Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn maja 30, 2016 20:22 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2019
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Projekt z pakietu:

https://zdm.waw.pl/aktualnosci/kolejne- ... la-rowerow

Moje wstępne przemyślenia, do dyskusji:

Na rondzie Zesłańców Syberyjskich projekt zakłada powiększenie trójkątnych wysp dzielących poprzez przebudowę jezdni do skrętu w prawo. Zwiększy to rozległość i tak rozbudowanego skrzyżowania, nie rozwiąże wszystkich problemów (np. w narożniku SE), a wygeneruje nowe (np. brak miejsca na normatywne łuki w narożniku NW). Lepszym rozwiązaniem byłoby zlikwidowanie nadmiarowych pasów ruchu na wprost:

- ul. Bitwy Warszawskiej ok. 200 m od RZS ma już przekrój 2x2 pasy ruchu

- wylot w al. Prymasa Tysiąclecia również ma zasadniczo 2 pasy ruchu, 3 pas kończy się 30 m za skrzyżowaniem, żeby zrobić miejsce dla wylotu z tunelu

Zgodnie z warunkami technicznymi również liczba pasów na wprost w obszarze skrzyżowania w ciągu Bitwy Warszawskiej - Prymasa Tysiąclecia powinna wynosić 2x2. Analogicznie wylot al. Jerozolimskich z ronda w kierunku centrum można zwęzić do 2 pasów ruchu. Pozwoli to zwiększyć obszary akumulacji na wszystkich 3 wyspach trójkątnych bez przebudowy jezdni do skrętu w prawo, ponadto skróci czasy ewakuacji z poszczególnych jezdni oraz czas przejazdu / przejścia przez całe skrzyżowanie.

Doprojektować łącznik rowerowy do ślepego zakończenia al. Bohaterów Września.

Doprojektować łącznik rowerowy po zachodniej stronie al. Prymasa do jezdni dojazdowej PKS (?), co pozwoli na bezkolizyjny przejazd nad al. Prymasa Tysiąclecia.

W rejonie przystanku Armatnia 02, w miejscu gdzie różnica wysokości między DDR a jezdnią serwisową (na podkładzie oznaczoną jako ul. Bema) jest najmniejsza (ok. 1 m) przydałaby się dodatkowa pochylnia łącząca DDR z jezdnią serwisową. Ewentualnie można zrezygnować ze sprowadzenia DDR z powrotem na poziom chodnika, doprowadzić ją do jezdni serwisowej i dalej prowadzić ruch rowerowy jezdnią serwisową aż do Parafialnej. W miejscu połączenia należałoby wykonać zawężenie jezdni serwisowej, tak by parkujące samochody nie blokowały wjazdu na DDR.

Kładka przy Parafialnej opisana jest jako "teren stacji paliw". Rzeczywiście tak jest, czy coś się komuś skopiowało z sąsiedniej etykiety?

Kasprzaka - bez sensu odtwarzany wadliwy stan istniejący na przystanku autobusowym w kierunku centrum. Serce boli jak widzę takie marnotrawstwo.

Skrzyżowanie z Wolską: zwęzić wylot Wolskiej w stronę centrum do 2 pasów ruchu i doprojektować drogę dla rowerów do skrzyżowania z ul. Bema. Prowizorycznie można przenieść parkowanie z chodnika na jezdnię i oznakować ten odcinek chodnika jako ciąg pieszo-rowerowy.

Przystanek autobusowy Wolska 06 przenieść na pas do skrętu w prawo w jezdnię serwisową (zlikwidować zatokę obecnie zlokalizowaną za pasem do skrętu w prawo). Autobus nie będzie się musiał przebijać przez 2 pasy ruchu ruszając z przystanku, a piesi i rowerzyści zyskają miejsce do akumulacji i krótsze czasy ewakuacji. Zmniejszy się też zakres prac ziemnych (na rysunku: "skarpa do regulacji wysokościowej").

Między Wolską a Górczewską również po stronie zachodniej proponowałbym prowadzić ruch rowerowy jezdnią serwisową. Ruch samochodowy jest tu znikomy, drogą serwisową jeździ się znacznie przyjemniej, a w dodatku unikamy 2 punktów kolizji. Przez wiele lat dojeżdżając na studia i do poprzedniej pracy łamałem na tym odcinku przepisy (ale dawno temu, już się przedawniło ;-)

Górczewska: zlikwidować zatokę w kierunku centrum (autobusy mogą zatrzymywać się na buspasie). Doprojektować łącznik po południowej stronie Górczewskiej do ul. Sokołowskiej.

Niebezpieczny wyjazd z salonów samochodowych na ul. Górczewską najlepiej byłoby po prostu zlikwidować. Wszystkie te salony mają obsługę z jezdni serwisowej al. Prymasa Tysiąclecia.

Czorsztyńska - zwęzić wlot do 5,5 m i wyprostować go. Pozwoli to na radykalną poprawę widoczności bez konieczności przebudowy ekranów akustycznych.

Po stronie wschodniej doprojektować jednokierunkową drogę dla rowerów od skrętu DDR w tunel pod torami (do ul. Radziwie) do początku jezdni zbierająco-rozprowadzającej. Pozwoli to na dojazd do ul. Obozowej bez konieczności wdrapywania się na kładkę.

Funkcjonalność kładki przy Czorsztyńskiej poprawiłoby doprojektowanie odcinków pochylni na wprost. Powinno być proste zwłaszcza po stronie zachodniej (ok. 1 m różnicy wysokości, brak ograniczeń terenowych).

Przydałaby się legalizacja ruchu rowerów po jezdni dojazdowej Tramwajów Warszawskich (Aleja Prymasa Tysiąclecia 102) i dalej budowa DDR / CPR po wschodniej stronie al. Prymasa (docelowo do połączenia z DDR / CPR w przedłużeniu Krasińskiego zgodnie z niedawno przyjętą koncepcją dla Żoliborza).

Na projekcie piszą, że niedasię poszerzyć CPR na wiadukcie nad torami bez przebudowy obiektu. A może da się zmienić rodzaj bariery na węższy? Albo przemalować pasy ruchu na 3,25 m i przesunąć barierę?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 31, 2016 12:37 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 10:45
Posty: 628
Słowem wstępu. Inwestycja bardzo potrzebna. Rozwiązuje problemy stworzone kilkanaście lat temu przy budowie węzła RZS. Jestem bardzo zadowolony z proponowanych zmian gdyż ułatwią mi dojazd (jeśli wcześniej nie zmienię miejsca pracy). Angażowałem się też osobiście . Wcześniej padały pomysły zrobienia tunelu dla rowerzystów w relacji NS , puszczenia górą tylko po stronie wschodniej. Obecna koncepcja rozwiązuje problemy pieszych i rowerzystów we wszystkich relacjach.

Moje uwagi.
1. RZS:
a) NW narożnik - DDR i chodnik mają bardzo ostry zakręt prawdopodobnie spowodowany rezerwą terenu pod stacje Veturilo. Lokalizacja rezerwy też jest bezsensu bo jest oddzielona od DDR przez chodnik. Proponuję ją umieścić bardziej na zachód pomiędzy DDR a chodnikiem , a DDR i chodnik wyprostować
3. Kasprzaka :
a) brak dowiązania do CPR na zachód w Kasprzaka. Projekt powinien obejmować likwidację zatoki i stworzenie DDR .
5. Wolska:
a) Pomiędzy Wolską a Górczewska po zachodniej projektant proponuje zrobienie CPRa. Sądzę, że lepiej zostawić tak jak jest niż na siłę poszerzać, ewentualnie zwęzić pasy ruchu lub jeden zlikwidować.
b) po wschodniej stronie bardzo dziwne połączenie DDR z pasami za pomocą przejazdu rowerowego. IMHO, IR tego nie pusci. Nie mam pomysłu jak to połączyć.
8. Czorsztyńska:
a) Skręcające samochody zwalniają mocno i powodują niebezpieczeństwo dla jadących szybko. Łuk prawoskrętu w Cz. jest łagodny ale jego zmniejszenie spowoduje że samochody będą jeszcze mocniej hamowały i będzie jeszcze niebezpieczniej. Może zastanowić się nad stworzeniem pasa do praw skrętu w Cz. i połączyć go z pasem wyjazdowym z Obozowej. Wtedy można zmniejszyć łuk tego prawoskrętu.
BTW Połączenie Czorsztyńskiej z Prymasa to w ogóle słaby pomysł. Czorsztyńska staje się tranzytowym skrótem dla zakorkowanej Prymasa.
9 . Obozowa:
a) Na północ od Obozowej są 2 bardzo ważne drzewa. Wydaje się że można je ominąć stosując mniej łuków.
10. Węzeł Prymasa
a) Pomiędzy wiaduktem nad torami a kładką rowerzysta zjeżdża mocno w dół a późnej ostro w górę. Podjazdy są bardzo strome. Pomyśleć nad zniwelowaniem aż tak dużej róznicy wysokości. Zrobić jakiś nasyp czy coś.
b) kładka to najdurniejsza rzecz jaka powstała w Warszawie w ostatnim czasie. Stromo i naokoło . Zawsze jak tam jadę to się zmacham i wkurzę. Dlatego często jeżdżę po drugiej stronie przy Cmentarzu Wojskowym. Jechanie tamtędy rowerem jest nawet miejscami legalne . Ograniczenie powyżej 50km/h + chodnik. Można zaproponować poszerzenie chodnika na zakręcie (obecnie jest tam nieużywany pas zastawiony barierą - są 2 bariery energochłonne stara i nowa), wpuszczenie rowerów na drogę dojazdową do zajezdni, zrobić przejazd przez Obozową po stronie wschodniej i dociągnąć do zaprojektowanego łącznika z ulicą Radziwie. Mielibyśmy w efekcie dwukierunkową DDR na całkiem sporym kawałku.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 31, 2016 14:27 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 10:45
Posty: 628
Teraz odniosę się do pomysłów Olka.

olek napisał(a):
Projekt z pakietu:
Na rondzie Zesłańców Syberyjskich projekt zakłada powiększenie trójkątnych wysp dzielących poprzez przebudowę jezdni do skrętu w prawo. Zwiększy to rozległość i tak rozbudowanego skrzyżowania, nie rozwiąże wszystkich problemów (np. w narożniku SE), a wygeneruje nowe (np. brak miejsca na normatywne łuki w narożniku NW). Lepszym rozwiązaniem byłoby zlikwidowanie nadmiarowych pasów ruchu na wprost:

- ul. Bitwy Warszawskiej ok. 200 m od RZS ma już przekrój 2x2 pasy ruchu

- wylot w al. Prymasa Tysiąclecia również ma zasadniczo 2 pasy ruchu, 3 pas kończy się 30 m za skrzyżowaniem, żeby zrobić miejsce dla wylotu z tunelu

Zgodnie z warunkami technicznymi również liczba pasów na wprost w obszarze skrzyżowania w ciągu Bitwy Warszawskiej - Prymasa Tysiąclecia powinna wynosić 2x2. Analogicznie wylot al. Jerozolimskich z ronda w kierunku centrum można zwęzić do 2 pasów ruchu. Pozwoli to zwiększyć obszary akumulacji na wszystkich 3 wyspach trójkątnych bez przebudowy jezdni do skrętu w prawo, ponadto skróci czasy ewakuacji z poszczególnych jezdni oraz czas przejazdu / przejścia przez całe skrzyżowanie.

Osobiście jestem za likwidacja zbędnych pasów. Jednak patrząc na przykład Stryjeńskich może to być politycznie niebezpieczne. Za jakiekolwiek problemy gromy spadną na rowerzystów.


olek napisał(a):
Doprojektować łącznik rowerowy do ślepego zakończenia al. Bohaterów Września.

Chyba jest poza zakresem projektu. Ale jesli juz dodajemy taki postulat to trzeba zmniejszyć łuk R25 na R12 w narożniku SW.

olek napisał(a):
Doprojektować łącznik rowerowy po zachodniej stronie al. Prymasa do jezdni dojazdowej PKS (?), co pozwoli na bezkolizyjny przejazd nad al. Prymasa Tysiąclecia.

Jestem przeciw. Nie po to robimy przejazdy na rondzie aby teraz pokazywać że da się zrobić przejazd górą. Wg mnie nawet się nie da. Własność terenu jest niewiadomo jaka. Sugerowanie rowerzystom aby tam jechali jest nierozsądne. To teren po którym manewrują autobusy. Tam nie jest bezpiecznie.
Nawet jeżeli zrobić dojazd do jezdni to gdzie miałby później jechać rowerzysta? W strone ronda stoi szlaban i jest pod prąd. W stronę zachodniego jest jakis bieda parking. Nie, to zły pomysł.

olek napisał(a):
W rejonie przystanku Armatnia 02, w miejscu gdzie różnica wysokości między DDR a jezdnią serwisową (na podkładzie oznaczoną jako ul. Bema) jest najmniejsza (ok. 1 m) przydałaby się dodatkowa pochylnia łącząca DDR z jezdnią serwisową. Ewentualnie można zrezygnować ze sprowadzenia DDR z powrotem na poziom chodnika, doprowadzić ją do jezdni serwisowej i dalej prowadzić ruch rowerowy jezdnią serwisową aż do Parafialnej. W miejscu połączenia należałoby wykonać zawężenie jezdni serwisowej, tak by parkujące samochody nie blokowały wjazdu na DDR.

Tu znowu się odezwie mój konserwatyzm. Tam gdzie się da nie wpuszczajmy rowerów w serwisówki. Niedoświadczony rowerzysta woli jechać DDRem przez niebezpieczny przejazd niż przez bezpieczną serwisówkę. Oczywiście poczucie bezpieczeństwa ma zupełnie odwrone niż bezpieczeństwo rzeczywiste. Jestem także za zachowaniem spójnej infrastruktury pod względem jej rodzaju - chociaż po jednej stronie. Przywołując ponownie przykład Stryjeńskiech ludzie nie chcieli trasy przez parkingi. Niech chociaż jedna strona będzie "normalna" ( tak jak na Pileckiego, czy jak na Jerozolimskich (Grzymały-Zawiszy) byłem za wariantem nr 2), druga może być juz sztukowana z przeznaczeniem dla bardziej doświadczonych. Podobnie w poprzednim poście jestem przeciwko CPRowi.
olek napisał(a):
Kasprzaka - bez sensu odtwarzany wadliwy stan istniejący na przystanku autobusowym w kierunku centrum. Serce boli jak widzę takie marnotrawstwo.

Ktoś to w końcu musi naprawić: TW, PKP?

olek napisał(a):
Między Wolską a Górczewską również po stronie zachodniej proponowałbym prowadzić ruch rowerowy jezdnią serwisową. Ruch samochodowy jest tu znikomy, drogą serwisową jeździ się znacznie przyjemniej, a w dodatku unikamy 2 punktów kolizji. Przez wiele lat dojeżdżając na studia i do poprzedniej pracy łamałem na tym odcinku przepisy (ale dawno temu, już się przedawniło ;-)

Tak jak w temacie Armatniej jestem przeciw.

olek napisał(a):
Czorsztyńska - zwęzić wlot do 5,5 m i wyprostować go. Pozwoli to na radykalną poprawę widoczności bez konieczności przebudowy ekranów akustycznych.

jak pisałem post wcześniej pogorszy się bezpieczeństwo na jezdni Prymasa

olek napisał(a):
Po stronie wschodniej doprojektować jednokierunkową drogę dla rowerów od skrętu DDR w tunel pod torami (do ul. Radziwie) do początku jezdni zbierająco-rozprowadzającej. Pozwoli to na dojazd do ul. Obozowej bez konieczności wdrapywania się na kładkę.

Może nawet dwukierunkową :)


olek napisał(a):

Przydałaby się legalizacja ruchu rowerów po jezdni dojazdowej Tramwajów Warszawskich (Aleja Prymasa Tysiąclecia 102) i dalej budowa DDR / CPR po wschodniej stronie al. Prymasa (docelowo do połączenia z DDR / CPR w przedłużeniu Krasińskiego zgodnie z niedawno przyjętą koncepcją dla Żoliborza).

Jak pisałem wcześniej zrobić trasę do Maczka :)


olek napisał(a):

Na projekcie piszą, że niedasię poszerzyć CPR na wiadukcie nad torami bez przebudowy obiektu. A może da się zmienić rodzaj bariery na węższy? Albo przemalować pasy ruchu na 3,25 m i przesunąć barierę?

Zrobić bariery linowe. To samo po drugiej stronie.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 31, 2016 16:10 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 10:45
Posty: 628
Cytuj:
Projekt DDR w ciągu Prymasa Tysiąclecia - brakuje połączenia z istniejącą DDR po południowej stronie Górczewskiej (płd-zach narożnik skrzyżowania Prymasa z Górczewską). Niedopatrzenie czy celowość?

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=3685

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 02, 2016 7:17 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2019
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Bubel Zesłańców:
pzinek napisał(a):
Osobiście jestem za likwidacja zbędnych pasów. Jednak patrząc na przykład Stryjeńskich może to być politycznie niebezpieczne. Za jakiekolwiek problemy gromy spadną na rowerzystów.


Uważasz, że samo wyznaczenie przejść naziemnych nie zbierze swojej porcji hejtu? Nawet jeśli nic nie pogorszy i nie stworzy żadnych problemów?

Jak już coś robić, to z sensem. A w zaprojektowanej postaci skrzyżowanie będzie w praktyce działało tak jak np. to pod ZUS. Albo i gorzej, bo są 3 jezdnie do skrętu w prawo, a nie 2. Przejście czy przejazd na drugą stronę będą wymagały pokonania 3-7 świateł (słownie: siedem - to chyba nowy rekord) i 5-10 minut. Im dłużej na to patrzę, tym bardziej dochodzę do wniosku, że za 2 lata możesz mieć kontrrewolucję i wkurzonych użytkowników domagających się przywrócenia przejść podziemnych.

Moje oryginalne propozycje były dość zachowawcze, w zasadzie tylko doprowadzenie do zgodności z przepisami. Ale być może warto by bardziej przydusić rondo w związku z tym, że jest już gotowe S2-S8. Obecnie często nie opłaca się jechać obwodnicą ekspresową, bo Prymasa - Jerozolimskimi jest o 30% krócej w km i porównywalnie czasowo. Może np. zabrać po jednym pasie w relacjach N->W i W->N?

Zamiast odsuwać jezdnie do skrętu w prawo można by je połączyć z jezdniami na wprost (w 2 przypadkach, w narożniku SE kąt jest zbyt ostry). Ale wtedy raczej nie byłoby miejsca na przejście po stronie północnej.

PKS:
pzinek napisał(a):
Jestem przeciw. Nie po to robimy przejazdy na rondzie aby teraz pokazywać że da się zrobić przejazd górą. Wg mnie nawet się nie da. Własność terenu jest niewiadomo jaka. Sugerowanie rowerzystom aby tam jechali jest nierozsądne. To teren po którym manewrują autobusy.


A autobusy, jak wiadomo, wywołują trąd i pożerają dzieci. Prawie jak tramwaje na Nowowiejskiej.

W Polsce nie ma warstwowej własności gruntu, więc sam wiadukt jest w pasie drogowym. Po jednej i drugiej stronie jest wystarczająco terenu miejskiego, by zrobić dojazdy. Autobusy nie pędzą szczególnie, bo z jednej i z drugiej mają zakręty, a natężenie ruchu jest mniejsze niż np. na Krakowskim Przedmieściu. W ostateczności można w przyszłości dorobić dodatkową kładkę obok wiaduktu autobusowego.

Docelowo i tak główna trasa w kierunku Włoch i Ursusa powinna pójść wzdłuż torów - zanim Ty odstoisz swoje na światłach i przejedziesz od Zachodniego na drugą stronę Prymasa, jadący wzdłuż torów będzie już na granicy dzielnicy Włochy.

Armatnia - Parafialna:
pzinek napisał(a):
Tu znowu się odezwie mój konserwatyzm. Tam gdzie się da nie wpuszczajmy rowerów w serwisówki. Niedoświadczony rowerzysta woli jechać DDRem przez niebezpieczny przejazd niż przez bezpieczną serwisówkę.


Tyle że w obecnym przebiegu (wydzieloną DDR) to jest trochę rollercoaster: wyjeżdżasz z tunelu w górę żeby ominąć przystanek, w dół do chodnika, a potem znowu podjazd w nieprzyjemnym wąwozie razem z samochodami. Poza tym mnie parę razy brakowało powiązania z przystankiem kolejowym Warszawa Wola (obecnie peron 8 Zachodniej).

Przez lata najpopularniejszą trasą rowerową w Warszawie była ta do Powsina, gdzie w zasadzie cały czas jechało się po drodze serwisowej. Na Radzymińskiej też ludzie jakoś ogarniają jazdę serwisówką:

http://www.zm.org.pl/?a=radzyminska-117#Po_serwisowkach

Podobnie na sporych odcinkach Jagiellońskiej czy Modlińskiej. Nowa trasa przy Żwirki i Wigury, planowana modernizacja Słomińskiego itp. Serwisówki to normalny element tras rowerowych, od Holandii po Koreę Południową :-) Na zachętę można jakieś sierżanty namalować.

pzinek napisał(a):
Przywołując ponownie przykład Stryjeńskich ludzie nie chcieli trasy przez parkingi.

Jeśli by przyjąć awanturę na Stryjeńskich za wykładnię jak tworzyć infrastrukturę rowerową, to trzeba by w ogóle zrezygnować z pasów rowerowych. I w ogóle niczego nie robić.

Czorsztyńska:
pzinek napisał(a):
jak pisałem post wcześniej pogorszy się bezpieczeństwo na jezdni Prymasa


Pisałeś o zmniejszeniu promieni łuków, ja pisałem o zwężeniu wlotu (obecnie bodajże 9 m szerokości). Przy zachowaniu tych samych promieni łuków można odsunąć przejazd o 3 m od ekranów.

Radziwie - Obozowa:
pzinek napisał(a):
Może nawet dwukierunkową :)


Dwukierunkowej nie zrobisz, bo jezdnia zbierająco-rozprowadzająca jest jednokierunkowa. A wydzielonej DDR np. tutaj nie zmieścisz:

https://goo.gl/maps/2XkaNqHf9zs

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 02, 2016 7:31 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 22:03
Posty: 277
Kasprzaka jest niezrozumiałe - pas do skrętu w prawo na wlocie zachodnim i tak jest de facto prawoskrętem, mamy zatem dwupasowy wlot zachodni na wprost i trzypasowy wylot z zatoką. Nonsens.

Ale tam nonsensów jest sporo, np. trzymetrowe przejście dla pieszych pod estakadą - w autobusowym węźle przesiadkowym...

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 02, 2016 12:20 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 10:45
Posty: 628
olek napisał(a):

Jak już coś robić, to z sensem. A w zaprojektowanej postaci skrzyżowanie będzie w praktyce działało tak jak np. to pod ZUS. Albo i gorzej, bo są 3 jezdnie do skrętu w prawo, a nie 2.

Nie rozumiem jakie "3 jezdnie do skrętu w prawo"
olek napisał(a):
Przejście czy przejazd na drugą stronę będą wymagały pokonania 3-7 świateł (słownie: siedem - to chyba nowy rekord) i 5-10 minut.

Ja naliczyłem max 6 idąc po stronie północnej. Omijając stronę północną jest o 1 mniej.
olek napisał(a):
Im dłużej na to patrzę, tym bardziej dochodzę do wniosku, że za 2 lata możesz mieć kontrrewolucję i wkurzonych użytkowników domagających się przywrócenia przejść podziemnych.

Można by spróbować zachować te tunele. Zlikwidować np po jednym wejściu ze schodami. Jeśli brak miejsca nad rampami to można to jakoś przykryć płytą lub zwęzić. Może wyjść taniej i zmniejszymy hejt :)

olek napisał(a):

Moje oryginalne propozycje były dość zachowawcze, w zasadzie tylko doprowadzenie do zgodności z przepisami. Ale być może warto by bardziej przydusić rondo w związku z tym, że jest już gotowe S2-S8. Obecnie często nie opłaca się jechać obwodnicą ekspresową, bo Prymasa - Jerozolimskimi jest o 30% krócej w km i porównywalnie czasowo. Może np. zabrać po jednym pasie w relacjach N->W i W->N?

Jestem za :)
olek napisał(a):

Zamiast odsuwać jezdnie do skrętu w prawo można by je połączyć z jezdniami na wprost (w 2 przypadkach, w narożniku SE kąt jest zbyt ostry). Ale wtedy raczej nie byłoby miejsca na przejście po stronie północnej.

Nie rozumiem :)
olek napisał(a):
PKS:
pzinek napisał(a):
Jestem przeciw. Nie po to robimy przejazdy na rondzie aby teraz pokazywać że da się zrobić przejazd górą. Wg mnie nawet się nie da. Własność terenu jest niewiadomo jaka. Sugerowanie rowerzystom aby tam jechali jest nierozsądne. To teren po którym manewrują autobusy.


A autobusy, jak wiadomo, wywołują trąd i pożerają dzieci. Prawie jak tramwaje na Nowowiejskiej.

W Polsce nie ma warstwowej własności gruntu, więc sam wiadukt jest w pasie drogowym. Po jednej i drugiej stronie jest wystarczająco terenu miejskiego, by zrobić dojazdy. Autobusy nie pędzą szczególnie, bo z jednej i z drugiej mają zakręty, a natężenie ruchu jest mniejsze niż np. na Krakowskim Przedmieściu. W ostateczności można w przyszłości dorobić dodatkową kładkę obok wiaduktu autobusowego.

Proponowałeś dojazd tylko po stronie zachodniej. Jeśli po wschodniej też, to miałoby sens. Pozostałby tylko problem wiaduktu. Nie porównuj placu manewrowego do KP. Obecnie główny ruch idzie w stronę Prymasa. Ale mi bardzije chodziło takich co beda jechac w relacji Reduta -> centrum. Po przejechania wiaduktu trafią na plac manewrowy po którym jeżdżą zabłąkane autobusy. Rowerzyści będą celować aby objechać budynek PKSu z jednej albo z drugiej stornu (raczej nie będą karnie wracać w stronę RZS). Wnosiki wyciągam z własnego doświadczenia.

olek napisał(a):

Docelowo i tak główna trasa w kierunku Włoch i Ursusa powinna pójść wzdłuż torów - zanim Ty odstoisz swoje na światłach i przejedziesz od Zachodniego na drugą stronę Prymasa, jadący wzdłuż torów będzie już na granicy dzielnicy Włochy.

w pierdyliard czwartym roku. :)
olek napisał(a):

Armatnia - Parafialna:
pzinek napisał(a):
Tu znowu się odezwie mój konserwatyzm. Tam gdzie się da nie wpuszczajmy rowerów w serwisówki. Niedoświadczony rowerzysta woli jechać DDRem przez niebezpieczny przejazd niż przez bezpieczną serwisówkę.


Tyle że w obecnym przebiegu (wydzieloną DDR) to jest trochę rollercoaster: wyjeżdżasz z tunelu w górę żeby ominąć przystanek, w dół do chodnika, a potem znowu podjazd w nieprzyjemnym wąwozie razem z samochodami. Poza tym mnie parę razy brakowało powiązania z przystankiem kolejowym Warszawa Wola (obecnie peron 8 Zachodniej).

Z SIWZ:
Cytuj:
8. Korektę niwelety drogi dla rowerów przy przystanku autobusowym Armatnia 02 (dostosowanie do niwelety chodnika) wraz z zaprojektowaniem wzmocnienia skarpy lub muru oporowego.



olek napisał(a):

Przez lata najpopularniejszą trasą rowerową w Warszawie była ta do Powsina, gdzie w zasadzie cały czas jechało się po drodze serwisowej. Na Radzymińskiej też ludzie jakoś ogarniają jazdę serwisówką:

http://www.zm.org.pl/?a=radzyminska-117#Po_serwisowkach

Podobnie na sporych odcinkach Jagiellońskiej czy Modlińskiej. Nowa trasa przy Żwirki i Wigury, planowana modernizacja Słomińskiego itp. Serwisówki to normalny element tras rowerowych, od Holandii po Koreę Południową :-) Na zachętę można jakieś sierżanty namalować.

Nie uważam "nie bo nie " tylko jeśli się da to powinna być wydzielona DDR. Tu się da.
Połączenie z serwisówką może by i się przydało. Ale czy aż tak bardzo jest w tym miejscu konieczne. 100 m dalej jest zjazd do Prymasa. To nie jest dużo.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N cze 05, 2016 11:44 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2019
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
pzinek napisał(a):
Nie rozumiem jakie "3 jezdnie do skrętu w prawo"


N->W, E->N, S->E. Przejście przez każdą z tych jezdni musisz osygnalizować. Na wlocie pewnie da się skoordynować światła pieszo-rowerowe, ale na wylocie Cię zatrzyma na wyspie. Pojedź sobie na Mokotów, np. na skrzyżowanie Czerniakowska / Trasa S, albo Sobieskiego / Sikorskiego. Tylko weź pod uwagę, że tam mają po 1-2 takie jezdnie, a tu będziesz miał 3.

pzinek napisał(a):
Ja naliczyłem max 6 idąc po stronie północnej. Omijając stronę północną jest o 1 mniej.


Z narożnika NW do SE idąc stronami N i E będziesz miał 7 świateł, bo na wlocie N jest dodatkowo oddzielna jezdnia do skrętu w lewo N->E.

Cytuj:
Można by spróbować zachować te tunele. Zlikwidować np po jednym wejściu ze schodami.


Ktoś z ZDM już twierdził że niedasię. A moim zdaniem, gdyby nie ten gupi kolektor czy co tam zakopali, to przynajmniej po stronie wschodniej przejście podziemne z wylotem na płasko, na poziom tunelu pod torami, nie byłoby takie złe.

pzinek napisał(a):
Nie rozumiem :)


Spróbuję z rysunkami.

Wariant 1 - modyfikacja projektu wyłożonego do konsultacji o likwidację nadmiarowych pasów na wprost. Jezdnie do skrętu w prawo zostają w obecnej lokalizacji:
Obrazek

Wariant 2 - po stronie północnej likwidujemy wyspy oddzielające pasy do skrętu w prawo. Zmniejsza się rozmiar skrzyżowania i liczba świateł, ale ciężko będzie przeprowadzić przejście i przejazd po stronie północnej (ze względu na wylot z tunelu pod rondem):
Obrazek

SIWZ napisał(a):
8. Korektę niwelety drogi dla rowerów przy przystanku autobusowym Armatnia 02 (dostosowanie do niwelety chodnika) wraz z zaprojektowaniem wzmocnienia skarpy lub muru oporowego.


OK, to odpada problem rollercoastera, ale za to będziesz dłużej jechał w nieprzyjemnym wąwozie z ruchem ciężkim (hałas, spaliny).

pzinek napisał(a):
Nie uważam "nie bo nie" tylko jeśli się da to powinna być wydzielona DDR. Tu się da.


Z drugiej strony masz też i takie opinie:
https://www.facebook.com/PelnomocnikRow ... 4367637361
Cytuj:
Równoległe do głównych jezdni uliczki z ograniczonym ruchem pojazdów silnikowych to niezła alternatywa dla czasami kontrowersyjnych DDR. Więcej takich!

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N cze 05, 2016 23:01 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 10:45
Posty: 628
W narożniku SE obecnie nie ma sygnalizacji więc założyłem że tak zostanie :-)
W wariancie 2 mocno tniesz przepustowość. Chyba mała szansa na to

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 06, 2016 5:57 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2019
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
pzinek napisał(a):
W narożniku SE obecnie nie ma sygnalizacji więc założyłem że tak zostanie :-)


Byłoby to przełomowe wydarzenie, gdyby IR pozwolił na funkcjonowanie połowy skrzyżowania według nowych przepisów, a połowy według starych.

Cytuj:
W wariancie 2 mocno tniesz przepustowość.


Dlaczego tak uważasz?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL