzystom.

- po skończeniu robót, dla rowerzystów (do czasu dobudowanie ścieżki rowerowej w Noakowskiego) będzie obowiązywać czasowa organizacja ruchu która zakłada że, droga rowerowa będzie zaczynać się w chodniku i bez wjazdu na nią (czyli tak jak w projekcie) i bez znaku "droga rowerowa"

- po skończeniu robót, dla rowerzystów (do czasu dobudowanie ścieżki rowerowej w Waryńskiego) będzie obowiązywać czasowa organizacja ruchu która zakłada że, będzie postawiony znak "koniec drogi rowerowej" za wiatą przystankową zaraz przed rozdwojeniem ścieżki przy skrzyżowaniu z Waryńskiego. Pozostałe odcinki nawierzchni w prawo i lewo nie będę oznakowane jako ddr.

_________________
Pozdrawiam wildzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 06, 2011 23:05 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
Parę informacji na temat projektu.

1. Kształt ronda i wlotów musiał pozostać bez zmian ze względu na warunki Konserwatora Zabytków. Nie wiem, w czym okrężna wyspa centralna przeszkadza Osi Stanisławowskiej, ale widocznie przeszkadza. Podobnie, jak wprowadzenie większej ilości zieleni, np. trawiastej wyspy ronda czy zwiększenie stopnia kanalizacji krawężnikami.

2. Nie ma miejsca na wybudowanie pełnego peronu na wlocie placu Zbawiciela (wjazd bramowy) - pierwotnie przystanek miał być zlikwidowany (z powodu absurdalnie niskiej odległości od przystanku Metro Politechnika), ale Zarząd Transportu Miejskiego kategorycznie zażądał jego pozostawienia. Pozostał zatem w stanie obecnym - nic się nie pogorszyło. Zresztą liczę na to, że uda się go jednak zlikwidować, co jest jedynym sensownym rozwiązaniem w jego przypadku.

3. Przeprowadzenie konsultacji społecznych nie oznacza, że wszystkie wnioski muszą być uwzględnione a, ze muszą być rozpatrzone.

4. Osobiście projektu nie uzgadniałem, a jedynie opiniowałem, więc wszelkie złośliwe komentarze proszę sobie od razu darować.

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL