zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Budżet Partycypacyjny 2019
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=3980
Strona 3 z 3

Autor:  pzinek [ So mar 10, 2018 10:18 ]
Tytuł:  Re: Budżet Partycypacyjny 2019

Składanie projektów wymagających zmianę organizacji ruchu wiąże się często z koniecznością akceptacji innych niż podstawowy cel elementów. Typowy przykład to kontraruch rowerowy. Aby nie likwidować parkowania można umożliwić jazdę pod prąd bez kontrapasa, tyle że trzeba ograniczyc prędkość do 30km /h. Wedlug warszawskiego organu zarządzającego ruchem postawienie znaku to za mało. Ograniczenie prędkości musi być poparte progami zwalniającymi. Nie liczy się kontekst, że zła nawierzchnia uniemozliwia szybszą jazdę lub ruch jest minimalny. Muszą być progi i już. Druga sprawa to rozwiązywanie innych problemów przy okazji. Jako przykład można podać Radomską, czy Dąbrowskiego gdzie przy okazji kontraruchu rowerowego eliminowano nielegalne parkowanie. Efektow nie muszę chyba przytaczac.
Jak się okazuje tak wcale być nie musi. Ten sam zarządca ruchu i ten sam zarządca drogi potrafi wprowadzić analogiczne zmiany bez dodatków. Na Odolanach wprowadzono strefe ograniczonej prędkości do 30km/h. Nie powstał przy tym ani jeden próg zwalniający. Nie postawiono żadnego słupka w celu ucywilizowania parkowamia. Jezdnie są przrwymiarowane, a ogromny ruch ciężarowy zupełnie nie pasują do strefy Tempo-30. Okazuje się że jak się chce to się da, szybko i bezboleśnie. Dlaczego? Mieszkańcy Odolan głośno krzyczeli i potrzeba było szybkiego i najlepiej taniego sukcesu. Udało się. Jak widać inne standardy obowiązują władze, a inne zwykłego obywatela
Co wolno wojewodzie to nie tobie autorze z BP.
Więc jak już dojdzie do weryfikacji szczegółowej i weryfikator zarząda dodania niewiadomoczego wyślijcie go na drze... tzn na Odolany.

Strona 3 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/