Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr cze 17, 2015 19:53 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Nie upieram się, że to muszą być wydzielone DDR. Chodziło mi o to, żeby nie przebudowywać obecnej głównej alei na DDR + chodnik, a zrobić nową kawałek obok.

Wydaje mi się, że najlepiej na głównych alejach parkowych funkcjonują rozwiązania a la ulica - szybszy ruch (rowery, rolki, czasem biegacze) środkiem, a spacerowy "chodnikami" / "poboczami" po bokach. Na przykład:

https://de.wikipedia.org/wiki/Hauptallee_(Wien)

Możesz też sobie przeklikać na StreetView główną aleję w Vondelpark w Amsterdamie. Ale na Polu Mokotowskim raczej nie ma tyle miejsca, żeby coś takiego urządzić.

Alternatywą jest rozwiązanie skandynawskie, gdzie zarówno piesi jak i rowerzyści przyzwyczajeni są chodzić prawą stroną.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 18, 2015 9:28 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 01, 2015 23:47
Posty: 31
Lokalizacja: Wola, Śródmieście
olek napisał(a):
Nie upieram się, że to muszą być wydzielone DDR. Chodziło mi o to, żeby nie przebudowywać obecnej głównej alei na DDR + chodnik, a zrobić nową kawałek obok.


Całkowicie się zgadzam. DDR przez park tak, ale z głową. Dokładny przebieg do uzgodnienia po analizach. Ciężko mi sobie wyobrazić sensowne poszerzenie głównej alei. Albo trzeba by ostro przyciąć drzewa i krzewy po stronie BN, przenieść kwietnik, ławki itp, żeby zyskać relatywnie niewiele na szerokości, albo bawić się w przesuwanie latarń, instalacji itp. A efekt będzie taki, że w godzinach największego ruchu i tak ludzie będą szli całą szerokością. Bo już jest za ciasno, ludzi tłumy, mamy z wózkami, między stawem a Lolkiem rolkarze robią sobie tor przeszkód i to wszystko bardzo dobrze, ale na szybką jazdę rowerem miejsca już brakuje. A jeśli poszerzymy, zadziała Lewis–Mogridge w wersji pieszej. Zrobić obok i wyraźnie jako DDR chyba jednak... Choć tu się nie będę upierać.

Jednocześnie uważam, że ruch rowerowy powinien iść również parkiem. Bo zgadzam się, że to jest po prostu szalenie atrakcyjne. W letnie poranki jest chłodniej, wiosną i jesienią mniej wieje, w czasie deszczu nie ochlapie samochód, o kojeniu oczu zielenią, uszu śpiewem ptaków, a nosa zapachami roślin(no chyba, że ktoś ma alergię...), nawet nie wspomnę. Ostatnio namawiałem znajomą, żeby zaczęła jeździć do pracy rowerem(z Grójeckiej na Waryńskiego), mój argument "luzik, przecież duża cześć drogi będzie przez park".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 19, 2015 8:45 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Zatłoczenie będzie mniejsze jeśli wybuduje się wiecej szerokich alejek. Obecne wąskie gruntowe dróżki w stylu Banacha-Batorego nie są atrakcyjne dla spacerujacych a wogole dla roklarzy. Główną aleję dałoby sie bez większych przeszkód poszerzyc o połowę. Uważam ze w parku lepsza alejka o szerokości a+b niz DDR o szerokosci a i alejka o szerokosci b.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 19, 2015 17:10 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Z tym że na całej szerokości alei będziesz zawsze miał pieszych, a oddzielenie DDR (zwłaszcza jeżeli będzie nieco odgięte od ciągu w linii prostej) pozwala znacząco tę liczbę zmniejszyć. Gdy jeżdżę obecnym slalomem rowerowym po polu, jedyne odcinki, na których często trafiam na pieszych to slalom przy Batorego, gdzie DDR jest bardziej w linii prostej do przejścia niż chodnik, oraz odcinek przy Żwirki, gdzie jest właśnie wspólna aleja. MSZ, wspólny ciąg byłby OK, gdyby to była trasa czysto rekreacyjna, ale dla trasy w centrum miasta, gdzie duża część rowerzystów chce szybko przedostać się na drugą stronę parku, potrzebne jest oddzielenie.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 19, 2015 22:20 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Właśnie pokazałeś co trzeba zrobić żeby piesi nie chodzili po ddr. Kostka niefazowana, slalom i nieatrakcyjna relacja.

Chciałbym poznać przykład gdzie sprawdziły się ddry odseparowane od alejek w parkach. Podane przez Olka przykłady sugerują integrację a nie separację.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So cze 20, 2015 7:09 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
pzinek napisał(a):
Właśnie pokazałeś co trzeba zrobić żeby piesi nie chodzili po ddr. Kostka niefazowana, slalom i nieatrakcyjna relacja.


Nie musi być slalom - wystarczy, by była nieco odgięta na początku i końcu, tak by stanowiła dłuższą relację niż ciąg pieszy biegnący w linii możliwie prostej i przy punktach zainteresowania. Moim zdaniem, propozycje z http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/projekty/ ... ie-156.jpg (oryginalna, czerwona na południu i wariant Olka, zielony, na północy) spełniają te kryteria i będą skutkować mniejszymi konfliktami niż szeroki CPR.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 23, 2015 12:57 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
pzinek napisał(a):
Chciałbym poznać przykład gdzie sprawdziły się ddry odseparowane od alejek w parkach. Podane przez Olka przykłady sugerują integrację a nie separację.


Przykłady podane przeze mnie trochę naciągasz pod swoją tezę. Np. Hauptallee w Wiedniu to nie jest jedna, ale 5 (słownie: pięć) równoległych alejek, które wprawdzie nie są oznakowane (bo po co zafajdać znakami drogowymi park), ale ze zróżnicowania szerokości i nawierzchni wynikają różne ich funkcje.

Jak potrzebujesz z oznakowaniem, to proszę bardzo:

- Pas nadmorski w Gdańsku - był wspólny CPR ok. 4 metrów szerokości, zamieniono w chodnik, dobudowano 5 m drogi dla rowerów i rolek parę metrów dalej. Natężenia ruchu dochodzą do 10 tys. rowerów / dobę, w lutym - marcu mieli tyle co my na Banacha w sezonie.

- Trasa nr 51 w Kopenhadze - obwodowy greenway:
http://www.zm.org.pl/?a=abroen-103

Wg mnie jest sens poszerzać CPR do ok. 4-5 m - powyżej tej wartości lepiej wybudować drugi oddzielny ciąg.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL