zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Budżet Partycypacyjny 2019
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=3980
Strona 2 z 3

Autor:  pzinek [ Pn paź 23, 2017 2:22 ]
Tytuł:  Re: Budżet Partycypacyjny 2019

Przyznam szczerze, że trochę się wypalilem z pomysłów. Po części dlatego że realizacja nie jest na czas, a nawet nie realizuje się w ogóle. Szczególnie moje pasy rowerowe. :-( Po części też dlatego że co już dało się zgłosic zostało zgłoszone. Zawsze można zgłaszać wymianę kostki na asfalt na jakimś ddrze. Ale to jest mało ciekawe :-). Myślę że trzeba kontynuować ruch pod prąd. To jest w miarę realizowane przez bp r. Z drugiej strony to jedyny w miarę pewny sposob na wprowadzenie ruchu dwukierunkowego. Nawet inwestycje ZDM nie dają gwarancji na kontraruch na przyleglych do inwestycji ulicach. Dzielnice nie wprowadzja kontraruchu przy okazji wprowadzadnia jednokierunkowych czy przy okazji remontów. O innych podmiotach nie będę wspominał. Do tej pory z bp powstało najwięcej kontraruchu. Głównie Ochota, Ursus, Praga *. Zwycięstwo kontraruchowych projektów nie przekłada się na zaangażowanie jednostek w samodzielne działania w temacie. Tu jestem zawiedziony (chociaż nie zaskoczony) że bp nie spełniło pokładanych nadziei w kwestii swoistego barometru "co ludzie chca". Żadna jednostka nie pomyślała : " oni chcą kontraruchu więc zróbmy im wszędzie".
Z tego powodu trzeba korzystać i składać kolejne ulice do kontraruchu. Nie ma wyjscia
Ze swojej strony spróbuję zebrać wszystkie ulice jednokierunkowe na mapie z ich statusem (wykonane, niewykonalne, oczekujące). Jeśli nie będzie chętnych to złożę projekt na pozostały kontraruch w Śródmieściu.
Na koniec jeszcze ciekawa kwestia. Przykład Mokotowskiej i Elektoralnej pokazał że nie jest problemem rozpoczęcie kontraruchu jak nie da się do niego dojechać. W tych przypadkach przeszkadza sygnalizacja. Czy też nie byłoby problemem zakończenie kontraruchu przed sygnalizacja? Dla przykładu ulica Ogrodowa od Wroniej do Żelaznej. Przy Żelaznej jest sygnalizacja bez sygnalizator dla jadących na wschód. Kontraruch jest więc niewykonalny. Ale jeśliby postawić Zakaz wjazdu 50 m przed skrzyżowaniem to już wszystko byłoby ok. Albo Wilcza od Marszałkowskiej do Kruczej. Zaczynamy 50m za i konczymy 50m przed. :-) Po co? Jak ktoś będzie tykał sygnalizacje to będzie większa szansa że uwzględni kontraruch.

Autor:  qwerty [ Cz lis 09, 2017 23:14 ]
Tytuł:  Mokotów

Mi w tym roku siedzą w głowie trzy pomysły z zachodniej części Mokotowa. Co sądzicie?

1. CPR Kulskiego
http://www.openstreetmap.org/directions ... 22/20.9926

Obecnie na tym odcinku jest błoto i nierówne płyty betonowe. A to bardzo popularny i potrzebny ciąg między Ochotą i Mokotowem. To też jedyna "przeprawa" wschód-zachód na całym odcinku od Pola Mokotowskiego do Racławickiej!

2. DDR po wschodniej stronie Wołoskiej (Konstruktorska - Domaniewska)
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/map ... nikat=off#

Załatanie dziury w infrastrukturze. Zniweluje również problem skrzyżowania Domaniewska/Wołoska, gdzie przebieg DDR wymusza na rowerzystach przekroczenie Wołoskiej, a program sygnalizacji wybitnie temu nie sprzyja.

Nie trzeba ruszać żadnej sygnalizacji. Zastanawiam się tylko, czy na pewno będzie miejsce.

3. Przejście+łącznik rowerowy przez Al. Niepodległości w ciągu Racławickiej
http://www.openstreetmap.org/#map=18/52.19797/21.01359

Racławicka to przydatny dla rowerzystów ciąg (DDR na "ruchliwym" odcinku i pozostały, spokojny odcinek). Niestety przy Metrze Racławicka trzeba znosić rower do przejścia podziemnego albo nadrabiać drogi. Brak przejazdu utrudnia też dojazd do stacji Veturilo, która jest po wschodniej stronie ulicy.

Inna kwestia to to, że w okolicy to zdecydowanie najdłuższy odcinek Al. Niepodległości bez przejścia naziemnego - średnia odległość między przejściami to ok. 200-250 m, a tu jest ponad 500 m. Nowe ułatwiłoby dojście do sklepów, przedszkoli itp...


