Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr maja 17, 2017 8:56 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
No to mają wymówkę, żeby uwalać w taki sposób inne projekty. Jakoś do tej pory im to nie przeszkadzało i trochę pasów jest już wyznaczonych na 9-metrowych jezdniach. Wiadomo, że wygodniej, jakby było te 0,5 m szerzej (tak jak np. na Świętokrzyskiej), no ale bez przesady... Ja bym wolał, żeby ludzie bardziej zwracali uwagę na zachowywanie przepisowego 1 m tam gdzie nie ma wyznaczonych pasów (chociaż i tak jest z tym moim zdaniem dużo lepiej niż jeszcze parę lat temu, coraz rzadziej się zdarzają wyprzedzający na styk), a nie czy tam gdzie są pasy autobus przejedzie w odległości 1,0 m czy 0,75 m. Zresztą - czy ten przepis aby na pewno odnosi się do sytuacji, gdy jest wyznaczony pas rowerowy ?

Co do samej Dźwigowej - szkoda by było, gdyby na tym odcinku pasy nie powstały, chociaż też ich brak obecnie aż tak bardzo nie przeszkadza. I tak jest sporo miejsca więc nie ma problemów z wyprzedzaniem, a co do autobusów to prędzej tutaj rowerzyści muszą omijać autobus, który zatrzymał się przy Parowcowej niż autobus musi wyprzedzać rowerzystę (chyba że dość wolno jadącego, ale tacy częściej uciekają na chodnik albo gdzieś w bok), bo odcinek jest krótki, a dochodzą jeszcze przystanki + azyle przy Nike gdzie i tak nie ma jak wyprzedzić.

To może sierżanty rowerowe chociaż ? Formalnie niczego to nie zmienia, a jakiś efekt psychologiczny i porządkujący może chociaż trochę jest...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 17, 2017 10:04 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
MB napisał(a):
No to mają wymówkę, żeby uwalać w taki sposób inne projekty.

No i mój uwalili
MB napisał(a):
Jakoś do tej pory im to nie przeszkadzało i trochę pasów jest już wyznaczonych na 9-metrowych jezdniach. Wiadomo, że wygodniej, jakby było te 0,5 m szerzej (tak jak np. na Świętokrzyskiej), no ale bez przesady... Ja bym wolał, żeby ludzie bardziej zwracali uwagę na zachowywanie przepisowego 1 m tam gdzie nie ma wyznaczonych pasów (chociaż i tak jest z tym moim zdaniem dużo lepiej niż jeszcze parę lat temu, coraz rzadziej się zdarzają wyprzedzający na styk), a nie czy tam gdzie są pasy autobus przejedzie w odległości 1,0 m czy 0,75 m.

Analogiczny projekt miałem rok temu i wtedy przeszedł weryfikację bez problemu. Nie było potrzebne poszerzanie do 9,5m tylko do 9m co nie powodowało kolizji z infrastruktura podziemną i miało mniejszy koszt.

MB napisał(a):

Zresztą - czy ten przepis aby na pewno odnosi się do sytuacji, gdy jest wyznaczony pas rowerowy ?

Nie ma wyjątków. Zresztą ten sam przepis jest przywoływany przez brać rowerową w kwestii buspasa na Poniatowskim. Autobus nie ma jak wyprzedzić jadącego pasem ogólnym rowerzysty. Ale tam to nie jest problem ... :(
MB napisał(a):

Co do samej Dźwigowej - szkoda by było, gdyby na tym odcinku pasy nie powstały, chociaż też ich brak obecnie aż tak bardzo nie przeszkadza. I tak jest sporo miejsca więc nie ma problemów z wyprzedzaniem, a co do autobusów to prędzej tutaj rowerzyści muszą omijać autobus, który zatrzymał się przy Parowcowej niż autobus musi wyprzedzać rowerzystę (chyba że dość wolno jadącego, ale tacy częściej uciekają na chodnik albo gdzieś w bok), bo odcinek jest krótki, a dochodzą jeszcze przystanki + azyle przy Nike gdzie i tak nie ma jak wyprzedzić.

To może sierżanty rowerowe chociaż ? Formalnie niczego to nie zmienia, a jakiś efekt psychologiczny i porządkujący może chociaż trochę jest...

Zastanawiałem się nad pasem w stronę Bemowa i wprowadzeniem rowerów ne jezdnię serwisową po stronie zachodniej, Jednak byłby problem z powrotem na jezdnię głowną. Nie chciałem robić pasa tylko w jedną stronę bo by wyszło to co na Tatarskiej. Poprawa w jedną stronę i duże pogorszenie w drugą. Te pasy nie są jakieś kluczowe. Ważne że są w tunelu. Grubą sprawa do rozwiązania jest w tunelu Globusowej. To jest miejsce w którym powinny się łączyć 4 odcinki:
  • Istniejący DDR na Popularnej
  • Istniejące pasy w tunelu na Dźwigowej niedługo podłączone do DDR przy Powstańców Ślaskich (który wkrótce prowadzi nawet na drugi brzeg Wisły)
  • Nowopowstały DDR przy Chrościckiego
  • Pasy na Chrobrego (mój projekt z BP 2016), które nie mogą powstać bo ZTM zaczął się stawiać z szerokością pasów ruchu.

MB napisał(a):
To może sierżanty rowerowe chociaż ? Formalnie niczego to nie zmienia, a jakiś efekt psychologiczny i porządkujący może chociaż trochę jest...

Jakoś nie wieżę w tworzenie ciągów rowerowych za pomocą sierżantów.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 17, 2017 11:01 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
Cytuj:
Zastanawiałem się nad pasem w stronę Bemowa i wprowadzeniem rowerów ne jezdnię serwisową po stronie zachodniej, Jednak byłby problem z powrotem na jezdnię głowną.


Na tą krótką jezdnię przy hotelu ? Moim zdaniem zdecydowanie nie ma sensu. Za krótki odcinek, za wąsko, możliwe kolizje z parkującymi samochodami i pieszymi. Zdecydowanie wygodniej jechać jezdnią. Skoro na normalne pasy nie chcą się zgodzić to myślę że lepiej na razie zostawić tak jak jest.

Z Dźwigową moim zdaniem jest tylko jeden problem. Jak się jedzie w stronę północną to prawie cały czas jest szeroko i samochody bez problemu wyprzedzają. Dopiero na samym skrzyżowaniu z Parowcową a szczególnie tuż przed początkiem pasa rowerowego robi się wąskie gardło i jeśli akurat jakiś samochód zacznie tutaj wyprzedać to robi się bardzo ciasno i niebezpiecznie. Może warto na razie przeprojektować tylko to miejsce ? Tak aby pasy rowerowe przechodziły chociaż przez samo skrzyżowanie z Parowcową.

Cytuj:
Grubą sprawa do rozwiązania jest w tunelu Globusowej. To jest miejsce w którym powinny się łączyć 4 odcinki:


Przyznam, że mimo że mieszkam w okolicy to chyba jeszcze nigdy nie jechałem rowerem tunelem Globusową, zawsze Sympatyczną albo Nowolazurową. No ale jak komu pasuje. Z tunelem jest taki problem, że na jezdni jest dużo większy spadek niż na ciągach pieszych, więc nie wiem czy nie lepiej po prostu dopuścić ruch rowerów na ciągach pieszych i wtedy wedle uznania - kto woli jechać szybciej razem z samochodami, ale bardziej się wspinać to jedzie jezdnią, a kto woli spokojniej to ciągiem pieszym (wprawdzie wąsko, ale zdecydowanie mniejszy spadek, a pieszych nie ma aż tak dużo). W sumie to już teraz tak to funkcjonuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 18, 2017 11:49 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
MB napisał(a):
Cytuj:
Zastanawiałem się nad pasem w stronę Bemowa i wprowadzeniem rowerów ne jezdnię serwisową po stronie zachodniej, Jednak byłby problem z powrotem na jezdnię głowną.


Na tą krótką jezdnię przy hotelu ?

Tak. Ale jak pisałem nie zdecydowałem się
MB napisał(a):


Z Dźwigową moim zdaniem jest tylko jeden problem. Jak się jedzie w stronę północną to prawie cały czas jest szeroko i samochody bez problemu wyprzedzają. Dopiero na samym skrzyżowaniu z Parowcową a szczególnie tuż przed początkiem pasa rowerowego robi się wąskie gardło i jeśli akurat jakiś samochód zacznie tutaj wyprzedać to robi się bardzo ciasno i niebezpiecznie. Może warto na razie przeprojektować tylko to miejsce ? Tak aby pasy rowerowe przechodziły chociaż przez samo skrzyżowanie z Parowcową.

Faktycznie jest tam problem . Jezdnia zwęża się z 4,5m prawie do 3m. Jest słabo, bo dodatkowo, przed początkiem pasa ktoś umieścił kratkę burzową z uskokiem. Zgłaszałem ją żeby wyregulowali ale jest ok. Rowerzyści albo jadą po kratce albo niebezpiecznie nagle omijają. Najsensoweniej byłoby zrobić Kawałej jednkoekurnowego DDR od tarczy skrzyżowania do początku pasa. Nie byłoby problemu z odwodnieniem i z ruszaniem krawęzników (co najwyzej obniżenie). Na sammym skrzyzowaniu przejazd albo niewiemco. ;) Problem jest taki że mapa uzprobjenie podziemneego pokazuje jakąś elektrykę 70 cm od krawęznika. Obawiam się że mogłby byc probelm z głosami bo co to za usprawnienie 20m . Nie ma co dywagować bo już po ptakach
MB napisał(a):
Cytuj:
Grubą sprawa do rozwiązania jest w tunelu Globusowej. To jest miejsce w którym powinny się łączyć 4 odcinki:


Przyznam, że mimo że mieszkam w okolicy to chyba jeszcze nigdy nie jechałem rowerem tunelem Globusową, zawsze Sympatyczną albo Nowolazurową. No ale jak komu pasuje. Z tunelem jest taki problem, że na jezdni jest dużo większy spadek niż na ciągach pieszych, więc nie wiem czy nie lepiej po prostu dopuścić ruch rowerów na ciągach pieszych i wtedy wedle uznania - kto woli jechać szybciej razem z samochodami, ale bardziej się wspinać to jedzie jezdnią, a kto woli spokojniej to ciągiem pieszym (wprawdzie wąsko, ale zdecydowanie mniejszy spadek, a pieszych nie ma aż tak dużo). W sumie to już teraz tak to funkcjonuje.

Ja z kolei zawsze tam jadę. Jazda chodnikiem to hardkor. jest tam 1,5m wiec minięcie się dwoch rowerów polega na zwolnieniu do minimalnej prędkości. Zresztą obecnie są zamknięte przejśc aprzy stacji i cały ruch idzie tymi chodniczkami. Poczytaj sobie
https://www.facebook.com/PelnomocnikRow ... 5323679929
Bez zabrania pasa dla samochodów nie uda się nic tam zorbić dodtkaowgo dla rowerów. Najprostsze/najtańsze byłoby wydzielenie pasa dla roweerów. Najlepiej z separacją fizyczną. Najlepiej byłoby jednak wywłaszczyć czyli poszerzyć chodnik zabierając jezdnię.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt maja 26, 2017 21:18 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Wt lut 12, 2013 20:26
Posty: 4
Zastanawialiście, się może nad rondem pinezkowym na skrzyżowaniu Parowcowej i Dźwigowej ?
Ja jakiś rok temu nad tym myślałem. Sądzę że był by to jakiś pomysł choćby dla tych co chcą po prostu skręcić rowerem na tym skrzyżowaniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt maja 26, 2017 22:20 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Parowcowa to droga gminna, Dźwigowa wojewódzka. Dwie kategorie wyżej. Ilość pojazdów jest też 2 wielkości większą. Rond raczej się nie stosuje ma takich skrzyżowaniach. Funkcja spowolnienia ruchu też nie jest raczej potrzebna. Ronda stosuje się w przypadku gdy krzyżujące się ulice przenoszą podobny ruch lub gdy poziom ruchu jest niesymetruczny - np Korotyńskiego x Mołdawska.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 01, 2017 15:22 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Z ciekawostek: spośród ok. 2800 zgłoszonych projektów, dopuszczonych do głosowania jest o tysiąc mniej, z czego większość (ok. 550) to zweryfikowane negatywnie, z czego 365 należy do kategorii komunikacja/drogi i/lub przestrzeń publiczna.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 02, 2017 14:26 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Zbieram gratulacje, bo można powiedzieć że mój projekt Rowerowe połączenie Placu Piłsudskiego z Krakowskim Przedmieściem zostanie wybrany do realizacji :) W obszarze Stare Miasto suma kosztów za projekty przekracza kwotę przeznaczoną przez dzielnicę Śródmieście.
Duża też szansa na zwycięstwo w obszarze Koło z projektem Rowerem po obu stronach Alei Prymasa Tysiąclecia. Suma za dopuszczone projekty to 800 tyś przy kwocie 750 tys.
Trochę smuci mnie sytuacja w Śr.PD.
Są 2 projekty rowerowe na duża kwotę. Naprawmy skrzyżowanie Noakowskiego/Koszykowa i stwórzmy trasę rowerową przez centrum! i Nowa Południowa Marszałkowska: kontrapas rowerowy, zieleń miejska
Nie ma szans żeby oba przeszły. Jest też mała szansa że jakikolwiek z nich przejdzie. Jako że nie jest możliwe wybranie podczas głosowania obu to głosy mogą rozłożyć się i nie wygra żaden. Trzeba się było Panowie dogadać i ustalić który jest ważniejszy. W Śródmieściu Południowym sam składałem projekt Dojazd do kontraruchu rowerowego na Mokotowskiej . Przeszedł weryfikację z kwotą 750 tys jednak uznałem że rowerowy kanibalizm jest zły i projekt przepadł.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 02, 2017 15:36 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pt mar 26, 2010 13:24
Posty: 23
Zmieniły się kwoty. Wczoraj Zespół rekomendował nowemu Zarządowi Dzielnicy.

Ze Starego Miasta ja wycofałem projekt tydzień temu zweryfikowany pozytywnie za 900 000 zł, aby właśnie można było tę kwotę dać do innego rejonu (ten projekt nie miał szans uzyskania 1 miejsca, a w innym przypadku pozostałe projekty przepadała, albo przepadało 350 000 zł). Podobnie było w rejonie Przywiśle.

Teraz ogólnodzielnicowy będzie miał 900 000 zł, a Śródmieście południowe pozostałą niemałą resztę dostało.

Jeśli chodzi o Wolę, to ogólnozielnicowy nie wyczerpuje chyba pełnej kwoty.

Natomiast zmieniły się zasady głosowania i przechodzą projekty, które uzyskają 10% głosów osób głosujących w rejonie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 02, 2017 16:59 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
patryk84b napisał(a):
Zmieniły się kwoty. Wczoraj Zespół rekomendował nowemu Zarządowi Dzielnicy.

To trochę nie fair wobec osób które miały projekt o koszcie ponad starą kwotę a poniżej nowej kwoty
patryk84b napisał(a):
Ze Starego Miasta ja wycofałem projekt tydzień temu zweryfikowany pozytywnie za 900 000 zł, aby właśnie można było tę kwotę dać do innego rejonu (ten projekt nie miał szans uzyskania 1 miejsca, a w innym przypadku pozostałe projekty przepadała, albo przepadało 350 000 zł). Podobnie było w rejonie Przywiśle.


Teraz ogólnodzielnicowy będzie miał 900 000 zł, a Śródmieście południowe pozostałą niemałą resztę dostało.

To nadal za mało aby wcisnąć te 2 projekty

patryk84b napisał(a):

Jeśli chodzi o Wolę, to ogólnozielnicowy nie wyczerpuje chyba pełnej kwoty.

Tak 367tys na pulę 500 tys
patryk84b napisał(a):
Natomiast zmieniły się zasady głosowania i przechodzą projekty, które uzyskają 10% głosów osób głosujących w rejonie.

no to nie zbieram gratulacji. :)

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL