Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr lis 14, 2007 9:33 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Wrzuciłem fragmenty projektu ul. Antoniewskiej na odcinku Trasa Siekierkowska - Augustówka. Nieprzeciętny bubel:

http://www.zm.org.pl/tmp/antoniewska/

W tym samym katalogu jest też kawałek Kasprowicza od Sokratesa do Nocznickiego. Projekt zasadniczo dotyczy budowy osiedla mieszkaniowego, ale na podkładzie widać też (niekonsultowaną!) drugą jezdnię Kasprowicza.

Szkic uwag do Antoniewskiej:

Cytuj:
1.Na całej długości zaprojektowanego ciągu pieszo-rowerowego należy zachować 3 m szerokości wolnej od przeszkód takich jak słupki znaków drogowych czy wyposażenie przystanków autobusowych (alternatywnie: 2 m drogi dla rowerów + 1,5 m chodnika). W szczególności niedopuszczalne jest lokalizowanie znaków dotyczących jezdni pośrodku ciągu pieszo-rowerowego.

2. W rejonie przystanków komunikacji publicznej ciąg pieszo-rowerowy powinien być poszerzony o pas dla osób oczekujących na autobus. Szerokość tego pasa powinna być uzależniona od ilości osób korzystających z przystanku i wynosić minimum 1,0 m. Spełnienie tego wymogu możliwe jest poprzez np.
- rezygnację z budowy zatoki przystankowej (z ew. zastosowaniem pasa dzielącego dla poprawy bezpieczeństwa, patrz np. załączone zdjęcie);
- zwężenie pasów ruchu na jezdni do 3,00 m;
- poszerzenie pasa drogowego.

3. Ciąg pieszo-rowerowy nie powinien kończyć się ślepo na skrzyżowaniu z ul. Augustówka, należy przewidzieć przynajmniej możliwość wjazdu w ul. Korzenną i zjazdu z niej na ciąg.

4. Ciąg pieszo-rowerowy powinien zachowywać ciągłość nawierzchni i poziomu niwelety na wjazdach na posesje i drogi wewnętrzne.

5. Na projekcie organizacji ruchu brak istniejącego przejazdu dla rowerów przez ul. Polską po północnej stronie Trasy Siekierkowskiej. Ze względu na powtarzające się z winy kierowców zdarzenia drogowe na tym przejeździe, konieczne jest wykorzystanie okazji jaką stwarza przebudowa ulicy do poprawy bezpieczeństwa na przejeździe, np. poprzez:
- stworzenie azylu o szerokości co najmniej 3 m (umożliwiającego bezpieczne zatrzymanie roweru);
- przeprowadzenie przejazdu grzbietem szerokiego progu spowalniającego, przyjaznego dla ruchu autobusowego.

5.Należy wyprostować odcinki drogi dla rowerów wokół ronda pomiędzy kolejnymi wlotami.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lis 14, 2007 14:35 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Powariowali z tymi zakazami wjazdu na rondzie przy Trasie Siekierkowskiej - przecież zawsze w takich sytuacjach ustawiało się nakaz ruchu ze strzałkami.
O jest postulowane przeze mnie przejście dla pieszych przy Augustówce - fajo.

A w przypadku Kasprowicza to rozumiem ta druga jezdnia ma być WYŁĄCZNIE dla autobusów. Tak musi być.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL