Wrzuciłem fragmenty projektu ul. Antoniewskiej na odcinku Trasa Siekierkowska - Augustówka. Nieprzeciętny bubel:
http://www.zm.org.pl/tmp/antoniewska/
W tym samym katalogu jest też kawałek Kasprowicza od Sokratesa do Nocznickiego. Projekt zasadniczo dotyczy budowy osiedla mieszkaniowego, ale na podkładzie widać też (niekonsultowaną!) drugą jezdnię Kasprowicza.
Szkic uwag do Antoniewskiej:
Cytuj:
1.Na całej długości zaprojektowanego ciągu pieszo-rowerowego należy zachować 3 m szerokości wolnej od przeszkód takich jak słupki znaków drogowych czy wyposażenie przystanków autobusowych (alternatywnie: 2 m drogi dla rowerów + 1,5 m chodnika). W szczególności niedopuszczalne jest lokalizowanie znaków dotyczących jezdni pośrodku ciągu pieszo-rowerowego.
2. W rejonie przystanków komunikacji publicznej ciąg pieszo-rowerowy powinien być poszerzony o pas dla osób oczekujących na autobus. Szerokość tego pasa powinna być uzależniona od ilości osób korzystających z przystanku i wynosić minimum 1,0 m. Spełnienie tego wymogu możliwe jest poprzez np.
- rezygnację z budowy zatoki przystankowej (z ew. zastosowaniem pasa dzielącego dla poprawy bezpieczeństwa, patrz np. załączone zdjęcie);
- zwężenie pasów ruchu na jezdni do 3,00 m;
- poszerzenie pasa drogowego.
3. Ciąg pieszo-rowerowy nie powinien kończyć się ślepo na skrzyżowaniu z ul. Augustówka, należy przewidzieć przynajmniej możliwość wjazdu w ul. Korzenną i zjazdu z niej na ciąg.
4. Ciąg pieszo-rowerowy powinien zachowywać ciągłość nawierzchni i poziomu niwelety na wjazdach na posesje i drogi wewnętrzne.
5. Na projekcie organizacji ruchu brak istniejącego przejazdu dla rowerów przez ul. Polską po północnej stronie Trasy Siekierkowskiej. Ze względu na powtarzające się z winy kierowców zdarzenia drogowe na tym przejeździe, konieczne jest wykorzystanie okazji jaką stwarza przebudowa ulicy do poprawy bezpieczeństwa na przejeździe, np. poprzez:
- stworzenie azylu o szerokości co najmniej 3 m (umożliwiającego bezpieczne zatrzymanie roweru);
- przeprowadzenie przejazdu grzbietem szerokiego progu spowalniającego, przyjaznego dla ruchu autobusowego.
5.Należy wyprostować odcinki drogi dla rowerów wokół ronda pomiędzy kolejnymi wlotami.