Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt gru 06, 2016 6:39 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
marek.slon napisał(a):
Tu chyba nie wystarczy nasza dyskusja na forum: w tej sprawie warto zrobić konferencję z udziałem najlepszych specjalistów z kraju i zza granicy.


Konferencja mogłaby być interesująca, zwłaszcza gdyby mieli okazję podyskutować zarówno zwolennicy jak i przeciwnicy zielonej strzałki. Zwrócę tylko uwagę, że:

1. Dyskusja na ten temat w środowisku - powiedzmy - naukowo-technicznym toczy się już od dłuższego czasu. Parę przykładów z brzegu:

Narożny Jerzy - Zielona strzałka - wygoda, czy zagrożenie? (Magazyn Autostrady, 7/2005)
Bąk Radosław - Dylematy stosowania zielonej strzałki (Transport Miejski i Regionalny 8/2013)
Kania Leszek - Polemika z artykułem "Dylematy stosowania zielonej strzałki" (Transport Miejski i Regionalny 11/2013)
Buda M., Krukowicz T., Rzepczyński K. - Ocena bezpieczeństwa funkcjonowania sygnalizatora S-2 na wybranych skrzyżowaniach ulic (Logistyka 3/2014)
Rychlewski Jeremi - Turning streams in the traffic lights system (Logistyka 4/2014)

2. Czy potrafisz wskazać przykład przepisu w Polsce, który przyjęto na podstawie badań naukowych, konsensusu konferencyjnego albo czegoś w ten deseń?

Do mnie osobiście najbardziej przemawia podejście Jeremiego. W sieci jest taka np. jego prezentacja konkretnie rowerowa:

http://rowerowy.wroclaw.pl/imgturysta/f ... lewski.pdf

Jest tam wymieniona "4-fazowa baza programu sygnalizacji". 4 fazy, o które chodzi, to 2x jazda na wprost (w tym piesi i rowerzyści) i 2x skręty (skręty w lewo z naprzeciwka mijają się bezkolizyjnie, skręty w prawo w cieniu skrętów w lewo w relacji odwrotnej). Tutaj jest wersja kanoniczna + rowerowe przejazdy po skosie z podręcznika holenderskiego:

Obrazek

To jest rozwiązanie na większe skrzyżowania, takie na których można wydzielić pasy do skrętu w prawo i w lewo, bez wyspy centralnej, zwłaszcza jeśli funkcjonują też tramwajowe relacje skrętne. Można by je rozważyć np. pod Feminą, Grójecka / Banacha, na Kercelaku, być może na placu Wileńskim.

Jeśli z jakichś względów nie ma sensu robić 4 faz (zakaz skrętu w lewo, brak miejsca / uzasadnienia ruchowego dla pasa do skrętu w prawo), to przejścia i przejazdy rowerowe będą prawdopodobnie kolidować z jakimiś samochodami skręcającymi w prawo. Co do zasady z dwojga złego lepiej, żeby kolidowały z pojazdami nadjeżdżającymi z kierunku równoległego (sygnał S-1) niż z prostopadłego (S-3), bo:

a) nie występują ograniczenia widoczności przez pojazd oczekujący na sąsiednim pasie na zielone (a może to być dostawczak, autobus, śmieciarka itp.);

b) punkt kolizji jest po wymuszającym zredukowanie prędkości zakręcie, a nie przed nim.

Od zasady są wyjątki, wynikające z geometrii skrzyżowania, specyficznych ograniczeń widoczności itp. i trudno byłoby mi sformułować jednoznaczny, obejmujący wszystkie przypadki postulat. Niestety, potrzebny jest myślący Inżynier Ruchu. W tych konkretnych przypadkach na Jagiellońskiej:

- na Jagiellońska / al. Solidarności zielona strzałka jest do kasacji. Ze względu na brak przejścia po zachodniej stronie skrzyżowania ruch skręcających w prawo może odbywać się w 100% bezkolizyjnie na S-1, a dopychanie większej liczby samochodów na most Śląsko-Dąbrowski nie ma żadnego sensu.

- na Ratuszowa / Jagiellońska zielona strzałka mogłaby sobie teoretycznie funkcjonować w cieniu skręcających tramwajów. Ale tak naprawdę też nie ma to sensu, bo udział skręcających w prawo jest rzędu 20% i może raz na 5 cykli ktoś z tej strzałki skorzysta (w pozostałych cyklach jako pierwszy zatrzymuje się pojazd jadący na wprost i nici z zielonej strzałki). Zysk czasowy z istnienia sygnalizatorów S-3 nie rekompensuje zapewne nawet kosztów prądu zużytego do jego zapalania. Lepiej w tym czasie puszczać bezkolizyjnie pieszych i rowerzystów przez jezdnię Jagiellońskiej.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt gru 06, 2016 11:09 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Od zasady są wyjątki, wynikające z geometrii skrzyżowania, specyficznych ograniczeń widoczności itp. i trudno byłoby mi sformułować jednoznaczny, obejmujący wszystkie przypadki postulat. Niestety, potrzebny jest myślący Inżynier Ruchu. W tych konkretnych przypadkach na Jagiellońskiej:

- na Jagiellońska / al. Solidarności zielona strzałka jest do kasacji. Ze względu na brak przejścia po zachodniej stronie skrzyżowania ruch skręcających w prawo może odbywać się w 100% bezkolizyjnie na S-1, a dopychanie większej liczby samochodów na most Śląsko-Dąbrowski nie ma żadnego sensu.

- na Ratuszowa / Jagiellońska zielona strzałka mogłaby sobie teoretycznie funkcjonować w cieniu skręcających tramwajów. Ale tak naprawdę też nie ma to sensu, bo udział skręcających w prawo jest rzędu 20% i może raz na 5 cykli ktoś z tej strzałki skorzysta (w pozostałych cyklach jako pierwszy zatrzymuje się pojazd jadący na wprost i nici z zielonej strzałki). Zysk czasowy z istnienia sygnalizatorów S-3 nie rekompensuje zapewne nawet kosztów prądu zużytego do jego zapalania. Lepiej w tym czasie puszczać bezkolizyjnie pieszych i rowerzystów przez jezdnię Jagiellońskiej.


Kurna Olek - właśnie takich tekstów myślałem, żeby do artykułu na ZM wstawić. Na to się lepiej reaguje, niż na apel o narzekanie na IR. Ale już poszło. Wojtek

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 08, 2016 0:20 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): So paź 29, 2016 0:17
Posty: 39
Średnie to pocieszenie, ale Inżynier Ruchu- Kapłan Św. Przepustowości nie tylko rowerzystów ma w nosie:

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 53704.html

"W środowisku związanym z ruchem tramwajowym pojawiły się zarzuty do organizatora komunikacji o wyrażenie zgody na wyłączenie świeżych priorytetów. ZTM podkreśla jednak, że z decyzją nie miał nic wspólnego. – Zarząd Transportu Miejskiego stanowczo sprzeciwia się wdrażaniu sygnalizacji, które znoszą lub ograniczają priorytet dla tramwaju. Tramwaj, obok metra i kolei, jest najskuteczniejszym środkiem przewozu pasażerów w Warszawie. Nawet wyznaczenie wydzielonego pasa dla autobusów nie powinno być przeszkodą dla utrzymania priorytetu – podkreśla Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM. Jak dodaje, złożona przez budowniczych metra dokumentacja projektowa, którą opiniował ZTM, nie zawierała projektów sygnalizacji świetlnej. Dlatego też ostatni punkt opinii zawierał rekomendację „Oczekujemy przedstawienia programów sygnalizacji świetlnej celem wydania ostatecznej opinii”. Do tej pory ZTM nie otrzymał ostatecznego projektu."

... a IR zrobił swoje "w pełni respektując" zapisy miejskich strategii transportowych...

do ostatnich sukcesów IR należy też doliczyć potrącenie pieszego na Obozowej w związku ze zmianami sygnalizacji w okolicy Deotymy :(

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news, ... 18710.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N gru 11, 2016 12:51 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N kwi 03, 2011 21:10
Posty: 199
Czy to magiczne pojawienie się zapisu o sygnalizacji wystarczy, żeby powiadomić jakiś organ o możliwości popełnienia przestępstwa, i jeśli tak, to jaki organ powiadomić?




Ogólnie to jest niesamowite, że Janusz Galas raz za razem potrafi znaleźć niespotykane nigdzie indziej rozwiązanie, które zawsze działa na niekorzyść pieszych i/lub rowerzystów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N gru 11, 2016 14:17 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
em c napisał(a):
Czy to magiczne pojawienie się zapisu o sygnalizacji wystarczy, żeby powiadomić jakiś organ o możliwości popełnienia przestępstwa, i jeśli tak, to jaki organ powiadomić?


Nie za bardzo wiem jakiego przestępstwa. W aferze Rywina chodziło o to, że takiej tajemniczej zmianie towarzyszyła propozycja korupcyjna. Tutaj na razie nic mi nie wiadomo o żadnej korupcji, to może być zwykła złośliwość albo głupota.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N gru 11, 2016 14:18 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
pszyszek napisał(a):
pomysł jest tak głupi, że po prostu nie wierzę że to o to chodzi. Dlatego próbuję to zrozumieć na inny sposób, bardziej logiczny.


I jak, udało się?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N gru 11, 2016 21:54 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt wrz 18, 2009 6:25
Posty: 128
Lokalizacja: Ursynów
Niestety tak. Zapomniałem najwyraźniej że to Warszawa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt gru 13, 2016 16:42 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt sty 05, 2007 17:39
Posty: 39
Lokalizacja: Zalesie Dolne
Wygląda na to, że Masa przestała jeździć za wcześnie.

_________________
Nie dla energetyki węglowej w Polsce!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 14, 2016 20:08 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): So paź 29, 2016 0:17
Posty: 39
https://www.facebook.com/warszawskamasa ... 0577900309

Post i stanowisko Warszawskiej Masy Krytycznej -moim zdaniem, politowania godne.

"Mamy wrażenie, że w obecnej sytuacji więcej ugrać się nie da" - ogłoszenie kapitulacji.

Tyle lat jeździć, protestować za lepszą infrastrukturą i nagle łykają ogólnik:
"Inżynier Ruchu zobowiązał się rozpatrywać każde skrzyżowanie indywidualnie oraz każdorazowo rozważać interes i bezpieczeństwo rowerzystów oraz pieszych uczestników ruchu."

a w odpowiedzi na komentarz jednego z czytelników posta:

"Proponujemy szersze spojrzenie na kwestię tzw. wywalenia Galasa. Co to zmieni? Niewiele albo wręcz nic..."
- czy Warszawska Masa Krytyczna zmierza niedługo stać się wydziałem w jakimś miejskim urzędzie, bo zachowują się tak jakby w ogóle nie widzieli lat antyrowerowej działalności Janusza Galasa i liczyli, że pochlebstawami uda się cos ugrać...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 28, 2016 13:09 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): So lis 22, 2014 15:58
Posty: 13
Chcąc ustalić rozmiar owej "fali krytyki" spływającej na IR w związku z likwidacją strzałek spytałem się ile otrzymał skarg w tej sprawie. W załączniku pełna lista. Od początku roku 2016 było (uwaga!) 7 skarg i jedno spotkanie z mieszkańcami, na którym również wnoszono skargi.

Załącznik:
1v2.jpg [89.1 KiB]
Nie pobierane
Załącznik:
2v2.jpg [65.49 KiB]
Nie pobierane


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL