Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr lis 02, 2016 18:45 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt wrz 18, 2009 6:25
Posty: 128
Lokalizacja: Ursynów
A ja mimo wszystko chciałbym żeby gdzieś coś takiego zastosowano, choćby testowo. Po to żeby właśnie uwzględniono te krótsze czasy ewakuacji rowerzystów i żeby rozeszły się one na inne skrzyżowania. Nie jest prawdą że nigdzie w Polsce ich nie zastosowano, widziałem coś takiego w Świnoujściu (na jednym skrzyżowaniu), ale rzeczywiście w Warszawie chyba nie ma choć tak długo opierano się wymianie blend na wspólne w wielu miejscach, tak jakby przygotowywali się że każde skrzyżowanie będzie miało wprowadzone te krótsze czasy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 02, 2016 20:02 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): So paź 29, 2016 0:17
Posty: 39
Właśnie stwierdzenie "nowe skrzyżowania" może oznaczać tylko nowo budowane skrzyżowania, a tu idzie o istniejące skrzyżowania i drogi, gdzie powstawać ma infrastruktura rowerowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 06, 2016 9:58 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
pszyszek napisał(a):
Nie jest prawdą że nigdzie w Polsce ich nie zastosowano, widziałem coś takiego w Świnoujściu (na jednym skrzyżowaniu)

Bardzo proszę o informację, które to było skrzyżowanie. Spróbuję jakoś ten przypadek zweryfikować, np. uzyskać opis techniczny sygnalizacji od zarządcy drogi. Może to być pomocne w staraniach o ucywilizowanie sytuacji w reszcie Polski, w tym w Warszawie.
pszyszek napisał(a):
A ja mimo wszystko chciałbym żeby gdzieś coś takiego zastosowano, choćby testowo. Po to żeby właśnie uwzględniono te krótsze czasy ewakuacji rowerzystów i żeby rozeszły się one na inne skrzyżowania.

Wybacz, ale to wyjątkowo głupi pomysł. Sygnalizacja opisana w tym wątku miała polegać na tym, żeby zielone dla rowerzystów było krótsze, a nie dłuższe, niż równoległy ruch pieszy. Przypadek zróżnicowania równoległego ruchu rowerowego i innego mamy już na pasach na Świętokrzyskiej. Nie marzę o tym, żeby ten przykład rozszedł się na inne skrzyżowania. Sam fakt zapisania wyższej prędkości rowerzysty w urzędowym piśmie nic nie wnosi. Odnośny zapis jest od lat w zarządzeniu ministerialnym, formalnie obowiązuje, ale faktycznie jest łamany na każdym skrzyżowaniu - może z wyjątkiem jednego przypadku w Świnoujściu.
Hermes napisał(a):
Według pełnomocnika rowerowego to stanowisko jest już nieaktualne i nowe skrzyżowania będą jednak bez strzałek. Natomiast Galas zażyczył sobie dwóch rodzajów programów sygnalizacji, żeby można było je w razie czego przywrócić i przestawić na opisywaną wyżej skrajnie niekorzystną dla rowerzystów formułę.

W tej sytuacji pomysł odwołania Galasa przy wykorzystaniu tej sprawy wydaje mi się nierealny. Można ją jednak wykorzystać inaczej. Skoro on sam odnotował krótszy czas ewakuacji rowerzysty, można go przycisnąć, żeby zaczął to stosować. Wrzucę tu projekt pisma, jak tylko będzie gotowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 06, 2016 12:35 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt wrz 18, 2009 6:25
Posty: 128
Lokalizacja: Ursynów
marek.slon napisał(a):
Bardzo proszę o informację, które to było skrzyżowanie. Spróbuję jakoś ten przypadek zweryfikować, np. uzyskać opis techniczny sygnalizacji od zarządcy drogi. Może to być pomocne w staraniach o ucywilizowanie sytuacji w reszcie Polski, w tym w Warszawie.
Na 95% było to skrzyżowanie Konstytucji 3 Maja i Tadeusza Kościuszki (DDR tylko przez 1 wlot). Sekwencja wyglądała ta:
- zielone dla pieszych i rowerzystów zapala się razem,
- zielone dla pieszych miga, dla rowerzystów ciągłe,
- czerwone zapala się dla pieszych a zielone dla rowerzystów zaczyna migać,
- czerwone zapala się dla rowerzystów.
Cytuj:
Wybacz, ale to wyjątkowo głupi pomysł. Sygnalizacja opisana w tym wątku miała polegać na tym, żeby zielone dla rowerzystów było krótsze, a nie dłuższe, niż równoległy ruch pieszy.
Oczywiście myślałem o tym żeby to wyglądało tak jak w Świnoujściu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 06, 2016 19:47 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Dzięki za info o skrzyżowaniu w Świnoujściu. W międzyczasie trafiłem na materiały z Krakowa, które sugerują, że tam również zauważono różnicę prędkości pieszego i roweru, ale nie mam żadnych konkretnych danych.
Przez długi czas byłem przekonany, że "czerwona książeczka" zawierała takie domyślne prędkości dla obliczenia czasu ewakuacji ze skrzyżowania:
samochód - 50 km/h
rower - 15 km/h
pieszy - 5 km/h
Co generalnie wydawało się sensowne. W aktualnym zarządzeniu te wartości są wyrażone w m/s i w przypadku samochodów i pieszych są takie same. Natomiast dla rowerów z 15 km/h zrobiło się 10 - 2,8 m/s. To absurd: to prędkość szybkiego chodu. O ile może mieć sens dla obliczania minimalnego czasu przejazdu przez skrzyżowanie lub jezdnię, ponieważ należy wtedy zakładać prędkość początkową równą 0, o tyle dla obliczenia czasu ewakuacji już nie. Jeśli nie jest to zarazem minimalny czas potrzebny na pokonanie przejazdu, to po pierwszych sekundach następni rowerzyści wjeżdżają już na nie z prędkością podróżną.
Czas ewakuacji dla samochodu jest równy maksymalnej dopuszczonej w mieście i zarazem odpowiada w przybliżeniu prędkościom projektowym. W przypadku DDR prędkości projektowe to 20-30 km/h, a dla ewakuacji z przejazdu przyjęto wartość 2-3-krotnie niższą. Na jakiej podstawie?
Starałem się znaleźć odpowiednie zapisy z innych krajów. Trafiłem tylko na wytyczne niemieckie - 4 m/s, czyli ok. 15 km/h - i amerykańskie, 9,5 mph, czyli także ok. 15 km/h
http://hamburg.adfc.de/verkehr/themen-a-z/ampeln/adfc-position-ampeln/
https://www.fhwa.dot.gov/environment/bicycle_pedestrian/publications/separated_bikelane_pdg/page12.cfm
Najciekawsze jest to, że Galas zatwierdził wytyczne, zgodnie z którymi czas przejazdu również na początku fazy, czyli startując z miejsca, miał być obliczany przy założeniu 4,2 m/s. Jednocześnie na wszystkich skrzyżowaniach w Warszawie przyjmuje prędkość ewakuacji taką, jak dla pieszych - 1,4 m/s. Wybrał więc wartość adekwatną dla innej sytuacji i zarazem niezgodną z przepisami.
Jeśli macie dane z innych krajów, to wrzućcie tu proszę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 09, 2016 20:24 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Śr lis 02, 2016 0:00
Posty: 4
Lokalizacja: Oliwa pod okupacją gdańską :-)
Czytam z zainteresowaniem tę dyskusję od jej początku. Znacie angolskie powiedzonko o "barking up the wrong tree". My tu nie mamy takiego, ale często mówimy o "kupie dobrej, nikomu niepotrzebnej roboty". Jakże często słusznie!

Proszę, nie świrujmy. Nie chciejmy osobnego malutkiego sygnalizatorka specjalnie dla nas, dającego sygnał wcześniej niż dla furmanów. Bo siłą rzeczy nie uzyskamy takiego w każdym miejscu gdzie powinien być. Nie ma hu hu, nie ma tylu złotówek na tej planecie! Sygnalizatoreczek dla rowerzystów będzie raz obecny, a raz nie, a przypominam, że tu i ówdzie taki mały cudak już jest, i to nie dla nas, tylko dla furmanów, żeby im nie trza było główek zadzierać (takie są w Sopocie i Gdyni). Dla przeciętnego statystycznego polskiego furmana, który orłem i tak nie jest, oj nie jest, zgadywanie czy to zielone światełko jest dla niego, a jak nie dla niego to dla kogóż by innego, czasem spowoduje "critical overflow" w szarej podsufitce. I pomyłkę. Nasze trójmiejskie "śmierdziuszki" mylą migający zielony krzyżyk apteki przy sopockiej Al. Niepodległości z zielonym światłem sygnalizatora! Biorą zielone światło sygnalizatora rowerowego na pasie rowerowym na oliwskich Polankach za swoje! I ruszają bezmyślnie. Lub i "zmyślnie", bo hamują z piskiem przed pieszym, rowerzystą, inną furmanką, a następnie z pyskiem "pouczają". Po co nam to? "Nie idźmy tą drogą!" To "raz-tak-raz-siak" dla nich bywa za trudne, wierzajcie!

Na polskich skrzyżowaniach ze światłami jest za to przerwa, całkiem długa, gdy wszyscy w okolicy mają czerwone światło i wszyscy patrzą sobie czujnie nawzajem w reflektory, i przyćmione szyby. Dlaczego by nie zrobić jak we Francji i Belgii, dlaczego by nie wykorzystać "tej chwili ciszy przed burzą"? Gdyby rowerzysta i pieszy miał prawo przejeżdżać/przechodzić mimo czerwonego światła, ustępując pierwszeństwa (wszystkim) innym, to rowerzyści by ruszyli i zanim furmani przestali by się mierzyć "zuowrogim zwrokiem komboja" - ci rowerzyści znikli by z horyzontu zdarzeń! Często w nocy pieszy stoi na puuustym po horyzont skrzyżowaniu bo ma czerwone, z wiedzą, że jak ruszy, to z krzaków może wypełznąć stróż praworządności socjalistycznej i go przykładnie ukarać mandatem. To zachowanie naszych pieszych jest tak charakterystyczne, że "naszych" łatwo rozpoznać na Zachodzie, przynajmniej nim to z nich nie opadnie, jak wylinka z węża. A kto wie, może i policja, odciążona od bzdurnych (i mało dochodowych) obowiązków, mogła by się skupić na mniej bzdurnych.

Tak, wiem, to niestety wymagało by zmiany prawa. Wymagało by to przekonania tych wszystkich sejmowych "pociesznych pociejów", których naprawdę trudno przekonać, że świat nie istnieje wyłącznie dla furmanów, choć przecież takie prawo działo by też w ich interesie, bo ruszając nie musieli by włączać wycieraczek na wypadek rowerzysty. Ale warto podjąć wysiłek, bo zrobienie takiej zmiany RAZ, tj. skopiowanie tego prawa (nie jest to chyba objęte prawem autorskim?!) zadziałało by na wszystkich skrzyżowaniach w całej Polsce. Za mikroułamek ceny wprowadzania wszędzie tych małych drogich cudaków, na raz wszędzie wolno nam by było nie być zawalidrogami, wolno by nam było samodzielnie zadbać o nasze własne bezpieczeństwo. We Francji i Belgii rowerzystów, i pieszych nie spotkała zagłada! Może i my jakoś nie wymarli byśmy?

Walczmy wspólnie o taką zmianę PoRD, a nie o multum kolorowych światełeczek lokalnie (w jednym ważnym i dużym, ale tylko jednym mieście na wschodzie Polski) plus komputery do ich sterowania, plus kolejną z-góry-skazaną-na-zgadnijce-co próbę uporzątkowania ich działania...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 15, 2016 17:18 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): So paź 29, 2016 0:17
Posty: 39
W odpowiedzi na moje mailowe zapytanie do Pełnomocnika w kwestii tego absurdalnego rozwiązania otrzymałem odpowiedź z ZDM, która raczej wskazuje, że będzie ono jednak wdrażane.

Załączam dla wszystkich.

Szkoda, że Pełnomocnik nie zajął stanowiska tylko ustawił się w roli biernego egzekutora poleceń Inzyniera Ruchu :(


Załączniki:
Pismo ZDM.png [125.92 KiB]
Pobrane 414 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 16, 2016 5:40 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Z tego:

https://www.facebook.com/PelnomocnikRow ... 1425231654

Tramwaje Warszawskie napisał(a):
Opisywany sposób sterowania przejazdem dla rowerzystów na północnym wlocie skrzyżowania al. Solidarności / ul. Jagiellońskiej jest zgodny z zatwierdzonym przez Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy projektem ruchowym sygnalizacji świetlnej.

Zgodnie z nowelizacją Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju Dz.U. 220, poz. 2181 z 2015 r. nie dopuszcza się jednoczesnego nadawania sygnału zielonego dla strumieni rowerzystów i pojazdów skręcających na strzałce warunkowego skrętu. Wcześniejsze wygaszenie sygnału zielonego dla rowerzystów na wspomnianym przejeździe umożliwia obsługę relacji warunkowego skrętu w prawo z ul. Jagiellońskiej w al. Solidarności.


wynika, że, mimo wcześniejszych deklaracji Pełnomocnika, już jest stosowane. I to w wyjątkowo głupim miejscu, bo:

1. na tym wlocie nie ma kolizji skręcających w prawo z pieszymi / rowerzystami w fazie ruchu ogólnego (brak przejścia i przejazdu po stronie zachodniej);

2. samochody i tak dalej stoją w korku;

3. uprzywilejowano pchających się do ścisłego centrum samochodem względem rowerów w tej samej relacji.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lis 19, 2016 12:53 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): So paź 29, 2016 0:17
Posty: 39
Pkt 4.5.1 STRATEGIA
ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
SYSTEMU TRANSPORTOWEGO WARSZAWY
do 2015 roku i na lata kolejne

"Stąd w strefach śródmiejskich dążyć się będzie do uwzględnienia potrzeb
ruchu rowerowego, zwłaszcza w postaci pierwszeństwa przejazdu (w wybranych punktach)
oraz „przyjaznej rowerowi” sygnalizacji świetlnej. Równocześnie brane będą pod uwagę
wymogi bezpieczeństwa ruchu pieszego."

Skrzyżowanie Jagiellońskiej z Solidarności to chyba strefa śródmiejska, a cytat pochodzi z obowiązującego dokumentu (Załącznik nr 1
do uchwały nr LVIII/1749/2009 Rady m.st. Warszawy z dnia 9 lipca 2009 r.)

Zamiast priorytetu dla rowerzystów jest dyskryminacja, a w dodatku dodatkowe zagrożenie dla pieszych, bo przecież zachęca się rowerzystów do jazdy po pasach!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lis 19, 2016 20:56 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Wt paź 02, 2012 17:21
Posty: 13
IR pisze, że "likwidacja zielonych strzałek została wstrzymana z powodu protestów społecznych". To może trzeba z przytupem i oficjalnie zażądać od IR w ramach dostępu do informacji publicznej kopii wszystkich pism, zawierających ten protest. Bo jak się okaże, że były 2 pisemne protesty.. albo 3, albo 5.... czy to jest "masowe"?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL