Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn wrz 03, 2007 8:17 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Rysunek planu:

http://www.bip.warszawa.pl/dokumenty/in ... _planu.pdf

Tekst:

http://www.bip.warszawa.pl/dokumenty/in ... _planu.doc

Propozycja wniosków:

Cytuj:
1. Ustalenia planu dla terenu ZP-8 wydają się wewnętrznie sprzeczne. Z rysunku wynika, że przewiduje się pas zieleni o szerokości ok. 5 m, na którym 80% powierzchni powinno pozostać biologicznie czynną, a jednocześnie lokalizuje się wzdłuż kanału ciąg pieszo-jezdny. Zakładając nawet subnormatywną szerokość ciągu 2 m, daje to 40% pokrycia terenu nawierzchnią jezdną. Pas o szerokości 5 m jest też zbyt wąski, by pełnić funkcję zieleni publicznej. Dlatego wnioskujemy o poszerzenie planowanego pasa zieleni publicznej do 10-15 m, w miarę możliwości wynikających z obecnego zagospodarowania terenu.

2. Wnioskujemy o przekwalifikowanie wymienionego w zasadach obsługi komunikacyjnej terenu ZP-8 ciągu pieszo-jezdnego na ciąg pieszo-rowerowy z dopuszczonym ruchem pojazdów mechanicznych wykonujących prace konserwacyjno - eksploatacyjne kanału.

3. Wnioskujemy o uzupełnienie planu o drogę dla rowerów po wschodniej stronie ulicy Kowalskiego na całej długości od ulicy Malborskiej do wiaduktu nad Trasą Toruńską (tereny KD(z)-4, KD(z)-7, KD(z)-3, KD(z)-6). Jest to szczególnie istotne, gdyż projekt planu zagospodarowania osiedla Brzeziny przewiduje drogę dla rowerów po wschodniej stronie ulicy Nowokowalskiego. Brak drogi dla rowerów w terenie objętym planem rejonu ulicy Ostródzkiej skutkować będzie przerwaniem ciągłości potencjalnie istotnej trasy rowerowej.

4. Alternatywnym rozwiązaniem ruchu rowerowego w ul. Kowalskiego jest ulicy strefą "Tempo 30" i dodanie zapisu o zastosowaniu środków uspokojenia ruchu na tej ulicy. W ten sposób możliwy byłby bezpieczny ruch rowerów na zasadach ogólnych jezdnią.

5. Wskazane byłoby również utworzenie ciągu pieszo-rowerowego wschód-zachód, łączącego możliwie najkrótszą trasą ul. Kowalskiego (rejon skrzyżowania z ul. Krasnobrodzką lub kościoła) z terenem ZP1, a po zrealizowaniu kładki nad Kanałem Bródnowskim - z centrum handlowym Targówek. Takie połączenie jest konieczne z uwagi na minimalizację tras dojścia pieszego. Nawet obecnie, gdy konieczne jest nadkładanie drogi wzdłuż Trasy Toruńskiej lub ul. Malborskiej, można zaobserwować liczne osoby pokonujące dystans z osiedla do centrum handlowego pieszo.

6. Plan powinien również dopuszczać obsługę obszaru planu komunikacją autobusową w ul. Kowalskiego. Obecnie odległość z zabudowań przy ul. Ostródzkiej do najbliższego przystanku autobusowego sięga 700-800 m, co nie jest dystansem akceptowalnym w rejonie zabudowy miejskiej.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL