Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn maja 30, 2016 18:29 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2019
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Projekt konsultowany w pakiecie:

https://zdm.waw.pl/aktualnosci/kolejne- ... la-rowerow

Uwagi do 17 czerwca.

Ogólnie:

Podtrzymuję zdanie, że ciąg ten kiepsko nadaje się na główną trasę rowerową dla Pragi Południe. Za dużo skrzyżowań, sygnalizacji, słaba widoczność na tych skrzyżowaniach. Na istniejącym odcinku na jednym kilometrze jest 10 skrzyżowań, do tego zjazdy na parkingi, ludzie czekający na ścieżce na autobus, bo chodnik za wąski, parkowanie zasłaniające widoczność na przejazdach... To może sobie funkcjonować jako trzeciorzędna trasa dojazdowa, ale nie jako jedyna trasa w tych okolicach. Efektem będzie kiepska prędkość użytkowa, liczne kolizje i konflikty. Docelowo główna trasa rowerowa ze wschodu i tak będzie musiała prowadzić albo Grochowską albo wzdłuż torów kolejowych. Z kolei jako prowizorka może spokojnie funkcjonować np. ciąg Kobielska - Osowska.

Szczegółowo, bo pewnie jednak toto powstanie:

- Czy w związku z częściową zabudową zatoki przed budynkiem Mińska 65, nie warto by przy okazji wyprostować chodnika?

- Na skrzyżowaniu Mińska / Stanisławowska przydałby się łącznik rowerowy do ślepego zakończenia wschodniego odcinka Mińskiej.

- Ulica Dwernickiego: na skrzyżowaniach z Podskarbińską, Siennicką, Kickiego przydałoby się skorygować wyłukowania na połączeniu jezdni, tak by naprowadzały skręcających w prawo na pas ruchu, a nie na pas rowerowy.

- Dlaczego na skrzyżowaniu Szaserów / Garwolińska brak kompletu przejazdów?

- Czy na skrzyżowaniu Szaserów / Wspólna Droga będzie likwidowana sygnalizacja? Jeśli nie, to raczej nie należy wynosić przejścia i przejazdu na północnym wlocie.

- Szaserów / Nasielska - widoczność ograniczona przez żywopłot, który trzeba będzie niestety wyciąć.

- Szaserów / Serocka - widoczność ograniczona przez reklamy na płocie i w narożniku działki. Narożnik do wykupienia, przynajmniej skos 5x5 m. Alternatywnie przysunięcie przejścia i przejazdu do samego skrzyżowania (i tak nie ma 5 m odsunięcia, więc na jedno wychodzi).

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 13, 2016 23:54 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pt mar 26, 2010 14:24
Posty: 23
Jakoś średnio widzę te pasy rowerowe na Dwernickiego przeplatane z przystankami i parkowaniem.

Brakuje najważniejszego fragmentu czyli połączenia Sokolej wzdłuż Zamoyskiego i Grochowskiej, aby można było do Mińskiej dojechać. I to po dwóch stronach, ale przynajmniej po tej południowej nie powinien być problem. Po północnej zaś łączyłoby się z biedaścieżką na Targowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lip 05, 2016 7:50 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pt lis 08, 2013 22:12
Posty: 10
Cytuj:
Podtrzymuję zdanie, że ciąg ten kiepsko nadaje się na główną trasę rowerową dla Pragi Południe. (...) Z kolei jako prowizorka może spokojnie funkcjonować np. ciąg Kobielska - Osowska.

Szczegółowo, bo pewnie jednak toto powstanie


To przykre, że rowerzyści z innych dzielnic podsrywają wzajemnie priorytety. Jestem rowerzystą, biorę udział w spotkaniach, ale rozwala mnie podejście niektórych działaczy.

Oczywistym jest, że powinien powstać zarówno ciąg przy Grochowskiej, jak i Szaserów-Dwernickiego. Na obydwa jest miejsce bez zabierania jezdni. (Może to źle bo, nie będzie zadymy przeciw kierowcom, a to jest przecież sensem życia wielu działaczy rowerowych). Urzędnicy tłumaczyli, że ciąg przy Grochowskiej jest kłopotliwy dla nich, więc zrobią najpierw ten, który łatwiej przejdzie. Zwłaszcza, że część na Szaserów i Makowskiej już istnieje i chodzi jej kontynuację. Obydwa ciągi są potrzebne, obydwa mają trochę inną funkcję komunikacyjną. Droga przy Szaserów ociera się również o park Polińskiego, co nadaje jej walorów rekreacyjnych. Poza tym obie drogi choć równoległe, nie są wcale bardzo blisko siebie. Na obu mamy komunikację autobusową (w sumie po co autobusy na Szaserów, skoro jest Grochowska? To pańskie rozumowanie?) Jazda wzdłuż Grochowskiej to taki rowerowy tranzyt z Rembertowa, Wesołej i Wawra. Jeśli uda się zrobić drogi w dalszych dzielnicach, to Grochowska zostanie też przeforsowana - zwłaszcza, że jest miejsce na odcinku od Marsa do Wiatraka. Dalej do centrum będzie można jechać Al. Waszyngtona (też krytykowaną przez "działaczy" drogą rowerową :!:).

Jeśli nie jest Pan z Pragi Południe, to uprzejmie proszę, niech Pan milczy o niepotrzebności drogi na Pradze Południe i nie nazywa jej "toto".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lip 06, 2016 7:49 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2019
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
SciezkiWarszawa napisał(a):
Urzędnicy tłumaczyli, że ciąg przy Grochowskiej jest kłopotliwy dla nich, więc zrobią najpierw ten, który łatwiej przejdzie.


Tak, znam to tłumaczenie. W Warszawie mamy już bardzo dużo ścieżek, które "łatwo przeszły". Dzięki temu prowadzimy w statystykach długości, a jesteśmy w ogonie jeśli chodzi o możliwość bezpiecznego dojazdu z A do B. Jednocześnie w sezonie codziennie można poczytać jak karetka zabiera rowerzystę z jakiegoś przejazdu dla rowerzystów. Bo ścieżka "łatwo przeszła", ale zapewnienie bezpieczeństwa na przejeździe już niekoniecznie.

SciezkiWarszawa napisał(a):
Jeśli nie jest Pan z Pragi Południe, to uprzejmie proszę, niech Pan milczy o niepotrzebności drogi na Pradze Południe


Czy urodzenie w szpitalu na Szaserów wystarczy? ;-)

A poważnie: ścieżka ma być budowana z budżetu ogólnomiejskiego, a nie z budżetu dzielnicy Praga Południe czy dobrowolnych składek zwolenników, więc dlaczego mieszkaniec innej dzielnicy ma nie mieć prawa wyrazić swojej opinii?

Poza tym budowanie ścieżek na hurra tam, gdzie niekoniecznie jest miejsce / warunki żeby to zrobić dobrze, rzutuje na postrzeganie infrastruktury rowerowej także poza dzielnicą. Generuje głosy, że ścieżki są niepotrzebne (zarówno wśród rowerzystów jak i kierowców), zabierają miejsce pieszym, albo że rowerzysta powinien zatrzymywać się przed każdym przejazdem, bo kierowca nie ma szansy go zauważyć.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lip 06, 2016 14:43 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pt lis 08, 2013 22:12
Posty: 10
1) Ta droga jest kontynuacją czegoś, co istnieje: Makowska-Szaserów (Z kolei wschodnia Grochowska może być swoistą "kontynuacją" Al. Waszyngtona)
2) Doprowadza do parku z infrastruktują rowerową - Grochowska da lepszy tranzyt w większym hałasie i spalinach.
3) Kieruje ruch w kierunku Dworca Wschodniego (Grochowska, jeśli zostanie zrobiona, to prawdopodobnie na odcinku Marsa-Wiatrak kosztem tzw. małej Grochowskiej. W kierunku Targowej będzie duży problem.)
4) Ciąg Stanisławowska-Dwernickiego-Szaserów-Makowska po zbudowaniu obwodnicy śródmiejskiej stworzy z nim kolejne sieciowe połączenie
5) Grochowska jest taką alternatywą dla Szaserów, jak np. Al. Jana Pawła II i Marszałkowska dla siebie wzajemnie. Oponowałby Pan przeciwko niedawno zapowiedzianej rowerowej inwestycji na Marszałkowskiej, bo będzie skorzystać z drogi dla rowerów na Jana Pawała II? Ja w swoim rejonie mam wybór "szybki rydz", albo "na razie nic".

Jeśli powstanie kilka dróg rowerowych prostszych do wykonania (z punktu widzenia urzędników), to zwiększy się liczba rowerzystów i zwiększy się nacisk społeczny na inwestycje trudniejsze np. coś podwieszanego na ostatnim nierowerowym moście w Warszawie - Poniatowskiego. W Pańskim rejonie widziałbym chętnie poprawę wyjazdu z miasta w kierunku Izabelina. Zresztą po prawej stronie też są tereny zielone w Rembertowie, Wesołej i Wawrze, ale ze względu na infrastrukturę "najbliżej" mam do... Powsina.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lip 07, 2016 7:00 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2019
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
SciezkiWarszawa napisał(a):
1) Ta droga jest kontynuacją czegoś, co istnieje: Makowska-Szaserów


Tak, wiem że istnieje już droga dla rowerów przy Makowskiej - Szaserów. Właśnie dlatego, że znam tę drogę, jestem przeciwny brnięciu w podobne rozwiązanie dalej. Wyżej wyjaśnione dlaczego.

SciezkiWarszawa napisał(a):
5) Grochowska jest taką alternatywą dla Szaserów, jak np. Al. Jana Pawła II i Marszałkowska dla siebie wzajemnie. Oponowałby Pan przeciwko niedawno zapowiedzianej rowerowej inwestycji na Marszałkowskiej, bo będzie skorzystać z drogi dla rowerów na Jana Pawła II?


Nie, natomiast oponowałbym przeciwko próbie wciśnięcia wydzielonych ścieżek rowerowych np. na Żelazną czy Smoczą. Nie chodzi o lokalizację, ale o szerokość i zagospodarowanie pasa drogowego, liczbę skrzyżowań, widoczność na nich itp.

Nota bene, zarówno Marszałkowską jak i al. Jana Pawła II bez ścieżki jeździ lekko licząc 5x tyle rowerzystów co Szaserów. Żelazną zresztą też.

SciezkiWarszawa napisał(a):
Jeśli powstanie kilka dróg rowerowych prostszych do wykonania (z punktu widzenia urzędników), to zwiększy się liczba rowerzystów


Jak dotąd ścieżki wybudowane w podobnych ulicach i układach urbanistycznych (np. Deotymy, Anielewicza, Sławka) nie wygenerowały jakiegoś istotnego ruchu rowerowego. Nie rozwiązują one w zasadzie żadnego problemu, nie eliminują barier dla ruchu rowerowego, nie skracają czasu przejazdu itp.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lip 07, 2016 10:39 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pt lis 08, 2013 22:12
Posty: 10
1) Wschodnie Szaserów powstało kilkanaście lat temu na zupełnie innej zasaddzie - polityki miasta polegającej na tym, że nowe ulice budujemy już z infrastrukturą rowerową. (Kiedyś Szaserów miała zerwaną ciągłość na wysokości placu Szembeka.) Tworząc nową ulicę (częściowo na bazie starych uliczek, a częściowo poprzez wyburzenia) należało budować ją bez ścieżki rowerowej :?: :?:

Parę lat temu do tej drogi doszedł ciąg trasy Siekierkowskiej, a w krótkiej perspektywie DDR będzie ciągnięte do Rembertowa - dzielnicy jak dotąd bez żadnej infrastruktury rowerowej.

2) Czy widzi Pan drogę dla rowerów na zachodniej części Grochowskiej? Bardziej realne są wyburzenia budynków czy zwężenie jezdni na ulicy, którą pół dzielnicy jeździ codziennie do pracy? Mi urzędnicy powiedzieli wprost, że o Grochowskiej możemy długo rozmawiać, a Stani-Dwer-Szas możemy zrobić.

PS. Kobielska ślepo urywająca się na Podskarbińskiej to żart.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lip 07, 2016 10:55 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 10:45
Posty: 628
DDR na Popularnej pokazuje że budowa złej infrastruktury przynosi więcej szkody niż jej niebudowanie.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lip 09, 2016 5:33 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2019
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
SciezkiWarszawa napisał(a):
w krótkiej perspektywie DDR będzie ciągnięte do Rembertowa - dzielnicy jak dotąd bez żadnej infrastruktury rowerowej.


Rembertów to najmniejsza dzielnica Warszawy, liczy sobie niecałe 24 tys. mieszkańców. Dojazd z Rembertowa do centrum to 15 km - na masowe dojazdy rowerem bym nie liczył, zwłaszcza jeśli każesz im jechać Szaserów i co 100 m trzeba będzie zwalniać do 5 km/h by upewnić się, że wyjeżdżający z podporządkowanej nie zabije. Potencjał rowerowy Rembertowa to Bike 'n Ride w połączeniu z SKM, ewentualnie bezkolizyjna rowerostrada wzdłuż torów linii E20 do Dworca Wschodniego. A jak ktoś już dojedzie Marsa na Pragę Południe, to dalej ma lepszej jakości DDR wzdłuż Trasy Łazienkowskiej i Siekierkowskiej.

SciezkiWarszawa napisał(a):
PS. Kobielska ślepo urywająca się na Podskarbińskiej to żart.


W czym Ci przeszkadza Podskarbińska?

Jeśli chcesz dojechać na Dworzec Wschodni, Pragę Północ, most Śląsko-Dąbrowski lub Gdański, skręcasz w Podskarbińską w prawo.

Jeśli chcesz dojechać na most Świętokrzyski lub Poniatowskiego, to skręcasz w lewo, następnie Stanisława Augusta (kontraruch z BP 2016) i albo al. Wedla do Teatru Powszechnego, albo na skos przez park Skaryszewski do ronda Waszyngtona.

Jedno i drugie ćwiczyłem dziesiątki razy (+ różne podwarianty) i jestem bardzo mocno przekonany, że brak DDR na Szaserów nie jest ŻADNĄ barierą dla ruchu rowerowego z Pragi Południe. Barierami i problemami do rozwiązania, pomijając to co już jest w BP, są np.:

- rejon Teatru Powszechnego - powiązanie DDR w Sokolej, DDR w Targowej, al. Wedla, Skaryszewskiej i Mińskiej;

- wąskie gardła na DDR/CPR wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego;

- rondo Waszyngtona - chociażby powiązanie Parku Skaryszewskiego i DDR/CPR pod Stadionem;

- rondo Wiatraczna;

- przekraczanie Grochowskiej między Wiatraczną a Kings Cross;

- SOKiści pod dworcem Wschodnim.

Poza tym w przedłużeniu Kobielskiej jest teren miejski, a w planie zagospodarowania przestrzennego - ciąg pieszo-rowerowy (1KDD-PJ) przez ten teren.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lip 10, 2016 0:26 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Wt sty 12, 2016 16:26
Posty: 23
Zgadzam się, że są inwestycje na Pradze Płd, które dałyby sporo więcej. Dla mnie nr 1 to chyba al. Waszyngtona. Już teraz jest tam na prawdę duży ruch rowerowy (wszyscy jeżdżą po niewygodnym chodniku), a budowa DDR nie byłaby raczej żadnym problemem. Z Ronda Wiatraczna do mostu Świętokrzyskiego przez Waszyngtona i obok stadionu jest praktycznie taki sam dystans jak przez Grochowską (i dużo mniej kolizyjnie niż każdą inną opcją). W dodatku połączyłoby to obecnie ślepą infrastrukturę wzdłuż kanału Gocławskiego i Saskiej ze Stadionem.

Z resztą tę DDR już nie raz zapowiadano, a potem temat znikał...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL