Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn kwi 30, 2007 11:00 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
Cykliści i drogowcy współpracują przy projektowaniu ścieżek
Rowerem po asfaltowych trasach


O osiem kilometrów wydłuży się w przyszłym roku długość ścieżek rowerowych na Pradze-Północ. Władze miasta zapewniły cyklistów, że na ich życzenie trasy będą miały asfaltową nawierzchnię.

Do konsultacji przy pracach nad projektem ścieżek zostali zaproszeni ekolodzy ze Stowarzyszenia Zielone Mazowsze.

-Chętnie słuchaliśmy głosów rowerzystów, w końcu to oni będą użytkownikami ścieżek. Uwzględniliśmy ok. 70 proc. ich uwag -mówi Józef Mrugalski z firmy Komprojekt, która projektuje ścieżki.

Także druga strona zachwala współpracę. -Projektanci wkładają energię w rozwiązywanie problemów, a nie, jak to często bywa, w udowadnianie, że nie można ich rozwiązać - cieszy się Aleksander Buczyński z Zielonego Mazowsza.

Rowerzyści poprosili m.in. o zaplanowanie dwóch ciągów - dla pieszych i rowerzystów - na ul. Jagiellońskiej na wysokości zoo.

- Przechodnie i cykliści będą mieli tam więcej miejsca - wyjaśnia Buczyński. Projekt nowych tras pozytywnie zaopiniował również Zarząd Dróg Miejskich. Najdłużej trwało ustalanie, czy ścieżki będą miały nawierzchnię asfaltową, czy będą pokryte kostką bauma. Ostatecznie w sporze między rowerzystami a ZDM i inżynierem ruchu dotyczącym nawierzchni tras głos zabrała prezydent miasta. "Poleciłam przygotowanie wytycznych dla projektowania ścieżek rowerowych. Integralną częścią wytycznych będzie zalecenie stosowania nawierzchni asfaltowych zamiast obecnie powszechnie stosownych nawierzchni z kostki betonowej" - napisała Hanna Gronkiewicz-Waltz w piśmie do radnego Bartosza Dominiaka.

Prace nad projektem nowych tras na Pradze-Północ zakończą się w listopadzie tego roku. Do zaplanowania pozostaje jeszcze m.in. przebudowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach.

- Kiedy projekt będzie gotowy, od razu rozpiszemy przetarg na budowę scieżek. Powinny być gotowe w 2008 roku - deklaruje Urszula Nelken z ZDM.
Anna Budyńska

za http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/wa ... _a_13.html

_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 07, 2007 7:47 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
Asfaltowa ścieżka to już obowiązek
autor: tom, pg, 2007-05-02

Trasy dla cyklistów, parkingi i stojaki dla jednośladów – mają być obowiązkowe przy wszystkich inwestycjach drogowych.

Postulaty rowerzystów, aby traktowano ich jako równoprawnych uczestników ruchu, z trudem przebijały się do umysłów warszawskich drogowców. Teraz cykliści liczą, że to się zmieni, bo prezydent miasta wydała w tej sprawie specjalne zarządzenie.

To dokument prawa lokalnego obowiązujący w Warszawie. – Zostało w nim jasno zapisane, co jest potrzebne do dobrego rozwoju infrastruktury rowerowej w mieście – mówi Marcin Jackowski ze Stowarzyszenia Zielone Mazowsze. – Teraz, jeśli przy jakiejś inwestycji nie powstanie ścieżka rowerowa, będziemy mogli wystąpić z formalną skargą na inwestora i zarzucić mu nieprzestrzeganie prawa.

Przy wszystkich budowach czy też przebudowach i modernizacji dróg mają powstawać wydzielone trasy dla rowerów, kontrapasy (pas dla rowerów „pod prąd” na ulicy jednokierunkowej) albo wspólne pasy dla autobusów i rowerów. Na drogach lokalnych o małym natężeniu ruchu ulicznego rowerzyści mogą się poruszać po jezdni, ale zarządcy powinni zadbać o ich bezpieczeństwo dodatkowo, uspokajając ruch pojazdów (chodzi np. o montaż progów zwalniających).

Dodatkową zasadą ma być umieszczanie przy obiektach użyteczności publicznej parkingów oraz stojaków dla rowerów. Wreszcie w urzędowym dokumencie zostało zapisane, że nawierzchnia ścieżek ma być z asfaltu, inna jest dopuszczalna tylko po konsultacji z pełnomocnikiem prezydenta ds. rozwoju transportu rowerowego. Cykliści od lat walczyli o to z Zarządem Dróg Miejskich, który ścieżki budował do tej pory głównie z kostki brukowej.

Przeczytaj całość w elektronicznym wydaniu Ż...

za http://www.zw.com.pl/zw2/index.jsp?plac ... &page=text

_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 08, 2007 12:37 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
Prezydent posłuchała rowerzystów
Na dwóch kółkach po asfalcie


Nowo budowane ścieżki rowerowe będą miały asfaltową nawierzchnię. Walczyli o to od dziesięciu lat rowerzyści niezadowoleni z tego, że szlaki wykładane są kostką

Stowarzyszenie Zielone Mazowsze w lutym złożyło skargę do Hanny Gronkiewicz-Waltz na decyzje Zarządu Dróg Miejskich oraz inżyniera ruchu. Obie instytucje upierały się, aby ścieżki budować z kostki bauma.

- Taka nawierzchnia jest niewygodna i nietrwała. Już po 2 - 3 latach jest w fatalnym stanie i wymaga remontu -argumentowali cykliści.

W szczelinach między kostkami rośnie trawa, która je rozsadza. Tak jest m.in. na ścieżkach na Trasie Siekierkowskiej i wzdłuż al. Prymasa Tysiąclecia.

Zarząd Dróg Miejskich przekonywał wciąż, że kostka jest łatwiejsza do rozebrania i ponownego ułożenia w przypadku remontów kanalizacji.

Spór kończy najnowsze zarządzenie prezydent Warszawy. Zgodnie z dokumentem ścieżki mają mieć nawierzchnię asfaltową. -Nie będziemy zrywać kostki z tych tras, na których już leży, ale wszystkie projektowane nowe ścieżki będą powstawać zgodnie z nowym zarządzeniem -mówi Stanisław Plewako, pełnomocnik prezydenta ds. rowerzystów. - W przypadku remontu istniejącego już odcinka kostkę zastąpi asfalt.

Zadowoleni z decyzji rowerzyści przekonują, że powierzchnie asfaltowe to przede wszystkim lepszy komfort jazdy, mniejsze koszty konserwacji i łatwiejsze utrzymanie tras (np. odśnieżanie w zimie).

Aktualnie ZDM analizuje projekty 11 nowych ścieżek rowerowych. Rozpoczęcie budowy dwóch z nich -wzdłuż ul. Broniewskiego i Marymonckiej - zaplanowano w tym roku. - Ich realizacja może się jednak opóźnić, bo teraz trzeba zmienić projekt. Wcześniejszy zakładał kostki bauma - wyjaśnia Urszula Nelken z Zarządu Dróg Miejskich.

Nowe trasy o łącznej długości ok. 17 km powstaną m.in. wzdłuż al. Wilanowskiej, ul. Marymonckiej, Modlińskiej i Kleszczowej, al. Solidarności i Jagiellońskiej. Mają być gotowe do końca przyszłego roku. Szacunkowy koszt ich budowy to 17-18 milionów zł.

ANNA BUDYŃSKA

za http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/wa ... a_a_7.html

_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 09, 2007 6:00 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
Ścieżki rowerowe będą z asfaltu

Takie zarządzenie wydały w końcu władze Warszawy. Pierwsze asfaltowe odcinki powstaną za kilka miesięcy.
O to, by ścieżki były budowane z asfaltu, a nie z betonowej kostki, rowerzyści walczyli od wielu lat. Po kostce jeździ się mniej wygodnie. Poza tym takie ścieżki często już po roku nadają się do remontu, bo ich nawierzchnia się zapada.

Ostatnio do protestujących rowerzystów dołączyli radni, np. Bartosz Dominiak z SdPl. Aż wreszcie wiceprezydent miasta Jacek Wojciechowicz wydał zarządzenie, które wymusza budowę dróg rowerowych z asfaltu. - To krok w dobrym kierunku. Mamy tylko nadzieję, że Zarząd Dróg Miejskich będzie się do tego stosował - ucieszył się Marcin Jackowski ze stowarzyszenia Zielone Mazowsze.

Rzeczniczka ZDM Urszula Nelken zapowiada, że nowe ścieżki rzeczywiście będą asfaltowe. W tym roku mają powstać wzdłuż ul. Broniewskiego (od Trasy AK do ul. ks. Popiełuszki) i na Marymonckiej (od ul. Słowackiego do Podleśnej). Nie wiadomo, czy uda się zbudować ścieżkę wzdłuż Waryńskiego. Miała powstać w zastępstwie brakującego szlaku na wyremontowanej Marszałkowskiej - od pl. Unii Lubelskiej do pl. Konstytucji.

Ścieżek rowerowych z asfaltu na razie jest niewiele. To te budowane w latach 70. - wzdłuż Wisłostrady na Bielanach i przy ul. Sobieskiego. Ostatnio powstały jedynie krótkie fragmenty asfaltowych dróg wzdłuż ul. Rosoła na Natolinie czy przy ul. Radiowej na Bemowie.

Źródło: Gazeta Wyborcza - Stołeczna

_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 08, 2008 12:56 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
Ostatnio widziałem asfaltową ścieżkę rowerową w Bielsko_białej a teraz mamy prawdziwy wysyp asfaltowych ścieżek w okolicach Gostynina. Zdjęcie z ostatniego weekendu:

Obrazek

i mapka ścieżek na której, jednak mało co widać
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 09, 2008 10:00 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz sie 09, 2007 9:16
Posty: 161
Hubert Pollak napisał(a):
...Zdjęcie z ostatniego weekendu:

Obrazek


Mnie ten asfalt razi. Ładny lasek taki. Nie wystarczyła by utwardzona gruntówka? Z drugiej strony komfort jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 10, 2008 20:35 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
Paweł napisał(a):
Hubert Pollak napisał(a):
...Zdjęcie z ostatniego weekendu:

Obrazek


Mnie ten asfalt razi. Ładny lasek taki. Nie wystarczyła by utwardzona gruntówka? Z drugiej strony komfort jazdy.


Mam takie same przemyślenia. Jeżeli np to byłby skrót dla jakiejś ważnej relacji międzydzielnicowej to się zgodzę na takie rozwiązanie, ale gdy ma służyć do turystyki, to wolałbym, żeby te pieniądze były przeznaczone na lepsze oznaczenie tras czego często brakuje...

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 11, 2008 20:33 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): N wrz 07, 2008 17:56
Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Nie znam tych okolic, ale może po prostu jest problem z utrzymaniem utwardzonych dróg gruntowych, tak jak to jest np. w Kampinosie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 11, 2008 22:19 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Mi ten asfalt nie przeszkadza - w Niemczech to standard,
oto np. ścieżka w lesie w okolicach Cottbus (Chociebóż):

Obrazek

Po takich ścieżkach (które są często fragmentem długich między-landowych tras turystycznych),
jeżdżą ludzie z sakwami na rowerach trekkingowych, czyli dość cienkie opony + duży ciężar, czasem
zdarzają się rolkarze. Zresztą technologia, w której wykonane są te ścieżki nie jest szczególnie
inwazyjna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 12, 2008 10:01 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Zresztą technologia, w której wykonane są te ścieżki nie jest szczególnie inwazyjna.


Technologia może nie, ale jakbyś poczytał opracowania naukowe dotyczące fragmentaryzacji krajobrazów i siedlisk zwierząt ręce by Ci opadły. Wbrew pozorom właśnie takie krople drążą skałę bioróżnorodności na świecie.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL