zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

[proj] modernizacja DDR w al. Prymasa Tysiąclecia
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=3643
Strona 2 z 3

Autor:  pzinek [ Pn cze 06, 2016 10:38 ]
Tytuł:  Re: [proj] modernizacja DDR w al. Prymasa Tysiąclecia

olek napisał(a):
pzinek napisał(a):
W narożniku SE obecnie nie ma sygnalizacji więc założyłem że tak zostanie :-)


Byłoby to przełomowe wydarzenie, gdyby IR pozwolił na funkcjonowanie połowy skrzyżowania według nowych przepisów, a połowy według starych.

Wystrczy uznać ze ta jezdnia nie jest częścią skrzyżowania :D

olek napisał(a):
Cytuj:
W wariancie 2 mocno tniesz przepustowość.


Dlaczego tak uważasz?


http://www.zm.org.pl/?a=rondo_zeslancow-przejscia-15c
Cytuj:
Bez utraty przepustowości samochodów możliwe jest znaczne ułatwienie ruchu pieszym i rowerzystom.

To przestaje być prawdą. W wariancie 2 skręt w N->W bedzie się odbywał przez 2 przejścia/przejazdy, co oznacza, że:
1. Jeśli pozostawiamy dla tej relacji skręt w prawo z bezwarunkową zieloną strzałką co oznacza że te 2 przejścia/przejazdy muszą mieć swoje dodatkowe fazy zielonego.
2. Jeśli pozwolimy na skręt z zachowaniem zielonego na przejściu/przejeździe (na zachodnim wylocie) samochody będą musiały puścić pieszych i rowerzystów.
3. Nie możemy zrobić zielonej strzałki warunkowej.
4. Łuk skrętu będzie mniejszy.

Autor:  pzinek [ Pn cze 06, 2016 13:06 ]
Tytuł:  Re: [proj] modernizacja DDR w al. Prymasa Tysiąclecia

Na wiadukcie dla autobusów można zrobić CPR. Obecnie istniejący chodnik ma prawie 3m. Trzeba by było ciachnąć 1-2 drzewa.

Autor:  olek [ Pn cze 06, 2016 19:05 ]
Tytuł:  Re: [proj] modernizacja DDR w al. Prymasa Tysiąclecia

pzinek napisał(a):
Wystrczy uznać ze ta jezdnia nie jest częścią skrzyżowania :D


W takim razie nie będziesz miał zachowanych odległości między skrzyżowaniami :-P

pzinek napisał(a):
To przestaje być prawdą. W wariancie 2 skręt w N->W bedzie się odbywał przez 2 przejścia/przejazdy, co oznacza, że:
1. Jeśli pozostawiamy dla tej relacji skręt w prawo z bezwarunkową zieloną strzałką co oznacza że te 2 przejścia/przejazdy muszą mieć swoje dodatkowe fazy zielonego.
2. Jeśli pozwolimy na skręt z zachowaniem zielonego na przejściu/przejeździe (na zachodnim wylocie) samochody będą musiały puścić pieszych i rowerzystów.


W tej relacji zgoda. Ale:

1. Jest to dokładnie ta relacja, którą można przydusić w związku z otwarciem obwodnicy. Można zrobić sygnalizatory kierunkowe, dać skręcającym np. połowę tego zielonego co dla jadących na wprost, a w drugiej połówce puszczać pieszych i rowerzystów.

2. Można w ogóle nie dotykać tej połówki skrzyżowania i zostawić to przejście podziemne. Jadący wzdłuż Jerozolimskich z zachodu po północnej stronie dostaną bezkolizyjny objazd przy torach (200 m tam i z powrotem, max 1 minuta, czyli prawdopodobnie krócej niż czekanie na światłach). Skręcający w BW 1920 r. będą musieli przejechać na południową stronę jedno skrzyżowanie wcześniej. Poszkodowani będą w zasadzie tylko dojeżdżający rowerami z centralnej Ochoty do Reduty i oni będą musieli poczekać do bardziej kompleksowej przebudowy skrzyżowania. Za połowę kasy rozwiązujesz 90% problemów.

Ewentualnie można zrobić ten narożnik wg projektu wyłożonego do konsultacji, ale wg mnie to pompowanie kupy kasy w kiepskie rozwiązanie.

Wracając do Kasprzaka, może by nad Kasprzaka też zrobić bezkolizyjną estakadę rowerową przytuloną do wiaduktu kolejowego?

Autor:  Jamaika [ Wt cze 07, 2016 9:05 ]
Tytuł:  Re: [proj] modernizacja DDR w al. Prymasa Tysiąclecia

pzinek napisał(a):
W wariancie 2 mocno tniesz przepustowość. Chyba mała szansa na to

Oglądając zdjęcia niefortunnego ronda mam jeszcze większy mętlik. Nic mi te mapki nie mówią.
Widzę koncepcję dwóch DDR wzdłuż Prymasa Tysiąclecia. Jednak jak lewy DDR ma biec pod/nad koleją???
Pierwszy DDR (z prawej) zaś prasa się rozpisuje, że będzie zlikwidowany. Będzie jeździł tranwaj.
Po co przerabiać skrzyżowanie, skoro ma być budowany tunel pod dw. zachodnim. Może tam zrobić piękną ścieżkę rowową.
Obrazek
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34862,18135081,Tramwaje_pojada_pod_parkiem_i_Dworcem_Zachodnim__MAPA_.html?disableRedirects=true

Autor:  pzinek [ Wt cze 07, 2016 14:53 ]
Tytuł:  Re: [proj] modernizacja DDR w al. Prymasa Tysiąclecia

olek napisał(a):
1. Jest to dokładnie ta relacja, którą można przydusić w związku z otwarciem obwodnicy. Można zrobić sygnalizatory kierunkowe, dać skręcającym np. połowę tego zielonego co dla jadących na wprost, a w drugiej połówce puszczać pieszych i rowerzystów.

Można spróbować zgłosić ale
Cytuj:
Urzędnicy zaznaczają, iż wstępne analizy wykazały, że zmiany są możliwe bez strat dla kierowców.

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... mnego.html
olek napisał(a):
2. Można w ogóle nie dotykać tej połówki skrzyżowania i zostawić to przejście podziemne. Jadący wzdłuż Jerozolimskich z zachodu po północnej stronie dostaną bezkolizyjny objazd przy torach (200 m tam i z powrotem, max 1 minuta, czyli prawdopodobnie krócej niż czekanie na światłach). Skręcający w BW 1920 r. będą musieli przejechać na południową stronę jedno skrzyżowanie wcześniej. Poszkodowani będą w zasadzie tylko dojeżdżający rowerami z centralnej Ochoty do Reduty

Plus piesi ktorzy nie przejdą od Zachodniego (od przystanku w stronę Woli) do Reduty(do przystanku w stronę Ursusa).
olek napisał(a):
i oni będą musieli poczekać do bardziej kompleksowej przebudowy skrzyżowania.

Który się odbędzie razem z budową DDR do Ursusa wzdłuż torów :)
olek napisał(a):
Za połowę kasy rozwiązujesz 90% problemów.

Jak jest kasa, a podobno jest, to lepiej zrobić 100% z powodu jw.
olek napisał(a):
Wracając do Kasprzaka, może by nad Kasprzaka też zrobić bezkolizyjną estakadę rowerową przytuloną do wiaduktu kolejowego?

No jasne że tak. W pakiecie z DDR do Ursusa nad torami i "bardziej kompleksową przebudową skrzyżowania" w terminie opisanym w poprzednich postach ;)
Przejechałem się wczoraj od Kasprzaka do RZS. Mam jeszcze parę przemyśleń
Wracając do jezdni serwisowych. Przy Armatniej na jezdni serwisowej było zawalone samochodami. Tam jest jakiś warsztat. Wpychanie tam rowerów to zły pomysł. Tym bardziej że włączenie DDR w serwisówke często wygląda tak :
https://www.facebook.com/12269839206615 ... =3&theater
Serwisówka przy Moczydle faktycznie jest mniej zastawiona, ale w każdą niedzielę odbywa się jakiś targ i jest spory kocioł.
Wymyśliłem jeszcze jedno usprawnienie. W okolicach tunelu po obu stronach mamy rollercoaster. Warszawscy drogowcy próbują zamienić Krainę Mazowiecko-Podlaską w Małopolskę czy inny Śląsk. Zazwyczaj wygląda to tak że niweleta na maksymalnie dużej długości jest taka sama jak niweleta jezdni. W miejscu gdzie już się nie da jest dosyć spory podjazd . Proponuję wiec po obu stronach maksymalnie wypoziomować DDR i zaproponować żeby DDR za przystankiem nie miał tej samej niwelety co chodnik, ale żeby był maksymalnie poziomy. Po stronie Woli schody mogłyby mieć fragment pieszy, a nie od razu schodzą na DDR. W ramach inwestycji można by też zamontować szynę na tych schodach.

Pytanie: czy wyspy trzeba powiększać? Akumulacja jest potrzebna wtedy gdy jedno światło pali się zielono a drugie czerwono . Jakby na najbardziej obciążonych relacjach dobrze zrobić światła to nie potrzeba dużo miejsca na akumulację.

Autor:  pzinek [ Wt cze 07, 2016 15:01 ]
Tytuł:  Re: [proj] modernizacja DDR w al. Prymasa Tysiąclecia

Jamaika napisał(a):
pzinek napisał(a):
W wariancie 2 mocno tniesz przepustowość. Chyba mała szansa na to

Oglądając zdjęcia niefortunnego ronda mam jeszcze większy mętlik. Nic mi te mapki nie mówią.
Widzę koncepcję dwóch DDR wzdłuż Prymasa Tysiąclecia. Jednak jak lewy DDR ma biec pod/nad koleją???

Te czerwone na zdjęciu to łączniki do wiaduktu autobusowego. Mają bezkolizyjnie łączyć dwie strony Prymasa. Nie prowadzą do tunelu.
Obrazek


Jamaika napisał(a):
Pierwszy DDR (z prawej) zaś prasa się rozpisuje, że będzie zlikwidowany. Będzie jeździł tranwaj.

Podaj źródła bo nic na ten temat nie wiem.
Jamaika napisał(a):
Po co przerabiać skrzyżowanie, skoro ma być budowany tunel pod dw. zachodnim. Może tam zrobić piękną ścieżkę rowową.

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34862,18135081,Tramwaje_pojada_pod_parkiem_i_Dworcem_Zachodnim__MAPA_.html?disableRedirects=true

Dodatkowe miejsce w tunelu to dodatkowe miliony. Przebudowa skrzyżowania ma też umożliwić komunikację rowerową i pieszą w kierunku W-Z po północnej stronie.

Autor:  Jamaika [ Wt cze 07, 2016 15:31 ]
Tytuł:  Re: [proj] modernizacja DDR w al. Prymasa Tysiąclecia

pzinek napisał(a):
Podaj źródła bo nic na ten temat nie wiem.

Gdzieś o tym czytałem. To już kolejny wariant. Bo projekt tramwajowy jest wałkowany od lat 60-tych. Mnie osobiście smuci zawieszenie planów Gierka tramwaju dw.Zachodni - Włochy/Ursus/Piastów/Pruszków. Układ wiaduktów to uniemożliwia, ale to inny temat
http://siskom.waw.pl/komunikacja/Studium-dw_zachodni/wariant_W2.pdf
pzinek napisał(a):
Dodatkowe miejsce w tunelu to dodatkowe miliony. Przebudowa skrzyżowania ma też umożliwić komunikację rowerową i pieszą w kierunku W-Z po północnej stronie.

Panie, w projekcie jest budowa metra. To są miliardy. :wink:
Dla mnie to będzie kolejna prowizorka. Dla mnie jest za wąsko na nowe szersze tramwaje po środku, ale może się mylę.

Autor:  pzinek [ Wt cze 07, 2016 16:05 ]
Tytuł:  Re: [proj] modernizacja DDR w al. Prymasa Tysiąclecia

Jamaika napisał(a):
Panie, w projekcie jest budowa metra. To są miliardy. :wink:
Dla mnie to będzie kolejna prowizorka. Dla mnie jest za wąsko na nowe szersze tramwaje po środku, ale może się mylę.

Trasa rowerowa w tunelu to nie jest dobry pomysł,jeśli jest możliwości puszczenia w poziomie terenu

Autor:  olek [ Wt cze 07, 2016 18:28 ]
Tytuł:  Re: [proj] modernizacja DDR w al. Prymasa Tysiąclecia

pzinek napisał(a):
Jak jest kasa, a podobno jest, to lepiej zrobić 100% z powodu jw.


Pamiętaj, że wdrożenie rozwiązania z projektu wymaga likwidacji przejścia podziemnego. Co, jak pisałem wyżej, może grozić kontrrewolucją.

pzinek napisał(a):
No jasne że tak. W pakiecie z DDR do Ursusa nad torami i "bardziej kompleksową przebudową skrzyżowania" w terminie opisanym w poprzednich postach ;)


Jak sam pisałeś wyżej, jest kasa. To ja wolę wydać tę kasę na bezkolizyjną estakadę dla rowerzystów niż na powiększanie promienia skrętu dla samochodów.

pzinek napisał(a):
Wymyśliłem jeszcze jedno usprawnienie. W okolicach tunelu po obu stronach mamy rollercoaster. Warszawscy drogowcy próbują zamienić Krainę Mazowiecko-Podlaską w Małopolskę czy inny Śląsk. Zazwyczaj wygląda to tak że niweleta na maksymalnie dużej długości jest taka sama jak niweleta jezdni. W miejscu gdzie już się nie da jest dosyć spory podjazd . Proponuję wiec po obu stronach maksymalnie wypoziomować DDR i zaproponować żeby DDR za przystankiem nie miał tej samej niwelety co chodnik, ale żeby był maksymalnie poziomy.


W zasadzie to od razu po wyjechaniu spod wiaduktu autobusowego w kierunku południowym DDR wzdłuż Prymasa mogłaby się wspinać do górnej krawędzi skarpy (zachowując powiedzmy 3% pochylenia) i łączyć z łącznikiem do jezdni autobusowej. Zminimalizuje to objazd związany z przejazdem wiaduktem i skonsumuje potrzeby wyrażane tym przedeptem:

https://goo.gl/maps/czEY4MzSpdK2

pzinek napisał(a):
Pytanie: czy wyspy trzeba powiększać? Akumulacja jest potrzebna wtedy gdy jedno światło pali się zielono a drugie czerwono . Jakby na najbardziej obciążonych relacjach dobrze zrobić światła to nie potrzeba dużo miejsca na akumulację.


Jeśli nie masz miejsca na akumulację, to wystarczy jeden rower w mniej obciążonej relacji, żeby zablokować tę bardziej obciążoną. Ci co mają zielone nie mogą jechać, bo blokuje im drogę czekający na zielone dla kierunku poprzecznego. I się robi wielki chaos.

Autor:  Jamaika [ Pt maja 19, 2017 6:50 ]
Tytuł:  Re: [proj] modernizacja DDR w al. Prymasa Tysiąclecia

Wczoraj jechałem autobusem przy rondzie Zesłańców Syberyjskich. Widziałem, że zaczęła się modernizacja. Jednak zamieszczone projekty na zdjęciach zostały zmienione bo inaczej wyglądają zjazdy z al. Jerozolimskich. :wink:

Strona 2 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/