zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

[proj] Al. Ujazdowskie
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=467
Strona 1 z 8

Autor:  olek [ Wt wrz 11, 2007 7:39 ]
Tytuł:  [proj] Al. Ujazdowskie

W czwartek będzie Rada Techniczna w sprawie Al. Ujazdowskich (Belwederska - Pl. Trzech Krzyży). Jakieś szczególne postulaty i wnioski?

Autor:  SeBeQ [ Śr wrz 12, 2007 19:23 ]
Tytuł:  Re: [proj] Al. Ujazdowskie

olek napisał(a):
W czwartek będzie Rada Techniczna w sprawie Al. Ujazdowskich (Belwederska - Pl. Trzech Krzyży). Jakieś szczególne postulaty i wnioski?

ŻĄDAMY równego asfaltu i wyrównania tego koszmaru na prawym pasie w kierunku placu 3+, ruch na zasadach ogólnych po jezdni, chyba, że jakimś cudem zmieści się asafltowa droga rowerowa =)

Autor:  olek [ Cz wrz 13, 2007 17:45 ]
Tytuł:  Re: [proj] Al. Ujazdowskie

SeBeQ napisał(a):
chyba, że jakimś cudem zmieści się asafltowa droga rowerowa =)


Nawierzchnia ma być z betonu asfaltowego w kolorze, dla odmiany, brązowym. Tyż piknie.

Parę ujęć projektu:

http://www.zm.org.pl/tmp/al_ujazdowskie/

Propozycje uwag:

Pozostawić wjazd na drogę dla rowerów od strony pomnika Piłsudskiego (dla rowerzystów korzystających ze stojaków przy wejściu do Łazienek oraz wyjeżdżających z ul. Bagatela).

Wyłukować zakręt po wschodniej stronie przejazdu dla rowerów przez Al. Ujazdowskie.

Przy przystanku ŁAZIENKI KRÓLEWSKIE 02 przestawić wiatę przystankową bliżej jezdni i przeprowadzić drogę dla rowerów za wiatą. Na odcinku od przejazdu dla rowerów do początku odcinka samodzielnej drogi dla rowerów zamienić miejscami usytuowanie chodnika i ścieżki. Pozwoli to przy okazji zwiększyć promień łuku za przejazdem do ok. 6 m.

Na odcinku Bagatela - Agricoli poszerzyć drogę dla rowerów do 3,0 m.

Dodać łącznik od drogi dla rowerów rozpoczynający się ok. 5 m na południe przed skrzyżowaniem z ul. Agrycoli i włączający się w pas dla rowerów w ul. Agrycoli za przejściem dla pieszych. Pozwoli to uniknąć zmiany kierunku jazdy w obszarze przejazdu dla rowerów i przejścia dla pieszych.

Dostosować szerokość wlotu i wyłukowania wlotu ul. Agrycoli z Al. Ujazdowskich do szerokości jezdni ul. Agrycoli bez pasów rowerowych.

Obniżyć krawężniki i oznakować przejazd przez Al. Ujazdowskie przy al. Szucha (element Obwodowego Szlaku Rowerowego).

Przewidzieć możliwość podłączenia drogi dla rowerów wzdłuż Trasy Łazienkowskiej (al. Szpitala Ujazdowskiego - obecnie alejka asfaltowa szer. 4 m o bliżej nieokreślonym statusie).

W rejonie przystanku PL. NA ROZDROŻU 02 rekomendujemy wariant przebiegu drogi dla rowerów omijający wejścia do przejścia podziemnego od strony wschodniej, z zachowaniem odstępu 0,5 m od obmurowania przejścia. Wydaje się, że natężenie ruchu pieszego pomiędzy przejściem podziemnym a przystankiem jest większe niż pomiędzy przejściem a Parkiem Ujazdowskim. Wskazane jest jednak zmaksymalizowanie promieni łuków po obu stronach "objazdu" (z zachowaniem ok. 2 m odcinka prostej za końcem wygrodzenia przejścia podziemnego).

Wykonać wygrodzenia uniemożliwiające nielegalne parkowanie w rejonie przystanku PL.NA ROZDROŻU 08. Parkowanie to ogranicza widoczność kierowcom wyjeżdżającym z Trasy Łazienkowskiej przed przejściem dla pieszych i planowanym przejazdem dla rowerów.
W rejonie przystanku PIĘKNA 02 odsunąć drogę dla rowerów od wiaty przystankowej.

Przedłużyć drogę dla rowerów do wjazdu z placu Trzech Krzyży w ul. Wiejską.

Rozważyć dodanie krótkiego odcinka drogi dla rowerów po południowej stronie pomnika Witosa, od zaprojektowanej ścieżki do skrzyżowania ul. Prusa i Wiejskiej (włączenie jako czwarte ramię skrzyżowania). Łącznik ten umożliwiłby wjazd z ul. Bolesława Prusa bezpośrednio na drogę dla rowerów, bez konieczności objeżdżania całego placu Trzech Krzyży.

Zachować odstęp drogi dla rowerów 0,75 m od krawężnika zatok parkingowych przeznaczonych do parkowania równoległego, ze względu na ryzyko kolizji rowerzysty z otwieranymi drzwiami.

Zachować ciągłość nawierzchni drogi dla rowerów na wjazdach bramowych. Jest to szczególnie istotne ze względu na dużą gęstość tych wjazdów (w sumie 10, w tym 8 na odcinku Piękna - pl. Trzech Krzyży), a także proponowaną nawierzchnie wjazdów z kostki bazaltowej, niebezpiecznej dla ruchu rowerowego.

Uzupełnić projekt o wiaty przystankowe na przystankach PL. TRZECH KRZYŻY 01 i 03. Ze względu na szczupłość miejsca mogą to być wiaty bez ścian bocznych.

Dodatkowo proponujemy rozważyć wprowadzenie przy okazji remontu następujących zmian w organizacji ruchu w Al. Ujazdowskich:

- Zwiększyć gęstość przejść dla pieszych na odcinku pl. na Rozdrożu - pl. Trzech Krzyży, poprzez utworzenie nowych przejść dla pieszych przy ul. Chopina i ul. Matejki (a w związku z tym - również doprowadzić chodniki do tych przejść).

- Wykonać azyle na przejściach dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej - wyżej wymienionych nowych przejściach, a także przejściach istniejących przy Ogrodzie Botanicznym, Al. Róż i ul. Wilczej.

- Dopuścić parkowanie na wybranych odcinkach na prawym pasie jezdni w dni wolne od pracy. W dni wolne od pracy natężenie ruchu samochodowego jest mniejsze, a jednocześnie występuje zwiększony popyt na miejsca parkingowe, ze względu na odwiedzających usytuowane przy al. Ujazdowskich tereny rekreacyjne - Łazienki Królewskie, Ogród Botaniczny i Park Ujazdowski. Zmniejszy to skalę nielegalnego parkowania w rejonie.

Autor:  Hubert Pollak [ Cz wrz 13, 2007 17:59 ]
Tytuł:  Re: [proj] Al. Ujazdowskie

olek napisał(a):
- Dopuścić parkowanie na wybranych odcinkach na prawym pasie jezdni w dni wolne od pracy. W dni wolne od pracy natężenie ruchu samochodowego jest mniejsze, a jednocześnie występuje zwiększony popyt na miejsca parkingowe, ze względu na odwiedzających usytuowane przy al. Ujazdowskich tereny rekreacyjne - Łazienki Królewskie, Ogród Botaniczny i Park Ujazdowski. Zmniejszy to skalę nielegalnego parkowania w rejonie.


a czy nie lepiej pas dla autobusów wzorem innych miast europejskich? w końcu mamy tutaj parę linii autobusowych

Autor:  jacor [ Cz wrz 13, 2007 22:48 ]
Tytuł:  Re: [proj] Al. Ujazdowskie

olek napisał(a):
Propozycje uwag:

Obniżyć krawężniki i oznakować przejazd przez Al. Ujazdowskie przy al. Szucha (element Obwodowego Szlaku Rowerowego).



A co z przejazdem dla rowerów (i przejściem dla pieszych) PRZEZ al. Szucha? Może przy okazji dałoby się to wreszcie zrobić?

Autor:  jack [ Pt wrz 14, 2007 7:14 ]
Tytuł:  3 grosze

Olku, praktycznie wyczerpałeś uwagi, ale czy nie należałoby jeszcze
- zniwelować esowania ścieżki nad tunelem Szucha->Al. AL ?
- dodać przejazdu przez Ujazdowskie przy placu Trzech Krzyży (być może jest i źle to interpretuję)

Jak jest z wysokością krawężników przy placu/Mokotowskiej? Pytam pod kątem ruchu z Hożej, Brackiej i wjeżdżania na ścieżkę przez chodnik a nie skręt o 90° w lewo na jezdni.

Co do przecięcia łącznicy Al.AL -> Ujazdowskie to projektant musiał kierować się ograniczeniem widoczności przez obmurowania przejścia. Popieram Twoją korektę. Trzeba będzie potem postulować A-24 czy wręcz B-20 (nie liczyłem widoczności), a może i teraz wyniesienie przejazdu na grzbiet? Tam jest dość duży ruch.

Rozumiem, że większość powierzchni p-r przy Łazienkach idzie "pod trawnik". Będzie więcej terenu pod miasteczka namiotowe... ;-)

Autor:  MB [ So wrz 15, 2007 20:29 ]
Tytuł: 

Może to szczegół ale na skrzyżowaniu z ul. Matejki ścieżka jest jakaś krzywa (wylot ścieżki po jednej stronie ulicy nie całkiem trafia we wlot po drugiej stronie).

Autor:  kr [ N wrz 30, 2007 14:09 ]
Tytuł:  Re: [proj] Al. Ujazdowskie

jacor napisał(a):
olek napisał(a):
A co z przejazdem dla rowerów (i przejściem dla pieszych) PRZEZ al. Szucha? Może przy okazji dałoby się to wreszcie zrobić?


Trzeba koniecznie o to walczyc. To przeciez bezsensowne spychanie pieszych i rowerzystow do kanalow. W dodatku praktycznie nic nie dajace kierowcom, bo faze zielona dla pieszych i rowerzystow mozna dac w czasie fazy czerwonej dla samochodow wjezdzajacych z Szucha w strone Centrum, wiec tylko czesc z kierowcow (skrecajacych z Centrum w Szucha) bedzie miala gorzej, bo przez 15-20 sekund w kazdym cyklu bedzie miala czerwone (teraz ma caly czas zielone).

Trzeba argumentowac, ze to jest tansze niz robienie wind lub wyciagow dla niepelnosprawnych do tego przejscia podziemnego. Zgodnie z odpowiednim rozporzadzeniem wszystkie obiekty publiczne musza byc dostoswane dla niepelnosprawnych, wiec nie dostana pozwolenia na budowe bez tego (a my juz tego przypilnujemy)..

Autor:  olek [ Wt paź 23, 2007 15:48 ]
Tytuł: 

Nowa wersja projektu, jakieś 30% naszych uwag uwzględnione:

http://www.zm.org.pl/tmp/al_ujazdowskie2/

ZDM nie chce ruszać jezdni (azyli itp.), bo wtedy by to już nie była mała modernizacja, musiałaby znaleźć się w planie inwestycyjnym itp. Nie chcą też ruszać wjazdów, i wlotu Agrycoli, bo boją się konserwatora zabytków.

Autor:  Wojtek [ Wt paź 23, 2007 17:11 ]
Tytuł: 

Ja myślę, że wlot Agrycoli należy im zaprojektować w taki sposób, aby się konserwatorowi podobało (można uprzedzająco wybadać). Obecnie tam jest burdel taki (zwłaszcza w weekendy), że jako konserwator wstydziłbym się tego bronić.

Strona 1 z 8 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/