zm.org.pl http://forum.zm.org.pl/ |
|
Programy sygnalizacji - 4 sekundy dla rowerzysty? http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=3785 |
Strona 1 z 11 |
Autor: | Lukasz [ So paź 29, 2016 0:42 ] |
Tytuł: | Programy sygnalizacji - 4 sekundy dla rowerzysty? |
ZDM ogłosił przetargi na projekty programów sygnalizacji wzdłuż DDR na Żwirki Wigury i na przejście z przejazdem przy skrzyżowaniu Czerniakowska- Chełmska. W dokumentacji obu przetargów znajduje się dość "innowacyjne" rozwiązanie: "I. Wariant podstawowy: rozdzielenie obsługi sąsiadujących ze sobą grup pieszych i rowerowych, w celu umożliwienia wcześniejszego zakończenia grupy rowerowej w przypadku zapotrzebowania na obsługę strzałki skrętu warunkowego, akomodowanie grup obsługujących strzałki skrętu warunkowego" "akomodowanie wszystkich grup rowerowych (R) oraz grup obsługujących strzałki skrętu warunkowego (S) wg zasady: -brak (R) i brak (S)= obsługa (R) -brak(R) i zapotrzebowanie na (S)= obsługa (S) -zapotrzebowanie na (R) i brak (S)= obsługa (R) -zapotrzebowanie na (R) i zapotrzebowanie na (S)= obsługa (R)na czas minimalny zapewniający przejazd przy prędkości4,2 m/s, a następnie obsługa (S)" oznacza to, jak rozumiem, że aby zachować zielone strzałki po kilku sekundach zielone na przejeździe będzie gasło, a zapalać się będzie zielona strzałka, podczas gdy cały czas będzie się wyświetlać zielone dla pieszych na przejściu tuż obok przejazdu. Co sądzicie o takim rozwiązaniu? Mi wydaje się nie tylko radykalnie dyskryminujące dla rowerzystów dla których w szczycie ruchu światło zapali się w cyklu raptem na 4-5 sekund, ale również szalenie niebezpieczne, bo większość rowerzystów widząc zielone dla pieszych będzie jednak próbowała przejechać zamiast czekać 1,5 min na kolejne 4 sekundy zielonego. |
Autor: | pzinek [ So paź 29, 2016 7:07 ] |
Tytuł: | Re: Programy sygnalizacji - 4 sekundy dla rowerzysty? |
Widzę jeszcze inny problem. Kierowcy samochodów jeżdżą na podstawie tego co się wyświetla na sygnalizatorze pieszym/rowerowym. W przypadku skrecajacego na zielonym w prawo będzie widział czerwone dla roweru. Kierowca uzna że pieszy też ma czerwone i śmiało doda gazu by za chwilę wyjechać w pieszych przechodzących na zielonym. Ciekawi mnie kto będzie winny wypadku gdy skrecajacy samochód wjedzie w rowerzyste jadącego na czerwonym |
Autor: | pszyszek [ So paź 29, 2016 11:32 ] |
Tytuł: | Re: Programy sygnalizacji - 4 sekundy dla rowerzysty? |
Wydaje mi się, że chodzi o coś innego. Włączanie tylko zielonego dla rowerzystów gdy jest potrzeba a nie ma pieszych. Pozwoli to na skrócenie fazy braku zielonej strzałki gdy jest zapotrzebowanie. Dodatkowo gdy brak jest i samochodów i rowerów to zielone dla rowerów. W teorii bardzo dobre rozwiązanie! Nie wiem gdzie tu widzicie zagrożenie lub dyskryminację. |
Autor: | Lukasz [ So paź 29, 2016 12:31 ] |
Tytuł: | Re: Programy sygnalizacji - 4 sekundy dla rowerzysty? |
Przeczytaj dokładnie: "rozdzielenie obsługi sąsiadujących ze sobą grup pieszych i rowerowych, w celu umożliwienia wcześniejszego zakończenia grupy rowerowej w przypadku zapotrzebowania na obsługę strzałki skrętu warunkowego Raczej nie wydaje mi się by chodziło o to o czym piszesz? W dokumentacji przetargowej są załączone pisma od Inżyniera Ruchu, które jasno wskazują, że chodzi o zachowanie zielonych strzałek, bo "ich likwidacja budzi wiele kontrowersji". Gdyby chodziło o pieszych to wytyczne do akomodacji zawierałyby grupę (P)- pieszych |
Autor: | pszyszek [ So paź 29, 2016 13:11 ] |
Tytuł: | Re: Programy sygnalizacji - 4 sekundy dla rowerzysty? |
Przecież dokładnie o tym napisałem i zaczerwieniłeś fragment o tym mówiący. Masz zapotrzebowanie na strzałkę i masz rowerzystę, w tej sytuacji chodzi o maksymalne skrócenie fazy zielonej dla rowerzysty żeby strzałkę zapalić jak najszybciej. Gdyby do tego byli włączeni piesi ten czas byłby dłuższy. I to wszystko. Nadal nie widzę tu dyskryminacji rowerzystów, bardziej pieszych. |
Autor: | Lukasz [ So paź 29, 2016 14:05 ] |
Tytuł: | Re: Programy sygnalizacji - 4 sekundy dla rowerzysty? |
Przy takim rozwiązaniu zielone dla rowerzysty zaświeci się na 4-5 sekund po czym zgaśnie i przez następne 1,5 min cyklu świtel będzie się świecić czerwone dla rowerzystów - równocześnie cały czas, bo na ok 30-40 sekund świecić się będzie zielone dla pieszych na przejściu obok przejazdu. Każdy rowerzysta, który podjedzie pod skrzyżowanie będzie musiał w praktyce czekać na zielone. Gdyby nie stosować tego rozwiązania zielone dla rowerzysty paliło by się przez 30-40 sekund. Tymczasem dla samochodów jadących na wprost wzdłuż DDR zielone będzie się świecić tak jak na przejściu 30-40 sekund. Uważasz, że to nie jest dyskryminujące. 4 sekundy dla rowerzysty i 40 dla samochodów jadących w tej samej relacji? |
Autor: | pszyszek [ So paź 29, 2016 15:33 ] |
Tytuł: | Re: Programy sygnalizacji - 4 sekundy dla rowerzysty? |
Lukasz napisał(a): Przy takim rozwiązaniu zielone dla rowerzysty zaświeci się na 4-5 sekund po czym zgaśnie i przez następne 1,5 min cyklu świtel będzie się świecić czerwone dla rowerzystów - równocześnie cały czas, bo na ok 30-40 sekund świecić się będzie zielone dla pieszych na przejściu obok przejazdu. A kto tak powiedział? Po pierwsze nic nie napisano ile ma trwać faza strzałki (1,5 min to absurdalna przesada) a po drugie to na pewno pomysł ma polegać na czerwonym dla pieszych w opisywanej sytuacji. Lukasz napisał(a): Gdyby nie stosować tego rozwiązania zielone dla rowerzysty paliło by się przez 30-40 sekund. Tymczasem dla samochodów jadących na wprost wzdłuż DDR zielone będzie się świecić tak jak na przejściu 30-40 sekund. Uważasz, że to nie jest dyskryminujące. 4 sekundy dla rowerzysty i 40 dla samochodów jadących w tej samej relacji? Jak w tej samej? Przy zielonym ogólnym dla samochodów strzałka przecież nie funkcjonuje! Kompletnie mieszasz. Myślisz że ktoś miałby taki pomysł żeby było czerwone dla rowerzystów przy zielonym dla pieszych w tej samej relacji? To by było absurdalne i nie o to w tym wszystkim chodzi. Raczej o to że strzałka będzie się zapalać tylko gdy będą chętni a gdy przy ich nadmiarze pojawi się rowerzysta to obsługujemy go natychmiast ale w jak najkrótszym czasie (a pieszych olewamy). |
Autor: | Lukasz [ So paź 29, 2016 21:24 ] | |||
Tytuł: | Re: Programy sygnalizacji - 4 sekundy dla rowerzysty? | |||
Cytuj: Myślisz że ktoś miałby taki pomysł żeby było czerwone dla rowerzystów przy zielonym dla pieszych w tej samej relacji? To by było absurdalne i nie o to w tym wszystkim chodzi. Myślę, że właśnie o to chodzi i dlatego poruszam ten temat Przeczytaj proszę załączone pismo Inżyniera ruchu.
|
Autor: | pzinek [ So paź 29, 2016 22:03 ] |
Tytuł: | Re: Programy sygnalizacji - 4 sekundy dla rowerzysty? |
pszyszek nie rozumiesz. Chodzi o sytuacje gdy samochodu maja czerwone a w poprzek mamy rowerzystów i pieszych. Do tej pory zielona strzałka włączala się gdy rowerzyści i piesi mieli zielone. Jako że rowerzyści jadą dosyć szybko to takie coś zostało zakazane. Nie można dać zielonego rowerom i zielonej strzałki samochodom. Zaczęto więc likwidować zielone strzałki, co wywołało ostrą reakcje wice Wojciechowicza. W efekcie tego inż Galas wymyślił "kompromis". trochę dla rowerzystów i reszta czasu na zieloną strzałke. Rozpatrzmy typowy scenariusz gdy wszyscy chcą skorzystać: samochody skrecajacego w prawo, poprzecznie jadący rowerzysci i poprzecznie idący piesi. 1. Zapala się czerwone dla samochodów. 2. Zapadła się zielone dla pieszych i zielone dla rowerzystów. 3. przyjeżdżają rowerzyści i zapytała się im czerwone. 4. Zapala się zielona strzałka-rowerzyści stoją ,piesi wciąż idą bo mają zielone. Jasne? |
Autor: | qwerty [ So paź 29, 2016 23:45 ] |
Tytuł: | Re: Programy sygnalizacji - 4 sekundy dla rowerzysty? |
Czy ja dobrze rozumiem, że: a) rowerzysta prawie zawsze będzie miał czerwone b) legalny przejazd ulicą z paroma sygnalizacjami wydłuży się średnio o KILKA MINUT c) rowerzysta powinien stać na czerwonym podczas, gdy samochód z "zieloną strzałką" i tak zazwyczaj będzie czekał, żeby przepuścić pieszych d) nikt tego absurdu nie wytrzyma i pojedzie na czerwonym - zaraz zwiększy się "hejt" jak to rowerzyści nie przestrzegają przepisów. I co chyba najgorsze - wszystkie potrącenia w takiej sytuacji będą z winy rowerzysty... ? Przecież to jest upośledzenie wszystkich nowych tras i to akurat w momencie gdy nadchodzi kupa inwestycji z ZIT! To nadaje się na dużo większą „aferę” niż np. ostatnie pomysły z hulajnogami/rolkarzami na DDR. |
Strona 1 z 11 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |