zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Budżet Partycypacyjny 2018
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=3776
Strona 5 z 7

Autor:  olek [ Pt paź 21, 2016 10:18 ]
Tytuł:  Re: Budżet Partycypacyjny 2018

pzinek napisał(a):
Jestem przeciwnikiem budowy DDRów przez parki, ale byłem zawsze przekrzyczany.


Nie przekrzyczany, ale pokonany siłą argumentów ;-P. Tu jest poprzednia dyskusja na ten temat:

viewtopic.php?p=28170#p28170

Autor:  pzinek [ Pt paź 21, 2016 10:42 ]
Tytuł:  Re: Budżet Partycypacyjny 2018

olek napisał(a):
pzinek napisał(a):
Jestem przeciwnikiem budowy DDRów przez parki, ale byłem zawsze przekrzyczany.


Nie przekrzyczany, ale pokonany siłą argumentów ;-P. Tu jest poprzednia dyskusja na ten temat:

viewtopic.php?p=28170#p28170


Pasy na elekcyjnej to nie był mój pomysł tylko Michała. Też jakoś bardzo ich nie broniłem. Co do DDR w parkach zdania nie zmieniłem. :)

Autor:  kgubanski [ Śr paź 26, 2016 14:40 ]
Tytuł:  Re: Budżet Partycypacyjny 2018

pzinek napisał(a):
ad 3 może cpr-y (albo ddr-y?) i przejazdy przez Marszałkowską po obu stronach pl. Konstytucji na wspólnej blendzie?


Cześć. Ja planuję złożyć duży projekt na kontrapas na Marszałkowskiej od pl. Konstytucji do pl. Unii lubelskiej. Przy okazji połączenie kontraruchu na Koszykowej i Śniadeckich i DDR na Waryńskiego przejazdami i DDR pod hotelem MDM. Wszystko wg. projektu Tramwajów Warszawskich sprzed 2-3 lat:

http://www.siskom.waw.pl/rowery-warszaw ... kowska.htm
(w tym projekcie są jeszcze przejazdy Piękna-Koszykowa, ale na to nie starczy kasy. Nie zamierzam też ingerować w pl. Zbawiciela, reszta bez zmian.)

Rozmawiałem o tym z ZDM. Uważają, że projekt nie jest kontrowersyjny i jak najbardziej wykonalny. Jakieś 900tys. jako jeden projekt - biorę pod uwagę rozbicie na dwa odcinki - do Zbawixa i od Zbawixa - zależy jak się rozłożą pieniądze w dzielnicy.

Autor:  qwerty [ Cz paź 27, 2016 1:23 ]
Tytuł:  Re: Budżet Partycypacyjny 2018

Czy nie lepiej byłoby zrobić zarówno kontrapas, jak i pas w kierunku północnym? Podejrzewam, że ruch (i rowerowy i samochodowy) będzie tam na tyle duży, że wydzielenie by się przydało.

I przy okazji fajnie by było dodać przejście przez Marszałkowską na przystanek Pl. Zbawiciela 04 (od strony południowej). Obecnie przesiadka Trasa Łazienkowska -> tramwaj do centrum jest tragiczna. Trochę by to poprawiło sytuację

Autor:  kgubanski [ Cz paź 27, 2016 11:48 ]
Tytuł:  Re: Budżet Partycypacyjny 2018

Pas rowerowy się nie zmieści, trzeba by zwężać chodnik i rewolucja w parkowaniu. W tę stronę zostaje ruch ogólny i uspokojenie ruchu przez likwidację drugiego pasa.

Co do nowego przejścia, to obawiam się, że przepis też nie pozwalają na tak częste wyznaczania pasów.

Autor:  qwerty [ Cz paź 27, 2016 12:49 ]
Tytuł:  Re: Budżet Partycypacyjny 2018

Problem w tym, że uspokojenia ruchu nie ma w projekcie i podejrzewam, że mogłoby nie przejść... A sama likwidacja drugiego pasa prędzej pogorszy sytuację rowerzystów jadących na północ.
Nie można byłoby zrezygnować z tego dodatkowego 1,5m pasa trawnika? Zamiast obecnego drugiego pasa (3,0m) byłyby dwa pasy rowerowe (1,5m + 1,5m). Szczególnie na odcinku Pl. Zbawiciela - Konstytucji nie powinno być problemu, bo tam torowisko już jest oddalone od jezdni.

A co do przystanku to pewnie wystarczy wystąpić o odstępstwo - przecież mamy w Warszawie pełno miejsc, gdzie przejścia są w mniejszych odległościach (np. dwustronne dojście do przystanku Pl. Politechniki)

Autor:  pzinek [ Cz paź 27, 2016 13:22 ]
Tytuł:  Re: Budżet Partycypacyjny 2018

Pomysł oczywiscie nie jest zły, ale od czasu zrobienia tego projektu trochę się zmieniło podejście. Wydaje mi sie że możliwe stały się bardziej radykalne zmiany na tym odcinku. Co wg mnie powinno być zmienione? Przede wsyztskim jest brak możliowści przejścia przez Marszałkowską poza przejasciami dla pieszych. Płotki i żywepłotki powinny być zlikwidowane i umożliwione przejście przez torowisko w dowolnym miejscu. . hmmmm... chyba to uniemozliwoa nasze prawo. Jeśli nie, to przejścia powinny być częściej. W efekcie powinna być zlikwidowana sygnalizacja świetlna na wysokości AL. Na wysokości poludniowego chodnika przy AL powinnien powstac przejazd rowerowy. Byłoby to uzupełnienei projektu z BP 2017
http://umap.openstreetmap.fr/en/map/bud ... 4/21.01754

Jeśli często mają być przejscia to konieczny jest azyl powmiedzy torowiskiem a jezdnią (czy pasem rowerowym). Reasumując moją chaotyczną wypowiedź. Pomiędzy Placem Unii, przez plac Zbawixa do placy Konstytucji poinnien być ciąg z mega uspokojonym ruchem samochodowym , dopuszczonym ruchem rowerów w obie strony i dużymi ułatwieniami dla pieszych . Woonerf? Woonerf Trzech Placów :)
Reasumując jeszcze raz. projekt BP zmieni na lepsze ale tak naprawdę tam potrzeba zrobić porządne konsultacje i włożyć parę milionów.

Autor:  MPawlowska [ Cz lis 24, 2016 17:41 ]
Tytuł:  Re: Budżet Partycypacyjny 2018

Wiadomość z BP na Woli, pośrednio dobra dla projektów pieszo-rowerowych: projekty twarde musza być dostępne "7 dni w tygodniu, co najmniej w godz. 6.00 – 22.00 przez cały rok kalendarzowy i w latach kolejnych", co eliminuje projekty typu plac zabaw w przedszkolu otwarty dla mieszkańców wieczorem.

Autor:  MPawlowska [ Cz lis 24, 2016 17:55 ]
Tytuł:  Re: Budżet Partycypacyjny 2018

pzinek napisał(a):
MPawlowska napisał(a):
Sama jeżdżę chętniej Elekcyjną chętniej niż przez park, ale tam jest chyba za wąsko na pasy na całej długości, stąd moje wątpliwości jak to miałoby być zrobione.

Szerokość jest. Ale jest też dużo parkowania (też prostopadłego) i dużo azyli. Więc albo pasy byłyby poprzerywane , albo dodatkowe pieniądze na przesuwanie krawężników i latarń.

My tu dyskutujemy co jakiś czas, czy na Elekcyjnej zmieszczą się pasy, a tymczasem dzielnica robi nam niespodziankę i poszerza ulicę: https://www.facebook.com/MiejskaWola/po ... 3586709433

czyli za 2-3 lata już się zmieszczą pasy... ;)

Autor:  mikeleg [ Pt gru 02, 2016 6:20 ]
Tytuł:  Re: Budżet Partycypacyjny 2018

Śródmieście:

Może ktoś odważny zgłosi pasy na Jerozolimskich albo Solidarności ;)?

Koszykowa - Piękna to moim zdaniem potrzebny projekt, powinno się przy okazji wywalić zbędne sygnalizacje, choć nie wiem czy ZDM nie będzie oponował, bo na przeciwko ambasady USA przeniesiono parkowanie na jezdnie (no i nie wiem czemu nie wywalono skośnego parkowania z chodnika).

Przejście/przejazd na Marszałkowskiej kiedyś sam sugerowałem, bo może to być od razu drugie dojście na przystanek, choć w sumie nie wiem czy to aż taki priorytet, ponieważ możliwe, że w przypadku reorganizacji ronda przystanek tram byłby na wysokości rotundy. Zdecydowanie bardziej przydałoby się coś na północ od Jerozolimskich (mówię pod kątem pieszego, rowery to nie wszystko).

Jeżeli chodzi o Przywiśle sugerowałbym kontynuacje mojego projektu z przed roku:
- na północ w postaci remontu wybrzeża na wysokości CNK na coś na kształt bulwaru z DDR
- albo na południe od Wilanowskiej po stronie zachodniej remont chodnika i budowa DDR
albo uciąglenie ścieżki podskarpowej zgodnie z wnioskiem składanym przez ZM, choć nad tym ciągiem to ja bym się poważnie zastanowił...

Strona 5 z 7 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/