Pewną przesadą jest stwierdzenie:
Cytuj:
Gdy wszystkie miasta odchodzą od złych rozwiązań
podobnie wygląda np. Józefów, Ożarów, Warka, Terespol i dziesiątki innych miast, gdzie nie było jakiejś zorganizowanej grupy lokalnych rowerzystów i pozwolono projektować drogi inżynierom.
Akurat C-16 + T-22 bym się nie czepiał (choć obecnie już nielegalne). Sensownie zastosowane to najlepsze co można zrobić w wielu miasteczkach w istniejących pasach drogowych (patrz np. Reda).
Wyciąg z warunków technicznych w zakresie dróg dla rowerów jest na stronie:
http://www.zm.org.pl/?a=rso.przepisyPatrząc po tych zdjęciach, co zamieszczono, ciężko to będzie ugryźć od strony samych przepisów. Ewentualnie za:
- brak skrajni między DDR a jezdnią,
- ograniczenia szerokości chodnika uniemożliwiające korzystania z niego osobom niepełnosprawnym.
ale wtedy mogą po prostu przeznakować na C-13/16 z kreską poziomą i domalować linię krawędziową 0,5 m od krawężnika, co niespecjalnie rozwiązuje problem.
Można też posprawdzać, czy są zachowane odległości widoczności na zjazdach i skrzyżowaniach.