SciezkiWarszawa napisał(a):
w krótkiej perspektywie DDR będzie ciągnięte do Rembertowa - dzielnicy jak dotąd bez żadnej infrastruktury rowerowej.
Rembertów to najmniejsza dzielnica Warszawy, liczy sobie niecałe 24 tys. mieszkańców. Dojazd z Rembertowa do centrum to 15 km - na masowe dojazdy rowerem bym nie liczył, zwłaszcza jeśli każesz im jechać Szaserów i co 100 m trzeba będzie zwalniać do 5 km/h by upewnić się, że wyjeżdżający z podporządkowanej nie zabije. Potencjał rowerowy Rembertowa to Bike 'n Ride w połączeniu z SKM, ewentualnie bezkolizyjna rowerostrada wzdłuż torów linii E20 do Dworca Wschodniego. A jak ktoś już dojedzie Marsa na Pragę Południe, to dalej ma lepszej jakości DDR wzdłuż Trasy Łazienkowskiej i Siekierkowskiej.
SciezkiWarszawa napisał(a):
PS. Kobielska ślepo urywająca się na Podskarbińskiej to żart.
W czym Ci przeszkadza Podskarbińska?
Jeśli chcesz dojechać na Dworzec Wschodni, Pragę Północ, most Śląsko-Dąbrowski lub Gdański, skręcasz w Podskarbińską w prawo.
Jeśli chcesz dojechać na most Świętokrzyski lub Poniatowskiego, to skręcasz w lewo, następnie Stanisława Augusta (kontraruch z BP 2016) i albo al. Wedla do Teatru Powszechnego, albo na skos przez park Skaryszewski do ronda Waszyngtona.
Jedno i drugie ćwiczyłem dziesiątki razy (+ różne podwarianty) i jestem bardzo mocno przekonany, że brak DDR na Szaserów nie jest ŻADNĄ barierą dla ruchu rowerowego z Pragi Południe. Barierami i problemami do rozwiązania, pomijając to co już jest w BP, są np.:
- rejon Teatru Powszechnego - powiązanie DDR w Sokolej, DDR w Targowej, al. Wedla, Skaryszewskiej i Mińskiej;
- wąskie gardła na DDR/CPR wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego;
- rondo Waszyngtona - chociażby powiązanie Parku Skaryszewskiego i DDR/CPR pod Stadionem;
- rondo Wiatraczna;
- przekraczanie Grochowskiej między Wiatraczną a Kings Cross;
- SOKiści pod dworcem Wschodnim.
Poza tym w przedłużeniu Kobielskiej jest teren miejski, a w planie zagospodarowania przestrzennego - ciąg pieszo-rowerowy (1KDD-PJ) przez ten teren.