Do:
Biuro Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym.
Do wiadomości:
Biuro Drogownictwa i Komunikacji,
Tramwaje Warszawskie,
Gazeta Stołeczna,
Zielone Mazowsze.
Szanowni Państwo,
Ze zdumieniem zapoznałem się z materiałami prasowymi na temat remontu
ul. Nowowiejskiej, opublikowanymi m.in. w artykule "Remont
Nowowiejskiej. Zobacz jak będzie wyglądała":
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... 9621,.htmlZaprezentowany w nich projekt nie uwzględnia kluczowych uwag i wniosków
przedstawionych przez Komisję Dialogu Społecznego przy Biurze
Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym w stanowisku nr 28 z
dnia 17.03.2010 r. w sprawie remontu torowiska tramwajowego w ul.
Nowowiejskiej między pl. Zbawiciela i pl. Politechniki:
http://ngo2.um.warszawa.pl/sites/ngo2.u ... _03_10.pdfa także we wcześniejszych pismach Zielonego Mazowsza:
http://www.zm.org.pl/?a=nowowiejska-102Efekt wygląda kolorowo na obrazkach, natomiast w zakresie organizacji
ruchu stanowi kompromitację osób odpowiedzialnych za przygotowanie i
zatwierdzenie projektu. Można odnieść wrażenie, że osobom tym obce są
obowiązujące w Polsce zasady ruchu drogowego. Przykładowo:
1. Jak rowerzysta korzystający z zaprojektowanej drogi dla rowerów w ul.
Nowowiejskiej i jadący dalej na zasadach ogólnych w kierunku placu
Zbawiciela ma pokonać skrzyżowanie z ul. Waryńskiego?
2. Jak rowerzysta ma zjechać z zaprojektowanej drogi dla rowerów w ul.
Nowowiejskiej na jezdnię ul. Lwowskiej?
3. Jak rowerzysta ma wjechać na zaprojektowaną drogę dla rowerów z ul.
Śniadeckich?
Nie wykorzystano także okazji do poprawy bezpieczeństwa i wygody
pieszych poprzez korektę geometrii wlotów placu Politechniki, na co
również zwracała uwagę Komisja.
Mam nadzieję, że zaprezentowane materiały prasowe są przygotowane na
podstawie archiwalnej wersji projektu, i że projekt który ma być
realizowany podczas remontu w tym roku, nie jest aż tak żenująco słaby.
Z poważaniem,
Aleksander Buczyński