PS Na Mokotowie pracuję i często jeżdżę, ale mieszkam na Ochocie, więc mile widziana ew. pomoc lokalnych mieszkańców

Autor:  pzinek [ Pt lis 10, 2017 0:23 ]
Tytuł:  Re: Budżet Partycypacyjny 2019

Dobre pomysły. Nie znam tematu nr 1 ale o reszcie się wyppwiem
2. Skandalem jest ze ZMID nie zrobił tego w ramach poszerzania Wołoskiej. Dostali za to kolor czarny na mapie teleportów. http://umap.openstreetmap.fr/en/map/war ... 31/21.0023
Chyba jest do wykonania jeden przejazd lub likwidacja przejścia.
3. Robiłem niedawno nocna runde w tamte okolice i bardzo mi tego połączenia brakowało. Ten ciąg to chyba najdłuższe połączenie wschód zachód w tej części Warszawy. Zaczynając od AJ. Śmigłowca (alternatywnie Mierzejewskiego kontraruch z BP 2017) - Park Szczęśliwicki(ddr wokół lub alejki) - korotyńskiego (najpierw ddr, pasy, lokalna uliczka i łączonik do ŻiW - ŻiW - Racławicka duza(słaba, ale jest) - Racławicka mała-brakujacy przejazd - Racławicka mała- Dolna - Chelmska (alternatywnie Noworaclawcka o której głośno ostatnio). To trasa o dużym potencjale.
Do kompletu można dorzucić kontraruch na Okólskiej i równoległej Racławickiej ;-)

Autor:  oelka [ Pt lis 10, 2017 0:42 ]
Tytuł:  Re: Mokotów

qwerty napisał(a):
1. CPR Kulskiego
http://www.openstreetmap.org/directions ... 22/20.9926

Obecnie na tym odcinku jest błoto i nierówne płyty betonowe. A to bardzo popularny i potrzebny ciąg między Ochotą i Mokotowem. To też jedyna "przeprawa" wschód-zachód na całym odcinku od Pola Mokotowskiego do Racławickiej!

W zasadzie potrzeba też jakiegoś rozwiązania w parku za Cmentarzem Żołnierzy Radzieckich, bo wspólna alejka z pieszymi (matki z dziećmi) nie jest najlepszym rozwiązaniem. Jezdnia od Żwirki i Wigury pomiędzy parkiem i działkami też potrzebuje remontu ze względu na dziury.
Niemniej jest to ciąg z potencjałem - od ks. Trojdena (Grójeckiej) przez Kulskiego, Madalińskiego po Puławską i dalej do Spacerowej (Gagarina).

Autor:  m.pienkos [ Pt lis 10, 2017 18:03 ]
Tytuł:  Re: Budżet Partycypacyjny 2019

Pomysł 2 i 3 (1 chyba też) były już zgłaszane w poprzednich edycjach, ale miały za male poparcie żeby wygrać.

Autor:  pzinek [ So lis 11, 2017 16:52 ]
Tytuł:  Re: Budżet Partycypacyjny 2019

Moze połączenie Smolnej i NŚ we wszystkich relacjach + możliwość jazdy w NŚ z prawego pasa de Gaulle’a

Autor:  Maćkofff [ Wt lis 14, 2017 16:09 ]
Tytuł:  Re: Budżet Partycypacyjny 2019

Sokratesa do 1 pasa, zatoki postojowe po obu stronach, lewoskręty, bezpieczne przejścia dla pieszych i CPR po stronie południowej. Komentarze? :D

Autor:  pzinek [ N gru 03, 2017 9:38 ]
Tytuł:  Re: Budżet Partycypacyjny 2019

Zaangażowanie w BP 2018 - 49 postów do rozpoczęcia zgłaszania
BP 2019 - 17 analogicznych postów

Autor:  pzinek [ Pn gru 04, 2017 9:01 ]
Tytuł:  Re: Budżet Partycypacyjny 2019

Nastąpiły pewne zmiany w podziale dzielnic na obszary. Po latach podziałów na coraz mniejsze obszary nastąpiła konsolidacja. Wzrosło tylko w Wilnowie. Zmniejszyło się np na Woli z 5 do 3, Mokotowie z 9 do 8, Wesoła - były 2 obszary, a teraz brak podziału na obszary. Śmiesznie wyszło we Włochach bo były wcześniej m. in. obszary "Stare Włochy" i "Nowe Włochy". Po połączeniu mamy jeden obszar "Włochy". Czyli dzielnica "Włochy" ma obszar "Włochy" :) . Zniknęły projekty ogólnodzielnicowe na Białołęce, Wilanowie. Pojawiły się na Bemowie, Ursynowie i Ochocie. Wesoła nie ma podziału więc też ma obszar ogólnodzielnicowy.

Autor:  draco [ Wt gru 19, 2017 14:27 ]
Tytuł:  Re: Budżet Partycypacyjny 2019

m.pienkos napisał(a):
Pomysł 2 i 3 (1 chyba też) były już zgłaszane w poprzednich edycjach, ale miały za male poparcie żeby wygrać.


Wszystkie trzy były zgłaszane.

CPR Kulskiego mam nadzieję, że zgłosi Rowerowy WUM.

Wołoska (Domaniewska-Konstruktorska) zgłaszam w tym roku.

Pomysł nr 3 zostawiłbym na następną edycję, bo jeśli dojdzie do procedowanej zmiany w Art. 5a ustawy o samorządzie gminnym, to Mokotów nie będzie podzielony na obszary.

Strona 2 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/