Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N gru 18, 2016 14:59 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): So paź 29, 2016 1:17
Posty: 39
Witajcie,

na stronie Dzielnicy Ursynów są projekty pasów rowerowych na Bartoka i Jastrzębowskiego. Można się wypowiedzieć i wysłać uwagi do Dzielnicy do czego wszystkich zachęcam:

http://ursynow.pl/projekt-organizacji-r ... l-bartoka/

Mnie nurtuje taka kwestia:
W projekcie jest przerywana ciągłość pasów rowerowych poprzez wyznaczenie przy skośnych miejscach parkingowych sierżantów. Pas ruchu w tym miejscu ma 4,5 metra! -na drodze zbiorczej. Zastanawia mnie czy to zgodne z przepisami skoro zgodnie z rozporządzeniem na drodze zbiorczej pasy powinny mieć 3,0, w uzasadnionych przypadkach mogą mieć 3,5 metra?


Załączniki:
sierzanty.png
sierzanty.png [ 222.02 KiB | Przeglądane 954 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 22, 2016 10:22 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2555
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Lukasz napisał(a):
W projekcie jest przerywana ciągłość pasów rowerowych poprzez wyznaczenie przy skośnych miejscach parkingowych sierżantów. Pas ruchu w tym miejscu ma 4,5 metra! -na drodze zbiorczej. Zastanawia mnie czy to zgodne z przepisami skoro zgodnie z rozporządzeniem na drodze zbiorczej pasy powinny mieć 3,0, w uzasadnionych przypadkach mogą mieć 3,5 metra?


Wydaje mi się, że legalistycznie rzecz biorąc, na tym odcinku nie ma wydzielonych pasów ruchu, tj. są dwa (3,0+1,5), ale bez oznakowania podłużnego.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 23, 2016 2:06 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): So paź 29, 2016 1:17
Posty: 39
Dzięki za odpowiedź!

Ja ze swoje strony do pokazanych projektów wysłałem takie uwagi:




Cytuj:
1) Nie rozumiem dlaczego w Dzielnicy, która ma znakomity dostęp do metra, a niemal każdą główną ulica kursują regularnie autobusy za priorytet przyjmuje się wyznaczenie jak największej liczby miejsc parkingowych. Jest to zresztą sprzeczne z powszechnie deklarowaną polityka miasta polegająca na promowaniu ruchu pieszego, rowerowego i komunikacji publicznej w miejsce samochodów indywidualnych. Wiele garaży podziemnych w naszej dzielnicy ma dużo wolnych miejsc, które nie są wykorzystywane przez błędna politykę fundowania przez miasto darmowych parkingów w pasie drogowym- tam gdzie przestrzeń jest znacznie cenniejsza. Dlatego postuluję by wyznaczyć pasy rowerowe w sposób ciągły, bez zastępowania ich sierżantami. Równocześnie poniżej prezentuje propozycje jak można jeszcze uzyskać dodatkowe miejsca parkingowe bez szkody dla ciągłości pasów rowerowych.




2) Sierżanty rowerowe przy zatokach parkingowych skośnych są w zaprezentowanych projektach wyznaczone w sposób niebezpieczny- powinny być one istotnie oddalone od krawędzi zatok- tor jazdy rowerem tuż przy zatoce zwiększa ryzyko wypadku. Bezpieczny tor jazdy musi uwzględniać co najmniej 1,25 metra skrajni od krawędzi zatoki do środka sierżanta rowerowego (patrz. projekt aktualizowanych standardów rowerowych)




3) Obszary powierzchni wyłączonej z ruchu (znak P-21) przed i za pasami postojowymi należy w znacznie większym zakresie zabudować. Na przykładzie Cynamonowej już widać, że azyle z prefabrykatów, które tam zastosowano są za małe. Niektórzy kierowcy systematycznie parkują na P-21 i pasie rowerowym przed lub za takimi azylami.







Pomysły umożliwiające zwiększenie liczby miejsc parkingowych bez szkody dla ciągłości pasów rowerowych:

a) na Jastrzębowskiego przy Biedronce zastąpić sygnalizację świelną minirondem, z jednopasmowymi wlotami i wylotami. Umożliwi to wyznaczenie pasów rowerowych i miejsc postojowych niemal do samego skrzyżowania. Jednopasowe wloty i wyloty ronda poprawią znacząco bezpieczeństwo na przejściu. Rondo i pojedynczy pas wymuszą ograniczenie prędkości, równocześnie jednak poprawiając płynność ruchu wszystkich jego uczestników (w tym pieszych!)




b) wlot Bartoka na skrzyżowaniu z Jastrzebowskiego powinien być jednopasmowy. Wjazd z dwóch pasów na raz w Bartoka nie jest możliwy z żadnego kierunku. Równocześnie umożliwi to wyznaczenie większej ilości miejsc postojowych i wydłużenie pasa rowerowego, które mogłyby się zaczynać już od razu za skrzyżowaniem




c) warto rozważyć zamianę skrzyżowania Bartoka z Jastrzębowskiego w rondo. Wydaje mi się, że natężenie ruchu pozwala na zastosowanie jednopasmowego ronda. Podobnie jak w przypadku a) powyżej daje to możliwość wyznaczenia większej liczby miejsc parkingowych poprzez wydłużenie pasów postojowych niemal do samego skrzyżowania. Wydłużeniu może również ulec pas rowerowy. Przy zastosowaniu jednopasmowych wlotow i wylotów ronda przejście dla pieszych jest bezpieczne, a rezygnacja z sygnalizacji poprawia płynność ruchu.




Oczywiście na proponowanych rondach należy ruch rowerów prowadzić na zasadach ogólnych kończąc pasy rowerowe przed rondem (patrz skrzyżowanie Kopernika- Świętokrzyska)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 23, 2016 17:38 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 11:27
Posty: 163
Krytykowanie tego projektu przez rowerzystów to doskonała wymówka, by dzielnica odłożyła go na półkę: "skoro nikomu się nie podoba"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N gru 25, 2016 19:10 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): So paź 29, 2016 1:17
Posty: 39
Cytuj:
Krytykowanie tego projektu przez rowerzystów to doskonała wymówka, by dzielnica odłożyła go na półkę: "skoro nikomu się nie podoba"


Przykro mi, ale nie zgadzam się z filozofią: "bierzmy cokolwiek, bo nie dostaniemy nic" Ja wolę kwestie merytoryczne stawiać przed polityką!

Tego nie zaprezentowałem powyżej, ale na wstępie maila do Dzielnicy napisałem, że projekt popieram. Moje uwagi nie są ślepo nakierowane tylko na interes rowerzystów, a wynikają z autentycznej chęci wdrożenia dobrego projektu.

i podeprę się tu wiarygodnym źródłem:

Cytuj:
"Z uwagi na bezpieczeństwo rowerzystów, poza szczególnymi przypadkami, należy unikać przerywania ciągłości pasów ruchu dla rowerów przy zatokach postojowych."
z karty weryfikacyjnej projektu "Rowerem na zakupy na Sadybę" BP2017 weryfikowanego przez ZDM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 26, 2016 12:07 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 11:27
Posty: 163
Nie pisałem tego, żeby oceniać tylko żeby poinformować, jak może się rozwinąć sytuacja. Każdy może indywidualnie ocenić, co najlepiej zrobić w takiej sytuacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL