zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Rudnickiego – Perzyńskiego – Podczaszyńskiego
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=3801
Strona 1 z 1

Autor:  pzinek [ Cz gru 01, 2016 17:52 ]
Tytuł:  Rudnickiego – Perzyńskiego – Podczaszyńskiego

Projekt https://zdm.waw.pl/uploads/1145/rudnick ... 520039.pdf

https://zdm.waw.pl/aktualnosci/konsultujemy-zmiany-na-rudnickieg

Cytuj:
Rozpoczynamy konsultacje zmian w ciągu ulic Rudnickiego – Perzyńskiego – Podczaszyńskiego na Bielanach.

Planujemy przebudować drogę dla rowerów i chodniki na całej długości, a na skrzyżowaniu z ul. Kochanowskiego pojawi się rondo turbinowe.

Prezentujemy projekt i prosimy o uwagi. Będziemy je zbierać podczas wyłożenia projektu i spotkania konsultacyjnego w dniu 13 grudnia br. (szczegóły na plakacie) oraz mailowo pod adresem: rowery@um.warszawa.pl. Uwagi można zgłaszać do 21 grudnia br.

Co planujemy zmienić?

Największa zmiana czeka skrzyżowanie ul. Rudnickiego i Kochanowskiego. Starą i wyeksploatowaną sygnalizację świetlną w tym miejscu zastąpi rondo turbinowe. To rozwiązanie o koszcie porównywalnym z przebudową sygnalizacji, ale w przeciwieństwie do niej pozwoli usprawnić przejazd przez to skrzyżowanie. Dziś najbardziej newralgiczna jest tu relacja skrętu w lewo z ul. Rudnickiego w ul. Kochanowskiego (na zachód). Wydzielenie lewoskrętu w sygnalizacji doprowadziłoby do paraliżu skrzyżowania. Odpowiednio zaprojektowane rondo turbinowe pozwoli na płynny przejazd skręcających pojazdów.

Rowerzyści zyskają wygodną, asfaltową drogę dla rowerów, przebiegającą na całym ciągu ulic po wschodniej stronie jezdni. W tym celu powstanie m. in. nowy odcinek wzdłuż ul. Rudnickiego i komplet przejazdów rowerowych na skrzyżowaniu z ul. Broniewskiego. Przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych przez mniejsze uliczki będą wyniesione do poziomu chodnika. Ciągi piesze zostaną wyremontowane, podobnie jak przystanki autobusowe. Wybudujemy również parkingi wzdłuż ul. Rudnickiego i Perzyńskiego, które zastąpią obecne półlegalne place do parkowania.

Zmiany obejmą też wschodni fragment ul. Kochanowskiego. Na odcinku od ul. Rudnickiego do ul. Literackiej zlikwidujemy niefunkcjonalny ciąg rowerowy poprowadzony po chodniku. Rowerzyści pojadą po jezdni, na której ruch jest niewielki i uspokojony.

Realizacja inwestycji jest planowana w 2017 r. Będzie ona skoordynowana z wymianą nawierzchni jezdni na całej długości ul. Rudnickiego.

Zapoznaj się z projektem

Prezentacja projektów oraz dyskusja nad przyjętymi rozwiązaniami odbędzie się:

• BIELANY

13 grudnia 2016 r. (wtorek), godz. 17.00

14.00 – 17.00 - wyłożenie projektu

17.00 – 20.00 - spotkanie

Biblioteka dla Dzieci i Młodzieży nr 43, ul. Perzyńskiego 3

Na Wasze uwagi do projektów czekamy do 21 grudnia. Można je składać pisemnie lub przesłać mailowo na adres rowery@um.warszawa.pl

Autor:  axxenfall [ Cz gru 01, 2016 18:28 ]
Tytuł:  Re: Rudnickiego – Perzyńskiego – Podczaszyńskiego

Na rondzie wywaliłbym drugi pas na wylocie i zamienił półzatokę w zatokę. No i zdecydowanie brakuje azylu na przejściu przez Żeromskiego (zmieściłby się nawet dziewięciometrowy ;).

Autor:  pzinek [ Cz gru 01, 2016 18:30 ]
Tytuł:  Re: Rudnickiego – Perzyńskiego – Podczaszyńskiego

Słownik
K - Kochanowskiego
B - Broniewskiego
R- Rudnickiego
P- Perzyńskiego
L - Literacka

X/Y - skrzyżowanie ulicy X z Y

L/K - komplet przejść + wyniesiona tarcza
Skrzyżowania ddrow przy B/P i K/R są w formie przewężenia o szerokości 2m, powinno być szerzej np 3m.
Wyjazd z parkingu przy B/P jest prosto na ddr, obok jest przejście bez wyniesienia. Zrobić wspólne wyniesienie/tarcze
DDR wzdłuż B to taka rowerów trasa magistralna ( jak na warszawskie warunki) ma 3m. Oprócz odcinka przy B/P, który ma tam 2m. Poszerzyć do 3m. Można puścić pomiędzy drzewami. Jedno małe drzewo może kolidować, więc przesadzić. Będzie szerszy chodnik.
Przy istniejącym DDR pomiędzy K a P wyniesione przejazdy i przejścia oraz nawierzchnia asfalt.
T-30 na K - gęściej progi
Wyniesione tarcza K/L bliżej S8

Autor:  axxenfall [ Cz gru 01, 2016 19:29 ]
Tytuł:  Re: Rudnickiego – Perzyńskiego – Podczaszyńskiego

Jeszcze można zwrócić uwagę na przyklejanie DDR do chodnika i ich wzajemne ułożenie:
- po co łączony CPR między Magiera a parkingiem, ze specjalnie odgiętą do chodnika DDR?
- między Nałkowskiej a Żeromskiego zakładam, że to ze względu na drzewa.
- między Broniewskiego a końcem Arkusza 2 na wysokości Targowiska nie ma drogi dla pieszych w linii prostej od przejścia do dalszej części chodnika - do przejścia dla pieszych przez drogę wewnętrzną najlepiej iść drogą dla rowerów, tym bardziej, że chodnik wzdłuż targowiska urywa się (odgina) przed przejściem przez drogę wewnętrzną. Przydałoby się umożliwienie przejścia na wprost, przynajmniej w linii chodnika przy targowisku/megasamie.

Autor:  marek.slon [ N gru 04, 2016 19:51 ]
Tytuł:  Re: Rudnickiego – Perzyńskiego – Podczaszyńskiego

Przy Broniewskiego trzeba puścić chodnik bezpośrednio od przystanku do przejścia przez tęże ulicę - tak samo, ja to zrobiono na następnym skrzyżowaniu, Broniewskiego/Jarzębskiego http://www.zm.org.pl/?a=broniewskiego-115. Wtedy chodnik przylegający do DDR można trochę zwężyć.

Zaraz za przejazdem przez ul. Nałkowskiej lepiej puścić DDR na drugą stronę szpaleru drzew: nie będzie przylegała do chodnika i nie będzie odgięcia tuż przed przejazdem przez Żeromskiego, poprawi się też widoczność między rowerzystami a kierowcami jadącymi ul. Żeromskiego w stronę centrum.

Autor:  pzinek [ Pn gru 05, 2016 9:17 ]
Tytuł:  Re: Rudnickiego – Perzyńskiego – Podczaszyńskiego

marek.slon napisał(a):
Przy Broniewskiego trzeba puścić chodnik bezpośrednio od przystanku do przejścia przez tęże ulicę - tak samo, ja to zrobiono na następnym skrzyżowaniu, Broniewskiego/Jarzębskiego http://www.zm.org.pl/?a=broniewskiego-115. Wtedy chodnik przylegający do DDR można trochę zwężyć.

Dlaczego trzeba? Przy Perzyńskiego , co dziwne, nie ma takiego przedeptu jak przy Jarzębskiego.
BTW masz trochę namieszane w tej fotorelacji
http://www.zm.org.pl/?a=broniewskiego-115&img=5
piszesz że to przystanek Piaski a zdjęcie to przystanek Duracza
Ja pomiedzy drzewami proponuje 3m DDR. Pewnie będzie to skutkowało tym że piesi będą chodzić tym DDRem. Proponujesz chodnik miedzy drzewami i zwęzenie chodnika przy kiosku. Obawiam się że przy kiosku może być za mało miejsca, a może nie, trzeba to zmierzyć. :) W sumie to chyba nawet dobry pomysł.
Proponuje żeby ddr poszerzyć do 3m od skrzyżowania aż do za przystankiem.


marek.slon napisał(a):
Zaraz za przejazdem przez ul. Nałkowskiej lepiej puścić DDR na drugą stronę szpaleru drzew: nie będzie przylegała do chodnika i nie będzie odgięcia tuż przed przejazdem przez Żeromskiego, poprawi się też widoczność między rowerzystami a kierowcami jadącymi ul. Żeromskiego w stronę centrum.


Obawiam się że się nie da skierować pomiędzy drzewami bo jest za wąsko , albo będzie zbyt ostry zakręt. Można spróbować przybliżyć do ulicy przed Nałkowskiej. Ale odgięcia chyba się nie pozbędziemy. Odgięcie musi być bo tam są jakieś kwestie ciepłownicze i BardzoWażnaSkrzynka.
https://www.google.pl/maps/@52.276262,2 ... 312!8i6656

Autor:  olek [ Pn gru 05, 2016 18:36 ]
Tytuł:  Re: Rudnickiego – Perzyńskiego – Podczaszyńskiego

Odcinek Maczka - Kochanowskiego:

- Brakuje DDR po zachodniej stronie Rudnickiego. Ewentualnie - może nawet lepiej - przejazdu przez Maczka i DDR po stronie wschodniej od Maczka do Obrońców Tobruku (z przejazdem przez starą Powązkowską). Bez tego wciąż pozostanie konieczność przejeżdżania 2x z jednej strony ulicy na drugą i z powrotem na odcinku 100 metrów.

- DDR wzdłuż Maczka na przebudowywanym odcinku warto by poszerzyć do 2,5 m.

Rondo Rudnickiego / Kochanowskiego:

- Ten dodatkowy pas do skrętu w prawo (W->S) to chyba jednak wydzielonym bypassem powinien iść. Dwupasowe zjazdy z ronda to jest zło, słusznie zakazane w większości krajów europejskich. Jak ktoś nie wierzy, to zapraszam np. na Cybernetyki.

- Wyspa dzieląca na wlocie W za mała.

- Włączenie DDR w Kochanowskiego w kierunku E do bani, typowy koszmarek z Polski powiatowej. Rowerzysta teoretycznie ma ustąpić pierwszeństwa, w praktyce nie widzi samochodu nadjeżdżającego zza pleców. Albo do likwidacji, albo do osłonięcia zwężeniem jezdni (wymagałoby zwężenia jezdni Kochanowskiego do 5,6 m na krótkim odcinku).

Skrzyżowanie z Broniewskiego:

- Przy okazji warto by wyprostować i poszerzyć DDR przy Broniewskiego. Zlikwidować zatokę i przysunąć przystanek do skrzyżowania albo przenieść za skrzyżowanie.

- Na wlocie W zaznaczono dwa pasy ruchu bez strzałek kierunkowych - tak jest w rzeczywistości? Od kiedy? Za skrzyżowaniem już jest jeden i nie ma miejsca na drugi. Albo wydzielić jakiś skręt, albo wykorzystać tę dodatkową szerokość na zatrzymanie autobusu w kierunku W bez zatoki.

Skrzyżowanie ze Staffa:

- Zwęzić jezdnię Staffa do 4,5 m (jednokierunkowa) i obustronnie wysłupkować na odcinku między jezdnią Perzyńskiego a przejazdem dla rowerzystów. Tutaj nagminne jest parkowanie między skrzyżowaniem a przejazdem. Wyciąć trochę krzewów po południowej stronie skrzyżowania. Tutaj był już wypadek śmiertelny, bo kierowca nie zauważył, i faktycznie widoczność jest ograniczona. Można rozważyć przysunięcie przejścia i przejazdu bliżej skrzyżowania - tak jak przy Nałkowskiej.

- Zapewne o to byłaby wojna, ale uważam, że powinno się skrócić "istniejący parking o nawierzchni nieutwardzonej" o ok. 50 m od strony skrzyżowania z ul. Staffa, dosadzić zamiast niego parę drzew i wyznaczyć przejście dla pieszych oraz przejazd dla rowerzystów łączące bezpośrednio park Herberta z terenem zielonym po zachodniej stronie Perzyńskiego. Jak się patrzy na mapę lub zdjęcie satelitarne, to widać, że to był spójny kawałek zieleni ciągnący się łukiem od Trasy AK do Jarzębskiego, z rozmysłem chroniony przed zabudową, którego ciągłość przerwał prowizoryczny biedaparking w pasie drogowym Perzyńskiego (no i szkoła, ale to wcześniej i na samym końcu). Jeszcze w planie ogólnym z 1992 r. był to element "niezbędnego powiązania terenów zieleni" prowadzącego aż do placu Wilsona i Parku Żeromskiego. Dla rekompensaty można wyznaczyć pas parkowania równoległego na Perzyńskiego.

Pozostałe skrzyżowania (Nałkowskiej, Jasnorzewskiej, Leśmiana):

- Wysłupkować przynajmniej samo skrzyżowanie i te 10 m chodnika od skrzyżowania. Nagminne jest parkowanie w zasadzie na samym przejściu dla pieszych.

- Do rozważenia nowe przejścia dla pieszych przez Perzyńskiego przy Nałkowskiej i przez Podczaszyńskiego przy Barcickiej - Leśmiana.

Przy Marymonckiej przydałby się komplet przejazdów, choć zapewne wymagałoby to większej przebudowy skrzyżowania.

Autor:  pzinek [ Wt gru 13, 2016 22:47 ]
Tytuł:  Re: Rudnickiego – Perzyńskiego – Podczaszyńskiego

Byl ktoś na spotkaniu?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/