Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz lut 26, 2009 10:00 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
http://www.zdm.waw.pl/informacje/wiadom ... lkach.html

Cytuj:
Na obcasie po Alejach

Obrazek

Chodnik w Alejach Ujazdowskich nie dla Pań na wysokim obcasie? Bez obaw! Pani Grażyna Lendzion, Dyrektor ZDM, która również upodobała sobie ten rodzaj obuwia, zapewnia, że wszystkie Panie czy to w kozach czy to w obuwiu sportowym czy też szpilkach, które wybiorą się w Aleje na spacer lub w celach służbowych będą mieć jeden dylemat: czy buty pasują do kreacji.

Remont chodnika ma na celu poprawę nie tylko wizualną, ale też jakościową.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 04, 2009 21:19 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Cytuj:
2.Zgodnie z ustaleniami z 8 I br. w siedzibie firmy Metroprojekt [zobacz >>>], należy ustalić które wjazdy bramowe zaliczają się do miejsc, w których historycznie uzasadnione jest przerwanie ciągłości ścieżki rowerowej. W pozostałych przypadkach należy zachować ciągłość nawierzchni asfaltowej.


http://www.zw.com.pl/galeria/2,1,340372.html

Okropna jest ta mania z podjazdami, którymi samochód przejeżdża może 5 razy na dobę...

Coś wiadomo o ustaleniach, które z wjazdów są tak bardzo cenne dla pani konserwator? Argument: "Jest to rozwiązanie całkowicie ahistoryczne, sprzeczne z utrwalonymi w dziejach podstawowymi zasadami projektowania urbanistycznego" (to o ciągłości drogi rowerowej) - rzucił mnie na kolana.

Obrazek

(nb.: spec od wizualizacji oznaczył rowerkami końce drogi, a nie początki ;-) wykonawcy robią tak samo, i później to się kończy tak:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz mar 05, 2009 1:01 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
pduncz napisał(a):

Coś wiadomo o ustaleniach, które z wjazdów są tak bardzo cenne dla pani konserwator? Argument: "Jest to rozwiązanie całkowicie ahistoryczne, sprzeczne z utrwalonymi w dziejach podstawowymi zasadami projektowania urbanistycznego" (to o ciągłości drogi rowerowej) - rzucił mnie na kolana.


Mnie też to tłumaczenie powala. Ciekawe czy utrwalone w dziejach podstawowe zasady projektowania urbanistycznego przewidywały np. zatoczki parkingowe i dlaczego ich obecność nie jest przedmiotem protestów pani konserwator?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 01, 2009 9:23 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
prace ruszają :)

Cytuj:
Wycinają parking z Alej Ujazdowskich

W środę zaczyna się remont Al. Ujazdowskich. Powstaną tam między innymi granitowe chodniki i równa ścieżka rowerowa. Protestują jednak mieszkańcy, którzy stracą miejsca parkingowe.

Na pierwszy ogień idzie odcinek między Piękną i pl. Na Rozdrożu od strony Parku Ujazdowskiego. - Zaczynamy od zabezpieczenia drzew i krzewów oraz budowy systemu nawadniającego - zapowiada Adam Dybcio z firmy Adrog, która jest głównym wykonawcą robót. W weekend z kamieniołomów ze Strzelina do stolicy dotrą pierwsze granitowe krawężniki i płyty chodnikowe. - W sumie w Al. Ujazdowskich ułożymy 20 tys. m kw. granitu. Nowy trotuar zaczniemy budować po świętach wielkanocnych. Do tego czasu będzie można chodzić po starym - dodaje Dybcio.

Brukarze będą etapami układać płyty na kolejnych odcinkach ulicy. Do końca kwietnia ma być gotowy chodnik przy Parku Ujazdowskim. Do końca czerwca w całości skończy się budowa ścieżki rowerowej i trotuaru po stronie wschodniej (m.in. przy Łazienkach) od Belwederu do pl. Trzech Krzyży. Lipiec i połowa sierpnia zarezerwowano na roboty na pl. Na Rozdrożu, pod kancelarią premiera i po zachodniej stronie ulicy między Wilczą i pl. Trzech Krzyży. Układanie chodników ma się skończyć do 15 sierpnia, kiedy to Al. Ujazdowskimi przejdzie defilada z okazji święta Wojska Polskiego. Do późnej jesieni potrwają pozostałe prace m.in. przy sadzeniu i iluminowaniu drzew.

Projekt przebudowy Alej niezbyt podoba się jednak mieszkańcom, którzy stracą większość miejsc parkingowych. Według Zarządu Dróg Miejskich na całym remontowanym odcinku ich liczba spadnie z 80 do 40. Między Piękną a pl. Trzech Krzyży, gdzie jest najwięcej kamienic, ogólnodostępnych miejsc będzie tylko dziesięć. Reszta zostanie przydzielona ambasadom. - Już teraz jest tu trudno zaparkować. Zastawione są także pobliskie ulice - Wiejska i Matejki. Jak zabiorą nam jeszcze kilkadziesiąt miejsc, to postawienie auta w okolicy stanie się niemożliwe - przewiduje Kacper Pempel z okolic pl. Trzech Krzyży.

Kłopoty z parkowaniem mogą mieć też wszyscy, którzy przyjeżdżają tu do pracy. - Zgodnie z polityką władz miasta alternatywą dla kierowców jest komunikacja miejska - stwierdza Adam Sobieraj, rzecznik ZDM. Według projektantów liczba miejsc parkingowych musiała zostać ograniczona, bo inaczej nie zmieściłaby się ścieżka rowerowa. Dodają, że parkowanie na skos trzeba było zamienić na postój wzdłuż krawężnika.

Zdaniem Tomasza Kunerta, rzecznika miejskiego koordynatora ds. remontów, trzeba było wprowadzić ograniczenia dla kierowców po to, by ulica stała się bardziej przyjazna dla pieszych i rowerzystów. - Mieszkańcy mogą parkować na ul. Konopnickiej za hotelem Sheraton. Tam zwykle jest sporo wolnych miejsc. Będą jednak musieli kawałek przejść - proponuje.

Problemy z parkowaniem w tym rejonie miała rozwiązać budowa podziemnego parkingu pod pl. Trzech Krzyży. Władze miasta twierdzą, że wrócą do tego pomysłu w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego. Nikt jednak nie chce obiecywać konkretnych terminów.


Proszę, proszę, co się dzieje na tym świecie :)
W związku z rosnącą świadomością ZDM co do roli transportu publicznego, trzeba by im chyba przypomnieć o idącym jak krew z nosa temacie wytyczania buspasów.

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 01, 2009 14:40 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Cytuj:
Kłopoty z parkowaniem mogą mieć też wszyscy, którzy przyjeżdżają tu do pracy. - Zgodnie z polityką władz miasta alternatywą dla kierowców jest komunikacja miejska - stwierdza Adam Sobieraj, rzecznik ZDM


Znaczy, przepraszam, jak ktoś przyjedzie np. linią E-2 ze Stegien, to będzie miał obowiązek zaparkować czyjś samochód?

Bo, nie rozumiem, jak inaczej wszyscy przyjeżdżający mieliby mieć problemy z parkowaniem.

Podświadome przekonanie, że nie ma alternatywy dla samochodu, jawnie wyłazi z autora artykułu. Bo jacyś tam rowerzyści (rowerroryści, bezrobotni i studenci), czy klienci ZTM (biedota i emeryci) przecież nie przyjeżdżają do pracy w Ujazdowskich!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sie 21, 2009 22:02 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
pduncz napisał(a):
Cytuj:
2.Zgodnie z ustaleniami z 8 I br. w siedzibie firmy Metroprojekt [zobacz >>>], należy ustalić które wjazdy bramowe zaliczają się do miejsc, w których historycznie uzasadnione jest przerwanie ciągłości ścieżki rowerowej. W pozostałych przypadkach należy zachować ciągłość nawierzchni asfaltowej.


http://www.zw.com.pl/galeria/2,1,340372.html

Okropna jest ta mania z podjazdami, którymi samochód przejeżdża może 5 razy na dobę...

Coś wiadomo o ustaleniach, które z wjazdów są tak bardzo cenne dla pani konserwator?


A na Kawęczyńskiej to asfalt nie przeszkadza, chociaż sami mieszkańcy go (ponoć) nie chcą:

http://www.zw.com.pl/artykul/1,394457_Na_Kaweczynskiej_asfalt_wygral_z_historyczna_kostka_.html

Cytuj:
Obszar ulicy Kawęczyńskiej znajduje się w strefie ochrony historycznego układu urbanistycznego. Oznacza to, że wszystkie planowane tu inwestycje należy zgłaszać stołecznej konserwator zabytków Ewie Nekandzie-Trepce. Także ta wykonywana przez Tramwaje Warszawskie, które przeprowadzają właśnie remont torowiska na odcinku od ul. Folwarcznej do pętli tramwajowej. W lutym stołeczna konserwator zabytków zaleciła położenie kostki kamiennej. Ale cztery miesiące później zmieniła zdanie i zgodziła się na beton asfaltowy.

Zdaniem prażan, przeprowadzony remont był dobrą okazją do przywrócenia zabytkowego charakteru ulicy.

(...)

Co się wydarzyło między lutym a czerwcem, że konserwator zmieniła decyzję?– Przychyliliśmy się do wersji przewidującej powierzchnię z betonu asfaltowego, aby poprawić warunki jazdy dla kierowców. Ten odcinek ulicy Kawęczyńskiej został już w przeszłości przebudowany i nie zachowała się jego historyczna nawierzchnia – powiedziano „ŻW” w biurze stołecznego konserwatora zabytków.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sie 21, 2009 23:15 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
W al.Ujazdowskich na odcinku od Placu Trzech Krzyży do Rozbrat jest kilka przejść dla pieszych bez sygnalizacji. Czy dałoby się (a może zrobiono to w ramach remontu?) zrobić tam azyle? Zakładając, że zostawia się prawy pas dla autobusów, lewy dla osobowych można byłoby chyba zwęzić tak z pół metra? Azyl nawet tylko metrowy, to zawsze coś - tam trudno przejść przez jezdnię... (Chyba, że przepisy nie pozwalają na metrowe azyle)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sie 22, 2009 11:37 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
W al.Ujazdowskich na odcinku od Placu Trzech Krzyży do Rozbrat jest kilka przejść dla pieszych bez sygnalizacji. Czy dałoby się (a może zrobiono to w ramach remontu?) zrobić tam azyle? Zakładając, że zostawia się prawy pas dla autobusów, lewy dla osobowych można byłoby chyba zwęzić tak z pół metra? Azyl nawet tylko metrowy, to zawsze coś - tam trudno przejść przez jezdnię... (Chyba, że przepisy nie pozwalają na metrowe azyle)


Tak chcieliśmy, ale obecny remont obejmował jedynie chodniki, a zasadą było nie tykanie się jezdni. Można jednak postulować to dalej, to może się zlitują.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sie 22, 2009 21:43 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
jacor napisał(a):
Chyba, że przepisy nie pozwalają na metrowe azyle


Pomysł dobry, ale metrowe azyle o ile pamiętam są niezgodne z przepisami. Minimum to 2m, choć w Warszawie chyba dałoby się znaleźć miejsca z węższymi azylami.

Ale weź tu inżynierowi ruchu wytłumacz, że metrowy to i tak lepszy niż żaden, bo pieszy nie będzie musiał na raz przechodzić całości.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sie 24, 2009 7:47 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Hehe, już się znaleźli narzekacze (url):
Cytuj:
Każdy spacerowicz zwraca uwagę na dominację ścieżki rowerowej w przestrzeni ulicy. - To wielka, czarna plama na tle eleganckiego granitu, jakby Aleje po remoncie były w żałobie - mówi rozczarowany pan Jarosław, mieszkaniec Warszawy.


Panie rozczarowany Jarosławie, liczymy że dzięki temu nie będzie Pan po niej spacerował. Ciekawe że mniej przeszkadza Panu wielka czarna plama ulicy. Znacznie szersza. Tam Pan nie spaceruje, prawda? Czemu?...

Dowiemy się też, że na KP jest nowa jakość architektoniczna projektu skromnego pana Domaradzkiego (te pożal-się-boże wyrwikółki to też "nowa jakość" jego projektu), i dlatego krytykować Aleje jest mu niezręcznie (ale ostatecznie - co mu szkodzi? więc krytykuje).

Uchowaj nas, Boże, przed tą "jakością" w Alejach, a ponoć jest takie zagrożenie:

Cytuj:
Za wystrój w Alejach odpowiada Zarząd Oczyszczania Miasta. - Ogłaszamy przetargi na ławki, kosze, stojaki rowerowe. Ale nie wiem, czy będą takie same jak na Krakowskim Przedmieściu - przyznaje Iwona Fryczyńska, rzeczniczka ZOM


Przeczytamy o agresywnej ścieżce rowerowej. Może będzie się rzucała na kierowców, jak drzewa przydrożne? W kontrascie do niej ból istnienia łagodzą nieagresywne i całkiem łagodne parkingi po drugiej stronie:

Cytuj:
Strona nieparzysta, tu, gdzie są gmachy rządowe, ma duże połacie jezdni i parkingów wyłożonych czerwoną cegłą klinkierową.


One zapewne scalają przestrzeń, a przez przedłużoną drogę rowerową - ona sie rozpada. Czy Wy też, tak jak ja, przeczytaliście "połacie zieleni"? Dopiero za trzecim razem udało mi się przeczytać właściwe. Pierwszy raz słyszę o połaciach... jezdni.

Dopiero w puencie wyłazi (dość emocjonalnie), dlaczego taki żal do rowerzystów:

Cytuj:
Remont Alej Ujazdowskich nie wiązał się z rewolucyjnymi zmianami w organizacji ruchu. Za to znów ubyło miejsc do parkowania. Płacze Kowalski, płaczą dyplomaci z kilku ambasad. Restrykcji i ograniczeń dla kierowców przybywa, a zapowiadanych garaży podziemnych - m.in. pod placem Trzech Krzyży - wciąż brak.


Ja widywałem dyplomatów z ambasad przedzierających się tam z rowerami (w garniakach, a jak). Wątpię, żeby akurat ci byli jakoś bardzo nieszczęśliwi. Kowalski - cóż, może zmieni nawyki?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL